Vilken spelbil är din favorit?
Vi har välsignats med många grymma spelbilar under årens lopp, men vilket är din favorit? Det kan vara en som är riktigt bra, en som är riktigt kul att köra eller bara en som har speciell betydelse.
Personligen får jag alltid värma känslor när jag tänker tillbaka på Bansheen som stod parkerad nära 8-Balls garage i Grand Theft Auto III. Dess Dodge Viper-liknande utseende är inte bara svinsnyggt, utan den var även riktigt bra för vissa inledande uppdrag i spelet eftersom den var snabb och hade bra grepp.

Enkelt svar. Roach.
Nänänä, den (lilla) gubben går inte.
Enkelt svar. Roach.
Roach usch. Fin idé, men hästen får ju spel hela tiden och fastnar på minsta lilla 😉 jag sprang mest själv.
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Gran Turismo 3 - Startbilen Mazda MX-5 Miat. Jag vet inte varför men jag minns alltid Gran Turismo 3 då det enligt mig var den absolut bästa i serien.
@Jonny Myrén: Du postade facit i öppningsinlägget, så jag har inte mycket att bidra med. Fan vad jag diggade bansheen när det begav sig.
Big Daddy AoE
Man är bokstavligen ostoppbar ;p
Har väl ingen favoritbil i något spel egentligen.
Roach usch. Fin idé, men hästen får ju spel hela tiden och fastnar på minsta lilla 😉 jag sprang mest själv.
Tsk tsk tsk. Det låter som ett typiskt ubp.
Ad hoc addendum
[quote postid="4023779" userid="166272" name="Baronova"]
Vet inte om det klassas som en spelbil eftersom den härstammar från 70-talets rally-scen, men Lancia Stratos. Herregud vad jag älskar den bilen.
diggar verkligen också Lancia Stratos stenhårt, har för mig att man kunde låsa upp den i första Sega Rally efter man klarat ut spelet.

Annars är det så klart Ferrarin i Outrun som är favoriten.