PUBG-studion lägger ned stämningen mot Epic

Robot
PUBG-studion lägger ned stämningen mot Epic

Varför vill de dock inte säga i nuläget.

#fortnite, #pubg


Medlem

Inte förvånad. Men jag gissar att det har att göra med att Tencent Holdings, som äger Tencent Games, har gjort mobilversionen till PUBG och Tencent Games äger 40% av Epic Games. Hade blivit en halvjobbig sörja att indirekt stämma sina partners.

Känns också som att mottagandet på internet blev mer att Bluehole såg ut som dåliga förlorare, inte direkt nån bra PR i alla fall. Men ja, det går ju bara spekulera i vad som var orsaken.

Medlem

Dom insåg väl hur mycket rövhål det fick dom att se ut. Spelmekanik och gameplay skall aldrig patenteras. Kan en annan spelstudio göra något bättre så kul för dom, det gynnar oss gamers i slutändan.

Lite som med Blizzard och deras patentsökning på "player of the game". Blizzard har vart heliga i mina ögon men på senare tid har dom sjunkit så sjukt mycket.

Releasehästryttare

Hoppas att Epic counter stämmer för att deras tid blev wastad.

Medlem
Skrivet av Divion:

Dom insåg väl hur mycket rövhål det fick dom att se ut. Spelmekanik och gameplay skall aldrig patenteras. Kan en annan spelstudio göra något bättre så kul för dom, det gynnar oss gamers i slutändan.

Lite som med Blizzard och deras patentsökning på "player of the game". Blizzard har vart heliga i mina ögon men på senare tid har dom sjunkit så sjukt mycket.

Håller helt med. Men deras orsak till stämningen var vinklad mer åt att Fortnite tagit lite väl mycket saker från PUBG, minns inte exakt vad men det finns en lista på saker. Samtidigt Använder Bluehole Unreal-motorn och betalar således royalties till Epic Games som marknadsför sin motor som att de stödjer sina kunder men istället startade de upp ett likadant konkurrerande spel när de såg vilken attraktion PUBG fick. Så det var inte så mycket om att patentera själva BR-läget eller något sådant. Någon för gärna rätta mig om jag har fel, dock :)!

Gen
Medlem

Den senaste PUGB kartan är väl svar på Fortnite genom att den är liten, har mängder med vapen och snabb action?

Medlem
Skrivet av Divion:

Dom insåg väl hur mycket rövhål det fick dom att se ut. Spelmekanik och gameplay skall aldrig patenteras. Kan en annan spelstudio göra något bättre så kul för dom, det gynnar oss gamers i slutändan.

Lite som med Blizzard och deras patentsökning på "player of the game". Blizzard har vart heliga i mina ögon men på senare tid har dom sjunkit så sjukt mycket.

Detta är din dagliga påminnelse om att stämningen inte handlade om vem som äger BR som genre eller gameplay.

Medlem
Skrivet av Divion:

Dom insåg väl hur mycket rövhål det fick dom att se ut. Spelmekanik och gameplay skall aldrig patenteras. Kan en annan spelstudio göra något bättre så kul för dom, det gynnar oss gamers i slutändan.

Lite som med Blizzard och deras patentsökning på "player of the game". Blizzard har vart heliga i mina ögon men på senare tid har dom sjunkit så sjukt mycket.

Tror jag inte alls; Det handlar snarare om en förlikning, alltså att de har kommit överens om en lösning utan att blanda in rättsväsendet (Som inte är en optimal lösning för någon av dem eftersom vem som helst kan vinna eller förlora en sån här tvist).

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Inte förvånad. Men jag gissar att det har att göra med att Tencent Holdings, som äger Tencent Games, har gjort mobilversionen till PUBG och Tencent Games äger 40% av Epic Games. Hade blivit en halvjobbig sörja att indirekt stämma sina partners.

Såhär typ?:


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Såhär typ?:

Haha, exakt

Medlem

De insåg väl hur obekvämt det var att bråka med den som gör din spelmotor...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Kan man bli mer beta?

Medlem

Jag har hört från säkra källor att den lades ner pga att det blev så dålig stämning.


signatur

Skaffa QuakeWorld: http://nquake.com

Medlem

Äsch då, såg fram emot att see Epic Games krossa dem.

Skrivet av ClockWise:

Inte förvånad. Men jag gissar att det har att göra med att Tencent Holdings, som äger Tencent Games, har gjort mobilversionen till PUBG och Tencent Games äger 40% av Epic Games. Hade blivit en halvjobbig sörja att indirekt stämma sina partners.

Känns också som att mottagandet på internet blev mer att Bluehole såg ut som dåliga förlorare, inte direkt nån bra PR i alla fall. Men ja, det går ju bara spekulera i vad som var orsaken.

Detta känns som mest troligt.

Medlem
Skrivet av Empezar:

Jag har hört från säkra källor att den lades ner pga att det blev så dålig stämning.

Att stämningen blev dålig, eller att det blev dålig stämning pga en dålig stämning?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Att stämningen blev dålig, eller att det blev dålig stämning pga en dålig stämning?

Why not both?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

PUBG: Fortnite copied us!
Judge: What about H1Z1?
PUBG: Nevermind.

Avstängd
Skrivet av Nercis:

PUBG: Fortnite copied us!
Judge: What about H1Z1?
PUBG: Nevermind.

Ja är det något som är en kopia så är det H1Z1. Jag laddade ner det till ps4 när det kom men alltså, det var inget som föll mig i smaken. Har även testat fortnite men inte det heller, vill spela skjutarspel på dator, så jäkla svårt med handkontroll.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd
Skrivet av Empezar:

Jag har hört från säkra källor att den lades ner pga att det blev så dålig stämning.

Det stämmer säkert.

Medlem

@breahl: Fast H1Z1 var först (mellan H1Z1 och PUBG), och personen som låg bakom deras BR läge slutade på Daybreak och skapade PUBG. Så försök igen


signatur

I drank what?

Medlem

Stämningen handlade aldrig om att PUBG hävdade äga Battle Royale. Kolla den här videon som förklarar vad det hela var: https://youtu.be/WgJERaSrPhw?t=100

Mycket möjligt att dom faktiskt fick något av Epic Games för att lägga ner det hela. Anledningen till varför dom drog igång det hela var inte så löjligt som många försöker få det till.

Medlem

@breahl: Ja det är svårare med kontroll än mus och tbord men det är nog oxå en vanesak. Jag spelade en del bf3 på xbox, hade ingen pc då. Precisionen är klart sämre men på nära håll gjorde jag små cirkel rörelser med spaken så mitt hårkors cirkulerade runt mellan hals och bröstkorg. Det var nåt jag hitta på för att kompensera mot rekylen. På pc finns det knappt någon rekyl, iaf i bf spelen.

Medlem
Skrivet av ClockWise:

Håller helt med. Men deras orsak till stämningen var vinklad mer åt att Fortnite tagit lite väl mycket saker från PUBG, minns inte exakt vad men det finns en lista på saker. Samtidigt Använder Bluehole Unreal-motorn och betalar således royalties till Epic Games som marknadsför sin motor som att de stödjer sina kunder men istället startade de upp ett likadant konkurrerande spel när de såg vilken attraktion PUBG fick. Så det var inte så mycket om att patentera själva BR-läget eller något sådant. Någon för gärna rätta mig om jag har fel, dock :)!

Är väl mer Brendan Greene personligen som vill påstå att han har patent på BR.

1
Skriv svar