spelbutiken, vilka har handlat där?

Medlem
spelbutiken, vilka har handlat där?

spelbutiken har ju enormt härliga priser. Men jag undrar då jag kanske köper ett spel därifrån

1. Är ps3-spelen svenska (europiska..)?
2. Hur länge levereras produkten?
3. har ni haft några problem då ni köpt något?

tack för alla svar

Medlem

ja, europeiska (om det inte står något annat).

2-3 dagar har jag för mig

nej

Medlem

hmm. Jag letade men hittade inget.
Visst går det att handla med nordea? (e-kod och liknande..?)

Medlem

Ja ett par gånger, har inget att anmärka på. De skicka spelet samma dag jag beställde (beror väll lite på vilken tid man gör beställningen).


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

ja, jag beställde sent på en torsdag, kom på måndag, alltid när man beställer är det ju arbetsdagar som gäller (måndag-fredag)

Medlem

Beställt därifrån vid flera tillfällen. Smidigt och relativt billigt.

Medlem

De verkar ha stor variation på priserna? Vissa relativt nya spel som killzone 2 ligger på ca 450. Är lite sugen på att inhandla inFamous, men det låg på 750:-?

Medlem

de säger att de har en "prisgaranti"
leta fram en svensk webbsida som säljer spelet billigare (spelet + frakt) och skicka ett mejl till dom om det. Så kommer de sänka.

kanske blir något köp därifrån då.

Medlem

Funkar hur bra som helst, beställt ett dussin av spel därifrån. Leveransen är väl lite osäkert från till hur tur man har. För mig har det tagit 5 dagar som max, men oftast tar det 2 dagar. Priserna är så grymt bra och allt har alltid fungerat med betalningen, jag använder mig av kort (ingen som helst avgift). Deras hemsida är dock väldigt dålig enligt mig, men bonus-systemet är kanon. Så det är ju en suverän affär!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Har handlat där ett antal gånger och jag har aldrig haft något problem med dom.

Medlem

Jag har köpt därifrån 3 gånger. Funkar perfekt och om det är för stort för brevlådan så kan man snabbt och kostnadsfritt hämtade det vid närmaste postcentral eller vad man kallar deT Ica var det för mig.


signatur

Rawr

Medlem

crawller - så är det ju för webhallen och vad vitt jag vet så för alla andra seriösa internetspelbutiker ;).

Aja, kan nog bli ett köp som sagt

Medlem

Handlar i stort sätt alla spel där, funkar bra, snabb leverans och frakt fritt. Och om man hittar spelet billigare någon annan stans så får man det 5 % billigare än där du hittade det.


signatur

Xboxlive: GeggaSWE
Origin: GeggaSWE

Medlem
Skrivet av Soltorkad2:

crawller - så är det ju för webhallen och vad vitt jag vet så för alla andra seriösa internetspelbutiker ;).

Aja, kan nog bli ett köp som sagt

Men webhallen tar frakt kostnad. Därav blir Spelbutiken nästan alltid billigast. Bara det att spelet kanske kommer någon dag senare än om man beställt från webhallen.


signatur

Rawr

Medlem

Jag menar det med postlådan :P.

Vilka betalningsätt finns det?

Inaktiv

Jag har handlat där många gånger, inga problem.

Medlem
Skrivet av Svar:

1. Är ps3-spelen svenska (europiska..)?
Vet ej.

2. Hur länge levereras produkten?
Minns inte att det dröjde i.a.f.

3. har ni haft några problem då ni köpt något?
Nej, har inget minne av att det varit något strul.

(Köpte PC spel)

Medlem
Skrivet av Soltorkad2:

Jag menar det med postlådan :P.

Vilka betalningsätt finns det?

Med Visa/Mastercard och tror man kan betala via faktura. Ska finnas ett sätt till. kommer inte på vilket bara.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Ja ett par gånger, har inget att anmärka på. De skicka spelet samma dag jag beställde (beror väll lite på vilken tid man gör beställningen).

Beställer man före 15:00 så ska dem skicka spelet samma dag. Så har dem flesta affärerna


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Lånar tråden lite...

Bara jag som märkt att de höjer sina priser lite då och då?

ex - Ps3 för någon vecka sedan 4199. Ps3 nu 4349.

Jag tappar lite förtroende för dem när de höjer sina priser sådär, de som ska vara billigast. Även Heavenly sword har höjts. (med 50 kr tror jag)


signatur

Rawr

Köpte för 1600 kr förra veckan, betalar alltid direkt med visakortet. Inga problem


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Crawler:

Fast dom har ju prisgaranti, så dom kan ju inte ( om du kollar upp det vill säga) vara dyrare än sina konkurrenter.

Inaktiv

Handlar sällan där, speciellt efter att dem failat att leverera nåt till releasedatumet. Sen är dem ju danskar


signatur

"Building the Future and keeping the Past alive is one and the same thing"

1
Skriv svar