Diskutera – Vilket är tidernas bästa Playstation-spel?

Medlem

Oj, riktigt svårt val! Måste välja mellan TLOU, GoW och BB, tror inte ens det går. Men jag går för TLOU.

Medlem

1) Castlevania: Symphony of the Night (PS1)
2) Suikoden II (PS1)
3) Suikoden V (PS2)
4) Batman: Arkham Asylum (PS3)
5) Threads of Fate (PS1)

Eller något sådant, detta var vad jag kom fram till efter några sekunders tänkande i alla fall. Är rätt säker på att dessa 5 spel är dom jag överlägset har spelat om flest gånger, trots jag sällan känner ett sug efter att spela om spel. Witcher 3, till exempel, må vara ett väldigt bra, men jag har verkligen ingen motivation till att spela det igen.

Medlem

Går inte svara på riktigt, finns så många bra spel...

Medlem

Som flera nämnt tidigare, FF7 är bästa Playstationspelet för mig

Medlem

Last of Us och God of War (2018).

Qus
Medlem

Jag gillade Twisted metal 2 skarpt. Sedan var ju Gran turismo och Driver bra också!

Medlem
Medlem

Tekken Tag la man ner många timmar på ihop med kompisarna

Medlem

Life of black tiger?

Äsch, det är ju omöjligt att svara på då spel som var fantastiska för sin tid inte alltid åldras som vin och kan konkurrera med modernare titlar.

Jag var som besatt av ff viii men skulle skratta åt det idag.

Kanske bara ska göra det enkelt för mig och säga last of us 1

Medlem

Ridge racer <3


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Definitivt Metal Gear Solid.


signatur

Death by Snu Snu🥰

Medlem

Om frågan är vilka exklusiva spel så landar det på uncharted-serien. 1-3 på på ps3, 4an och lost legacy på ps4 och så klart golden abyss på ps vita. Nathan drake är en ikonisk ps-karaktär och jag ser gärna minst en sequel eller en prequel i serien till ps5an.

Medlem

Resident Evil 2 får min röst. Originalet givetvis.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Oavgjort mellan bloodborne och last of us. Båda är 11p av 10 möjliga

Daz
Medlem

Castlevania Symphony of the Night, Resident Evil 1, Resident Evil 2, Metal Gear Solid, Silent Hill 1 och Final Fantasy 9. Nyare spel till PS2, PS3 och Playstation 4 kommer inte ens nära.

Medlem

Grand Theft Auto 4 som jag anser är världens bästa spel genom tiderna. Hehe, vad ovanligt att jag nämner detta spel...

*** The Last of Us 1 och 2 ligger tätt efter. Även Red Dead Redemption 2.

*** Har ägt PlayStation 2, PlayStation3 och PlayStation 4. PS5an planeras även den att köpas då SONY dominerar med sina exklusiva storydrivna single player spel, något som jag själv lever för. Ägde aldrig den första PlayStation X som släpptes under 90-talet. Jag hade NiNTENDO 64 under den generationen. Så här i efterhand skulle jag helt klart tagit SONY's premiärkonsol. Fast jag hade skoj med N64an också.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Resident Evil
Horizon: Zero dawn

Medlem

psx: Metal gear solid, andra favoritspelen var tenchu 2, resident evil 2
ps2: metal gear solid 3
ps3: red dead 1
ps4: red dead 2

All time tror jag red dead 2 tar hem det.

Medlem
Medlem

Otroligt klurig fråga...

Det PS1-spel jag spelat om mest är Castlevania - Symphony of the Night så det får nog bli nr1.
Annars är Persona 2 en höjdare på PS1.

PS2: Metal Gear Solid 3
PS3: Valkyria Chronicles
PS4: Står just nu mellan GOW, 13 Sentinels, Judgment (ser fram emot att spela på PS5 för bättre framerate)

Medlem

Crash Bandicoot 1

NuZ
Testpilot

Castlevania SOTN, Metal Gear Solid 1 eller Last of us 1 för min del


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Spelade precis just exakt nu klart The Last of Us Remastered. Herregud, varför väntade jag så länge? Det var så sjukt jävla bra!

Dock så tycker jag ju att Bloodborne är sjukt jävla bra också...

Spela dom! Har endast haft PS4 så kan inte säga något om allt annat. Nu är ju FF VII Remake gratis på PS Plus, så kanske får en till favorit snart?

Medlem

Jag måste nog säga Tekken 3. Replayvärdet är oslagbart, och jag har nog aldrig stött på en titel som sålt lika många konsoler som den. Många i min bekantskapskrets hade ett Playstation med enbart Tekken 3, det säger en del.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Horizon Zero Dawn

Medlem

Som vanligt måste man fundera över om ma ska döma på hur bra spelet var då, och hur det står sig i nutid.

Om man får förlåta att spel åldrats lite skulle jag säga Metal Gear Solid. Första alltså.

Annars vet jag inte riktigt.
Många riktigt riktigt bra spel, men imho inte så många som är helt magiska. Så många betygsmässiga 8or och 9or,men kommer inte på så många 10or.

Medlem

Svårt att säga, om man ska välja bland alla PS-spel så känns det ungefär samma som att välja mellan nästan alla spel som finns. För så himla många exklusiva finns det ju inte i jämförelse. Jag väljer att göra några egna uppdelningar:

Bästa PS1-spelet: Tekken 3
Bästa PS2-spelet: Champions: Return to Arms
Bästa PS3-spelet: Dark Souls 2
Bästa PS4-spelet: Dark Souls 3
Bästa PS-exklusiva spelet: Demon's Souls

Medlem

Resident Evil.

Medlem

Horizon Zero Dawn...utklassar allt! 😊

Medlem

Bloodborne är lätt det bästa spelet och inte bara på ps utan av allt

123
Skriv svar