När släpps egentligen Gran Turismo 5?

Robot
Medlem
När släpps egentligen Gran Turismo 5?

Den som väntar på nå gott, väntar oftast på Gran Turismo.

Usch, fy och sjutton åt Sony's "3D Spel". Löjligt.

Medlem

Är väl det vanliga: de sista 20% tar 80% av tiden


signatur

There are few problems that cannot be solved with the usage of high explosives

Medlem

Visst är det bra med välpolerade spel och visst är det kul att de verkligen lägger ner tid på att få till det, men ibland måste man faktiskt ge sig och inse att "Nu får det räcka!". Speciellt som de faktiskt gett (och skjutit upp) releasedatum.

Jag får nästan intrycket av att det är något riktigt hemskt som de inte får ordning på. Typ att allt är klart men att spelet oförklarligt hänger sig med jämna mellanrum. Eller grymma fps droppar på oförklarliga sätt. Eller att de inte kan bestämma sig om Saabbilarna ska ligga i en egen kategori eller under Spyker..

Medlem

Är inte förvånad direkt... undrar om utvecklarna sitter och surfar hela dagarna istället för att koda? Nå jag hoppas att det blir bra när (om) det kommer iaf...


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Tror inte de kan få spelet så mycket bättre, kommer säkert inte bli jättemycket bättre än Forza heller (är ingen fanboy av något av spelen). Börjar bli trött på att vänta, köpte i stort sätt mitt PS3 endast för detta spel...

Medlem
Skrivet av maniac:

Är inte förvånad direkt... undrar om utvecklarna sitter och surfar hela dagarna istället för att koda? Nå jag hoppas att det blir bra när (om) det kommer iaf...

Nej inte lägger de ner 100% av arbetstiden på nytta inte. Isåfall skulle vi få se ett spel som inget annat kan mäta sig med på ett tag.

Medlem
Skrivet av maniac:

Är inte förvånad direkt... undrar om utvecklarna sitter och surfar hela dagarna istället för att koda? Nå jag hoppas att det blir bra när (om) det kommer iaf...

Dom har kanske samma problem som teamet som jobbade med Duke Nukem Forever.

"There's been a lot of mistakes and a lot of lessons we had to learn, most of all a lot of World of Warcraft." - George Broussard

Medlem

Hoppas så innerligt att detta kommer bli bra. Men jag skulle bli förvånad om det kommer så mycket bättre än Forza 3.

När man snackar om långa utvecklingstider, uppskjutna release datum osv brukar det i slutändan bli lite av en flopp när det väl kommer, om man inte jobbar hos Blizzard förvisso.

Men, men. Hoppet lever fortfarande om ett grandiost Gran Turismo 5.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

Spelet kommer när Duke lämnar tillbaks bilarna...


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

ja nog går man vrkligen in för att jag göra ett bilspel.
dessutom när bilspel är till en riktigad målgrupp också som tycker om bilspel resten kommer nog inte bry sig om skillnaderna mellan Granturismo och Forza


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Gran Turismo 5 Forever?

Inaktiv
Medlem

Luktar BS lång väg..varmluft varmluft varje gång de öppnar kakhålet.
Kejsarens nya kläder ?
Man kan tro att de är 1 utvecklare inkopplad på detta projekt och 5 suits som åker runt och snackar.
Mycket snack och liten verkstad brukar det ju heta..
Mycket snack och obefintlig verkstad ?


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Luktar BS lång väg..varmluft varmluft varje gång de öppnar kakhålet.
Kejsarens nya kläder ?
Man kan tro att de är 1 utvecklare inkopplad på detta projekt och 5 suits som åker runt och snackar.
Mycket snack och liten verkstad brukar det ju heta..
Mycket snack och obefintlig verkstad ?


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Hoppas att "finliret" är grafiken + ljudet i bilarna

Medlem
Skrivet av elimsen:

Jag får nästan intrycket av att det är något riktigt hemskt som de inte får ordning på. Typ att allt är klart men att spelet oförklarligt hänger sig med jämna mellanrum. Eller grymma fps droppar på oförklarliga sätt. Eller att de inte kan bestämma sig om Saabbilarna ska ligga i en egen kategori eller under Spyker..

Defenetift under spyker =D

Medlem

Skidmarks, puh-lease!...

Inaktiv
Skrivet av Fuskobot:
Skrivet av elimsen:

Jag får nästan intrycket av att det är något riktigt hemskt som de inte får ordning på. Typ att allt är klart men att spelet oförklarligt hänger sig med jämna mellanrum. Eller grymma fps droppar på oförklarliga sätt. Eller att de inte kan bestämma sig om Saabbilarna ska ligga i en egen kategori eller under Spyker..

Defenetift under spyker =D

Och Volvo under Geely. =P


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

Gran Turismo: Forever


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Fan jag köpte ett PS3 slim och en logitech G25 och en wrc pro stol och en 42" led tv enbart inför GT5 släppet som utlovades till första kvartalet 2010. Jag hinner ju fan nöta sönder grejorna på andra spel innan GT5 släpps. Det börjar bli lite löjligt nu med att dom inte ens kan sätta ett datum typ till hösten. Det måste väl fan vara bättre med en deadline så att alla verkligen jobbar på och får något gjort, än som nu jobba mot ett obefintligt datum.

Hoppas på att GT5 inte blir lika "platt" som Forza motorsport 3. Där har man inga effekter med och spelet ser nu tråkigt ut sen man spelat det ett tag. Dom lyckades ju fan inte ens att få till alla cockpits på bilarna. GT5 måste bli mycket bättre och innehålla sånt som inget annat bilspel har för att det inte skall bli en flopp. För har man dragit ut på tiden som dom nu har gjort, och inte kommer med något speciellt så kan det inte räknas som annat än en flopp


signatur

”Om det inte var menat att man ska äta djur, varför är de då gjorda av mat?” -Homer Simpson

Medlem

Kör Race On & LFS tills GT5 släpps


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Det verkar som att Polyphony inte kommer låte GT5 bli något annat än "Årets Spel". Tror inte själv att det kommer bli det, men man kan ju alltid hoppas. Kommer införskaffa det oavsett.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Förstår inte alla klagomål egentligen, GT serien har aldrig gjort mig besviken tidigare och jag tror knappast den kommer göra det nu. Det får ta precis så lång tid som det vill, bara jag får se ett till GT spel av samma kvalitet som de förra. Tills dess har jag gott om annan underhållning då 2010 i övrigt är ett riktigt fint spelår.

Medlem
Skrivet av Pulkafettot:

Förstår inte alla klagomål egentligen, GT serien har aldrig gjort mig besviken tidigare och jag tror knappast den kommer göra det nu. Det får ta precis så lång tid som det vill, bara jag får se ett till GT spel av samma kvalitet som de förra. Tills dess har jag gott om annan underhållning då 2010 i övrigt är ett riktigt fint spelår.

Ska ett spel verkligen behöva så pass lång och kostsam utvecklingstid som detta? När det GARANTERAT inte kommer att revolutionera spelserien... för isåfall hade det ju såklart varit en helt annan sak.

Medlem

Att utveckla ett spel i hela 5 år (eller är det mer kanske) och inte vara klara än känns lite segt. Hoppas bara att hypen inte blir för stor.


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Medlem
Skrivet av Wallaby:

Tror inte de kan få spelet så mycket bättre, kommer säkert inte bli jättemycket bättre än Forza heller (är ingen fanboy av något av spelen). Börjar bli trött på att vänta, köpte i stort sätt mitt PS3 endast för detta spel...

På de flesta punkter lär spelen vara jämnbördiga. Den största skillnaden som kommer få folk att älska det ena och flama det andra är väl logon på spelmaskinen spelet laddas i...

Personligen tror jag GT5 kommer bli något helt extremt bra. Jag tror detta banar väg för framtida bilspel, precis som tidigare GTspel gjort.
Jag köper snacket om perfektion och den färdiga produkten kommer nog bli så nära perfektion en spelutvecklare kan komma.

Dessutom uppskattar jag verkligen att både Nascar och WRC kommer finnas i spelet vilket ger mer innehåll, mer variation och såklart får spelet att stå sig längre.

Självklart oroas jag också. Om spelet släpps med buggar, många små eller kanske någon/några stora så kommer det verkligen att slaktas av recensenter/kritiker/spelare.
Ett annat orosmoment är ju onlinespelet. Kommer även det att erbjuda ett rikt sortiment och stor variation (som det borde/måste) eller kommer vi få ett tråkigt, enformigt, fattigt och tröttsamt onlinespel som man idag får i nästan alla övriga spel oavsett genre.

Jag längtar och hoppas. Jag köpte inte min PS3 bara för GT5, dock köpta jag min logitech DFGT för 2 månader sedan endast med detta spel i åtanke.

Och jag tror iaf inte vi kommer bli besvikna.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av bigsweede:

Luktar BS lång väg..varmluft varmluft varje gång de öppnar kakhålet.
Kejsarens nya kläder ?
Man kan tro att de är 1 utvecklare inkopplad på detta projekt och 5 suits som åker runt och snackar.
Mycket snack och liten verkstad brukar det ju heta..
Mycket snack och obefintlig verkstad ?

Fast nu pratar vi om ett företag som släppt många spel och levererat i nästan alla fall.

Första spelet till PS3, första riktigt stora klivet in i "next gen", tror verkligen inte de kommer tillåta sig själv att misslyckas i detta fall.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar