Diskutera – Vilket är tidernas bästa Playstation-spel?

Medlem

Svårt val.
Min nostalgiska ådra säger antingen ff7 eller Wipeout 2097.
Men jag tror nog att Bloodborne tar hem priset.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Väldigt svår fråga, finns så många bra spel.

Spontant får jag nog säga FF7. Mitt första JRPG. En enorm upplevelse när det begav sig.

Bubblare:

Suikoden 2
MGS 2
Silent Hill
God of war 2018
Final Fantasy X


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Jag köpte en Playstation dagen de släpptes i Sverige, tillsammans med en piratkopia av Biohazard. På PSX kunde man nämligen använda sig av ett hack och spela brända spel och CD-skivor. Det var min första upplevelse men den starkaste får ändå sägas vara Tomb Raider. Vilket fantastiskt spel!! Även Tekken 1-3, Wipeout - serien, Gran Turismo och Soul Reaver gick varma i spelaren. Och Doom, hur kan jag glömma Doom 😀🙏


signatur

War, War never changes...

Medlem

Metal Gear Solid

Medlem

Dark souls 3.

Medlem

The Warriors. Den spöar skiten ur alla andra spel.
Tidlöst. Vackert.

Medlem

Uncarted 4 på grund av den namnlösa piraten. Det var pricken över i. Många lika bra spel och kanske tom bättre. Men eftersom dom gjorde en så bra sak av den namnlösa piraten(som betytt mycket för mig). Så får det spelet förta placering. Och för att den här piraten kan hålla andan i 10 min under vattnet.....

Medlem

Det finns ju mycket att välja på... Men valet är ändå ganska enkelt. Det står mellan Final Fantasy VII och IX, mina största och bästa spelupplevelsen någonsin. Eftersom sjuan var mitt första Final Fantasy och den upplevelsen fortfarande lever med mig 24 år senare så väljer jag alltså Final Fantasy VII. Det bästa spelet någonsin.

Medlem

Tombi/Tomba
eller Digimon World

Medlem

Metal Gear Solid
Tekken 3
Gran Turismo
Resident Evil 2 gamla när det kom och nyutgåvan. Båda har en speciell plats hos mig.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Demon's souls (orginalet, inte testat ps5 versionen ännu), aldrig har jag blivit så positivt överraskad av ett spel och känslan när man klarade någon riktigt svår boss för första gången.

Medlem

Katamari Damacy


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

123
Skriv svar