Blod!? Final Fantasy XVI ser ut att bli seriens första PEGI 18-titel

Robot
Blod!? Final Fantasy XVI ser ut att bli seriens första PEGI 18-titel
Medlem

Man ska inte dras med i hypen men nu är det för sent

Dex
Medlem

Väldigt nyfiken på detta! Gillade verkligen 15 och en FF med 18 års gräns ska bli väääääldigt intressant!

Inaktiv

Tyckte att trailern var rätt mörk! Spelvärlden behöver lite mer "Grim darkness", försiktigt positiv!

Medlem

Final Souls XVI?

Säger absolut inte nej till ett grövre, mörkare FF. Serien har ju många inslag av mörker, förlust och tragedi men med ganska tam presentation. Kul att de kanske provar något annat.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Spännande, spelar Type 0 nu, lite småmörkt det med.
Världskrig, utrotning och atombomber...

Vilket är det mörkaste FF spelet?

Inaktiv

Ohhhhhhhhh, sweet. Givet köp då, Final fantasy har fått ett uppsving senaste spelen.

Fanns ingen i närheten att ge en high five när jag läste det, enda negativa.

Medlem

De flesta, om 8nte alla, som älskar FF spel är vuxna och har vuxit upp med serien. Detta är väldigt häftigt och ett steg på rätt väg. Ser verkligen fram emot det. FF fanboy som man är hehe

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Spännande, spelar Type 0 nu, lite småmörkt det med.
Världskrig, utrotning och atombomber...

Vilket är det mörkaste FF spelet?

Beror på vad du menar med mörk. Alla har ju teman som är mörka där det finns massmördare, korruption, etc. Det beror väl på hur det visas antar jag. Crisis Core var helt sjukt bra och också relativt mörk den med. Svårt att säga vilken som tar priset dock just pga att det alltid skulle vara så jävla barnvänligt, som allt annat häftigt tyvärr. Det är väl den enda problematiken med viss media där man försöker fånga så stor publik som möjligt.

Gillar dock skarpt alla FF ändå. De är guld.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Spännande, spelar Type 0 nu, lite småmörkt det med.
Världskrig, utrotning och atombomber...

Vilket är det mörkaste FF spelet?

Final Fantasy Tactics och Type 0 är nog de mörkaste om man tänker i sin helhet.

NuZ
Testpilot

Vad var serien innan? Teen eller?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Vad var serien innan? Teen eller?

Hmm ingen aning, men skulle nog gissa på tten som du säger.

Jo teen som du sa: https://www.esrb.org/ratings/35367/FINAL+FANTASY+XV+ROYAL+EDI...

NuZ
Testpilot
Skrivet av dex20:

Hmm ingen aning, men skulle nog gissa på tten som du säger.

Jo teen som du sa: https://www.esrb.org/ratings/35367/FINAL+FANTASY+XV+ROYAL+EDI...

Tack!
Så typ stringbodys och väldigt sexualiserade figurer i tidigare spel är T men blod ger 18 stämpel?

För mig är det faktiskt konstigt men men är väl ingen, iaf i EU som följer dessa stämplar?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem
Skrivet av NuZ:

Tack!
Så typ stringbodys och väldigt sexualiserade figurer i tidigare spel är T men blod ger 18 stämpel?

För mig är det faktiskt konstigt men men är väl ingen, iaf i EU som följer dessa stämplar?

Ja har aldrig riktigt förstått att en hel del länder (som USA t.ex.) verkar vara ok med väldigt våldsamma spel eller filmer, men så fort det visas ett bröst så ska det direkt vara 18 årsgräns typ.

NuZ
Testpilot
Skrivet av dex20:

Ja har aldrig riktigt förstått att en hel del länder (som USA t.ex.) verkar vara ok med väldigt våldsamma spel eller filmer, men så fort det visas ett bröst så ska det direkt vara 18 årsgräns typ.

Ganska tydlig skillnad där på Amerikat och Japan känns som vi i europa är lite mittemellan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Fom måste verkligen skärpa sig. Nya FFVII de1av3 var jätte bra. Men såg ni allt dom slarvat med? Och FF XV var en soppa som släppte delar efter att man klarat spelet. Så mina förhoppningar för det här spelet är inte jätte höga. Som sagt dom borde skärpa sig och fila på hörnen.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Alienshade:

Fom måste verkligen skärpa sig. Nya FFVII de1av3 var jätte bra. Men såg ni allt dom slarvat med? Och FF XV var en soppa som släppte delar efter att man klarat spelet. Så mina förhoppningar för det här spelet är inte jätte höga. Som sagt dom borde skärpa sig och fila på hörnen.

Var väl inga fel på 7 remaken? Förutom att det är uppstyckad då dvs. 15 har jag bara kört ett psr timmar men är väl typiskt jrpg de också?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Fom måste verkligen skärpa sig. Nya FFVII de1av3 var jätte bra. Men såg ni allt dom slarvat med? Och FF XV var en soppa som släppte delar efter att man klarat spelet. Så mina förhoppningar för det här spelet är inte jätte höga. Som sagt dom borde skärpa sig och fila på hörnen.

Jag tyckte VII Remaken var riktigt bra, combaten var riktigt bra också. Det enda som oroar mig lite är hur det slutade. Jag försöker dock ha ett open mind och är relativt optimistisk om att nästa del också kommer vara riktigt bra. Jag hoppas bara de inte ändrar FÖR mycket från originalet.

1
Skriv svar