Quiz – Game over
Så om man har 0 rätt på detta quiz är man jäkel på spel.
Exakt. Alla vinner!
En Bamseponny av folket
Kommer ihåg ett spel jag spelade som liten på DOS. Tror det kan ha hetat cosmos och var på svenska. Man styrde rymdskepp som hoppade och styrde sidled på På en bana rakt fram.
Det hade de bästa Game över meddelandena nånsin.
Om någon lyckas få fram spelet så blir jag överlycklig btw
Ju lägre desto mer pro är man va? 6/10.
7/10, bättre än väntat.
..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2
Kommer ihåg ett spel jag spelade som liten på DOS. Tror det kan ha hetat cosmos och var på svenska. Man styrde rymdskepp som hoppade och styrde sidled på På en bana rakt fram.
Det hade de bästa Game över meddelandena nånsin.
Om någon lyckas få fram spelet så blir jag överlycklig btw
Kosmonaut kanske?
Och jo... 3/10. 2 av dom rätta var rena gissningar. Så ganska pro gamer om jag får säga det själv
MPMG - MultiPlatform MasterGamer
Kosmonaut kanske?
Och jo... 3/10. 2 av dom rätta var rena gissningar. Så ganska pro gamer om jag får säga det själv
Jackpot fortfarande skit svårt att hitta via Google i Österrike. Stort tack dock, barndomsminne återupplivat!!
Till intresserade: http://www.bluemoon.ee/history/kosmonaut/index.html
Vinnare av gameover
"Jag hade få rätt, så jag är för bra på spel!"

Blev 4/10. Blev fooled på Donkey Kong Country frågan, blev fundersam när jag läste spjälsängen, fick dra upp bilden och studera. För jag hade sett den gameover-skärmen hundratals gånger under min barndom, men sen såg jag att jag inte läste ordentligt! Kul att få se bilden iaf, blev fett nostalgisk.
I'm like you, I have no name.