FZ har utsett Årets spel 2020!

Medlem

Bra lista. Håller med till stor del.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Bort med spöket, och självklart så är The Last of Us 2 bäst i år.

Tycker Ghost of Tsushima Gameplay-mässigt är mycket roligare än Last of us men Last of us story är något utöver det vanliga. Ryser bara jag tänker på det!!

Medlem

Eftersom det inte riktigt kommit ut några ordentliga next-gen titlar till min PS5:a så kör jag igenom lite vad jag missat av förra konsolgenerationen. God Of War blev det första, och nu Last Of Us.

Tack för att ni listar alla årets bästa spel, det ledde till att jag köpte hem Last Of Us Part II nyss. Knäppte ett för 300 spänn från Inet

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Spelat 10h och "vet" redan vad som saknas i i content. lulz

Eftersom du tydligen haft tillgång till CDPR Manus för spelet så förväntar jag mig att du fyller vad som nu "saknas" från mainstory.

Va? Tänk igenom klippet som visar hur 6 månader fortlöper. Du tänkte inte på att karaktärer du träffar där presenteras som nya senare i spelet? Kan det vara för att de klippte bort alla de uppdragen men lyckas inte sopa igen spåren efter sig? Tycker du det är ett tecken på bra, välplanerad story eller? Sånna hål finns överallt och krävs inte ett geni precis för att se om man inte är blind av hype. Fz framför allt borde sett detta.

10h är mer än nog för att märka hur trasigt spelet är, det märker du efter ett par timmar.

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kg3srj/cyberp...

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kfz65p/every_...

Cut content, det som berättats.

Sen så är det rätt tragiskt att 98% av alla alternativ inte har någon påverkan och det är komiskt att typ det enda uppdrag de visade gameplay från i förhand är det uppdrag som har störst påverkan på story.
Vilket udda sammanträffande.

Det gäller alltså the pickup som är ett av få där dina val spelar roll.

Vore grymt om någon hade kunnat snappa upp det tidigare när de märkte hur platt och ihåligt spelet.

Folk får tycka vad de vill men en recensent ska ha mer kritiska ögon.

Medlem
Skrivet av Kane:

Så listan är alltså till PC?!

Cyberpunk för konsoll sägs ju vara ett haveri och nåt så unikt som tillbakadraget av Sony. Detta hamnar högt på er lista och andras...? Luktar lite Nobels fredspris över det där. Det kan man får för lite hittepå av varje. Som det man "ska göra" (men aldrig gjorde).

Själv tänker jag att ett akvarium på 2:a våningen på folktandvården i Höör kan få bästa spel i år. Ge det lite tid bara så ska ni få se på fan, det kommer utvecklas med tiden! Lovar!

Lol varje år ser man en drös genereriska soffpotatislir på dessa listor och nu blir folk uppröda över ett spel som främst är bra på PC hamnar på 4e plats.

Jag kan själv inte fatta hur ett exempelvis Doom Eternal kom på 14e plats eller Hades 8e, medans Hollywood wannabe trams som TLOU2 blev 2a.

Inte fan kan det vara pga det mediokra gameplayet, spelmekaniken eller spelasigsjälv interaktiviteten, så antar det var pga miljöerna, berättandet och "upplevelsen". Bleh. Gillar man tumbler-fanfiction av emo angst tonåring, kanske berättelsen i TLOU2 var det så kallade "Schindler's List of video games", någon röstskådis pinsamt uttryckte sig.

Glöm inte bort att placera Ellie bobblehead vid TV, för ni vet, TLOU2 är ett så seriös spel med djupt berättande 🤭

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Lol varje år ser man en drös genereriska soffpotatislir på dessa listor och nu blir folk uppröda över ett spel som främst är bra på PC hamnar på 4e plats.

Jag kan själv inte fatta hur ett exempelvis Doom Eternal kom på 14e plats eller Hades 8e, medans Hollywood wannabe trams som TLOU2 blev 2a.

Inte fan kan det vara pga det mediokra gameplayet, spelmekaniken eller spelasigsjälv interaktiviteten, så antar det var pga miljöerna, berättandet och "upplevelsen". Bleh. Gillar man tumbler-fanfiction av emo angst tonåring, kanske berättelsen i TLOU2 var det så kallade "Schindler's List of video games", någon röstskådis pinsamt uttryckte sig.

Glöm inte bort att placera Ellie bobblehead vid TV, för ni vet, TLOU2 är ett så seriös spel med djupt berättande 🤭

Ja, precis. Det var för mycket woke-dynga i TLOU2.

Medlem

Assassin's creed Valhalla för högt och Hades för lågt, annars en bra lista

Skribent

Funderar fortfarande på min färdiga personliga lista, men den lär innehålla Doom Eternal, Beautiful Desolation (årets mest förbisedda spel) Procession to Calvary (årets näst mest förbisedda spel) och Hades, åtminstone.

Medlem
Skrivet av ceogar:

Va? Tänk igenom klippet som visar hur 6 månader fortlöper. Du tänkte inte på att karaktärer du träffar där presenteras som nya senare i spelet? Kan det vara för att de klippte bort alla de uppdragen men lyckas inte sopa igen spåren efter sig? Tycker du det är ett tecken på bra, välplanerad story eller? Sånna hål finns överallt och krävs inte ett geni precis för att se om man inte är blind av hype. Fz framför allt borde sett detta.

10h är mer än nog för att märka hur trasigt spelet är, det märker du efter ett par timmar.

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kg3srj/cyberp...

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kfz65p/every_...

Cut content, det som berättats.

Sen så är det rätt tragiskt att 98% av alla alternativ inte har någon påverkan och det är komiskt att typ det enda uppdrag de visade gameplay från i förhand är det uppdrag som har störst påverkan på story.
Vilket udda sammanträffande.

Det gäller alltså the pickup som är ett av få där dina val spelar roll.

Vore grymt om någon hade kunnat snappa upp det tidigare när de märkte hur platt och ihåligt spelet.

Folk får tycka vad de vill men en recensent ska ha mer kritiska ögon.

Trist att du väljer att fortsätta med den attityden, att framföra din kritik med att kalla alla med annan åsikt ”blinda” och ”dumma”, vilket per automatik istället medför att det du skriver inte tas på allvar.

Det du tar upp kring berättelsen tillsammans med din korta speltid kan med enkelhet jämföras med en person som läser ett par kapitel i en början av en lång bok, för att därefter, utan kännedom om resten av innehållet i boken, fortsätter med att kritisera alla som tyckte den var bra.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Trist att du väljer att fortsätta med den attityden, att framföra din kritik med att kalla alla med annan åsikt ”blinda” och ”dumma”, vilket per automatik istället medför att det du skriver inte tas på allvar.

Det du tar upp kring berättelsen tillsammans med din korta speltid kan med enkelhet jämföras med en person som läser ett par kapitel i en början av en lång bok, för att därefter, utan kännedom om resten av innehållet i boken, fortsätter med att kritisera alla som tyckte den var bra.

Är boken så ologisk att det lyser igenom på ett par kapitel så är det inget konstigt med det.

Det är som om att i en stor Hollywood film när en huvudkaraktär träffar en annan person, för att senare träffa samma person och då introduceras som helt ny.. vem som helst hade stört sig på det och en duktig recensent hade påpekat att det är väldigt konstigt för berättandet.

Varför är spel annorlunda? Varför skulle vara vara mer förlåtande där till uppenbara misstag pga tidsbrist eller lathet?

Att en karaktär dyker upp två gånger med olika presentationer är bara pinsamt och en fingervisning på kvalitén, men ignorence is a bliss.

Att slutet är bra är ju ingen ursäkt till att början och mitten är proppfull med hål, och kan garantera att slutet läcker som ett såll också.

Medlem
Skrivet av ceogar:

Är boken så ologisk att det lyser igenom på ett par kapitel så är det inget konstigt med det.

Det är som om att i en stor Hollywood film när en huvudkaraktär träffar en annan person, för att senare träffa samma person och då introduceras som helt ny.. vem som helst hade stört sig på det och en duktig recensent hade påpekat att det är väldigt konstigt för berättandet.

Varför är spel annorlunda? Varför skulle vara vara mer förlåtande där till uppenbara misstag pga tidsbrist eller lathet?

Att en karaktär dyker upp två gånger med olika presentationer är bara pinsamt och en fingervisning på kvalitén, men ignorence is a bliss.

Att slutet är bra är ju ingen ursäkt till att början och mitten är proppfull med hål, och kan garantera att slutet läcker som ett såll också.

Vad som kan anses vara helt ologiskt i början på en bok kan te sig helt logiskt när man läst klart den och förstått innehållet. Din åsikt om spelets berättelse är din egen, men den är inte applicerbar nog för att förmedla som universal. Det är inte heller alltid en bästsäljande och prisad bok faller i alla smaken, vilket man kan se i bokrecensioner där ena personen hyllar berättelsen och en annan sågar den. Dock är det att kasta sten i glashus när man tar till överdrifter och försöker nedvärdera personer med annan åsikt genom att, som sagt, påpeka att de är dumma och blinda.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Helt rätt 1a. HL alyx är mästerverket alla behöver spela!

Medlem
Skrivet av matt76:

Vad som kan anses vara helt ologiskt i början på en bok kan te sig helt logiskt när man läst klart den och förstått innehållet. Din åsikt om spelets berättelse är din egen, men den är inte applicerbar nog för att förmedla som universal. Det är inte heller alltid en bästsäljande och prisad bok faller i alla smaken, vilket man kan se i bokrecensioner där ena personen hyllar berättelsen och en annan sågar den. Dock är det att kasta sten i glashus när man tar till överdrifter och försöker nedvärdera personer med annan åsikt genom att, som sagt, påpeka att de är dumma och blinda.

Att en person som introduceras och presenteras under introfilmen för att sedan presenteras som en ny person SENARE i spelet ska bli logisk i slutet av spelet finner jag föga troligt, men sure, förklara gärna hur.

Eller är det så att du bara förtränger bort det faktum att de inte kan hålla ordning på sin egna story? Tycker du inte att det borde påverka helhetsintrycket?

Ingen bok introducerar samma karaktär två gånger vid två olika tillfällen för att författaren glömde bort det.. ingen bra bok iallafall.

Det är helt okej att tycka om den boken, men är det ett mästerverk? Såklart inte.

Medlem

@ceogar förstår att du inte gillar Cyberpunk men vilka spel gillar du då?
koncentrera dig på dom


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av ceogar:

Att en person som introduceras och presenteras under introfilmen för att sedan presenteras som en ny person SENARE i spelet ska bli logisk i slutet av spelet finner jag föga troligt, men sure, förklara gärna hur.

Eller är det så att du bara förtränger bort det faktum att de inte kan hålla ordning på sin egna story? Tycker du inte att det borde påverka helhetsintrycket?

Ingen bok introducerar samma karaktär två gånger vid två olika tillfällen för att författaren glömde bort det.. ingen bra bok iallafall.

Det är helt okej att tycka om den boken, men är det ett mästerverk? Såklart inte.

Den enda jag kan komma på är Padre som man ser i några sekunder. Så är det en introduktion mellan individerna? Jag har träffat massor av folk i mina dagar, flera gånger, innan man presenteras för varandra ordentligt.

Du har bara spelat 10h och berättar för oss som njuter av spelet vad som är fel och hur vi bör tycka? Hur du inte själv hur knasigt det är?

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Den enda jag kan komma på är Padre som man ser i några sekunder. Så är det en introduktion mellan individerna? Jag har träffat massor av folk i mina dagar, flera gånger, innan man presenteras för varandra ordentligt.

Du har bara spelat 10h och berättar för oss som njuter av spelet vad som är fel och hur vi bör tycka? Hur du inte själv hur knasigt det är?

Ni får tycka vad ni vill, men att säga att det håller hög kvalité och inte är ologiskt är något helt annorlunda. Det är där skon klämmer.
Att säga saker håll hög kvalité när det väldigt klart och tydligt inte gör det.. förstår du inte hur knasigt det är?

Skillnad på en bra film och en film som har bra produktionsvärde bra story eller helt enkelt bra story och dåligt produktionsvärde.

Skrivet av Molotov:

@ceogar förstår att du inte gillar Cyberpunk men vilka spel gillar du då?
koncentrera dig på dom

De flesta som är djupare än en vattenpöl. Spelar just nu Witcher 3 och försöker förstå vilka talanger som har haft hand om storyn som slutat på red.

Skrivet av anon_326114:

Den enda jag kan komma på är Padre som man ser i några sekunder. Så är det en introduktion mellan individerna? Jag har träffat massor av folk i mina dagar, flera gånger, innan man presenteras för varandra ordentligt.

Du har bara spelat 10h och berättar för oss som njuter av spelet vad som är fel och hur vi bör tycka? Hur du inte själv hur knasigt det är?

Så du har träffat folk flera gånger och jobbat för dem för att sedan introduceras för första gången?

Låter..logiskt.

Inaktiv
Skrivet av ceogar:

Ni får tycka vad ni vill, men att säga att det håller hög kvalité och inte är ologiskt är något helt annorlunda. Det är där skon klämmer.
Att säga saker håll hög kvalité när det väldigt klart och tydligt inte gör det.. förstår du inte hur knasigt det är?

Skillnad på en bra film och en film som har bra produktionsvärde bra story eller helt enkelt bra story och dåligt produktionsvärde.

Du svarade ju inte på mitt inlägg. Hur är du säker på att personerna i introt presenterades för varandra? För det verkar ju vara ditt starkaste argument för att spelet är kasst.

Edit: Ja flera gånger. Jag tjänstgör i FM en rätt stor organisation, jobbat med hundratals personer utan att presenteras. Logiskt va?

Medlem

Jag gillar listan och att de ”vågade” sätta CP2077 på 4:e plats. Det är ett bra spel och förtjänar en placering på topp 10 sen kan man alltid diskutera vart på topp 10 den borde hamnat. Själv har det mest vart ett år av back logs och portningar inget som är aktuellt för en 2020 topplista förutom några spel på switch och där är jag nöjd med plats 11 för animal crossing. Det var ett spel som jag kunde dela med mitt barn och lite räddade hela våren.

Nu ska jag sura lite mer över cyberpunk och överväga om jag ska lämna det ifred ett år och plocka upp det när det är fixat. För fixat tror jag att det kommer bli. Liksom witcher fixades och blev komplett med det sista dlc:t. Då menar jag inte buggar för de kan man leva med utan världen, ai:n, den extremt konstiga styrningen på fordon, alla konstiga utropstecken som 8/10 gånger inte leder till något intressant, möjligheten att påverka sitt utseende efter karaktärseditorn etcetera etcetera.

Edit
AC:NH placerin rättad till vad jag tror är den korrekta

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Du svarade ju inte på mitt inlägg. Hur är du säker på att personerna i introt presenterades för varandra? För det verkar ju vara ditt starkaste argument för att spelet är kasst.

Edit: Ja flera gånger. Jag tjänstgör i FM en rätt stor organisation, jobbat med hundratals personer utan att presenteras. Logiskt va?

Okej, men nu har de ju presenterats så.. varför spelar det roll att du jobbar för folk utan att presenteras?

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kewnug/a_list...

Finns mängder med saker som de berättat om hur spelet skulle vara och de saker man kan göra.
Även folk som pratar om att montaget skulle varit spelbart.. lär dyka upp mycket mer framöver när de stackars utvecklarna är trötta på all skit. Eller som att storyn skrevs om helt efter 3 års utveckling för att de fick ombord Keanue, som gjort för att det ska bli massvis med plot-holes.

Ser du inte de ologiska hålen i storyn så är det ju underbart för dig. Enjoy!

Inaktiv
Skrivet av ceogar:

Okej, men nu har de ju presenterats så.. varför spelar det roll att du jobbar för folk utan att presenteras?

https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/kewnug/a_list...

Finns mängder med saker som de berättat om hur spelet skulle vara och de saker man kan göra.
Även folk som pratar om att montaget skulle varit spelbart.. lär dyka upp mycket mer framöver när de stackars utvecklarna är trötta på all skit. Eller som att storyn skrevs om helt efter 3 års utveckling för att de fick ombord Keanue, som gjort för att det ska bli massvis med plot-holes.

Ser du inte de ologiska hålen i storyn så är det ju underbart för dig. Enjoy!

Du kan omöjligt veta om de har presenterats! Det var du som skrev att det var ologiskt så uppenbarligen spelar min erfarenhet roll för dig, du fick ett svar av mig för att du kommenterade om att mitt liv var ologiskt.

Du måste förstå att du inte kan lista reddit som källa. Hänvisa till en etablerad källa annars kommer jag inte bemöda mig att läsa det.

Medlem
Skrivet av ceogar:

Är så kul att läsa.

Jag har spelat ca 10h cyberpunk och inväntar nu min refund från gog.

Spelet är inte färdigt, och lika djupt som en vattenpöl. Önskar jag vore blind nog att inte haka upp mig på alla plotholes och liknande som storyn är helt fulproppad av. Ett spel där ETT quest ( som för övrigt användes som genomgång av hur quests fungerar ) avgör typ alla saker i storyn är under all kritik 2020. Finns så mycket i det spelet som är så otroligt dåligt då jag har verkligen svårt att folk säger att det är top 1.

Du som ger det bästa spelet ever.. la du inte märke till några plotholes? undermålig ai? Funderade varför ens story i början har noll påverkan för din story? Folk som dök upp i montagé i början för att sedan dyka upp som "nya" karaktärer...trots att ni träffats flera gånger tidigare?

Fullständigt ologiskt och så otroligt tydligt att de har skippat halva innehållet i spelet. De har inte ens försökt att dölja att de har gjort just så. Men folk verkar ju äta upp det ändå.

Visst man kan gilla det men man kan inte vara såååååå blind för alla kompromisser. Finns säkert folk som tycker säsong 8 av Game of thrones är bäst och kanske hade jag varit lyckligare om jag kunde stänga av hjärnan när man såg den säsongen.

Tycker fortfarande det är lite fräckt att spelet har 5/5 här på fz. Är recencenten blind för de mest grundläggande bristerna istället för hype så blir det svårt att ta andra recensioner härifrån seriöst alls.

För er som inte spelat, Cyberpunk håller samma kvalité som Game of thrones S8. Stay away.

Som sagt så har jag inte stört mig på sådant som folk och du påstår. Jag njuter av spelet och dess miljö helt enkelt. Ett kanon spel enligt mig.


signatur

"Kebab?"

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Du kan omöjligt veta om de har presenterats! Det var du som skrev att det var ologiskt så uppenbarligen spelar min erfarenhet roll för dig, du fick ett svar av mig för att du kommenterade om att mitt liv var ologiskt.

Du måste förstå att du inte kan lista reddit som källa. Hänvisa till en etablerad källa annars kommer jag inte bemöda mig att läsa det.

Fast det är ju med i FILMEN att de träffas och skakar hand med varandra....

Sa jag att det var en källa? Gå in där så ser du källan de refererar till vilket är gameplay videon från projekt red.

Varför skulle jag lägga ner tid på att påvisa något som du borde sett själv om du var vaken.

Önskar jag var lika blind som er andra och inte ställde några krav som helst att storyn och quests ska vara logiska. Känns oschysst mot utvecklarna som lagt ner sin själ i spelet för att sedan få det borttaget, de förtjänar bättre och förhoppningsvis får vi uppleva det om ett år eller två. Ignorence is a bliss!

Skrivet av BadMF69:

Som sagt så har jag inte stört mig på sådant som folk och du påstår. Jag njuter av spelet och dess miljö helt enkelt. Ett kanon spel enligt mig.

Var det där ett dåligt ordskämt då spelet inte ens följer projekt reds egna "canon" eller menade du kanonspel?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av ceogar:

Va? Tänk igenom klippet som visar hur 6 månader fortlöper. Du tänkte inte på att karaktärer du träffar där presenteras som nya senare i spelet? Kan det vara för att de klippte bort alla de uppdragen men lyckas inte sopa igen spåren efter sig? Tycker du det är ett tecken på bra, välplanerad story eller?

Vilka karaktärer är det du menar? Jag kollade precis igenom introt och ser inte en enda karaktär som introduceras som ny senare i spelet, men kommer heller inte ihåg introduktionen för alla så... nyfiken på vilka det är. Sätt gärna svaret i spoilertag (för folk som inte vill veta).

Inaktiv
Skrivet av ceogar:

Fast det är ju med i FILMEN att de träffas och skakar hand med varandra....

Sa jag att det var en källa? Gå in där så ser du källan de refererar till vilket är gameplay videon från projekt red.

Varför skulle jag lägga ner tid på att påvisa något som du borde sett själv om du var vaken.

Önskar jag var lika blind som er andra och inte ställde några krav som helst att storyn och quests ska vara logiska. Känns oschysst mot utvecklarna som lagt ner sin själ i spelet för att sedan få det borttaget. Ignorence is a bliss!

Där får jag faktiskt be om ursäkt att jag var otydlig men med källa syftade jag på att de skrev om storyn för 3 år sedan. Hittar det ingenstans.

Men sluta nu att kalla folk, och mig för att vara blinda. Du hänger upp dig på småsaker som förstör din upplevelse och sen i princip idiotförklarar du alla som inte håller med dig.

Som någon skrev tidigare, du kanske ska fokusera på de spelen som du faktiskt tycker om istället.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Där får jag faktiskt be om ursäkt att jag var otydlig men med källa syftade jag på att de skrev om storyn för 3 år sedan. Hittar det ingenstans.

Men sluta nu att kalla folk, och mig för att vara blinda. Du hänger upp dig på småsaker som förstör din upplevelse och sen i princip idiotförklarar du alla som inte håller med dig.

Som någon skrev tidigare, du kanske ska fokusera på de spelen som du faktiskt tycker om istället.

Tänker fortsätta kalla dig blind om det du frågar redan har besvarats via länk som du inte "vill" öppna
Hade mycket högre förväntningar på att min fellow gejmer skulle vara mer kritisk japp och inte bara böja sig fram.

Det är alla småsaker som gör en bok, film eller spel till något extra bra. Just när allting faller ihop!

Over and out.

Inaktiv
Skrivet av ceogar:

Tänker fortsätta kalla dig blind om det du frågar redan har besvarats via länk som du inte "vill" öppna
Hade mycket högre förväntningar på att min fellow gejmer skulle vara mer kritisk japp och inte bara böja sig fram.

Det är alla småsaker som gör en bok, film eller spel till något extra bra. Just när allting faller ihop!

Over and out.

Du ger ju fortfarande ingen källa?! Reddit är ingen källa, och du är verkligen ingen källa. Och du kan ju uppenbarligen inte diskutera moget samt utan att vara direkt otrevlig.

Hoppa ner från din höga elitistiska häst istället.

Medlem

Årets spel för mig är las epoch, men det är inte officellt släppt än, tar allt bra från diablo och path of exile och mixar det tillsammans och skapar magi, enkelt att komma in i, men extremt mycket variation endå.

Sen wasteland 3 borde vara högre upp i listan det är så bra.

Medlem
Skrivet av ceogar:

Fast det är ju med i FILMEN att de träffas och skakar hand med varandra....

Sa jag att det var en källa? Gå in där så ser du källan de refererar till vilket är gameplay videon från projekt red.

Varför skulle jag lägga ner tid på att påvisa något som du borde sett själv om du var vaken.

Önskar jag var lika blind som er andra och inte ställde några krav som helst att storyn och quests ska vara logiska. Känns oschysst mot utvecklarna som lagt ner sin själ i spelet för att sedan få det borttaget, de förtjänar bättre och förhoppningsvis får vi uppleva det om ett år eller två. Ignorence is a bliss!

Var det där ett dåligt ordskämt då spelet inte ens följer projekt reds egna "canon" eller menade du kanonspel?

Oj, förlåt för särskrivningen. Menar självklar kanonspel Ta en kall dusch nu och lugna ner dig lite så är du snäll.


signatur

"Kebab?"

Medlem
Skrivet av Snoop0:

Skrek av lycka när jag såg plats 1!
Tack FZ.
Många har tyvärr inte fått uppleva detta mästerverk men det är utan tvivel det roligaste, mest "perfekta" spel jag spelat sedan jag var tonåring. (30 nu)
Trodde att min kärlek för spel hade dunstat genom tiden men detta spelet bevisade att jag hade fel.

Har lyxen att köra på Valve Index och lät fyra andra vänner köra igenom spelet medans jag satt o titta glatt på. Alla har bett om en andra omgång.

10/10, Valve för evigt på tronen.

Ska spela detta när jag skaffat VR och jag hoppas att det kommer att ge mig samma överväldigande känsla som Half Life 2 gjorde när jag spelade igenom det för första gången.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Rättvist att Valve vann!

Tror ni det kommer någon 50-75% rabatt under Steams vinterrea?

Skriv svar