Trainer till singleplayer

Medlem

varför ens spela spelet om jag ska mygla I spelet, hela grejen med spel är väl att du ska ha regler att följa =D

Medlem

Jag brukar använda fusk i F.E.A.R. för att få alla vapen och oändligt med ammunition, samt rejält förlängd reflex-mätare.
Syftet med det spelet är ju typ att döda fienderna på spektakulära sätt, så det hjälper att få bättre vapenval från början.

Medlem

Menar fusk med andra ord? Nah så vida det inte är inbyggt som i senaste Doom

Medlem

Trainer i GTA V är ju givet, inte för att klara spelet, men för att öka mängden skoj man har i sandlådan. Explosiva skott, oändligt med ammo, spawna vilket fordon man vill, göra fordonen sjukt snabba, starta krig osv. Oändligt med möjligheter.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Jag kan använda det ibland, beroende på vilket spel. Senast var Dragon quest 11 för att komma förbi en väldigt grindig(?) del.
Men det beror mest på tidsbrist nu för tiden

Medlem

Har använt trainer en gång, i Fallout 1 på den tiden det begav sig och jag inte ville ha tidsbegränsning för att hitta min G.E.C.K. Nuförtiden hoppar jag hellre över spel jag inte vill spela på ett korrekt vis

Medlem

Näe, däremot har jag efter HL och HL2 kört runt och noclippat för att kolla på allt utan stress


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Inaktiv

Nepp, aldrig. Inte alls min grej.

Medlem

Absolut! Om jag har spelat ut ett spel eller bara ledsnat på det. Då brukar jag testa allt möjligt med trainers, moddar, konsolkommandon och sparfils/xlm redigering.
Brukar resultera i ett gäng roliga timmar tills spelet är ospelbart och sparfilen är korrupt 😄

Medlem

Skulle gärna använda en trainer i första pillars of eternity för att slippa detta åkande fram och tillbaka för att köpa rest-supply. Känns lite sadistiskt att spelet bara tillåter 3, borde vara oändligt.

I pillars of eternity 2 behöver man inte bry sig om att köpa rest-supply och har man varvat spelet en gång kan man köra om med så kallade "blessings" för att få ett försprång. Detta är särskilt användbart om man vill prova andra klasser och spara lite tid.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ja, iallafall i alla de spel som saknar ett så kallat "sandlåde-läge" så man får leka runt helt fritt utan begränsningar.

Medlem

Senast var nba 2knånting där jag använde cheat engine för att undvika den otroliga grind som krävs för att få ihop till VC som i sin tur används för att uppgradera sin mycareer spelare. Gick endast offline då. Nu för tiden tror jag att dom fixat det genom att kräva att man konstant är online.

I övrigt använder jag inte trainers då jag föredrar att det är svårt och utmanande. Gillar inte att klara saker på första försöket. Men kan tänka mig att det är kul i freeplay spel som far cry, gta, rdrd2 och liknande spel.

Inaktiv

Har lite svårt att se att man kan säga att man klarat ett spel om man använder sånt. Lite som att beställa trerätters från en fin resturang, tar ut det från kartongen, lägger upp på tallrikar och säger att man gjort den själv.

Första gången jag ens hör termen, så nej det kan jag inte påstå att jag gjort. Om man inte räknar in inbyggda fuskfunktioner.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Oftast inte.
Men hatar när AIn småfuskar i tex Heroes of Might and Magic eller Total War och rör sig som om de inte hade fog of war. Då kan jag ge mig lite extra move...
Fuskade även lite i Endless Space 2.inte för att AIn fuskade utan för att det var segt att kuska iväg 10 turns med några skepp för en quest eller dylikt så gjorde det på två tre turer istället.

Men det är nog de enda fusken om man inte räknar save scumming

Medlem

Det var på 90 talet då jag var en smutsig pc spelare. Nu är jag ren och spelar bara 100% original på konsolen. Skulle ändå inte ha tid att spela versioner av spel när jag har en lång kö av original spel. Som väntar på att få bli upplevda så som det är tänkt.

Medlem

Kör vid behov på lättaste svårighetsgraden.
Och använder också i vissa spel mig av save scumming.

Det är det närmaste fusk jag kommer.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Eight08:

Ger inte detta hjärnan ett incitament till att ge upp snabbare?

Tror du misstolkade mitt inlägg. Jag tycker inte att det är kul att fuska i spel. Det ger mig inget. Så nej, det finns inget incitament. Har använt trainers fyra gånger, senast var det till Shadow of War (tradig grind). Handlar bara om att snabbare ta sig igenom spel där jag tröttnat på/ogillar gameplayet men vill följa storyn etc till vägs ände.

Medlem

Har aldrig använt. Visste ärligt talat inte att det fanns. Kommer aldrig att använda heller.

Det närmaste jag har kommit är fuskkoden "Disco" i WarCraft 2.

Edit: Kom på att jag inte är det helgon som jag först försökte framställa mig som. I RPGs (Witcher, Skyrim, Morrowind) brukar jag ibland använda moddar för att ta bort vissa olägenheter. T.ex. infinite carry capacity och vapen som inte går sönder. Förvisso inga trainers, men tanken är densamma. Att sudda bort moment som inte tillför något.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

För 20 år sedan. Visste inte ens att det fortfarande används...

Det används väldigt mycket som jag förstår det, av att prata med en kompis på steam, han använder det nästan hela tiden för att få achievements och saker i spel, det finns massa program för många spel, nya spel också. Det finns även program där man betalar för att frå funktioner inlagda och sådant.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Trainers var något som piratkopierade Amiga-spel ofta hade. Har väl inte använt en trainer sedan jag blev PC-spelare våren 1994.

Medlem

Sista gången jag använde trainer var till Sanxion på C64...det var svårt att klara även då.

Det är en av de få gångerna jag faktiskt använt det se jag började med gaming


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det har hänt att jag har kört wemod till spel som jag upplever vara mindre värda att lägga ner tid på att grinda


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Senast va när jag spelade Witcher 1.
Älskade storyn men hatade striderna.

Medlem

Använder en trainer nu till min moddade spelomgång utav GTA V. Iofs 3 gången jag kör det nu så inte direkt spelförstörande längre.
Använder det mest för att spawna bilar mm.

Avstängd
Skrivet av anon_176162:

Har lite svårt att se att man kan säga att man klarat ett spel om man använder sånt. Lite som att beställa trerätters från en fin resturang, tar ut det från kartongen, lägger upp på tallrikar och säger att man gjort den själv.

Inte samma sak. Bara för att du finner ett eller flera spel lätta så kan det vara väldigt svårt för andra och där trainer är en bra hjälp, ett verktyg.

Skrivet av Alienshade:

Det var på 90 talet då jag var en smutsig pc spelare. Nu är jag ren och spelar bara 100% original på konsolen. Skulle ändå inte ha tid att spela versioner av spel när jag har en lång kö av original spel. Som väntar på att få bli upplevda så som det är tänkt.

Snacka om grova attitydproblem. Kalla folk smutsiga för dom använder trainer🤮.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Fusk har en tendens till att förstöra spelupplevelsen, så lika bra att bara skita i det.


signatur

Spana in mina "Chiptunes on Crack"
https://www.youtube.com/c/SwedishWargoat

Medlem

Har provat det en gång för 15(ish) år sedan på ett spel jag inte kommer ihåg vad det hette. Det var någon korsning av gta och Max Payne och utspelade sig i Mexico vill jag minnas.

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Visste inte ens att det fanns. Har hört trainers någon gång men aldrig fattat vad det är. Men har aldrig heller haft problem att klara ett singleplayerspel.

Skrivet av Natrium:

varför ens spela spelet om jag ska mygla I spelet, hela grejen med spel är väl att du ska ha regler att följa =D

Skrivet av Ugly_Bob:

Har använt trainer en gång, i Fallout 1 på den tiden det begav sig och jag inte ville ha tidsbegränsning för att hitta min G.E.C.K. Nuförtiden hoppar jag hellre över spel jag inte vill spela på ett korrekt vis

Skrivet av anon_176162:

Har lite svårt att se att man kan säga att man klarat ett spel om man använder sånt. Lite som att beställa trerätters från en fin resturang, tar ut det från kartongen, lägger upp på tallrikar och säger att man gjort den själv.

Skrivet av Alienshade:

Det var på 90 talet då jag var en smutsig pc spelare. Nu är jag ren och spelar bara 100% original på konsolen. Skulle ändå inte ha tid att spela versioner av spel när jag har en lång kö av original spel. Som väntar på att få bli upplevda så som det är tänkt.

Skrivet av VilePlacenta:

Fusk har en tendens till att förstöra spelupplevelsen, så lika bra att bara skita i det.

För att göra det här väldigt enkelt: spelupplevelser är subjektiva. Då spel, till någon grad, är ett interaktivt medium finns det egentligen inget helt definierat "korrekt" sätt att spela ett spel. Gör speedrunners i så fall fel? Eller completionists? Är det fel att i sin egen spelupplevelse utnyttja glitchar eller eventuella... egenheter... i AI/kod, för att få en fördel eller helt enkelt bara ha lite extra roligt? Att fuska med inbyggda eller externa metoder? (Där kommer vi dock in på EULAs och annat trams.) Ska man göra det så svårt som möjligt för sig för att få räknas som en "riktig" spelare?

I hårt definierade tävlingssammanhang kan jag köpa att det finns regler (oavsett om det är high-scores, kortast tid/mest utfört eller multiplayer), men annars? Spela som DU vill, och låt andra göra detsamma i deras enspelarupplevelser. Vad som är rätt eller fel, roligt eller inte, lätt eller svårt, värt att fira och njuta av eller inte, är upp till var och en. En spelupplevelse är inte per definition sämre för att den spelas på en specifik svårighetsgrad, eller att spelutvecklarens intention inte efterapas till 100%.

Skrivet av Kazutoyo:

Trainers var något som piratkopierade Amiga-spel ofta hade. Har väl inte använt en trainer sedan jag blev PC-spelare våren 1994.

Adrenaline Vault, MegaGames och GCW var rejält stora på trainers i åtminstone 10 år kring millennieskiftet - så det har frodats även efter Amiga-scenen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Senaste jag kommer ihåg var till Prince of Persia Sands of Time för typ 20 år sedan. Gillade aldrig stridssystemet och fastnade i fighten mot din farsa. Så jag ladda hem en trainer som gjorde mig odödlig just i striderna.

Just nu funderar jag på att skaffa en till spelunky 2, det är antingen det eller sluta spela det, efter 17 timmar har jag tagit mig till andra bossen 1 gång och det känns inte som jag gjort någon progress de senaste timmarna...

123
Skriv svar