Snabbkollen - Köper & säljer du begagnade spel och konsoler?

Robot
Snabbkollen - Köper & säljer du begagnade spel och konsoler?

Kränger du av allt du inte behöver eller samlar du kanske till en perfekt retrosamling.

#retro, #snabbkollen


Medlem

Sålde mitt XboxOne bara stod och samla dam, hade ganska ont om pengar på den tiden också annars hade jag gett bort den.

Medlem

Jag köper retro konsoller / datorer..

Men jag är en horder så jag säljer aldrig


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ankh:

Jag köper retro konsoller / datorer..

Men jag är en horder så jag säljer aldrig

Fixade en till omröstning, tror inte du är ensam


signatur
Medlem

Köper begagnade spel ibland om jag hittar något prisvärt. Orkar inte sälja. Ger antingen bort eller lägger i en låda och glömmer bort.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Flakmonkey

Säljer aldrig, men borde.
Köper ibland. Väldigt mycket tidigare då jag var mer av en samlare, men när jag väl köper nu så är det precis som då retrotitlar, inte nya som folk tröttnat på för att spara en peng eller två.

Medlem

Sålde mina fina samlingar av ZX Spectrum 48k, Amiga 500, Nintendo Wii... för alldeles för lite...
Hade några hundra spel på Amiga och Spectrum.
Stora fina bigbox kartonger på Amiga med alla de mest kända spelen vi alla gillar, och dom vanliga kassettfodralen på spectrum.
Alla Zelda och Mario spelen.
Behövde pengar när man var ung för att köpa nyare generationerna av TV-spel. Så det är ju förståerligt.
MEN!!
Slängde bort tre bigbox oöppnade Kings Quest 1-2-3 på PC disk, för höll på flytta och rensade.
Kul när man nu ser dom går för 4000 per styck! Haha...
Ångrar mig, så in i h-ee-ee
Säljer inget numera. Sparar allt. Får det inte plats, så ner i flyttkartonger o ner i källarn

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fixade en till omröstning, tror inte du är ensam

Kanon!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Testpilot

Har en del äldre sportspel men det är väl inget värde i dem så de är kvar. Annars är det ju mest digitalt numera och det som jag köper fysiskt är kul att ha kvar.

Medlem

Aldrig sälja.
Men har köpt lite gamla godingar på blocket och tradera.
senast va dragon age origins med alla tillägg för 29:-

Medlem

Det har hänt, men det är oerhört sällan. Köper bara begagnat när det inte längre går att köpa nytt och inte finns digitalt. Kommer ihåg jag köpte PS2-spelet Klonoa 2 begagnat, till exempel.

Det är ännu mer sällan jag säljer något, men har funderat den senaste tiden på att lägga upp några Wii U-spel på Tradera. Spel som jag nu också har till Switch, som Bayonetta 1&2 osv.

Medlem

Har alltid köpt digitala spel då det har varit möjligt, så skönt att slippa alla skivor. Så det är sällan jag köper eller säljer spel till moderna konsoler. Brukar däremot sälja de gamla konsolerna när jag byter till nya.

Men sedan finns det ju spel och konsoler man alldrig kommer att sälja som till exempel mitt NES med tillhörande spelkasetter


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Till konsoll så säljer jag en hel del, det mesta faktiskt. Kommer aldrig spela spelet igen, och att ha det i bokhyllan känns som slöseri. 2-3 begagnade spel finansierar ett nytt Säljer även av gamla konsoller normalt sett, detta är första generationen där barnen ärvde den gamla.


signatur

I drank what?

Medlem

Köpte förut mycket renoverade eller valde ut det jag vile ha och sålde igen, mycket fram och tillbaka.
Framför allt köpa stora spelpaket med Dreamcast från England och sedan sälja med bra vinst här.

Medlem

Brukar köpa begagnat om det är något jag är osäker på men ändå vill testa på. Köpte senast en begagnad TE2+ fightstick till SF5 för ett riktigt bra pris, den kommer jag använda i kommande fighting spel. Om man ska spela fighting spel som Street Fighter så borde man ha en fightstick, det känns lite som att man har en egen arkadmaskin när man spelar.

Medlem

Jag bara köper. Säljer ingenting.
Kommer kanske kränga lite grejer på sikt pga klanteri.
Blev snopen när ett exemplar av A Link to the Past visade sig vara på Tyska. -_-
Det framgick i beskrivningen, som jag inte riktigt hade läst... Förklarade dock varför det var så orimligt billigt.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Jag har inte sålt några gamla spel än men ska någon gång i framtiden och då blir det spel (och dess konsoler) till Playstation 1 och 2, Gamecube och Xbox 360.

Mitt problem är att jag har ingen koll på hur jag ska ta reda på priser som spelen är värda och vad folk är villiga att betala för de idag så alla tips om detta uppskattas enormt. Tack!


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Jag har inte sålt några gamla spel än men ska någon gång i framtiden och då blir det spel (och dess konsoler) till Playstation 1 och 2, Gamecube och Xbox 360.

Mitt problem är att jag har ingen koll på hur jag ska ta reda på priser som spelen är värda och vad folk är villiga att betala för de idag så alla tips om detta uppskattas enormt. Tack!

Har precis köpt ett nytt Gamecube och börjat samla på spelen lite smått. Kan säga att det är stora prisskillnader beroende på spel. Så det beror på vad du har

It's not a lake, it's an ocean

Köper bara, säljer aldrig. I stort sett allt hittar jag på Ebay, då rör det sig oftast om Xbox-, Gamecube- eller Dreamcast-spel. Eller konsoler. 2019 hade jag ett rätt galet år, köpte sju konsoler och över 60 spel. Många av dem på Ebay.

Längre tillbaka när ekonomin inte tillät annat brukade jag framför allt göra byten med folk för att testa nya spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det var hemskt va få det är som köper/säljer begagnade spel?!

Kanske för att de flesta av oss har en någorlunda okej inkomst så att vi har råd med fullpris!! Själv köper jag bara mestadels beg. eller 50-70% off!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Köper då och då saker jag finner på diverse facebookgrupper. Säljer sällan, men när jag väl säljer av så säljer jag mycket. Ofta inför flytt och sådana purges Nu är samlingen ganska liten, så dröjer nog innan det blir aktuellt igen.

Brukar ge bort mina gamla konsoller till behövande polare dock när nya generationer kommer. Lätt sätt att göra någon glad liksom.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Har precis köpt ett nytt Gamecube och börjat samla på spelen lite smått. Kan säga att det är stora prisskillnader beroende på spel. Så det beror på vad du har

Listan till spelen jag vill sälja av kan du hitta här #4069170


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Listan till spelen jag vill sälja av kan du hitta här #4069170

Ganska vanliga spel, runt 200 för de mesta skulle jag väl säga. Mario Kart tror jag är det dyraste du har.
300-500. Beror ju på skick också såklart. Bästa är att ta tydliga bilder så man ser skicket och lägga upp det
på Tradera

Edit: Alltså Gamecube spelen

Medlem

Nu när gamestop försvann i sverige lär det inte säljas annat än möjligtvis till kompisar. Köper aldrig beg spel själv. Det är något magiskt att slita av plasten på ett nytt spel. Förr i tiden va jag en PC spelkartong sniffare:D

Medlem

Säljer konsolspel så snart jag är klar. Likaså säljer jag konsoler när jag känner att jag är "klar" med alla relevanta spel. Dyker det upp några nya godbitar så kan jag gott vänta till nästa generation eller en PC-version.
Jag vet att jag har raljerat om detta förr, men det är väldigt mycket pengar som brinner inne när allt ligger i hyllan och skräpar.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Gillar verkligen inte folk så att sälja något skulle tvinga mig att presentera produkten för någon annan. En av anledningarna till att jag inte handlar ps5 från någon privat person. Är för att jag inte vill ha handavtryck från något äklo på kartongen. Och gillar heller inte något gammalt. Strävar alltid efter att få spela dom senaste Playstation och Nintendo spelen(ibland). När jag köper något äldre spel begagnat så måste det vara från en affär. Och det var väldigt länge sedan jag sålde något. År innan game la ner tror hag.

Medlem

Samlade på spel förut men har blivit digital idag. Ger bort eller slänger konsolen när jag är klar.

1
Skriv svar