CD Projekt nästan-dementerar rykten om ny Cyberpunk 2077-försening

Medlem
Skrivet av Jhf:

Så länge de gör bra spel och bara gränsar till respektlöshet är det ju okej. Living on the edge!

Men det vore att föredra att de kommunicerar ett datum de siktar på och bekräftar datum senare när de faktiskt vet säkert. Just detta år tycker jag dock att det är förmätet att inte ha överseende med missar som dessa. Jag har själv ett jobb som nu ska göras hemifrån och jag tänker då inte kasta första stenen.

Med permitteringar och hemmajobb så är jag nog inte med i ett enda projekt som håller tidsplanen just nu. 😑

Medlem

Gäller 10 dec både Ps4 och PS5? Hade för mig att PS4 skulle få släpp tidigare

Medlem

Förra gången var jag rätt besviken på förseningen men nu gör det mig ingenting om det upprepas. Jag har tillräckligt att lira innan årets slut ändå. Jag hoppas som en annan postare var inne på att Cyberpunk istället inleder spelåret 2021.

Mitt förtroende för CDPR är fortfarande i toppen efter det som visats upp.

Medlem
Skrivet av miffot:

Nyfiken veta hur dem som röstar ja här tänker, hur kan förseningar förstöra ett rykte på detta vis?

Försening några veckor innan release ger inga pluspoäng

Medlem

Bättre att köra med When it's done, än att säga något datum som dom får flytta fram hela tiden.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Frilansare

Jävligt svajiga rykten det där. Personligen försöker jag bara koppla bort allt CP2077-relaterat nu, det får ta den tid det.
Men ja, oroväckande många brutna löften.

Frilansare
Skrivet av Vileoxe:

Bättre att köra med When it's done, än att säga något datum som dom får flytta fram hela tiden.

Är man börsintroducerade och har investerare kan man bara dra "when it's done" till en viss punkt.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Bättre att köra med When it's done, än att säga något datum som dom får flytta fram hela tiden.

Eller göra som Bethesda gjorde med Fallout 4. Inte annonsera spelen förens de är färdiga för släpp. Valde gjorde väl en liknande grej med Alyx och annonserade det väldigt nära inpå släppet

Medlem

Det som skaver lite för mig är att dom har influencers, speljournalister, youtube-personligheter och allt vad det är med i själva spelet i olika former. Det känns som att omdömet lätt kan påverkas när man själv är en del av produkten man talar om.

Alanah Pearce har ju sagt att hon inte kommer att recensera spelet p.g.a. hennes medverkan i det och det känns ju vettigt, men kommer alla göra som henne?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Jhf
Avstängd
Skrivet av Joakim Bennet:

Jävligt svajiga rykten det där. Personligen försöker jag bara koppla bort allt CP2077-relaterat nu, det får ta den tid det.
Men ja, oroväckande många brutna löften.

På vilket sätt väcker det oro? De verkar vara dåliga på att bedöma tidsåtgång, kanske en effekt av att Covid gjort det svårare. Men vad är det vi ska oroa oss för?

Medlem

Day-1 patch på detta sedan med...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gnällkuk
Skrivet av Fr0gg0.:

Bryr mig inte, finns annat att göra. Om man förlorar förtroendet för någon inom spelindustrin för att släppet skjuts upp någon gång så borde man nog tänka om lite.

Håller med, men nu är det inte "någon gång" eller något unikt för CDPR. Kanske du som borde tänka om?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

ska bli mycket intressant vad folk kommer skriva hur det funkar på datorn, om det blir buggigt osv så är det epic fail...

Gnällkuk
Skrivet av Andreas88:

Gäller 10 dec både Ps4 och PS5? Hade för mig att PS4 skulle få släpp tidigare

Känns sjukt tveksamt då PS4 och XB1 är anledningen till att spelet blev uppskjutet en tredje gång.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av EYEtriforce:

Jag klickade i "ja" det påverkar mitt förtroende för CDPR...positivt.

[...]

Samma här. Tror inte vi är de enda, så resultatet av pollen blir kanske lite svårtolkat.

Medlem

Då man jobbar som publisher själv så förstår jag att mycket oväntat kan hända som gör att man får skjuta upp men så kort som den senaste uppskjutningen var så måste de vara säkra den här gången.
Deras crunch å andra sidan är oacceptabel, så jag kommer inte att köpa det här spelet alls.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Problemet är inte förseningen i sig, mer att ett företag upprepade gånger säger "Då släpps spelet" utan att vara säkra. Det må vara hänt att man inte alltid lyckas, men Witcher 3 försenades två gånger och Cyberpunk tre (hittills). Det gränsar till respektlöshet gentemot kunderna.

Är det inte mer respektlöst att släppa ett spel som inte är helt färdigt och polished som många gör? Sen håller jag med om att tre gånger inte är bra såklart och det vet ju de om också. Tror inte det var ett enkelt beslut för dem.

Ska ju också ha i åtanke att det är en unik situation med covid och nya consoler och de vill att det ska fungera bra på allihopa. Förstår missnöjet men jag tolkar förseningarna mer som att de är perfektionister och respekterar kunderna genom att inte vilja släppa ett ofärdigt spel även om det kostar dem pr med mera.

Medlem
Skrivet av Song17:

Är det inte mer respektlöst att släppa ett spel som inte är helt färdigt och polished som många gör? Sen håller jag med om att tre gånger inte är bra såklart och det vet ju de om också. Tror inte det var ett enkelt beslut för dem.

Ska ju också ha i åtanke att det är en unik situation med covid och nya consoler och de vill att det ska fungera bra på allihopa. Förstår missnöjet men jag tolkar förseningarna mer som att de är perfektionister och respekterar kunderna genom att inte vilja släppa ett ofärdigt spel även om det kostar dem pr med mera.

Det här spelet kommer inte var varken perfekt eller helt färdigt när det släppts, det KOMMER att komma patchar snart efter release för techproblem minst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det här spelet kommer inte var varken perfekt eller helt färdigt när det släppts, det KOMMER att komma patchar snart efter release för techproblem minst.

Nej inget spel är perfekt såklart men du kanske förstår poängen. Bara min take på det i alla fall.

Medlem

Klart att herr förköp blir arg när han köpt något som inte finns och inte får någon produkt

Oh the irony

Jhf
Avstängd
Skrivet av Hipshot:

Det här spelet kommer inte var varken perfekt eller helt färdigt när det släppts, det KOMMER att komma patchar snart efter release för techproblem minst.

Det är ju en skala från trasigt till perfekt. Och det finns inga anledningar att tro annat än att CP2077 kommer att vara längre åt perfekt-hållet än tex spel från Ubi eller EA. Han skrev att de är perfektionister, men inte ens perfektionister kan ju göra perfekta spel, eller andra saker. Det är ju ambitionen vi pratar om.

Patchar kommer alltid såklart. Det vet alla.

Medlem
Skrivet av Jhf:

Det är ju en skala från trasigt till perfekt. Och det finns inga anledningar att tro annat än att CP2077 kommer att vara längre åt perfekt-hållet än tex spel från Ubi eller EA. Han skrev att de är perfektionister, men inte ens perfektionister kan ju göra perfekta spel, eller andra saker. Det är ju ambitionen vi pratar om.

Patchar kommer alltid såklart. Det vet alla.

Exakt. Bara för att man är perfektionist betyder det inte allt man släpper är objektivt perfekt haha.

Medlem

Tycker det är synd att de satte släpp datum öht. De borde kört med "when it's done". Vet ju att det är så de vill ha det iaf, så för min del påverkar det inte alls. Att jag inte kunnat uppdatera hårdvaran ännu spelar ju också in ^^

Medlem
Skrivet av Song17:

Nej inget spel är perfekt såklart men du kanske förstår poängen. Bara min take på det i alla fall.

Ja, jag fattar, men förseningar av spel betyder inte att kvaliten på spelet blev bättre, speciellt inte nuförtiden. Dessutom var inte förseningarna pga. problem på konsoler, eller har jag missat där kanske?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Känns sjukt tveksamt då PS4 och XB1 är anledningen till att spelet blev uppskjutet en tredje gång.

Så du menar att nog alla versioner släpps samtidigt? Det är PS5 jag är intresserad utav

Jhf
Avstängd
Skrivet av Andreas88:

Så du menar att nog alla versioner släpps samtidigt? Det är PS5 jag är intresserad utav

De versionerna som är fullt anpassade till ps5 och xsx ska väl komma tidigast under 2021. Det har de varit tydliga med hela tiden.

Däremot går det ju att köra ps4-versionen på ps5

Medlem

Det kommer när det kommer.
Bättre förseningar än ett trasigt spel.
Det kommer helt säkert att vara värt förseningarna.

Medlem
Skrivet av Jhf:

De versionerna som är fullt anpassade till ps5 och xsx ska väl komma tidigast under 2021. Det har de varit tydliga med hela tiden.

Däremot går det ju att köra ps4-versionen på ps5

Jaha, ja då kan jag nog vänta, tack för svar

Medlem

Jag avstod röst eftersom cyberpunk inte lockar mig. Men tre gånger är en hel del. Dom skulle ha sagt "we're delaying the game launch so we can add 1.25% more keanu goodness to the game"

Ambassadör
Xbox

Nu pågår det ju en pandemi med allt vad det innebär så har fullt överseende med förseningar. Det kanske t.o.m vore bättre att vänta med släpp tills X|S/PS5-versionerna är klara.

Det som är störigt är alla uppskjutningar, bättre att inte säga något alls innan det är säkert kan man tycka.


signatur

Jump in.

123
Skriv svar