Vilket spel har ni lagt mest pengar på?

Medlem

Jag och en kompis satt och räknade allt vi hade lagt på Steam under åren.
På nya spel och påfyllning utav Steam Wallet hade jag lagt ca 40 000 kr sedan 2009 (fanns bara historik från dess)

Av dessa pengar har jag lagt ca 5 000 kr på CS:GO...överraskande mycket på lådor.
Tur att jag inte spelat det på iaf 1 år. Billigare så

Medlem

Escape From Tarkov’s Edge of Darkness utgåva för ca 1500kr
Alternativt Payday 2 med en jäkla massa DLC’s.
Men runt 1500kr är absolut maxgräns för mig på ett spel.
Kan väl hända att Star Citizen kommer att dra iväg när det närmar sig release.

Medlem

Franchisen Monster Hunter: jag äger massor av merchandise, utöver att dessutom ha spelat varje ny (engelsk) del i serien sedan Monster Hunter Freedom på PSP 2006 ^^

Enskilt spel däremot... någon specialutgåva är det ju, förstås, men osäker på vilken som har varit dyrast. Gissningsvis var det Ni no Kuni II - King's Edition, som jag dock inte kan minnas vad den kostade men den var dyr - och otroligt välfylld och värd sitt pris rent content-mässigt imo, synd bara att spelet i sig var så mediokert och själlöst i jämförelse med originalet ;__;

Medlem

ATG och Harry Boy, 100spänn i veckan i 10+år 😂 (förövrigt tycker jag Harry är en scammer)

Förutom det, garanterat utan motstånd, WoW, har aldrig sagt upp prenumationen men kanske varit aktiv 30% av tiden sen vanilla.

Medlem

Tror att jag köpte 2st announcers till HoN för typ 10 år sedan(Rainbow unicorn och Duke nukem).
Köpte också collectors edition av Dark souls 2, riddaren med 2 svärd som såg rätt grym ut.

Men annars så köper jag inte skins och liknande, DLC körs främst genom game of the year edition typ.

Medlem

Stadig WoW-prenumerant från 2005 till 2020-ish. Några kortare pauser blev det, men istället har man ju migrerat karaktärer och köpt nåt mount ur butiken. Har väl bidragit med sisådär 2000 europeiska pesos till herr Koticks magra pluska.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

World Of Tanks... mellan 20.000 - 30.000... sen betan typ. Billigt med gratisspel


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

World of Warcraft - har spelat sen när det släpptes

Medlem

Vill inte ens tänka på skiten.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Brukade vara EVE online innan jag blev ekonomiskt oberoende i spelet och köpte speltid för spelvalutan.

Sen började jag spela World of Tanks, speciellt när en polare bodde hos mig efter ha brutit upp ur ett förhållande. Öl, tanks och att hetsa varandra blev dyrt i längden. Köptes en jävla massa tekniskt Lego också under den perioden.

Medlem

Kickstartade "The Universim" för en nästan 2000:- för ett gäng år sedan och väntar fortfarande på att det ska bli klart(Det utvecklas dock aktivt fortfarande, så de dorg inte med pengarna iaf). Utöver det lägger jag vanligen mycket lite på spel, köper det mesta på reor något år eller tre efter att det släpps. Backloggen är ändå för full för att hinna spela allt som släpps.

Medlem

Usch vill inte veta hur mycket pengar jag har lagt. Wow en jädrans massa genom åren. Aktiv sub i flera år. Sen csgo är det nog 10.000 kr eller nåt liknande. Köper inga keys eller skins längre. Det var mer när lootboxes kom. Spelar fortfarande csgo men vägrar lägga pengar på det. Man blir klokare med åren. 30+ idag och har slutat med allt som räknas som gambling. Så lätt att fastna i skiten.

Medlem

EVE Online utan tvekan 3 konton sedan 2005 ungefär med några smärre avbrott. Ca 60.000:- sen en resa till fanfest var väl säkert en 10.000:- till (fast i det ingick en vecka semester på Island).

Nån tusenlapp på microtransactions har det väl blivit men i sammanhanget ganska litet.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Har du kollat kontot som med länken jag hade i min trådstartart? Innan jag kollade så var jag säker på att jag lagt tiotusentals kronor.

Det står både en summa i euro och en annan i SEK. Så vet inte direkt om det stämmer. Men om euro-summan stämmer så har jag lagt ner mycket pengar på skins :). Har bara köpt Champions med IP / Blue Essence.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

WoW borde va i topp iom prenumeration under många år.
Lagt en hel del på gratisspelet Path of Exile. Spelat sedan det släpptes och har tyckt det varit så pass bra att jag velat se fler expansioner och nytt innehåll och har därför spenderat något vid nästan varje släpp.

Medlem
Skrivet av DitroX:

Det står både en summa i euro och en annan i SEK. Så vet inte direkt om det stämmer. Men om euro-summan stämmer så har jag lagt ner mycket pengar på skins :). Har bara köpt Champions med IP / Blue Essence.

Tror SEK är något snitt för varje år, fattar inte varför de har två olika valutor.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vilket spel har ni lagt mest pengar på?

Jag själv har nog med lätthet lagt mest pengar på League of Legends, och det är ett "gratisspel".

Riot har en tjänst där man kan kolla hur mycket pengar man lagt på sitt konto. Jag har alltså lagt 800 euros genom åren på champions och skins. vilket jag själv tycker är helt okej då jag haft mitt konto sen betan (12 år sedan). Så jag har alltså lagt en 66 euros per år på spelet.

Runt 4000 spänn på battleforge som kom ut 2009. Du hade ett kortlek som du kunde lägga ut på spel fältet, som i sin tur spawnade just det monstret som var på kort leken. Kort/strategi typ.

Medlem

Utan tvekan War Thunder.

Säkert 2000-3000kr genom årens gång

Medlem

Har aldrig betalat för något förutom för ett spel. Betalade för två DLC's till rainbow six siege. Det gav alla karaktärer som släpptes det året plus ingame valuta för att kunna köpa två extra karaktärer (kan användas för skin om man vill det istället).

Så 400kr har jag spenderat som var under två år sen har jag aldrig betalat 1kr för något.

RmK
Medlem

Som många andra säger här så har man lagt en skrämmande summa på WoW i form av månadbetalning och expansioner. Har dock i gengäld köpt och spelat färre andra spel så jag kanske har kommit ut som vinnare ändå men det är tveksamt.

Medlem

Oj vilken svår fråga. Får mig verkligen att fundera på vad jag köpt genom åren.
Har nog aldrig blivit mikrotransaktioner, men däremot DLC.
Har nog inte köpt allt för många titlar som kostat över 6-700 som nypris.

Det första jag kommer att tänka på är Mickey's Speedway USA till N64. Man glömmer ofta bort hur dyra dessa spel var vid release, men tydligen så pyntade jag 699 spänn enligt prislappen. Jesus.

Metal Gear Solid 3 och senare MGS3 Subsistence ~ 1100:-

Som några andra nämnt har det blivit dubbla ex av GTAV.
PS3 vid release, men senare en mycket billig PC-kod. Typ 850:- allt som allt.

Sedan kommer jag bara på ett spel till som jag köpt flera ex av, vilket är A Hat In Time.
Köpte först på GOG men efter en liten tid med uteblivet stöd för uppdateringar och mods så köpte jag det på Steam. Typ 800 spänn allt som allt inkluderat Soundtrack och DLC's. 😅

Medlem

iRacing. Bara prenumerationsavgift plus alla banor och bilar jag köpt sedan jag joinade för nästan 10 år sedan landar nog på uppåt 10k. Simriggen, exkl dator och VR headset, har jag nog lagt någonstans 30-50k totalt genom åren.

Medlem

Diablo3. auktionshuset. Seriöst hur dum får man vara, spelade ingen roll hur mycket pengar jag la ut på skräpet så gick det inte att spela på dom högre svårighetsgraderna.

Det spelet jag tjänat mest på är Diablo2 classic. När jag slutade spela så sålde jag en massa delar som inte gick att få tag på längre. Fick väl 700 spänn typ för allt.

Medlem

Super Mario, köpt till 8bit, 16bit, Gameboy, Wii och säkert någon mer konsol jag glömt. Men det finns för bövelen på allt, bara löken i affären som inte kan spela det.

Medlem

War thunder eller world of tanks. WT har jag kört aktivt sedan 2017 och Wot från 2011 till 2017. Premium och vissa premium fordon har köpts i båda.

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Runt 4000 spänn på battleforge som kom ut 2009. Du hade ett kortlek som du kunde lägga ut på spel fältet, som i sin tur spawnade just det monstret som var på kort leken. Kort/strategi typ.

Älskade Battleforge. Spelade det som fan med polarna. Önskar dom gjorde en uppföljare.

Medlem

Wow med runt 6000 kr, tätt efter kommer star citizen på runt 5500 kr. Månadskostnaden på wow var anledningen varför jag slutade spela wow och av samma anledning varför jag köpte in mej i star citizen som saknar månadskostnad.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

World of Warcraft och sen World of Tanks.

Pris per timme är inte högt i WoW men räknar man prenumeration på typ 120 spänn i 10 år samt inköp av spelet och sen expansionerna till fullpris när de släppts så blir man snabbt över 20.000 spänn...


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Hearthstone onödigt mycket kanske 10 tusen. Annars rätt lugnt.

Medlem

The Sims 3. Hade en period då jag var väldigt inne på heminredning.

Skriv svar