FZ:s läsare har avgjort vem som vann E3!

Robot
FZ:s läsare har avgjort vem som vann E3!

Omröstningen för bästa konferens är över, och vinnaren är..

#bethesda, #devolver, #e3, #e3-2018, #ea, #microsoft, #nintendo, #sony, #square-enix, #ubisoft


Inaktiv

Är inte Microsoft som gör ori and the will of the wisps? (Microsoft Studios + Moon Studios) Står inte med bland Microsoft titlarna i alla fall. Tycker personligen att detta är något spel som jag ser fram emot att få spela!

Medlem

Många av spelen på Microsofts presskonferens som folk hypar har microsoft inget med att göra. Microsoft var snarare en besvikelse då det inte kommit mycket nya exklusiva titlar som gör en Xbox mer köpvärd jämfört med en PS4. Speciellt om man har en PC där många av Microsoft titlarna är planerade för. Så jag skulle snarare säga att CDproject Red vann E3 med Sony tvåa Bethesda trea och Nintendo fyra.

Medlem

Microsoft har ju återigen inget mot Sonys exklusiva titlar, är det inte det E3 handlar om? Spel?

Jag vart helt blown away av Last of Us Part II, Death Stranding, Ghost of Tsushima, samt Resident Evil 2 Remake. Inte för att jag diggar ps4 vs xbox "konsolkriget" men hur resonerar ni som röstat på Microsoft när de egentligen inte har något exklusivt att ge till sina fans? Är det showen i sin helhet? Spelen släpps ju även på pc!

Jag äger ju en pc så jag finner ingen anledning att köpa en Xbox om de inte kommer med ett riktigt bra spel som är exklusivt på riktigt, eller har jag missat nåt?

Medlem

My Friend Pedro var det enda riktiga spelet som dom visade upp och det såg super awesome ut.
Devolver vann E3.

Microsoft gjorde det verkligen inte
Dom visade inget intressant, dom fyllde bara sin presentation med en drös med spel som inte såg så Jäkla intressant ut.
Förutom unravel.

Devolver var de enda som inte var mediokra


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd
Skrivet av zevile:

Jag äger ju en pc så jag finner ingen anledning att köpa en Xbox om de inte kommer med ett riktigt bra spel som är exklusivt på riktigt, eller har jag missat nåt?

Jag finner ingen anledning att köpa en konsol överhuvudtaget, oavsett vad det kommer för exklusiva titlar.
Hinner inte spela allt jag vill spela på PC som det är.

Medlem

En tråd till där folk får skriva "men Xbox har ju inga exklusiva titlar, jag tycker att Sony vann E3"..

Medlem
Skrivet av PrinceToadstool:

Jag finner ingen anledning att köpa en konsol överhuvudtaget, oavsett vad det kommer för exklusiva titlar.
Hinner inte spela allt jag vill spela på PC som det är.

Haha sant! Dock så har Playstation några av de bästa spelen jag någonsin spelat (God of war, last of us, MGS serien)
och jag misstänker att de har fler som jag inte hunnit spela ännu (Horizon zero dawn, bloodborne)
Men det beror ju på vad för spel man gillar också!

Medlem

Det var smart att visa upp spel folk ser fram emot även om de inte är exklusiva (de hade dock några - särskilt tidsexklusiva)

Men jag imponerades mest av hut hårt de satsade på Game Pass, hur många spel, stora och små, som blir tillgängliga där - många till och med på release! Det går att få ut ganska mycket värde i den lilla spel-biljetten!

Avstängd

Tycker vi spelare vann e3.
Kollade inga konferenser i år utan istället kollade jag i efterhand på endast spelen och sket i lullet på scenerna. Sparade väldigt mycket tid samt kunde snabbt skippa sånt som inte verkade vara av intresse för mig.

Microsoft gjorde det smart genom att visa warthog scenen i Halo trailern sist. Skulle den varit först i trailern skulle jag skippat direkt. Warthogen såg sjukt malplacerad


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Många av spelen på Microsofts presskonferens som folk hypar har microsoft inget med att göra. Microsoft var snarare en besvikelse då det inte kommit mycket nya exklusiva titlar som gör en Xbox mer köpvärd jämfört med en PS4. Speciellt om man har en PC där många av Microsoft titlarna är planerade för. Så jag skulle snarare säga att CDproject Red vann E3 med Sony tvåa Bethesda trea och Nintendo fyra.

Folk tjatar emot exklusiva titlar men samtidigt prisar dom när det kommer till E3? Jag ser inte varför Microsoft inte skulle kunna "vinna E3" trots om de inte hade haft så värst många exklusiva titlar att visa upp. Vad de visade och gjorde på E3 var utan tvekan skitbra oavsett, och det är väl det allt handlar om? Vilka gjorde bäst ifrån sig på E3 i år? Microsoft (enligt majoriteten av röstarna, sen kan det såklart vara lite upp till var och en men det är inte vad en omröstning går ut på).

CDPR hade inte sin egen show så man kan ju tycka lite vad man vill om det.

Medlem

Frågan var "bästa konferens" inte "bästa exclusive". Det många glömmer är att Microsoft inte bara är XBOX utan även Windows. Så om dom visar upp ett spel som endast kommer vara på Windows PC är det inte Microsoft Exclusive?

Jag kollade på alla konferenserna och tyckte att Microsoft gjorde bra ifrån sig. Lagom långa diskussioner, bra med trailers och visade mycket nytt. Skulle personligen villa se mer av Halo men man kan inte få allt

Medlem

Enligt mig Microsoft vann E3 av två skäl och det är inte ens exklusiva titlar: Sekiro - Shadows die twice och Cyberpunk 2077. Hade dessa trailers visats upp av Sony hade Sony vunnit. Att inte nämna Sekiro är näst intill tjänstefel

Medlem

Microsoft var förvånansvärt bra i år. Många nyheter, Cyberpunk!!, och att de har köpt upp flera utvecklare som förhoppningsvis kan fukta upp deras speltorka.

Men när det kommer till exklusiva spel så vann Sony ännu en gång. Nintendo var förvånansvärt dåliga i år. Hade hoppats på att de skulle visa Metroid Prime men de hade i stort sett bara ett nytt spel att visa och det var Smash, vilket förvisso såg riktigt bra ut men jag hade hoppats på fler nyheter. Pokemon visade de ju upp innan E3, så det räknar jag inte som någon E3-nyhet.

Medlem

Xbox hade ju egentligen inget att komma med.
Titta trailers listan, (en jäkla cool) reveal av Cyperpunk, Gears 5 och Halo, men ingen av dessa visade gameplay!

Sony hade Last of Us 2, Ghost of Tsushima och Death Stranding, alla tre var gameplay med "blown-away factor" + Spiderman som verkar vara riktigt kul att spela.
Och reveal på Res2 och Control.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

En tråd till där folk får skriva "men Xbox har ju inga exklusiva titlar, jag tycker att Sony vann E3"..

Jobbigt när folk har egna åsikter jag vet :'(

Medlem
Skrivet av zevile:

Microsoft har ju återigen inget mot Sonys exklusiva titlar, är det inte det E3 handlar om? Spel?

Jag vart helt blown away av Last of Us Part II, Death Stranding, Ghost of Tsushima, samt Resident Evil 2 Remake. Inte för att jag diggar ps4 vs xbox "konsolkriget" men hur resonerar ni som röstat på Microsoft när de egentligen inte har något exklusivt att ge till sina fans? Är det showen i sin helhet? Spelen släpps ju även på pc!

Jag äger ju en pc så jag finner ingen anledning att köpa en Xbox om de inte kommer med ett riktigt bra spel som är exklusivt på riktigt, eller har jag missat nåt?

Resident evil 2 ska tydligen släppas till PS4, XBOne och pc.

och inget exklusivt? Det är Microsoft exklusivt, och (tro det eller ej) det är väldigt många som inte har en spel pc hemma.

Sonys "show" va bara några trailer med gameplay, ingen förklaring till spel som hade behövt det (Death Stranding) eller... det va helt enkelt ingen show, de kunde skippat att vara där och bara lagt ut videorna på nätet direkt. plus att det va ju typ bara en nyhet, allt annat hade de redan annonserat.

Medlem

Cyberpunk 2077 vann E3, känns som alla andra spel är rätt oväsentliga. Lite intresserad av alla de "samurai" spel som kommer framöver, resten är meh.

Medlem

@kaealy: Beyond Good & Evil 2 och The Last of Us 2 såg betydligt hetare ut enligt mig. Med det sagt så ser Cyberpunk 2077 grymt ut!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av lampis:

@kaealy: Beyond Good & Evil 2 och The Last of Us 2 såg betydligt hetare ut enligt mig. Med det sagt så ser Cyberpunk 2077 grymt ut!

Spelar nästan bara RPG:s nu för tiden för allt annat känns tråkigt, så de andra två intresserar mig inte det minsta.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Resident evil 2 ska tydligen släppas till PS4, XBOne och pc.

och inget exklusivt? Det är Microsoft exklusivt, och (tro det eller ej) det är väldigt många som inte har en spel pc hemma.

Sonys "show" va bara några trailer med gameplay, ingen förklaring till spel som hade behövt det (Death Stranding) eller... det va helt enkelt ingen show, de kunde skippat att vara där och bara lagt ut videorna på nätet direkt. plus att det va ju typ bara en nyhet, allt annat hade de redan annonserat.

Tack för svar! Missade det med RE 2, gött att lira på pc!

När det är på "XBOX show" och det visas upp en trailer samt att det ekar "EXCLUSIV" i högtalarna då tänker nog de mesta som inte har 100% koll "Ah det är bara till Xbox, kanske borde köpa en" men i själva verket kommer det även till PC. Jag tycker det är usel PR, men det är min åsikt!

Men då förstår jag lite hur ni tänker när ni bedömer E3. När jag rankar dom olika konferenserna så handlar det inte om showen i sig, utan om värdet på spelen. För min del kunde de skippa allt smörigt snack, musik och visa mer gameplay och trailers på kommande spel.
Jag vet att Sony kommer fortsätta leverera spel med riktigt hög kvalitet efter detta E3. Efter Xbox konferensen visste jag att jag inte behövde investera i en Xbox, om man säger så (Det var ingen dålig konferens, nytt fallout och Cyberpunk2077, kul!)

Sen angående Death Stranding så tycker jag att du har fel, spelet behöver ingen förklaring! Det lever på mystiken och alla teorier om vad allt handlar om! Alla spel behöver inte vara lika ytliga och simpla som t.ex. gear of war. I trust in Hideo Kojima.

Gen
Medlem

Bäst till antal intressanta releaser : Microsoft
Sämst till antal intressanta releaser : EA

Bäst presentation : Sony
Sämst presentation : EA
(Phil är bra töntig med sitt "plays best on Xbox")

Dessutom får EA min "mest cringeiga presentation" utmärkelse. Grattis!

Medlem
Skrivet av Corewin:

Frågan var "bästa konferens" inte "bästa exclusive". Det många glömmer är att Microsoft inte bara är XBOX utan även Windows. Så om dom visar upp ett spel som endast kommer vara på Windows PC är det inte Microsoft Exclusive?

Jag kollade på alla konferenserna och tyckte att Microsoft gjorde bra ifrån sig. Lagom långa diskussioner, bra med trailers och visade mycket nytt. Skulle personligen villa se mer av Halo men man kan inte få allt

Och vad gör en bra konferens? För vissa kanske det räcker att det blinkar lite fina lampor, det dansar pandor och körs motorcyckel på scenen eller Phil står på scen med sitt falska leende och säger "Plays best on Xbox!" Dvs att de ser på en konferens som underhållning. För egen del så tittar jag endast för informationsvärdet knutet till varumärket de försöker boosta och Microsoft underpresterade här i min mening.

Medlem
Skrivet av zevile:

Microsoft har ju återigen inget mot Sonys exklusiva titlar, är det inte det E3 handlar om? Spel?

Jag vart helt blown away av Last of Us Part II, Death Stranding, Ghost of Tsushima, samt Resident Evil 2 Remake. Inte för att jag diggar ps4 vs xbox "konsolkriget" men hur resonerar ni som röstat på Microsoft när de egentligen inte har något exklusivt att ge till sina fans? Är det showen i sin helhet? Spelen släpps ju även på pc!

Jag äger ju en pc så jag finner ingen anledning att köpa en Xbox om de inte kommer med ett riktigt bra spel som är exklusivt på riktigt, eller har jag missat nåt?

Nej, du har inte missat något. Jag håller med.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Klart MS vann, de hade den mest intressanta konferensen med fullt fokus på spelen. Exklusivia bra titlar har de få men har knappast med om konferensen är bra eller ej upplagd att göra.

Sony har lätt bäst exklusiva titlar.

Medlem

Spelar det någon roll vem som "vinner" E3? Dessutom tycker jag att det är löjligt att FZ håller sig till såna här begrepp, bidrar bara till fanboys och consolewarz som denna tråden bevisar.
Besides that, Ori and the Will of the Wisps was the game of the show!

Medlem

E3 Top5:

1. Cyberpunk 2077
2. The Last of Us: Part II
3. Elder Scrolls VI
4. Starfield
5. Hitman 2


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

@zevile: Menade precis tvärtom. Det är ju samma inlägg i debatten gång på gång på gång, ingen kommer med något eget eller nytt. Kallar inte det att ha egna åsikter.

Ambassadör
Xbox

Förstår inte varför vissa har så svårt att förstå att Microsoft har mer än en plattform? Spelar du deras spel på Xbox eller PC så är du en del av deras ekosystem, använder du Windows likaså. De är ett lite större företag med bred arsenal av mjukvara och hårdvara. Det är väl inte negativt att fler kan spela spel? Men visst, "muh exclusives"-gänget är svåra att resonera med.

Play Anywhere är dessutom grymt konsumentvänligt. Likaså att de släpper sina 1st party-spel direkt på Xbox Game Pass. Det är ju en fantastisk deal.

Hursomhelst. Microsofts konferens var full av spel (50) och nyheter kring Xbox såsom en dubblering av antalet 1st party studios och avslöjandet av Project Scarlett. Det var högt tempo, inget cringe eller lagg. En bra, professionell konferens helt enkelt!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Leffe76:

@zevile: Menade precis tvärtom. Det är ju samma inlägg i debatten gång på gång på gång, ingen kommer med något eget eller nytt. Kallar inte det att ha egna åsikter.

Okej, jag har i alla fall inte diskuterat detta på FZ forum förut. Sedan tycker jag att din definition av åsikt är lite knasig! Alla får uttrycka sig oavsett om det sagts tidigare! Det är ju ett forum på nätet! Tänk istället på vad du bidrog till diskussionen

12
Skriv svar