Apple kontrar - fimpar Fortnite från App Store
Epic är rättvisans förkämpe i den här frågan (och kanske även i andra frågor). Heja!
Det återstår väl att se, rent juridiskt alltså? Säga vad man vill om Apple men står det i deras användaravtal att man inte får göra på ett visst sätt så kan det vara någon form av kontraktsbrott. Nu tar jag ingen egen ställning då jag inte vet något eller bryr mig om detta så mycket men menar bara rent tekniskt så vet vi väl inte vilka som har rätt än?
Dock kan jag hålla med kritiken mot Apple och deras ganska stänga system och kontrollbehov över det som sker i AppStore.

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare @ Linux
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 64GB RAM, Sapphire Radeon RX 7600 XT
Det återstår väl att se, rent juridiskt alltså? Säga vad man vill om Apple men står det i deras användaravtal att man inte får göra på ett visst sätt så kan det vara någon form av kontraktsbrott. Nu tar jag ingen egen ställning då jag inte vet något eller bryr mig om detta så mycket men menar bara rent tekniskt så vet vi väl inte vilka som har rätt än?
Dock kan jag hålla med kritiken mot Apple och deras ganska stänga system och kontrollbehov över det som sker i AppStore.
Problemet när du uppnår en viss storlek så kommer konkurrenslagarna in. Då är det inte så glasklart vad som gäller längre.
Problemet när du uppnår en viss storlek så kommer konkurrenslagarna in. Då är det inte så glasklart vad som gäller längre.
Borde inte det vara samma på android då? Tror mer på apples girighet som går ut över oss kunder
Nej, jag håller mig på Apples sida i denna fråga. Vill man finnas på en platform får man anpassa sig till deras standard och regler. Passar det inte så är det som det är.
30% av priset (som varit standard i branschen länge nu) är inte utnyttjande av monopolställning.
Ryzen 5 9600X | Kingston 32GB DDR5 | ASUS RTX 4070 Super
Gillar iOS men allt detta bråk som bara går ut över konsumenter får en att överväga att byta till android
Jag gillar apples produkter, har iphone, ipad och apple tv men fy fan vad jag stör mig på deras giriga affärs modell. Kan bli så att jag byter bort apple produkter i fortsättningen.
Känner samma sak. Äger flera Apple produkter men tycker att Apple grisar något djävulskt nuförtiden. Har varit lite intresserad av Microsofts nya Surface Duo sedan den avslöjades förra året. Är det kanske världens timing att den släpps nu i september?
Nej, jag håller mig på Apples sida i denna fråga. Vill man finnas på en platform får man anpassa sig till deras standard och regler. Passar det inte så är det som det är.
30% av priset (som varit standard i branschen länge nu) är inte utnyttjande av monopolställning.
Ja varför inte ta bort Spotify samtidigt eller hur 😂
Tycker det är lite roligt att Epic som har Tencent som en stor ägare gör detta. Eftersom Apple tog bort artisten Zara Larssons musik i deras hemland efter det att hon kritiserat landet.
Apple? Du menar China?
Apple? Du menar China?
EDIT:
Ja, jag menade att Apple tog bort den i Kina (annars får de väl inte sälja produkterna i landet?). Tencents hemland.
Epic verkar satsa på det här ganska mycket.
De spelar den in-game också.
Apples orginalvideo.
Borde inte det vara samma på android då? Tror mer på apples girighet som går ut över oss kunder
Det är inte samma på Android, där kan du installera APK filer direkt ifrån internet, google har inte heller monopol på app stores även om google play store är den största.
Det är väl det Epic blandannat vill uppnå även på iOS.
Det är inte samma på Android, där kan du installera APK filer direkt ifrån internet, google har inte heller monopol på app stores även om google play store är den största.
Det är väl det Epic blandannat vill uppnå även på iOS.
Varför ska Epic bestämma vad Apple gör med sina produkter?
Gillar inte Epic Apple eller Appstore är det bara låta bli.
Först så tar Apple bort alla former av spelstreaming tjänster från App Store (Stadia, Geforce Now, xCloud, etc.) och nu detta...
Bara det var ju ett stort slag nog tyckte jag. För många som exempelvis abonnerar på Game Pass Ultimate kan ju xCloud bli vara en väldigt viktig feature. Att man har alla ens konsol spel tillgängliga i fickan är ju ganska trevligt. Det ju i princip det enda esset Microsoft har jämtemot Sony - men Apple sa nej och kunden får mindre val.