Snart kommer det ett Street Fighter-brädspel

Robot
Snart kommer det ett Street Fighter-brädspel

Utvecklat av YouTube-profilen Angry Joe.

#Angry-Joe, #Street-Fighter


Medlem

But why? Hur i dalarnas djupa skogar kommer man på idén med ett brädspel för Streetfighter? Det låter så väsensskilt att jag blir lite yr.

Geeks Gaming

@waeress: What? Jag tycker det låter hur kul som helst Brädspel is the shit.

Medlem

@Jinxswe: Jag gillar brädspel också, inte det. Bara att det är Streetfighter som är så lång ifrån tempot i brädspel man kan komma. Men visst, det finns säkert många som vill ha

Medlem

"PlayStation: The Board Game"
Ever wished your PlayStation gaming experience was a little less digital and a whole lot more analog?
With all new non-animated graphics and zero AI, PlayStation: The Boardgame will let you experience the mild thrills of moving game pieces on cardboard. Who needs a headset when you can just shout angrily at your friends across the table?

PlayStation: The Board Game features:
– A non-4K resolution gameboard
– Pens and paper to draw your own trophies
– Rulebooks. Six of them, in fact!
– Intense local multiplayer action for up to 4 players
– Large and small dice. So many dice!

http://www.playstationlifestyle.net/2018/04/01/playstation-ap...


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av waeress:

@Jinxswe: Jag gillar brädspel också, inte det. Bara att det är Streetfighter som är så lång ifrån tempot i brädspel man kan komma. Men visst, det finns säkert många som vill ha

Det är det som gör det intressant tycker jag! Många bräd/figurspel innehåller strid på individnivå så det finns gott om exempel på hur fighting kan fungera, men här är det nog extra viktigt att de får igenom en känsla som för tankarna till tvspelen. Vet inte om de lyckas men jag överväger en pledge på detta.

Två mot två med ett gäng kompisar och några öl låter ju som helt fantastiskt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är det gjort av angry joe, så blir det inget köp

Medlem

Överprisat skräp ärligt talat. För 80$ finns det fan så mycket bättre brädspel. Förövrigt suger majoriteten av alla brädspel på kickstarter som marknadsför sig i första hand med de jävla figurerna istället för själva gameplayet. Tragiskt

Medlem

Ser intressant ut, synd bara att man inte har folk att spela med bara.

Medlem

@EpicGoblin: vadårå?


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:

Han tänker bara på hur mkt pengar han kan få ifrån sina fans i mitt tycke.. jag älskade han innan. Gillade när han visade upp och spelade nya brädspel, men tyvärr i mina ögon har han förändrats.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Han tänker bara på hur mkt pengar han kan få ifrån sina fans i mitt tycke.. jag älskade han innan. Gillade när han visade upp och spelade nya brädspel, men tyvärr i mina ögon har han förändrats.

Jag är av en helt annan åsikt, såvitt jag ser det så brinner han onekligen enormt mycket för sitt spel och till skillnad från de flesta brädspelstillverkare så får man genom honom följa en stor del av utvecklingsprocessen med allt vad det innebär.

Och jämfört med många andra brädspel är detta inte "överprisat skräp" som tidigare nämnts utan håller helt klart samma prisklass som mycket annat, det dyrare pledgealternativet kan till och med ses som ett riktigt kap beroende på hur långt stretchgoalsen når.

Att tillverka bräd och figurspel är inte en billig process och i många fall är vinstmarginalen väldigt liten. Jag tror inte det är annorlunda i detta fall.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:

Jag är av en helt annan åsikt, såvitt jag ser det så brinner han onekligen enormt mycket för sitt spel och till skillnad från de flesta brädspelstillverkare så får man genom honom följa en stor del av utvecklingsprocessen med allt vad det innebär.

Och jämfört med många andra brädspel är detta inte "överprisat skräp" som tidigare nämnts utan håller helt klart samma prisklass som mycket annat, det dyrare pledgealternativet kan till och med ses som ett riktigt kap beroende på hur långt stretchgoalsen når.

Att tillverka bräd och figurspel är inte en billig process och i många fall är vinstmarginalen väldigt liten. Jag tror inte det är annorlunda i detta fall.

Tänker inte bara på brädspel, tänker på hans Youtube / Twitch kanal med. Brädspelet är säkert jätte bra genomtänkt och billigt, men är fortfarande gjort av någon jag inte respekterar längre.

Medlem

@EpicGoblin:

Alrite ja din åsikt om honom har jag inget emot men jag vet inte vad du tycker är så girigt och dåligt med hand twitch/youtube för att basera den på.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Schack är och förbli världens bästa ”brädspel” ^^

Detta enligt mig är att försöka få ut lite extra cash från alla SF fans där ute och självklart hans egna lilla skara, tvivlar hårt att det är lika bra som låt oss säga.... Kingdom Death t.ex.

Edit : Jag gillar hans engagemang dock! Jag tror inte spelet i sig kommer kunna mäta sig med tyngre namn där ute bara. Witcher 1 utan patchar var en katastrof när det kom liksom

Medlem

jag skulle vilja köpa det bara för figurerna och ha på databordet

Medlem
Skrivet av Jonio:

Schack är och förbli världens bästa ”brädspel” ^^

Detta enligt mig är att försöka få ut lite extra cash från alla SF fans där ute och självklart hans egna lilla skara, tvivlar hårt att det är lika bra som låt oss säga.... Kingdom Death t.ex.

Edit : Jag gillar hans engagemang dock! Jag tror inte spelet i sig kommer kunna mäta sig med tyngre namn där ute bara. Witcher 1 utan patchar var en katastrof när det kom liksom

Jag har aldrig spelat Kingdom Death men hoppas få möjlighet en dag!
Men jämför man prislapparna på SF oh KDM så vet jag inte hur man kan tro SF är ett försök att tjäna "lite extra cash"

Jag tror helt ärligt inte att SF kommer generera någon märkbar vinst initialt, med tiden kanske om det blir populärt och de får trycka stora partier till butiksförsälning efter kickstartern.
Många speltillverkare, särskilt på kickstarter, tjänar inga stora summor överhuvudtaget men de får iaf förverkliga sina ideer.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

@Soulless:

Med att tjäna lite ”extra cash” så tror jag många köper skiten av den anledningen till att de gillar Street Fighter, han hade ju kunnat komma på exakt samma stridssystem osv men att ha gjort ”angry joe” characters och då tror jag inte det hade sålt en 10del så bra är du med?

Sen att KDM är dyrt är helt klart sant men det har ingenting att göra med den poäng jag har

Medlem

Fler människor vet ju helt klart vad street fighter är än angry Joe det är så jag tänker

Medlem
Skrivet av Jonio:

@Soulless:

Med att tjäna lite ”extra cash” så tror jag många köper skiten av den anledningen till att de gillar Street Fighter, han hade ju kunnat komma på exakt samma stridssystem osv men att ha gjort ”angry joe” characters och då tror jag inte det hade sålt en 10del så bra är du med?

Sen att KDM är dyrt är helt klart sant men det har ingenting att göra med den poäng jag har

FFG kunde släppt "super space combat" och inte sålt ett skit. Istället släppte de X-Wing som på bara några år blev det bäst säljande figurspelet (någonsin?).
Jag förstår verkligen inte vart din poäng bör vara här, du tycker att AJ är girig och hemsk för att han döper sitt spel till Street Fighter, när hela iden från start var att skapa ett Street Fighter brädspel...

Och att jämföra KDM med detta....Förutom att de båda äger rum på en "arena" så är de helt olika spel för olika ändamål. Vad som är bra eller dåligt är ju högst subjektivt, jag är rätt säker på att det finns många som tycker KDM är skräp.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Jag har aldrig påstått att någon är girig eller what so ever, jag poängterar bara det faktum att det är enklare att marknadsföra och sälja en produkt om fler känner igen varumärket man säljer, det är det enda jag säger. Lugn i bussen

Medlem

Men jag tvivlar inte själv på att han inte tänkt tanken på det själv, såg någon video där han skulle tillkännage sitt spel och då pratade han väldigt mkt om hur häftiga figurerna var och inte direkt mkt om spelet eller reglerna i sig ^^ det är ju fritt att tolka hur man vill.

Medlem

Och jag är helt övertygad om att regel och stridssystemet är ”bättre” i många andra brädspel än detta för dessa skapare har mer erfarenhet. Hur du än vrider och vänder på det så är det mer ”djup” i FIFA 2018 än FIFA 2008, lite orättvis jämförelse men jag antar att du kan förstå vad jag menar.

Medlem
Skrivet av Jonio:

Jag har aldrig påstått att någon är girig eller what so ever, jag poängterar bara det faktum att det är enklare att marknadsföra och sälja en produkt om fler känner igen varumärket man säljer, det är det enda jag säger. Lugn i bussen

Nä jag blandade ihop dig och en tidigare postare, sorry

Skrivet av Jonio:

Men jag tvivlar inte själv på att han inte tänkt tanken på det själv, såg någon video där han skulle tillkännage sitt spel och då pratade han väldigt mkt om hur häftiga figurerna var och inte direkt mkt om spelet eller reglerna i sig ^^ det är ju fritt att tolka hur man vill.

För många är figurerna det centrala, dessa är ju dessutom en typ av samlarfigurer. Och även om jag själv inte har något intresse att samla färdigmålade figurer så finns det onekligen väldigt många som har.
Om man kikar på när t.ex. BeastsOfWar visar upp nya spel av olika slag så är det alltid figurerna som först får stå i centrum, och i AJs fall är det väl rimligt att inte visa upp reglerna före man fått färdigt en spelbar variant.

Skrivet av Jonio:

Och jag är helt övertygad om att regel och stridssystemet är ”bättre” i många andra brädspel än detta för dessa skapare har mer erfarenhet. Hur du än vrider och vänder på det så är det mer ”djup” i FIFA 2018 än FIFA 2008, lite orättvis jämförelse men jag antar att du kan förstå vad jag menar.

Jag håller med om att erfarna utvecklare förmodligen har större chans att skriva ett bra regelsystem, men det är verkligen inget som står hugget i sten. Och jag förstår din poäng. Men ibland är erfarna utvecklare för inrotade i gamla säkra banor och vågar inte testa nya ideer, men de nya okända skaparna kan komma in med en ny ide som tar risker.
Finns många exempel på etablerade "kända" spelskapare som mer eller mindre floppat med nya spel.
För övrigt har jag ingen aning om skaparna av KDM verkligen är erfarna men om KDM är deras första och enda spel skulle jag inte kalla dem för "erfarna".

Erfarenhet är aldrig dålig, men det är ingen garant för något bra.

Innan vi spårar ur tråden för mycket dock så kan vi väl bara enas om oense och se till att styra in på banan lite igen


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Nej men jag håller med om mkt av det du säger och du klargör tydligt vad jag menar sååå ^^

KDM är ett dåligt exempel från min sida men det är så jävla bra (i min mening) med regler, setting, ja det mesta och jag tror det är hans första, jag vet att han har snackat om att göra ett tv/datorspel och det skulle onekligen bli intressant

Skaparen av ”Blood Rage” är väl ett bättre exempel på någon mer erfaren, han har gjort flera andra minns inte på rak arm vad nu dock. Jag är inte så super insatt i brädspelsvärlden, det är min bror som står för det

Erfarenhet är inte alltid bäst men har de passion så brukar det väl ändå vara så får man väl hoppas

Medlem
Skrivet av Jonio:

Nej men jag håller med om mkt av det du säger och du klargör tydligt vad jag menar sååå ^^

KDM är ett dåligt exempel från min sida men det är så jävla bra (i min mening) med regler, setting, ja det mesta och jag tror det är hans första, jag vet att han har snackat om att göra ett tv/datorspel och det skulle onekligen bli intressant

Skaparen av ”Blood Rage” är väl ett bättre exempel på någon mer erfaren, han har gjort flera andra minns inte på rak arm vad nu dock. Jag är inte så super insatt i brädspelsvärlden, det är min bror som står för det

Erfarenhet är inte alltid bäst men har de passion så brukar det väl ändå vara så får man väl hoppas

Jag tror dig om KDM, det verkar oerhört läckert! Och snyggt som fan!
Har faktiskt suttit o suktat på officiella hemsidan och nästan slagit till...Är grymt sugen!
Men $400 D:
Jag försöker ursäkta mig med att grafikkortet kostade det dubbla men datorn använder jag varje dag nästan....aaaah....


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
1
Skriv svar