Se trailer och gameplay från Final Fantasy XIV:s nästa expansion Endwalker

Robot
Se trailer och gameplay från Final Fantasy XIV:s nästa expansion Endwalker

Kriget mot Garlean Empire fortsätter i höst.

#Endwalker, #Final-fantasy-14, #Square-enix


Medlem

Riktigt hypad! Och perfekt för mig att den kommer såpass sent, för då hinner jag få upp reputation med fler Beast Tribes 😁


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Sigh... *resubs*

Jag har varit med sedan 2013 och vill definitivt se slutet på denna episka story. Ser fram emot detta! Spelet skulle dock må bra av lite grafisk kärlek nu känner jag, särskilt texturerna drar ner intrycket en hel del i många lägen. Sedan är inte FXAA världens roligaste kantutjämning heller.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Tåg de inte bort stora delar av storyn så att nybörjare skulle nå endgame fortare?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

Tåg de inte bort stora delar av storyn så att nybörjare skulle nå endgame fortare?

Stämmer, de trimmade ner inledningen så att nya spelare kommer till expansionerna snabbare. https://www.fz.se/nyhet/282989-final-fantasy-xiv-storyn-trimm...

Medlem

Är det någon poäng att ge sig in i det här idag? Har inte spelat MMORPG sen jag slutade spela WoW för en massa år sen, men är lite sugen på att pröva det här. Men får känslan av att jag missat tåget?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Jonny Myrén:

Stämmer, de trimmade ner inledningen så att nya spelare kommer till expansionerna snabbare. https://www.fz.se/nyhet/282989-final-fantasy-xiv-storyn-trimm...

Skrivet av SkogsTrollet:

Är det någon poäng att ge sig in i det här idag? Har inte spelat MMORPG sen jag slutade spela WoW för en massa år sen, men är lite sugen på att pröva det här. Men får känslan av att jag missat tåget?

Trotts nedtrampningen skulle jag säga att början är väldigt, väldigt seg fortfarande. Det blir säkert kul i expansionerna, men du kommer behöva lägga ett dussin timmar för en ordentlig snoozefest.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Är det någon poäng att ge sig in i det här idag? Har inte spelat MMORPG sen jag slutade spela WoW för en massa år sen, men är lite sugen på att pröva det här. Men får känslan av att jag missat tåget?

Storyn är mer eller mindre som ett singelplayer spel förutom att någon dungeon här och där som man måste köra.
Inga problem att hitta grupper via duty finder då du är tvungen att köra igenom dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Trotts nedtrampningen skulle jag säga att början är väldigt, väldigt seg fortfarande. Det blir säkert kul i expansionerna, men du kommer behöva lägga ett dussin timmar för en ordentlig snoozefest.

Det är nog det jag är rädd för, har nog inte rätt personlighetsdrag för att härda ut. Jag laddar ned testversionen nu, så får jag se om jag och spelet klickar

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Det är nog det jag är rädd för, har nog inte rätt personlighetsdrag för att härda ut. Jag laddar ned testversionen nu, så får jag se om jag och spelet klickar

Misstänker att du kommer tycka att det är väldigt repetitivt ett bra tag, men om du håller ut så ger det mer och mer. Ett av få MMO'n där man verkligen känner att man bygger en karaktär imo. Första tio lvlarna är ofantligt tråkiga dock. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Moderator | Testpilot
Skrivet av Priapsi:

Misstänker att du kommer tycka att det är väldigt repetitivt ett bra tag, men om du håller ut så ger det mer och mer. Ett av få MMO'n där man verkligen känner att man bygger en karaktär imo. Första tio lvlarna är ofantligt tråkiga dock. 😉

Första 50, eller vad basspelet är. Super trist. Orkade tyvärr inte till första expansionen ens.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Första 50, eller vad basspelet är. Super trist. Orkade tyvärr inte till första expansionen ens.

Nej, det var väl ändå att ta i? 😄 Håller med om att expansionerna är milsvid bättre, speciellt röstskådespelarna, men jag tycker att karaktärsbygget, världen och den ökande komplexiteten tar fart redan i basspelet. Men förstår varför det inte tilltalar alla.
Var det de femtio questen mellan basspelet och Heavensward som tog knäcken på dig? Ofantligt tråkiga.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Moderator | Testpilot
Skrivet av Priapsi:

Nej, det var väl ändå att ta i? 😄 Håller med om att expansionerna är milsvid bättre, speciellt röstskådespelarna, men jag tycker att karaktärsbygget, världen och den ökande komplexiteten tar fart redan i basspelet. Men förstår varför det inte tilltalar alla.
Var det de femtio questen mellan basspelet och Heavensward som tog knäcken på dig? Ofantligt tråkiga.

Näe det tycker jag verkligen inte. Det är otroligt segt för egen del. Även om det är mycket som byggs upp tycker jag fortfarande det är onödigt mycket filler och tonvis med skärp quests man pysslar med innan det ens hinner börjar bli minsta lilla intressant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Näe det tycker jag verkligen inte. Det är otroligt segt för egen del. Även om det är mycket som byggs upp tycker jag fortfarande det är onödigt mycket filler och tonvis med skärp quests man pysslar med innan det ens hinner börjar bli minsta lilla intressant.

Jag fattar precis vad du menar och håller med, men jag tycker att spelet är värt det, fillers och skräpquests till trots. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Årets bästa nyhet hittills! Blir riktigt najs med en riktig PS5 version med, laddar redan bra mycket snabbare mellan zoner än på PS4 men kan säkert bli ännu bättre när det optimeras för PS5 SSDn. Spännande att se hur mycket snyggare och följsamt FFXIV kan bli när det optimeras för PS5. Blir intressant med de två nya klasserna och nytt nivåtak med, för att inte tala om det viktigaste av allt... storyn!

Medlem
Skrivet av Arzei:

Sigh... *resubs*

Jag har varit med sedan 2013 och vill definitivt se slutet på denna episka story. Ser fram emot detta! Spelet skulle dock må bra av lite grafisk kärlek nu känner jag, särskilt texturerna drar ner intrycket en hel del i många lägen. Sedan är inte FXAA världens roligaste kantutjämning heller.

De har kommenterat jsut detta då många som frågat om det och de kommer inte hända för att det skulle kräva ofantligt mycket resurser för att bygga en helt ny motor. De har erkännt att de skötit sig själva i foten när de byggde spelet så de är väldigt svårt att modifiera koden etc ex är vårt storage och outfits varför de bara kan ge oss lite då och då med väldigt små ändringar, det var inte bara att ändra en decimal men kör man reshade så kan man få det lite finare

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Är det någon poäng att ge sig in i det här idag? Har inte spelat MMORPG sen jag slutade spela WoW för en massa år sen, men är lite sugen på att pröva det här. Men får känslan av att jag missat tåget?

Hade inte spelat sen typ 2016 men började igen i höstas. Om du gillar FF är det lätt värt det. Men du får ju va beredd på att det precis hur mkt content som helst att plöja igenom. Stormblood och Shadowbringers är smått fantastiska. Ja det är en hel del fillers i spelet men jag skippade cutscenes och delar jag tyckte va mindre intressanta. Gameplay, världen, musiken och main storyn är så jädra bra....man läser på nätet att folk inte fattar hypen men det är ju för att dom inte investerat någon tid med spelen. Ah, som du märker är jag frälst =P

Medlem

Jag drogs med i hypen att Shadowbringers har en av de bästa storys i ett spel, så jag kämpade igenom precis all main story content fram till slutet av Shadowbringers, och jag kan säga att det absolut inte var värt det. Nej, jag tycker inte storyn lever ens lite upp till hypen den får. Istället för att lägga hundratals timmar på otroligt repetiv och seg MMO-gameplay och alldeles för mycket texttexttexttext som inte driver storyn framåt (för att ge spelet padding så folk ska betala sub fees), spela istället genom ett gäng vanliga RPGs. Det är så mycket mer givande.

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Är det någon poäng att ge sig in i det här idag? Har inte spelat MMORPG sen jag slutade spela WoW för en massa år sen, men är lite sugen på att pröva det här. Men får känslan av att jag missat tåget?

Nu kommer jag inte ihåg exakt vad för ändring gällande questingen för vanilla men om det är story som du är ute efter är FFXIV ett fruktansvärt bra spel. Det enda som var riktigt jävla tråkigt var intervall questsen mellan vanilla och första expansionen. De var för många och för långa med väldigt lite innehåll.

Utöver det skulle jag säga, som andra också sagt, att tar du dig igenom vanilla hoppar spelet från en 7/10 till en stark 9/10 eller t.o.m. 10/10 om du lägger väldigt stor vikt på story.

Medlem

Spelet jag vill gilla, men nope , storyn skitbra men Stridsystemet är meh.

Blir så klart kul för alla som vill ha mer innehåll att spela igenom.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar