Chris Roberts presenterar Star Citizens framtid i kväll

Redaktör

@JRico: Okej då.

1. Att upprepade gånger säga att något är gratis kan ju precis lika gärna ses som något positivt. Att eventet var gratis är högst relevant i den nyheten, så även om vi hade uppdaterat förra nyheten (vilket vi borde gjort men missade) efter att Robets ändrade sig. Slutligen: en avgift som rör upp så mycket känslor att det snabbt får utvecklaren att skrota avgiften är mer än "en storm i ett vattenglas".

2.
Länkarna är relevanta, även om innehållet är negativt för spelet. Relaterat: rättegångsänken är saklig, att kalla den negativ är din tolkning.

3.
Åter: du tolkar in negativa avsikter som inte finns där. Sammanhanget var att gårdagens event kanske skulle ta dem över milstolpen 200 miljoner (inte negativt). Uttrycket "Klirr i kassakistan" är inte negativt. Det är bara att googla och läsa de 5-10 första träffarna så ser du.


signatur
Medlem

Jag kan inte säga emot dig,
Det du säger är helt klart EN tolkning man kan göra av artikeln.

Redaktör
Skrivet av JRico:

Jag kan inte säga emot dig,
Det du säger är helt klart EN tolkning man kan göra av artikeln.

Det spelar ju ingen roll vad jag säger eftersom du verkar ha bestämt dig för att allt vi skriver om Star Citizen vinklas negativt. Det är direkt fel, och det irriterar mig.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det spelar ju ingen roll vad jag säger eftersom du verkar ha bestämt dig för att allt vi skriver om Star Citizen vinklas negativt. Det är direkt fel, och det irriterar mig.

Jag skulle kunna säga precis samma sak om dig. Jag menar det helt uppriktigt och utan nåt försök till att vara spydig.
Det är helt tydligt att vi har helt motsatta åsikter om det här och jag föreslår att vi lägger ner det här.
Om jag irriterade dig så ber jag om ursäkt, det var inte syftet.

Redaktör

@JRico: detsamma på sista!


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

@Myran22 @Aletheides - Roberts & co borde verkligen se över hur de kommunicerar saker. Det ni snackar om nu händer ju gång på gång, att folk måste tolka vad de säger och menar.

Det finns tonvis med info men strukturen är helt off. Som nu: jag försöker hitta tydlig info från dem om vad som presenterades i natt, men hittar inget officiellt alls i textform. Det är liksom inte görbart att kolla igenom ett antal timmars videostream för att skriva en nyhet. Genom att få lite struktur på kommunikationen hade de undvikit en rad missförstånd.

@Tomas Helenius Ja du har helt rätt att kommunikationen sviker dem titt som tätt. Deras organisation är uppbyggd för att trycka ut stora volymer av information om sin dagliga utveckling till vem som nu skulle vara intresserad. Men de har färre sammanfattande dokument som visar vad som åstadkommits. De har fått kritik för detta och valde då att införa "Monthly studio reports" med en månads rapport i textform varje månad om vad varje studio gjort. Det är dock fortfarande mycket info i dessa och på en nivå som inte är användbart till artiklar. https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/167....

Som jag skrev tidigare i tråden så skulle problemen de haft runt Live streamen och digitala pass kunnat undvikas om de kommunicerat dessa planer långt tidigare. Ett halvår tidigare minst. Men nu blev det som det blev.

När det gäller info om vad som presenterats så hittar man rubrikerna här: https://robertsspaceindustries.com/citizencon/schedule

Det ger dock inte mycket att gå på då man måste se varje film från varje panel för att få en helhetsbild och det är ungefär 18 timmar material då de filmat två Scener simultant.

CIG skulle må bra av att fixa en organisation som producerar press releases med sammanfattande information. Det skulle minska alla felskrivningar och missförstånd i de artiklar som faktiskt skrivs i många spelmedier. Har redan sett någon skriva att SQ42 släpps i December till exempel

Det finns vissa tredjeparts folk som försöker reducera ned informationen för folk men de är ju inte riktigt rekorderliga källor när man källhänvisar. Exempel är Noobifiers #nobullshit videoserie. Han har dock inte släppt en #nobullshit om Citizencon ännu. Bara en capture av slutanförandet Exempel här:

Länk till hans video från slutanförandet:

Som har all release info.

Det går inte att påstå att man skriver oberoende om ett spel om man bara går på information som sammanställts av folk som följer spelet i fråga på nära håll och då förmodligen investerat i det själva. Så jag förstår din huvudvärk som skribent. Vissa andra spelmedier har någon på redaktionen som är intresserad och då blir det den stackaren som får svarte petter att rapportera konstant. De mer noggrannare skriver då också att "In the interest of transparency the author is himself a backer of the game" och liknande. Man kan då ibland också se över åren att personen blir mer desillusionerad av väntan och tonen i artiklarna ändras En nackdel när folk har investerat personligen i något att åsikter färgar skrivandet kanske lite för mycket ibland. Åt båda håll.

Men nu är det bara att gilla läget för oss vanliga dödilga Personligen tror jag på det jag sett so far och jag tror det kommer bli bra när det väl släpps. När nu det blir. För mig är själva utvecklingen i sig underhållning redan där.

Vem vet, vi kanske får en press release under dagen idag!

Medlem
Skrivet av Aletheides:

...
Vem vet, vi kanske får en press release under dagen idag!

Jo hoppas de kommer med lite mer kondenserad information nu när det börjar bli morgon där borta.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Robertsologi kanske?

(För att vara tydlig: jag skojade)

För att vara lite tydligare, jag skojar egentligen inte.

Om det inte blir något av Star Citizen, eller om det som kommer ut sågas, så kommer det inte vara Chris Roberts fel, det kommer inte vara på grund av det konstant läggs till nya saker (när blir det dags för strålspårning?), det kommer inte vara för att spelet blir P2D/P2W.

Felet kommer, trots alla miljarder CIG har eller kommer få, vara alla de som skrattade åt spelet, gnällade över hur lång tid det tog, undrade om var alla pengarna hamnade, de som krävde pengar tillbaka, och även de som en dag möjligen kommer att recensera det.

Yttre fiender.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

@marcus8958: 2011 så var det endast Chris roberts själv som arbetade på en prototyp för att kunna sälja in ideen av ett spel senare. Han hade hjälp av två andra som jobbade på Crytek vid den tiden, på deras fritid, när han behövde fråga om råd runt motorn.

2012 så släpptes kickstartern och det var först då som det sattes ihop ett första team på ett dussin personer som började arbeta på ett regelrätt spel. Man brukar räkna spels utvecklings från när regelrätt utveckling startar av ett team och således räknas Star Citizens utveckling från 2012. På samma sätt som man inte räknar Cyberpunks utveckling från ännu tidigare än så eftersom att de haft en anställd som konceptat eller prototypat ideen innan något regelrätt beslut funnits på att verkligen utveckla spelet. 2012 blev Cyberpunk en titel under aktiv utveckling således är det 2012 även där.

Sättet du räknar på började inte Cyberpunks utveckling förrän 2016.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Cyberpunk 2077 vill jag minnas blev officielt 2013, i samband med konferensen visade de även upp en trailer.

Edit: Redan 2012 i maj var det som de pratade om Cyberpunk 2077, jag har följt utvecklingen av spelet sedan dess.
https://www.pcgamer.com/cd-projekt-reds-new-rpg-is-cyberpunk/

"CD Projekt RED's new RPG is Cyberpunk
By Tyler Wilde May 30, 2012"

Medlem
Skrivet av filbunke:

För att vara lite tydligare, jag skojar egentligen inte.

Om det inte blir något av Star Citizen, eller om det som kommer ut sågas, så kommer det inte vara Chris Roberts fel, det kommer inte vara på grund av det konstant läggs till nya saker (när blir det dags för strålspårning?), det kommer inte vara för att spelet blir P2D/P2W.

Felet kommer, trots alla miljarder CIG har eller kommer få, vara alla de som skrattade åt spelet, gnällade över hur lång tid det tog, undrade om var alla pengarna hamnade, de som krävde pengar tillbaka, och även de som en dag möjligen kommer att recensera det.

Yttre fiender.

Deras mål är dock inte att bli mainstream. Dvs älskat av alla. Då detta ofta betyder urvattnade produktioner eftersom smaken är som baken och kläderna skall passa alla. De har sagt att så länge de släpper ett spel som majoriteten av deras spelare gillar och de drar in nog med pengar på det efter release för att gå runt på ett live team som kan fortsätta skapa content, så är de nöjda. Det finns inga ambitioner att utmana World of Warcraft och liknande om mainstream spelare då det skulle kräva för stora kompromisser med det koncept de vill förverkliga.

Det innebär att går det åt skogen, dvs det inte finns tillräckligt många spelare bland de som aktivt följer spelet nu som gillar det nog mycket för att fortsätta spela det, så kommer det vara omöjligt att skylla på någon annan än just sig själva. Detta då de har aktiv feedback från just dessa spelare under utvecklingen och således kan justera spelet till att bli just ett spel denna publik vill ha.

Jag är dock inte orolig någonstans. Jag har även informerat mig nog om både spelutveckling i allmänhet och detta projekt i synnerhet för att vara vaccinerad mot alla de konspirationsteorier troll gillar att slänga omkring sig. Det kommer ta tid, vilket i mitt tycke är bra då jag inte vill ha ett hafsverk. Det finns mer spel än jag har tid med att roa mig med under tiden. Min backlogg med spel som fortfarande ligger i plasten är rätt stor i dagsläget

Medlem
Skrivet av Aletheides:

https://www.youtube.com/watch?v=VppjX4to9s4

Keynote anförandet i början av konventet har ungefär 20min ren gameplay från 3.3 (men på en build som inte har object container streaming inkluderat vilket test server builden vi spelare har tillgång till har nu. Så prestandan är lägre i anförandet än vad vi har i spelet just nu). Dessvärre så hade de strul med streamen där i början så gameplay är spritt över flera VODs. väntar på att de skall lägga upp en bra version på youtube.

Jag vet inte varför men en bild dök upp när jag såg trailern för sq42, och på något sätt känns ansiktena inte alls lika realistiska som förut, utan alla har lite mer plastiska ansikten och lite osynk på vissa ställen.

https://www.twitch.tv/videos/320869726
1 timme och 25 minuter är de inne i spelet här iaf. och då är inte kaffemaskinsscenen med.
Och om jag ska vara ärlig så är det en glorifierad spelvideo för att locka folk till att köpa just ett nytt rymdskepp igen, och det här har ju hänt förut så jag är ganska besviken på hur lite nytt material som faktisk visas upp, det kändes som att nu kör vi samma grej igen som förut, fast det är snyggare omgivning.

Jag ska lista några saker som hade varit betydligt mer logiskt och bättre skrivet manus.
1. När han lämnar sitt skepp 36 minuter in så larmas och låser man det så att man man får ett larm på pip-boy... mobiglass om någon är nära.
2. När man ramlar ner och bryter/skadar benet så dör man inte(BRA spel visar dessutom vad som skadar en eller hur trasig man är! exempel en textrad efter sin död), det gjorde man inte 2014 så varför ska man göra det 2018?
Star Citizen FPS Module: Body Dragging Example
3. Om man blir skadad vilket händer här så tillkallar man hjälp , och då kommer en skjukvårdsutrustad Aurora förbi och plåstrar om en, mot en avgift på 3000aUEC.
4. 44 min fortsätter hoppa vidare och i ett helt trasigt skepp så fungerar strömmen/funktioner på vissa ställen, men tänk lite realistiskt då resten av skeppet är totalförstört och det brinner, om det hade varit mekaniska animationer istället då hade det varit trovärdigt att göra detta uppdrag.
5. 45:25 hoppar vi ner och det går utmärkt, ingen skada, sen vet vi ju exakt vart vi ska så det är ju ganska tråkigt. Men vi ska starta om en sak som kan hitta kretskort som ligger under jorden, okej...? Eller så kanske man hade kunnat lägga ut en ledtråd till vem som plockat kortet.

6. 47:18 Vem i satan är så jävla dum som skjuter sönder ett parkerat skepp, oj vänta nu. Bara Chris Roberts tycker det är jättehäftigt(det kan man höra i livestreamen, bad guys = skjuta sönder allt, good guy = skjuta ihjäl bad guy, ta till fånga vad är det för något) för då får vi anledning att visa upp Anvil Valkyrie som kommer och räddar oss och vi kan sälja för flera 100 dollar...
ELLER, så varnas jag för att någon är i närheten av mitt skepp via mobiglass. Jag smyger i en stor cirkel runt mitt skepp för att se om det är någon som ligger i bakhåll, jag ser ingen, till slut ser jag ser att någon parkerat en bit bort med en Cutlass, nu tillkallar jag hjälp och då finns det en hel del att välja på(skepp menar jag då) om man har kontakter, har man inte det få man hoppas att man kan ta sig fram till sitt eget skepp eller att man kan oskadliggöra de som möjligtvis är ute för att skada en. Här har vi en typ battle royale strid för det var lite sådana vibbar jag fick av striden som vi såg fast det verkade vara mot bot'ar.

Men med ett bra manus och gameplay så hade man inte kunnat komma in med ett nytt skepp och räddat dagen.

En Origin 85x Limited kostar ju 616000 aUEC och en RSI Aurora LX kostar 220900 aUEC (55 uppdrag om varje uppdrag ger 4000 UEC) så det är ju dags att CIG o company börjar fundera på hur man inte spränger sönder saker hela tiden, för det visar ju bara bristen på respekt för sina backers som än så länge betalat riktiga pengar för skeppen. Sen att personen i streamen blev av med sitt skepp var ju inte så noga, de bara köpte en ny Prospector för en hutlös summa aUEC.

Quake-konnässsör
Medlem

En streamer (DeejayKnight) börjar ranta om svampar och dödshissar för att testa FOIP.
Inte perfekt men visar på potentialen i alla fall. Samtidigt kan man ju fundera på vad det absolut värsta sättet man kan använda FOIP på är och då blir det troligen mindre roligt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det spelar ju ingen roll vad jag säger eftersom du verkar ha bestämt dig för att allt vi skriver om Star Citizen vinklas negativt. Det är direkt fel, och det irriterar mig.

Tror det beror på vilken ställning man har till spelet. Jag personligen som är mycket skeptisk till spelets utveckling tycker ni för en allmänt positiv bild på spelet. Så vi kan väl anta att ni är ganska neutrala i det här fallet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

123
Skriv svar