PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Fick också mail från EG för en halvtimme sen att min ska skickas idag. Beställde 12:13 den 19e och bor i Göteborg. Varit helt tyst sen den 19e så gött att det rör på sig!

Medlem
Skrivet av långburk112:

Fick också mail från EG för en halvtimme sen att min ska skickas idag. Beställde 12:13 den 19e och bor i Göteborg. Varit helt tyst sen den 19e så gött att det rör på sig!

digital eller disc?

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

digital eller disc?

Disc!

Medlem
Skrivet av Kooaala:

Bokat från WH 2019-10-14 för upphämtning i butik. Ingen uppdatering än så länge.
Finns många exempel både på Sweclockers och i bekantskapskretsen (5st) på folk som bokat 19,22,24,26 Oktober -19 som fått hämta ut sina för över en vecka sen.
Samt de som bokat 8,12,13,14 (som jag) som fortfarande väntar. Kundtjänst är noll behjälpliga.

Så att deras kö inte funkar är nog utan tvivel...

Det kan vara så att de med senare datum än du valt att hämta i butik. Om då någon före dem i kön, som valt att hämta i samma butik, aldrig hämtar ut sin så går varan flrmodligen till nästa i samma butikskö. Det skulle nog bli ohållbart om enskilda butiker i kedkan skickade ej uthämtade varor fram och tillbaka.

Jag gissar att detta fenomen gjorde att jag nu i veckan kunde hämta ut ett Pulse 3D-headset samma dag som jag beställde den, trots att det stod "lång leveranstud" på hemsidan.

Medlem
Skrivet av induce:

Det var samma för mig. Min blev markerad som skickad på fredagen men hände ingenting under hela helgen. På söndagskväll fick Bring paketet och på måndag hade jag konsolen. Tror inte du behöver oroa dig

Du hade rätt i din kommentar. Efter 1,5 dag tystnad hände det äntligen något hos Bring. Nu uppdaterades spårningen 14:49 till "Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare." Äntligen händer det något igen

Medlem

Nu fick jag mejl med strax efter 15 från EG om att det skickas idag. Bokade 12.16 den 19e.

Undra om det kommer imorgon och när i så fall. Har bådejobb och träning för barnen imorgon.. Hm.

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Nu fick jag mejl med strax efter 15 från EG om att det skickas idag. Bokade 12.16 den 19e.

Undra om det kommer imorgon och när i så fall. Har bådejobb och träning för barnen imorgon.. Hm.

Har också precis fått bekräftelse. Så skönt att veta den är på väg!

Medlem

Nu fick jag med leveransbekräftelse. Beställde 1210 den 19 🥳

Medlem
Skrivet av Kris:

Bokade du PS5 disc-edition på Mediamarkt innan den 20/9 har du leverans innan nyår under förutsättningen att kösystemet funkar som det ska. På min bokning står det leverans påbörjad och jag bokade innan den 20/9. Enda beskedet jag har fått är att jag ska få min i december.

Jag har en bokning från 18/9, men har inte fått någon info alls. Går ju i princip inte att få tag på supporten heller...

Medlem

Ni som får era leveransbekräftelser, har ni köpt digital eller disc?

Medlem

Uhhh...ge MIG bekräftelse också EG 😂

Medlem

Fick precis ett mail från EG att den skickats! Beställde Disc, med express

Medlem

Verkar som att de skickar till alla som har beställt disc med express. Jag själv har beställt digital och ekonomi paket och inte hört ett knyst än

Medlem

Även jag fick mitt efterlängtade mail. Ni som inte fått det: Håll ut, det kommer! 😃

Medlem
Skrivet av Chrizkillah:

Även jag fick mitt efterlängtade mail. Ni som inte fått det: Håll ut, det kommer! 😃

Men ja beställde 12.15 och inte fått något än? Beställde disc

Medlem

Mycket tystnad, många som väntar, mer tystnad.

Medans vi väntar....

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Verkar som att de skickar till alla som har beställt disc med express. Jag själv har beställt digital och ekonomi paket och inte hört ett knyst än

Samma här.
Har förvisso 8/12 som leveransdatum, så hoppas på att höra något från dom i morgon.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av itmrD:

Men ja beställde 12.15 och inte fått något än? Beställde disc

Jag beställde 12.17, disc också!

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Verkar som att de skickar till alla som har beställt disc med express. Jag själv har beställt digital och ekonomi paket och inte hört ett knyst än

Har beställt en disc med express. Inte fått någon info än


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem
Skrivet av Chrizkillah:

Jag beställde 12.17, disc också!

Men tusan varför får ja inget mail då?

Medlem
Skrivet av Mrarlid:

Nu fick jag med leveransbekräftelse.

samma här

Medlem
Skrivet av Tassel:

Samma här.
Har förvisso 8/12 som leveransdatum, så hoppas på att höra något från dom i morgon.

Det har jag också, men ska den hinna i tid så bör den skickas idag oavsett om man har express eller vanlig frakt tänker jag. Jävligt kul för de som har fått bekräftelse idag.

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Verkar som att de skickar till alla som har beställt disc med express. Jag själv har beställt digital och ekonomi paket och inte hört ett knyst än

har bokat med ekonomi och de har skickat min (eller det står att den behandlats och skickats vidare från jönköping sedan 14.30 ca)

Medlem

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeees fick mail nu

Medlem

....och nu kom min från EG och Bring! GÖTT!
😀

Medlem

Nu fick jag också att paket är på väg från EG!

SE
19:e, 12:19 (mail)
Ekonomifrakt

Medlem

Vafan, EG verkar ligga i men Mediamarkt är helt tyst.....

Medlem

Nu fick även lilla jag en leveransbekräftelse
Ekonomi - paket

Medlem

Nu fick ja mail från EG 16.23 efter att de varit helt dött sen ja beställde 19/11 vid 12 tiden att mitt paket har skickats med ekonomi frakt.

Skribent

Börjar det lätta i köerna till PS5 nu alltså? Att det ska vara brist till mars även för de som förbokade för länge sedan är bara bullshit eller för att öka försäljning och mata folks FOMO?

Skriv svar