Fall Guys får succélansering på Steam, med över 120 000 spelare

Robot
Fall Guys får succélansering på Steam, med över 120 000 spelare

En flamsigare och mer varierad typ av battle royale.

#Devolver-digital, #Fall-guys, #Mediatonic


Medlem

Det här känns som att det skulle vara kul att se som onsdagsstream med lite redaktionsfolk någon gång.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Baronova:

Det här känns som att det skulle vara kul att se som onsdagsstream med lite redaktionsfolk någon gång.

Instämmer! Lirat ett par timmar (Vet att Calle också spelat) och det är riktigt kul.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

En Nintendo Switch version hade suttit bra!

Medlem

Något jag funderat på mycket det senaste är hur det hade sett ut om folk INTE streamade olika spel. Hur hade folk hittat till spelet då? Gällande denna typ av spel som jag inte sett någonting av alls i någon form av reklam utan endast via personer som streamar så är det väldigt intressant hur mycket några stora streamers kan göra för ett spel. Sedan är det såklart positivt att detta spelet har en rimlig prislapp också!

Skribent

Lirat ett par timmar i helgen. I fredags var det i princip helt kört men igår var det inga problem och upplevde helelr inga problem imorse.

Själva spelet är riktigt kul, men det blir tröttsamt efter typ två timmars spelande. För att det här ska överleva en längre tid tror jag det måste komma regelbundna nyheter i form av nya minigames m.m.

Inaktiv
Skrivet av Rasmous:

Något jag funderat på mycket det senaste är hur det hade sett ut om folk INTE streamade olika spel. Hur hade folk hittat till spelet då? Gällande denna typ av spel som jag inte sett någonting av alls i någon form av reklam utan endast via personer som streamar så är det väldigt intressant hur mycket några stora streamers kan göra för ett spel. Sedan är det såklart positivt att detta spelet har en rimlig prislapp också!

Jag tror folk överskattar antalet folk som tittar på streams och folk som spelar spel. Alltså twitch och youtube har ju grymt få tittare om man ser till antalet spelare i världen. Så det påverkar nog mindre än man tror. Fall Guys har ju "bara" 195000 tittare ju nu på twitch, det har sålts över 100 miljoner konsoler. 195000 är en hel del sett till Twitch men ingenting jämfört med hur många gamers det finns

På PC hade säkert färre hittat spelet, då det släpps så mycket spel på olika ställen.

Playstation Store är ju lite mer samlat, så där hade det nog sålt en del. Och via Ps Plus får man ju miljoner med spelare som lätt hittar och vill testa spel som ingår i medlemskapet.

phi
Medlem

Upp som en sol och snart ned som en pannkaka. Ingen kommer ihåg spelet om ett par veckor.

Medlem

Hoppas att dom snabbt släpper uppdateringar. Man kan inte ens invertera kamera kontrollen. Är hopplöst att spela när jag inte kan invertera.

Skribent
Skrivet av jehuty:

Hoppas att dom snabbt släpper uppdateringar. Man kan inte ens invertera kamera kontrollen. Är hopplöst att spela när jag inte kan invertera.

Jo? På PC går det utmärkt i alla fall. Inställningar sen controller eller keyboard beroende på vad du använder sen finns det alternativ "invert horizontal" och "invert vertical"

edit: Verkar som det ej går att ändra på PS4. Väldigt konstigt att inte ha lika alternativ på PS4 och PC.
https://www.dbltap.com/posts/fall-guys-invert-camera-how-to-c...

"On PS4, Fall Guys currently has no controller customization options. Not only can players not customize their bindings, but there are no options for inverting the camera either. As these options are available on Steam, players are hopeful that Mediatonic will patch them into the PS4 version sometime this week."

Medlem

Blir tråkigt rätt fort, speciellt efter att man vunnit ett gejm.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Ser skoj ut men det verkar vara lite innehåll vad jag har hört.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent
Skrivet av Vileoxe:

Ser skoj ut men det verkar vara lite innehåll vad jag har hört.

Lite tunt är det. Fast är man två eller tre stycken som sitter och snackar lite skit och spelar samtidigt så är det riktigt roligt i kortare sessioner. Även om alla games är olika så är man ganska mätt Efter 2h, då har man spelat de flesta mini-games och känner för att göra något annat ett tag. Säsong 2 släpps om två månader och med tanke på succén så borde Devolver slänga pengar på utvecklarna för att skapa nytt innehåll till spelet.

Jag tycker det var värt 20€ i alla fall, fast jag gillar den här typen av spel också med en massa mini-games och en blandning mellan tur och skicklighet.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Jo? På PC går det utmärkt i alla fall. Inställningar sen controller eller keyboard beroende på vad du använder sen finns det alternativ "invert horizontal" och "invert vertical"

edit: Verkar som det ej går att ändra på PS4. Väldigt konstigt att inte ha lika alternativ på PS4 och PC.
https://www.dbltap.com/posts/fall-guys-invert-camera-how-to-c...

"On PS4, Fall Guys currently has no controller customization options. Not only can players not customize their bindings, but there are no options for inverting the camera either. As these options are available on Steam, players are hopeful that Mediatonic will patch them into the PS4 version sometime this week."

Ja det var ps4 jag menade, glömde bort att säga

Men märkligt att det finns till PC men inte ps4. Det är så basic att jag tror att det är första gången jag har spelat ett spel som inte har det.

Medlem

älskar att plocka fram lättsamma spel då o då, särskillt om man kan vara flera spelare runt samma tv. Mario Chase på Nintendoland är egentligen ett dåligt spel, men blir kul ändå. Precis som "kniv o gaffel"

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Blir tråkigt rätt fort, speciellt efter att man vunnit ett gejm.

Verkligen. Till och med min totalt icke-spelandes sambo sa "det där kan ju inte vara kul i mer än 15 minuter?".
Jag ledsnade efter typ 10 rundor.

Därtill extrema serverproblem, man fick köra "cancel" och re-queue typ 10x för att faktiskt komma in i ett spel.

Känns som att man verkligen måste gilla att jaga levels och unlocks för att fortsätta spela detta någon längre stund.

Skribent
Skrivet av whoo:

Verkligen. Till och med min totalt icke-spelandes sambo sa "det där kan ju inte vara kul i mer än 15 minuter?".
Jag ledsnade efter typ 10 rundor.

Därtill extrema serverproblem, man fick köra "cancel" och re-queue typ 10x för att faktiskt komma in i ett spel.

Känns som att man verkligen måste gilla att jaga levels och unlocks för att fortsätta spela detta någon längre stund.

Jo, spelar man själv är det inte kul särskilt länge men när man är två eller tre så håller det betydligt längre. Lättsamt samt att man kan sitta och snacka lite skit samtidigt och flera naturliga pauser de gånger man åker ut före polarna. Kommer alla långt så blir det riktigt kul, t.ex. fotboll där man är två eller tre i samma lag.

Medlem

Spelet var kul i 2 timmar.

Medlem

Har fortfarande kul. Kört nästan dagligen sedan det kom ut. Ska bli kul o se när de är klara med "season 1" om det blir nya minigames o så då.
Sedan så verkar en del av vissa minigames nästan aldrig dyka upp. Så de borde fixa till slumpgeneration lite bättre.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ser ut som ett spel för de minsta. Kul att det ligger i toppen på Twitch.

Gnällkuk

Kul spel! Men som andra påpekat så är det inte så jätemycket underhållning så det blir lite repetativt. Nu tror jag att jag kommer att ha kul med det ett tag framöver, men misstänker sedan att de inte kommer hinna släppa nytt innehåll i tillräckligt snabb takt för att det ska lyckas hålla sig kvar.

Med det sagt så kostar ju spelet inte så mycket och jag kommer garanterat få valuta för pengarna ändå innan jag ledsnar. Hade velat se lite mer lagspelsprylar!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Ser ut som ett spel för de minsta. Kul att det ligger i toppen på Twitch.

Det är inte "för de minsta". För svårt.

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Något jag funderat på mycket det senaste är hur det hade sett ut om folk INTE streamade olika spel. Hur hade folk hittat till spelet då? Gällande denna typ av spel som jag inte sett någonting av alls i någon form av reklam utan endast via personer som streamar så är det väldigt intressant hur mycket några stora streamers kan göra för ett spel. Sedan är det såklart positivt att detta spelet har en rimlig prislapp också!

Det har visats upp på bland annat E3 och låg på "första sidan" på Steam. Att det har varit en stor snackis bland väldigt många har ju också bidragit till att flera har köpt spelet.

Medlem

Känns som att detta spelet hade varit kul på switchen med flerspelarläge. Synd att det inte kom

Medlem
Medlem
Skrivet av Shadee:

Jo, spelar man själv är det inte kul särskilt länge men när man är två eller tre så håller det betydligt längre. Lättsamt samt att man kan sitta och snacka lite skit samtidigt och flera naturliga pauser de gånger man åker ut före polarna. Kommer alla långt så blir det riktigt kul, t.ex. fotboll där man är två eller tre i samma lag.

Jo så må vara. Saknar dagarna man hade tid till sånt häng med polarna

Det var bland annat fotbollen som gjorde mig riktigt förbannad, är ju bara lotto om man hamnar i ett vettigt lag eller inte

Medlem
Skrivet av whoo:

Jo så må vara. Saknar dagarna man hade tid till sånt häng med polarna

Det var bland annat fotbollen som gjorde mig riktigt förbannad, är ju bara lotto om man hamnar i ett vettigt lag eller inte

I takt med att allt fler lär sig spelet så tycker jag det blir mindre o mindre bekymmer. I början var det extremt men nu tycker jag ofta man hamnar i bra lag även om man förlorar så är det hård kamp om poängen från båda sidor väldigt ofta.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skribent
Skrivet av whoo:

Jo så må vara. Saknar dagarna man hade tid till sånt häng med polarna

Det var bland annat fotbollen som gjorde mig riktigt förbannad, är ju bara lotto om man hamnar i ett vettigt lag eller inte

Så kan det vara med de lagbaserade grenarna, på gott och ont. Ett tips är att alltid spela försvar. Vid fotbollen kolla direkt om det är någon som ställer sig i mål annars tar du den positionen, i övrigt spela back och gå på kontringar

Vid äggsamlandet så kör ett par vändor och hämta ägg (så länge det ligger kvar i mitten) och sen är det bara stanna i "basen" och förstöra så inte de andra lagen kan sno era ägg.

Ringarna så vet jag inte riktigt. Jag bara kör och hoppas på det bästa.

Gällande minigamet där man ska plocka svansar av varandra är man tyvärr utelämnad till att ha ett lag som är bra. Själv är jag kass på det och brukar aldrig lyckas ha någon svans när tiden går ut

1
Skriv svar