I Assassin's Creed Valhalla kan du växla mellan kill- och tjej-Eivor "när som helst"
Eivor får mig att tänka på en gammal dam med permanentat hår och klädd helt i dam-lila kläder.
Det funkar helt enkelt inte för mig att spela en biffig viking kille som heter Eivor, det blir för löjligt
Exakt, samma här, det här är en Eivor (det är Tiffany Persson karaktären från Hipp-Hipp):

Kan man byta hud färg mitt i spelet också? Har dom också tänkt på alla transgender personer som känner sig vara mitt i?
Tänkte exakt samma sak. De får lägga till alla könsidentiteter och sen byta namn på spelet till Wokehalla 🤣
Eivor... vafan är det för namn asså
Hade en lärare i högstadiet som hette Eivor, hon var kvinna
4 922 kvinnor har Eivor som tilltalsnamn
Totalt 10 417 kvinnor har Eivor som förnamn
Medelåldern för tilltalsnamnet Eivor är 78
Källa: SCB
0 män har Eivor som tilltalsnamn
Totalt 0 män har Eivor som förnamn
Lite besviken över att inte kunna spela som Ernst.
Hade verkligen sett fram emot att iklä mig rollen som Ernst Befriaren.
Jag är en av de som turligt nog(?) vandrat 40 år på den här planeten utan att träffa, eller en hört talas om någon med namnet "Eivor", så för mig spelar det noll roll vilket kön min karaktär är. Är jag verkligen den enda? Alla gnäller som om namnet var "Greta".
För övrigt så är ju många av er tröttsamt barnsliga. Är medelåldern här på FZ nu 12, fullt med korkade småbarn som fnissar och tycker det är coolt att göra narr av allt som är PC eller woke? Någon på FZ måste väl sitta med lite siffror på detta? Visst kanske jag överdriver lite, men era små "lustiga" kommentarer som nästlar sig in överallt och gör narr av ärliga försök att göra saker och ting mer inklusivt är, som sagt, tröttsamt barnsligt.
Hm...ok.
Föredrar nog om man helt enkelt bestämmer sig för EN huvudperson eller har två separata med lite olika berättelse, interaktioner med NPC's etc. Det senare kräver dock mycket mer jobb.
Det här låter mest konstigt och immersion breaking.
Låter mest som att klaga bara för att klaga.
Det finns ju en enkel lösning för dig: byt inte ditt kön under spelets gång.
Spelet är identiskt spelmekaniskt för de olika könen, och ibland inser man ju efter 10 timmar att man valde fel. Kanske är det något med rösten, eller utseendet som inte känns helt rätt. Vanligtvis har du tre val, som inga är särskilt bra:
1. Spela om 10 timmar med andra karaktären.
2. Bita ihop och spela resten av de 100 timmarna med fel känsla som gnager i bakhuvudet, eller
3. Sluta spela.
Så det är helt enkelt en harmlös smart lösning på ett reellt problem, som absolut inte är konstigt eller immersion breaking, såvida du själv inte gör det till det.
Eivor får mig att tänka på en gammal dam med permanentat hår och klädd helt i dam-lila kläder.
Jag ser tanten framför mig, men hon hette Inga då...
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Jag är en av de som turligt nog(?) vandrat 40 år på den här planeten utan att träffa, eller en hört talas om någon med namnet "Eivor", så för mig spelar det noll roll vilket kön min karaktär är. Är jag verkligen den enda? Alla gnäller som om namnet var "Greta".
För övrigt så är ju många av er tröttsamt barnsliga. Är medelåldern här på FZ nu 12, fullt med korkade småbarn som fnissar och tycker det är coolt att göra narr av allt som är PC eller woke? Någon på FZ måste väl sitta med lite siffror på detta? Visst kanske jag överdriver lite, men era små "lustiga" kommentarer som nästlar sig in överallt och gör narr av ärliga försök att göra saker och ting mer inklusivt är, som sagt, tröttsamt barnsligt.
Låter mest som att klaga bara för att klaga.
Det finns ju en enkel lösning för dig: byt inte ditt kön under spelets gång.
Spelet är identiskt spelmekaniskt för de olika könen, och ibland inser man ju efter 10 timmar att man valde fel. Kanske är det något med rösten, eller utseendet som inte känns helt rätt. Vanligtvis har du tre val, som inga är särskilt bra:
1. Spela om 10 timmar med andra karaktären.
2. Bita ihop och spela resten av de 100 timmarna med fel känsla som gnager i bakhuvudet, eller
3. Sluta spela.
Så det är helt enkelt en harmlös smart lösning på ett reellt problem, som absolut inte är konstigt eller immersion breaking, såvida du själv inte gör det till det.
Jag stör mig faktiskt inte nå mycket på namnet. Jag kommer absolut att lira so snubben som jag alltid gör i spel när valet ges.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Så med andra ord så är det helt meningslöst och existerar bara för att kunna bocka i en ruta i checklistan med "features"!
Visst är det förjävligt att folk får välja själv och dessutom ÅNGRA SIG. I ett singleplayer spel. Där det inte påverkar dig (som i du, Jozo) ett dyft vad andra folk väljer.
Jag tycker det här är skitbra. Finns folk som ogillar att behöva spela som man/kvinna, så nu kan alla välja själv och som andra påpekat, om man sen inser att man stör sig på en viss animation eller röst, ja då kan man ju bara byta och sen är det inte mer med det. Mer valmöjligheter är väldigt sällan dåligt.