PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Anledningen till att jag varit i kontakt med dom så ofta är att dom har sagt att dom är på väg att skicka ut ett mail när som helst. Först var det för två veckor sedan, inget mail kom. Sen sa dom att torsdag eller fredag förra veckan, då skulle det komma ett mail, men inget mail då heller. Inte lustigt man undrar då......

Jag förstår, du får självklart höra av dig till de hur många ggr du vill, som vi diskuterade här ovanför nyss, men tror din otålighet minskar om du lugnar ner "jagandet" lite 🙂

Medlem

Som jag skrev innan. Rakhet och ärlighet varar längst. Säg inte att vi hör av oss om 2 dagar eller liknande, säg heller inte ingenting.
Det bästa är att säga "Vi jagar Sony för mer information så att vi kan ge våra kunder besked, samma dag vi får besked från Sony så kontaktar vi dig gällande din order" Så...där dödade man 98% av alla som är ivriga och vill veta NU, helt amazing att så många stora försäljare har så dåliga kommunikationsskills.

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Som jag skrev innan. Rakhet och ärlighet varar längst. Säg inte att vi hör av oss om 2 dagar eller liknande, säg heller inte ingenting.
Det bästa är att säga "Vi jagar Sony för mer information så att vi kan ge våra kunder besked, samma dag vi får besked från Sony så kontaktar vi dig gällande din order" Så...där dödade man 98% av alla som är ivriga och vill veta NU, helt amazing att så många stora försäljare har så dåliga kommunikationsskills.

Har ju noll inblick i t ex webhallen men vet bara hur dåligt det kommuniceras internt på de flesta företag jag jobbat på så kan ändå förstå om kundtjänst inte vet vad de ska säga alla gånger (om så är fallet med dålig kommunikation), varför man däremot lovar mail inom ett par veckor är ju konstigt, ändrade planer, missförstånd, dålig kommunikation, frustration kan kanske vara några tänkbara anledningar. De har ju helt klart anledning att tänka över sina rutiner till framtida releaser iaf men för mig personligen är tålamodet starkare än otåligheten än så länge, mycket pga den oerhörda efterfrågan och världsläget med en pandemi. Men jag antar att man själv också får överväga varifrån man förhandsbokar nästa gång.

Medlem

Webhallen vet väl inte exakt vilka som kommer få PS5 och när. Vad det beror på kan man bara spekulera i, dålig tillgång? Möjlighet att få fler konsoler?
Det är ju ganska självklart att de inte skickar ut mail att de inte vet för att sen skicka ut nytt mail när de vet. Det blir bara förvirrande för den stora massan kunder.
De har sagt att de ska skicka mail när de vet så det får man ju förutsätta att de gör.

Medlem
Skrivet av laban005:

Har ju noll inblick i t ex webhallen men vet bara hur dåligt det kommuniceras internt på de flesta företag jag jobbat på så kan ändå förstå om kundtjänst inte vet vad de ska säga alla gånger (om så är fallet med dålig kommunikation), varför man däremot lovar mail inom ett par veckor är ju konstigt, ändrade planer, missförstånd, dålig kommunikation, frustration kan kanske vara några tänkbara anledningar. De har ju helt klart anledning att tänka över sina rutiner till framtida releaser iaf men för mig personligen är tålamodet starkare än otåligheten än så länge, mycket pga den oerhörda efterfrågan och världsläget med en pandemi. Men jag antar att man själv också får överväga varifrån man förhandsbokar nästa gång.

Jo jag håller med, samtidigt förstår jag inte hur svårt det är för Sony att gå ut med antal till alla ÅF snabbt.

Medlem
Någon som jobbar på elgiganten/netonnet/mediamarkt?

Kommer det finnas fysiska exemplar hos er, typ den 19 november?

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jo jag håller med, samtidigt förstår jag inte hur svårt det är för Sony att gå ut med antal till alla ÅF snabbt.

Jag tror helt enkelt att dom själva inte vågar lova någonting. En del av enheterna är förmodligen inte ens tillverkade ännu, och sen med Coronaproblematiken så är det förmodligen oklart om dom vågar lita 100% på leveranskedjorna...

Därav så vill dom nog sitta på det beslutet så länge som möjligt och in i det sista kunna styra/välja vart dom enheter dom faktiskt lyckats tillverka ska gå...

Medlem

Hur lång tid tar det att få svar från media markt? Jag beställde en ps5a igår och på kvittot så står det bara att den kommer den 19 nov. Men det kan inte stämma för det är omöjligt att jag får den på release dagen(funderar på att försöka få tillbaka pengarna). Har redan bokat på spel och sånt(får inte i år) och tänker köa för att få en konsol dag 1. Hur som så tycker jag Media Markt har mycket dålig marknadsföring(om jag inte får en den 19 nov).

Medlem
Skrivet av whoo:

Jag tror helt enkelt att dom själva inte vågar lova någonting. En del av enheterna är förmodligen inte ens tillverkade ännu, och sen med Coronaproblematiken så är det förmodligen oklart om dom vågar lita 100% på leveranskedjorna...

Därav så vill dom nog sitta på det beslutet så länge som möjligt och in i det sista kunna styra/välja vart dom enheter dom faktiskt lyckats tillverka ska gå...

Man får nog inte glömma att vi är en liten och säkerligen oprioriterad marknad just nu vid launch också 😕

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Hur lång tid tar det att få svar från media markt? Jag beställde en ps5a igår och på kvittot så står det bara att den kommer den 19 nov. Men det kan inte stämma för det är omöjligt att jag får den på release dagen(funderar på att försöka få tillbaka pengarna). Har redan bokat på spel och sånt(får inte i år) och tänker köa för att få en konsol dag 1. Hur som så tycker jag Media Markt har mycket dålig marknadsföring(om jag inte får en den 19 nov).

Det står ju i röd text på produktsidan:

Förhandsbokningen gäller för produkt med obekräftat leveransdatum.
Begränsat antal, turordning gäller.

Medlem

Webhallen på twitter: "Vi kommer snart gå ut med information gällande PS5 och beställningar.Text ska finslipas och korr-läsas osv."

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Webhallen på twitter: "Vi kommer snart gå ut med information gällande PS5 och beställningar.Text ska finslipas och korr-läsas osv."

Såja! spännande.

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Webhallen på twitter: "Vi kommer snart gå ut med information gällande PS5 och beställningar.Text ska finslipas och korr-läsas osv."

Kul! Men lär ju bli besviken att jag inte får nån på release 🤣

Avstängd
Skrivet av Moonglow:

Anledningen till att jag varit i kontakt med dom så ofta är att dom har sagt att dom är på väg att skicka ut ett mail när som helst. Först var det för två veckor sedan, inget mail kom. Sen sa dom att torsdag eller fredag förra veckan, då skulle det komma ett mail, men inget mail då heller. Inte lustigt man undrar då......

Attackera kundtjänsten är väl inte rätt väg att gå?
Dem gör bara vad dem blir tillsagda.

Sen att du attackerar dem.
Det tror jag upplevs som jobbigt för dem som jobbar där.

Medlem
Skrivet av TråkigtLärd:

Attackera kundtjänsten är väl inte rätt väg att gå?
Dem gör bara vad dem blir tillsagda.

Sen att du attackerar dem.
Det tror jag upplevs som jobbigt för dem som jobbar där.

Attackera? Herregud, jag ställer frågor till en kundtjänst.

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Attackera? Herregud, jag ställer frågor till en kundtjänst.

Satt och tänkte ett tag, "undra vad grabben gjort för attack?, DDOS? verbal attack? bomb hot?"

Inaktiv
Skrivet av EYEtriforce:

Satt och tänkte ett tag, "undra vad grabben gjort för attack?, DDOS? verbal attack? bomb hot?"

Måste vara en manuell DDOS attack han syftar på, haha

Medlem

När jag kontaktade Media Markt om bokning av XSX svarade de dagen efter iaf.

Verkar vara väldigt svårt med PS5, men för XSX verkade de veta hur många batchar de får.

Medlem

Något nytt med Webhallen och Xbox series X???

Medlem

jag lyckades boka xsx genom xbox polska sida, fungerade fint att ha adress till sverige. tror det till och med blev billigare också.

Medlem

Verkar inte komma nåt nytt från Webbis idag heller då.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Kollade ordern hos Webhallen på mitt XSX. De är uppdaterat till December 2020..

Får hoppas Elgiganten kan leverera istället.

Skrivet av danzon:

jag lyckades boka xsx genom xbox polska sida, fungerade fint att ha adress till sverige. tror det till och med blev billigare också.

Fick du bekräftelse och allt sådant?

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Kollade ordern hos Webhallen på mitt XSX. De är uppdaterat till December 2020..

Får hoppas Elgiganten kan leverera istället.

Fick du bekräftelse och allt sådant?

Vilken tid beställde du ifrån Webhallen?
Min order på XSX står fortfarande som lanseras 2020-11-10.
Beställde kl 09:06 22e Sep.

Medlem

Har priset på Ps5 korrigerats för nån som beställt på webhallen ? mitt pris är ännu 10.001

Medlem
Skrivet av Strut:

Har priset på Ps5 korrigerats för nån som beställt på webhallen ? mitt pris är ännu 10.001

Har också 10.001 som pris på min beställning.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem
Skrivet av Strut:

Har priset på Ps5 korrigerats för nån som beställt på webhallen ? mitt pris är ännu 10.001

Skrivet av Mariva:

Har också 10.001 som pris på min beställning.

Här är det korrigerat.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem
Skrivet av Stiffy:

Vilken tid beställde du ifrån Webhallen?
Min order på XSX står fortfarande som lanseras 2020-11-10.
Beställde kl 09:06 22e Sep.

https://pasteboard.co/Juwnleg.png

Undrar varför mitt står så och beställningen skedde innan. Konstigt.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Kollade ordern hos Webhallen på mitt XSX. De är uppdaterat till December 2020..

Får hoppas Elgiganten kan leverera istället.

Fick du bekräftelse och allt sådant?

japp!

Medlem
Skrivet av danzon:

Funkade det med ett svenskt kreditkort? Tänkte lägga en beställning jag också då.

Dex
Medlem
Skrivet av Strut:

Har priset på Ps5 korrigerats för nån som beställt på webhallen ? mitt pris är ännu 10.001

Mitt pris på Webhallen är 5990 sen någon vecka tillbaka och står fortfarande 5990 när jag kollade nu. Konstigt att vissa fortfarande har gamla priset. Jag förhandsbokade i Maj. PS5 då alltså.

Skriv svar