Inför första Sea of Thieves-säsongen förklarar Rare säsongskonceptet
Startade en Tall Tale. Spenderade 3h på att segla runt och lösa schiffer och sedan 35min att hacka på en skittråkig boss för att få tag i nåt quest item (en döskalle tror jag).
Skulle äntligen lämna in döskallen när det var klart och hade 500m kvar till quest giver-ön.
Då dyker det upp en megalodon, kastar oss alla i havet och sänker skeppet.
Vi spawnar på nån random ö och inser att man måste göra om hela skiten bara för att vi förlorade döskallen.
..Sen dess har vi inte orkat starta upp det igen.
Startade en Tall Tale. Spenderade 3h på att segla runt och lösa schiffer och sedan 35min att hacka på en skittråkig boss för att få tag i nåt quest item (en döskalle tror jag).
Skulle äntligen lämna in döskallen när det var klart och hade 500m kvar till quest giver-ön.
Då dyker det upp en megalodon, kastar oss alla i havet och sänker skeppet.
Vi spawnar på nån random ö och inser att man måste göra om hela skiten bara för att vi förlorade döskallen.
..Sen dess har vi inte orkat starta upp det igen.
Nuförtiden finns det checkpoints i Tall Tales så man behöver inte göra om allt.
Jump in.
Är det värt att börja spela detta nu, eller är det liksom fullt av "meta-folk"? Eller kan man ha casual skoj?
Lätt att börja när som eftersom det inte finns några "levels" eller stats på det sättet. Bara know-how.
Rekommenderas att segla med kompisar eller sätta ihop en crew med folk dock, det är främst i co-op det verkligen är skoj.
Jump in.
Inte spelat det sedan i början. Kommer ihåg att Coop ute på havet och möta andra skepp. Där det alltid fanns en viss spänning vad som skulle hända. I längden blev PvP lite tråkigt eftersom man oftast slutade med att ta ned skepp utan att det fanns någon belöning. Då nästan alla seglade tomhänta.
Någon som vet hur detta förändrats? Är det nu PvP battles I nån form av arenas skiljt mot PvP värld eller hur funkar det. Är det fortfarande open world PvP?
Snacka om att de hade/har en grundkoncept men finns ju knappt något att göra. Seglingen och fightas med andra spelare är rätt kul men utöver det är det ju stentråkigt efter 45 minuter när man inser att varje uppdrag är nära identiskt
Det är som vilket MMO som helst. Man spelar inte för spelet är så bra, utan för allt roligt man har med andra människor.
Ett av de få spel jag tycker är roligare med folk. Normalt sett en SP spelare.
I drank what?
Det är som vilket MMO som helst. Man spelar inte för spelet är så bra, utan för allt roligt man har med andra människor.
Ett av de få spel jag tycker är roligare med folk. Normalt sett en SP spelare.
Fast MMO så utvecklas man å blir starkare, för att sedan kunna gå tillbaka å ge Hogger på taffsen för alla deaths han gav när man var lowbie.
I det här spelet? Not so much.
Fast MMO så utvecklas man å blir starkare, för att sedan kunna gå tillbaka å ge Hogger på taffsen för alla deaths han gav när man var lowbie.
I det här spelet? Not so much.
Hela spelet är byggt utifrån att din karaktär inte ska bli starkare/bättre. Alla ska ha samma förutsättningar oavsett när de hoppar in. Det är grymt bra för att göra spelet tillägngligt, men med den rätt stora nackdelen att det blir enformigt efter ett tag. Dessutom tycker jag inte de har löst levlandet för uppdrag bra: det är samma fiender, bara fler och tåligare, så det blir mest massa nötande. Men som spel med vänner är det suveränt, jag lirar med frun, barnen och ett par kompisar då och då.
Hela spelet är byggt utifrån att din karaktär inte ska bli starkare/bättre. Alla ska ha samma förutsättningar oavsett när de hoppar in. Det är grymt bra för att göra spelet tillägngligt, men med den rätt stora nackdelen att det blir enformigt efter ett tag. Dessutom tycker jag inte de har löst levlandet för uppdrag bra: det är samma fiender, bara fler och tåligare, så det blir mest massa nötande. Men som spel med vänner är det suveränt, jag lirar med frun, barnen och ett par kompisar då och då.
Jag vet, och det är därför spelet är "meh" när det kunde varit game of the year istället. Samma fetch quests over and over och det enda du får är kosmetisk dynga, nej tack.
Fast MMO så utvecklas man å blir starkare, för att sedan kunna gå tillbaka å ge Hogger på taffsen för alla deaths han gav när man var lowbie.
I det här spelet? Not so much.
I ett MMORPG. Jag jämförde med ett MMO Detta har mer gemensamt med Planetside än ett MMORPG.
I drank what?
I ett MMORPG. Jag jämförde med ett MMO Detta har mer gemensamt med Planetside än ett MMORPG.
Ah, du har så klart rätt. My bad! Men även i planetside blir man bättre å bättre (Vill jag minnas? Hade man inte någon "valuta" i det som man köpte bättre saker för or some such..?)
Ah, du har så klart rätt. My bad! Men även i planetside blir man bättre å bättre (Vill jag minnas? Hade man inte någon "valuta" i det som man köpte bättre saker för or some such..?)
Inte bättre utan tillgång till mer grejer. Det, precis som SoT handlar om vilken utrustning möter vilken utrustning sedan en stor dos skill. Visst, man levlar i PS/PS2 men det spelar inte så stor roll.
I drank what?