Vilket storspel ser du fram emot nu?

Medlem

Metroid Prime 4

Medlem

ARMA 4, bara ngt hade varit fint.

Medlem

Elden Ring och Hollow Knight: Silksong.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Battlefield 6
Back 4 Blood
Call of Duty 2021
Diablo 4
Hell Let Loose (Full release)
Subnautica: Below Zero (Full release)
Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2
Halo: Infinite
The Legend of Zelda - Breath of the Wild 2
Nästa Mass Effect och Dragon Age
Elder Scrolls 6
Garrys Mod 2

Vad som helst från Valve! <3

Medlem

Jag ser mest fram emot Mass Effect-remastern mem den räknas nog inte här.

Men det skulle vara nya Mass Effect. Ligger dock alldeles för långt in i framtiden.

Medlem

Det här Harry Potter spelet som visades för Ps5 såg skoj ut, längtar:D

Skrivet av Jonny Myrén:

Cyberpunk 2077 har kommit och gått, och blev väl inte riktigt vad jag väntat mig och hoppats på (även om jag var inställd på att bli besviken till viss grad). Nu känns det lite som att jag befinner mig i ett storspels-vakuum eftersom jag inte har något sånt där mastodontprojekt att se fram emot och verkligen suga in all information kring.

Nästa The Elder Scrolls, GTA, Fallout, Witcher och liknande lär dröja ett bra tag, och jag kommer inte riktigt på något projekt som faktiskt kommit igång och kan fylla tomrummet. Final Fantasy XVI kanske, även om seriens glansdagar ligger långt tillbaka i tiden i mitt tycke. Horizon Forbidden West skulle säkert kunna klassas som ett sådant spel, men även om jag gillade föregångaren så klickade det inte till 100 %.

Andra delen av Final Fantasy VII Remake kan säkert bli ett sånt där löjligt eftertraktat spel där jag nagelfar varenda trailer och skärmdump i jakt på detaljer, men det har vi inte sett skymten av än.

Vilka storprojekt sitter ni och suktar efter nu – under villkoret att det faktiskt har börjat komma ut information, videor och bilder av det?

Den är nu "power of the backlogen" kommer till sin nytta. Det finns säkert något där som kallar på din uppmärksamhet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

MLB The Show 21, Battlefield och Halo Infinite. I den ordningen.

Medlem

Outriders 🙏🏻

Horizon 2 och God of War 2!

Medlem

God Of War 5 (Ragnarök)


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Skribent
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Den är nu "power of the backlogen" kommer till sin nytta. Det finns säkert något där som kallar på din uppmärksamhet.

Absolut, det finns jäkligt mycket att ta itu med där. Har börjat med Warhammer 40K: Mechanicus och måste även ta en titt på Cultist Simulator.

Men man vill ändå ha det där sjukt efterlängtade spelet på horisonten som man suktar efter, vilket fram tills nu varit Cyberpunk.

Medlem

Okej, inget storspel men jag är rätt sugen på att subnautica below zero ska komma version 1.0.
Väntat länge nu

Medlem

Det enda jag är intresserad av är vad Rockstar gör med GTA, inga andra "AAA-utvecklare" ligger på den nivån tycker jag. Men det är mest för att jag ser fram emot trailern på GTA6, deras trailers levererar verkligen över andras.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

king of fighters 15

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Det enda jag är intresserad av är vad Rockstar gör med GTA, inga andra "AAA-utvecklare" ligger på den nivån tycker jag. Men det är mest för att jag ser fram emot trailern på GTA6, deras trailers levererar verkligen över andras.

Första GTA IV-trailern asså. Fan vad taggad man blev.

Medlem

Ser försiktigt fram emot Battlefield 6 och Elder Scrolls, dem har länge varit mina favorit serier men man är lite orolig med tanke på hur dem senaste spelen varit.

Har även hoppat från Playstation över till Xbox denna generation så jag längtar även efter Halo:Infinite.

Cities Skylines 2 om det är på gång, sitter fortfarande djup insjunken i första så ingen brådska där

Medlem

Först och främst ser jag fram emot Series X-versionen av MS FlightSim. Min dator klarar bara av spelet i 1080p med rätt låga inställningar. Har höga förhoppningar om Series X-versionen. Det ska bli intressant och se om de målar in sig i ett hörn vad det gäller tillbehör som inom bilspelen. Jag vill INTE behöva köpa ny joystick, det räcker med den jag haft i över 10 års tid.

Nästa del i Forza-serien till Series X vilken det nu än blir. Antagligen Motorsport. Jag hoppas verkligen att dem tar god tid på sig och fyller spelet med en ordentlig mängd innehåll så att det inte blir som Forza 5.

Även om spelet redan är släppt så ser jag fram emot vad CDPR kan göra med Cyberpunk framöver. SeriesX/PS5-patchen. DLC. Kommer man tillföra saker i den redan existerande världen eller bygger man ut likt Witcher? Jag ser hellre det första då världen är helt underbar som den är just nu men att det fattas saker. Customization tex är ju fruktansvärt dålig eller ickeexisterande rättare sagt.

Medlem

Jag sitter nog i samma limbo som du Jonny. Brukar också vilja ha något man kan hypa upp och se fram emot men jag tror att det stora problemet ligger i att där finns så många titlar som helt enkelt inte har fått fasta datum än.

Jag ser många nämna Elden Ring, Diablo 4, GoW Ragnarok och FFXVI och även om jag ser väldigt mycket fram emot dessa med (OHHHHHH ELDEN RING!) så vågar jag inte riktigt hoppas på att något av dessa släpps i år.
BotW2 ser jag många nämna med men då jag tyckte att det första var ett av de tristaste Zelda-titlarna som gjorts så är jag väldigt skeptisk till seriens framtid.

De närmsta titlarna med bekräftade datum för min del blir nog Monster Hunter Rise och RE Village. Ser fram emot båda men skulle inte riktigt vilja kalla det überhype.

Medlem

Personligen ser jag from mot Psychonauts 2. Älskade verkligen ettan.

Medlem

Zelda Botw 2
RE Village
Metroid Prime 4

Medlem
Skrivet av Xtermni:

Okej, inget storspel men jag är rätt sugen på att subnautica below zero ska komma version 1.0.
Väntat länge nu

Det kommer Januari 2020...vad är det för år nu igen?

Medlem

Lågt hängande frukt här är väl nästa God of War, Horizon: Forbidden West eller FFXVI. Men jag är nästan mer upphetsad över Kena: Bridge of Spirits, det ser så sjukt mysigt ut. Hoppas att gameplayet håller samma kvalitet som det visuella.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem
Skrivet av Nomman:

Med det första Horizon, menar du? Dels tycker jag att storyn och världsbygget är fantastiskt. Premissen med robotdinosaurier och primitiva människostammar är minst sagt absurd, men tack vare en berättelse med mycket hjärta och hjärna känns den aldrig påklistrad. Tvärtom trovärdig och fängslande.

Berättartekniskt gör man också mycket rätt genom att dels ha en solid röd tråd genom hela spelet, samtidigt som man pö om pö får veta mer om världens historia - vilket i min mening är den stora behållningen. Gåshuden är på sina ställen i klass med Mass Effect (om du spelat det).

Alltsammans förpackas i en visuellt väldigt vacker värld med riktigt härlig gameplay. Det är inte ofta jag njuter av att dräpa fiender i spel, men i Horizon gör jag faktiskt det.

Världen är dessutom inte överdrivet stor, som i vissa open world-spel. Tvärtom ganska lagom. Detsamma gäller antalet side quests som aldrig blir så många att man glömmer vad spelet går ut på. Dessutom fördelas de föredömligt i kategorierna side quests (story) och errands (ofta, men inte alltid, mer av fetch quests).

Min enda kritik är att kartan efterhand blir lite väl plotrig av ikoner samt att vissa ansiktsanimationer känns något styltiga.

Skrivet av lampis:

Jag kan svara på din fråga. Designen var fantastisk, atmosfären var tät, striderna var utmanande, fienderna var varierande, grafiken var otrolig, musiken var fantastisk och kontrollen var väldigt responsiv och smidig. Dessutom var storyn riktigt bra. Ett enormt stort spel som aldrig blev långtråkigt och ofokuserat (till skillnad från de flesta andra open world-spel).

Jag håller med om att Horizon:Zero dawn var riktigt bra och underhållande.
Dock så var det mycket som kunde har gjorts bättre eller utvecklats längre vilket jag hoppas på att Forbidden West utvecklar.

-Mer varierande Quests
-Sidequest som känns lite mer betydande typ.
-Mer användning av valutan(90% av alla spel brukar IOFS vara dåliga på detta typ, när man kommer till en viss nivå så har man typ ingen större användning av pengar längre).
-Fler byar som man kan påverka och som har lite mer avancerad motorik. Lite mer "levande" byar och mindre MMO känsla.
-Kanske att ens beslut gav lite påverkan på vad som händer i spelet, det brukar bidra till att man känner sig lite mer involverad.
-Något bättre system för Lore, tycker att att det är besvärligt att behöva läsa mycket text. Kanske kunde vara någon NPC som har koll istället som och som läser och förklarar hur saker ligger till istället.

Med det sagt så tycker jag ändå att det är ett toppen spel, men jag ser ändå mer potential och det är ganska lätt att skriva en önskelista på saker som skulle kunna utvecklas.

Skrivet av CARTMAN:

*** Sedan det outannonserade GTA 6 som borde ha kommit för flera år sedan kan man tycka. 8 år sedan GTA 5 släpptes och nog får vi vänta 2 år till minst på GTA 6. Tippar på release 2023. 10 Fucking år har då gått mellan 5an o 6an. Crazy..

Ser också fram emot GTA 6, men hoppas verkligen inte att spelet släpps innan Xbox one och PS4 är utfasade, det skulle vara katastrofalt för spelmotorn ifall det släpps på klen hårdvara.

De spelen jag ser fram emot mest är nog GTA 6, GoW och Horizon: Forbidden west.
Ska också bli intressant att se vad ett AAAA spel är, har Microsoft tänkt att lägga en större budget på Perfect Dark än vad Rockstar har lagt på GTA 5? Eller hur uppnår man AAAA-status?

Medlem

Nya Settlers hade suttit fint måste jag säga.. hoppas det blir mer likt 2an än något av de senare spelen i serien.

Gnällkuk

GTA VI
Path of Exile 2
Diablo 4
Lost Ark

Förvånad att ingen nämnt Lost Ark ännu! Släpps i år, nu när det inte blir något D4 att konkurrera mot så är det bara PoE 2 som konkurrerar. Beta borde inte vara så långt bort, vet inte riktigt vad de väntar på... kanske att de vill lägga sin lansering med minst 2-3 månaders marginal om möjligt från PoE 2.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Avstängd

Ark 2 har inte nämnts, ser fram emot. Även det minst ett år bort dock.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det är en lång historia, men den korta versionen är: valen i berättelsen, alla tråkiga sidokaraktärer som de ville att jag skulle bry mig om men som jag inte brydde mig ett dugg om, tempot (alldeles för långt) osv. Naughty Dog spottade fansen i ansiktet på flera plan, tyckte jag (mer här: http://www.frispel.net/2020/07/lat-oss-prata-om-the-last-of-u....

Är det din recension du länkade? Det var den bästa recensionen av spelet jag läst. Den påvisade tydligt vad spelet hade för innehåll och hur man som spelare kan påverkas av de olika besluten. SJälv har jag spelet lite mer än halva spelet och tycker det känns mer intressant att spela som Abby. Inte för att hon nödvändigtvis är en intressant person, utan för att hennes berättelse känns mer spännande än Ellie's hämd aventyr.

Medlem

- HUMANKIND
- Hogwarts Legacy
- LEGO Star Wars: The Skywalker Saga
- Age of Empires IV

Om man kunde radera D3 ur minnet så hade D4 fått plats på listan också

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Charliebaba:

Är det din recension du länkade? Det var den bästa recensionen av spelet jag läst. Den påvisade tydligt vad spelet hade för innehåll och hur man som spelare kan påverkas av de olika besluten. SJälv har jag spelet lite mer än halva spelet och tycker det känns mer intressant att spela som Abby. Inte för att hon nödvändigtvis är en intressant person, utan för att hennes berättelse känns mer spännande än Ellie's hämd aventyr.

Tack. Men det var mer en reflektion än en recension (jag länkar dock till den spoilerfria recensionen i texten). Jag håller med om att Abbys del generellt sett är bättre rent spelmässigt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skriv svar