Vilken film tycker du skulle passa bra som ett spel?

Medlem
Vilken film tycker du skulle passa bra som ett spel?

Såg på en rätt dålig film häromdagen, "Horizon Line". Mest för jag såg att Keith David var med i filmen, visade sig tyvärr bara vara en liten del av filmen.

När jag däremot såg på denna film så fick jag en tanke, att den skulle kunna vara ett intressant spel.

Filmen handlar om ett par som är 'fast' i ett flygplan, mitt ute i ingenstans och inget land i sikte, flygbränslet börjar ta slut och de måste hitta lösningar på diverse saker som kanske lätta lasten för att bränna mindre bränsle, fixa olika saker på flygplanet medan de flyker osv.

Tänker mig att det skulle kunna bli ett rätt intressant spel. Man startar helt enkelt i ett flygplan där piloten har dött, då får man själv ta tag i att styra flygplanet, instrumentbrädan och radion är trasig, man behöver laga dessa för att börja hitta rätt. när man väl lagat radion kanske det är någon man pratar med där som försöker hjälpa en (likt firewatch när man bara pratar via radio med någon). Som försöker hjälpa en att hitta land osv. Skulle kunna komma stormar som skadar flygplanet ytterligare, du kanske måste lyckas laga något utanpå flygplanet medan det är i luften för att inte tappa ännu mer bränsle, likt saker som händer i filmen.

Nu skulle nog detta inte bli ett alltför långt spel, men tror det skulle kunna finnas något intressant där. I värsta fall något mer spännande än filmen i alla fall.

Inaktiv

När jag såg "Love Death + Robots" - avsnittet 'Suits', med bönder i mechs som skjuter monster - tänkte jag direkt att "Det här hade kunnat vara ett roligt spel!"
Riktigt häftig känsla i det avsnittet.

Kan tänka mig det som ett co-op, där några spelare har sina customized mechs och försvarar, och några spelare sitter i bondgården/basen, kanske har någon form av RTS-vy och hjälper till med ammunition, kanoner etc.

Medlem

Fäbojäntan

Skribent

VR?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Tänker mig att det skulle kunna bli ett rätt intressant spel. Man startar helt enkelt i ett flygplan där piloten har dött, då får man själv ta tag i att styra flygplanet, instrumentbrädan och radion är trasig, man behöver laga dessa för att börja hitta rätt.

Inte för att vara en pooper men... det är nog fasen inte lätt att ta sig igenom deras armerade dörr till cockpiten, till och börja med. o/
Är det en mindre propellergrunka lär det nog vara öppet hus men... på ett större flygplan så blir det väldigt svårt.

The Expanse hade jag önskat få se som ett stort och massivt RPG-spel, i en öppen rymdvärld. Med trolig fysik som serien i själv försöker förhålla sig till.

Medlem

Jag hade vilja säga Rambo, men det hade varit alldeles för generisk.


signatur

Lycka är jävligt överskattat, man får vara nöjd man är glad ibland.
-Gunvald Larsson

Inaktiv
Skrivet av GooGeL:

The Expanse hade jag önskat få se som ett stort och massivt RPG-spel, i en öppen rymdvärld. Med trolig fysik som serien i själv försöker förhålla sig till.

Kan bara hålla med.
Närmsta vi kommer är väl Star Citizen, så vi får hålla tummarna att det blir färdigt innan vi dör.

Medlem

Killer Klowns from Outer Space hade nog kunnat funka som spel

Medlem
Skrivet av GooGeL:

The Expanse hade jag önskat få se som ett stort och massivt RPG-spel, i en öppen rymdvärld. Med trolig fysik som serien i själv försöker förhålla sig till.

Skrivet av anon_79617:

Kan bara hålla med.
Närmsta vi kommer är väl Star Citizen, så vi får hålla tummarna att det blir färdigt innan vi dör.

Håller helt med om The Expanse. Fy fan så coolt det hade varit. Följer serien och böckerna och är helt förälskad i den världen.
The Expanse var från början tänkt som ett MMORPG innan det blev böcker, så det känns som grundförutsättningarna absolut finns där.

Frågan är Beltalowda eller Duster?

Medlem
Skrivet av GooGeL:

Inte för att vara en pooper men... det är nog fasen inte lätt att ta sig igenom deras armerade dörr till cockpiten, till och börja med. o/
Är det en mindre propellergrunka lär det nog vara öppet hus men... på ett större flygplan så blir det väldigt svårt.

The Expanse hade jag önskat få se som ett stort och massivt RPG-spel, i en öppen rymdvärld. Med trolig fysik som serien i själv försöker förhålla sig till.

Som du nämner tänker jag på ett mindre plan, det som används i filmen typ;

Medlem

Aliens. Några försök har gjorts, men det skulle finnas plats för ett korrekt spel med korrekt fysik, syra som smälter omgivningen permanent och riskerar att penetera skeppet. Lite turrets att sätta ut och möjlighet att bomba skiten "just to make sure" osv.

Mandalorian. Single play. Typ som ett New vegas 2, fast med ett rocketpack på ryggen och en gröning som helt oväntat hjälper till med "kraften" ibland. Du får använda ditt skepp istället för "fast travel".

Groundhog Day. Du måste prata med tillräckligt många människor och förstå deras öden innan du vinner. Festa loss utan konsekvenser ibland, du börjar ändå om varje dag. Liten stad, enormt många dialogval. Du lär dig NPC:ers mönster och kan vara både ond och god. Delmål att få till ett ligg. Vad gillar hon för drink? Råna värdetransporten osv. PG-18. Du kan inte vinna det bästa slutet innan du fått alla trophys.

John Wick. Slowmo typ när du spelar, realtid i utvärderingen, som du kan visa polarna. Bad ass med många vapen och en jävla penna.

KoP
Medlem

Sällskapsresan som ett point-n-click spel där man får axla rollen som Stig Helmer såklart.

KoP
Medlem
Skrivet av Himinbjörg:

Jag hade vilja säga Rambo, men det hade varit alldeles för generisk.

Dessutom har Rambo redan spelifierats i ett gäng spel.

Inaktiv
Skrivet av Lindhenberg:

John Wick. Slowmo typ när du spelar, realtid i utvärderingen, som du kan visa polarna. Bad ass med många vapen och en jävla penna.

+1 för ett John Wick Hex fast snyggt!

Moderator | Testpilot

Ready Player One.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

KoP
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ready Player One.

Finns redan: Ready Player One: OASIS.

Avstängd
Skrivet av Lindhenberg:

Groundhog Day. Du måste prata med tillräckligt många människor och förstå deras öden innan du vinner. Festa loss utan konsekvenser ibland, du börjar ändå om varje dag. Liten stad, enormt många dialogval. Du lär dig NPC:ers mönster och kan vara både ond och god. Delmål att få till ett ligg. Vad gillar hon för drink? Råna värdetransporten osv. PG-18. Du kan inte vinna det bästa slutet innan du fått alla trophys.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Ett spel i Johnny Mnemonic värden, eller vänta det har ju Cyberpunk redan snott.

Borde man inte gifta Stargate med X-com? Kanske eventuellt lite rouge-lite? Ett universum/koncept typ gjort för det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av KoP:

Finns redan: Ready Player One: OASIS.

Finns mer potential där


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Aliens. Några försök har gjorts, men det skulle finnas plats för ett korrekt spel med korrekt fysik, syra som smälter omgivningen permanent och riskerar att penetera skeppet. Lite turrets att sätta ut och möjlighet att bomba skiten "just to make sure" osv.

Mandalorian. Single play. Typ som ett New vegas 2, fast med ett rocketpack på ryggen och en gröning som helt oväntat hjälper till med "kraften" ibland. Du får använda ditt skepp istället för "fast travel".

Blev så besviken på Colonial Marines, såg riktigt intressant ut till en början, men fan vilken skit det blev.
Gillar AvP-spelen men som du säger har ändå inget riktigt fångat rätt känsla, hade varit grymt med något sådant!

Får väl hoppas någon tar upp Star Wars 1313 fast adapterar det till mandalorian, kanske kan bli något i och med att licensen inte förnyas och är fast vid EA 2022 och framåt. Känns ju som Disney skulle vara intresserade av något sådant i alla fall med tanke på succén som The Mandalorian har.

Skribent
Skrivet av Lindhenberg:

Aliens. Några försök har gjorts, men det skulle finnas plats för ett korrekt spel med korrekt fysik, syra som smälter omgivningen permanent och riskerar att penetera skeppet. Lite turrets att sätta ut och möjlighet att bomba skiten "just to make sure" osv.

Skulle också gärna se ett Alien-spel som utspelar sig på ett rymdskepp snarare än på en planet/rymdstation. Blir mer klaustrofobiskt och mycket av uppgifterna skulle kunna gå ut på att laga systemen på skeppet och bara hålla sig i liv. Det skulle till och med gå att göra co-op där man hjälps åt och sen har den där Alien-aset som jagar en hela tiden. Vapen ska finnas, men de ska vara begränsat med den varan och även ammon till vapnen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kommer det till PC med? Gillar filmen som f*n också. 😀

Matrix filmerna? Fanns ju ett spel som kom ut efter 1:an men minns inte att det var nån höjdare.

Medlem

Att Groundhog day redan finns gav mig en liten chock, i VR dessutom! Film från 1993 typ, som jag trodde alla glömt. Helt sjukt ju!

Hitta John Wick också!

Medlem
Skrivet av A1200G:

Kommer det till PC med? Gillar filmen som f*n också. 😀

Japp, hittade det nyss när jag sökte, det har funnits ute ett tag!
https://store.steampowered.com/app/1087500/Groundhog_Day_Like...

Waterworld..

Och ett nytt Dredd


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Japp, hittade det nyss när jag sökte, det har funnits ute ett tag!
https://store.steampowered.com/app/1087500/Groundhog_Day_Like...

Tack, missade detta totalt! 👍

Medlem

leon the professional.
Mer down to earth lönnmord istället för hitmans extravaganta stil.

Fragtjuv
Skrivet av KoP:

Sällskapsresan som ett point-n-click spel där man får axla rollen som Stig Helmer såklart.

Det hade varit GULD


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Indiana Jones: Fate of Atlantis och The Dig hade båda kunnat bli fantastiska filmer.
Beneath a steel sky likaså.

123
Skriv svar