PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Xbox Series X
Skrivet av Zkoog:

Fick tag på en Xbox Series X via mediamarkt. Tar det 2-3 dagar som det stod i bekräftelsen, tror ni?

Samma här, blev ytterst förvånad att det fanns Xbox Series X på lager. Vågar man tro att det kommer någon?

Medlem
Skrivet av JHGBaouns:

Samma här, blev ytterst förvånad att det fanns Xbox Series X på lager. Vågar man tro att det kommer någon?

Jag nämnde tidigare i tråden att jag och en kompis lyckades beställa 2 st från mediamarkt men att det visade sig vara systemfel och det aldrig fanns några. Kompisen tog bort sin order men jag lät min ligga så vid 12 tiden idag fick jag ett meddelande att min order hade skickats så det borde ju finnas på riktigt denna gång... Kompisen beställde igen också.

Dom måste fått in ett rejält gäng antar jag om det fortfarande finns i lager sen 12 tiden idag utan att ha tagit slut fram till skrivande stund? Eller överskattar jag hur många som sitter och väntar på möjlighet att beställa? Eller har dom bara systemfel igen haha?

Jag skulle iaf vara lite smått skeptisk tills man får bekräftelse att ordern har skickats så man inte blir allt för besviken som vi blev..

Medlem

Fick just bekräftelse på att min series x är skickad 😀 Det var så bra som man hoppades på då🎉🥂

Medlem

Kollar ni Tradera nåt?

https://www.tradera.com/item/1000028/467026026/xbox-series-x

Auktion som går ut om 50 minuter. Fortfarande inget scalper-pris, men lär ju trissas upp. 166 bud just nu.

Ja, jag vet, det är long shot...

Medlem

Vad går slutpriserna på på Tradera gällande PS5 fysisk modell numera?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Vad går slutpriserna på på Tradera gällande PS5 fysisk modell numera?

Kring 8000-8300

Medlem
Skickad rfån Media Markt

Jag har också fått bekräftelse på att den är skickad. Fem dagar iom alla helgdagar som kommer till leverans.
Så nu kan jag äntligen se fram emot att njuta av Next Gen

Skrivet av Broder:

Jag nämnde tidigare i tråden att jag och en kompis lyckades beställa 2 st från mediamarkt men att det visade sig vara systemfel och det aldrig fanns några. Kompisen tog bort sin order men jag lät min ligga så vid 12 tiden idag fick jag ett meddelande att min order hade skickats så det borde ju finnas på riktigt denna gång... Kompisen beställde igen också.

Dom måste fått in ett rejält gäng antar jag om det fortfarande finns i lager sen 12 tiden idag utan att ha tagit slut fram till skrivande stund? Eller överskattar jag hur många som sitter och väntar på möjlighet att beställa? Eller har dom bara systemfel igen haha?

Jag skulle iaf vara lite smått skeptisk tills man får bekräftelse att ordern har skickats så man inte blir allt för besviken som vi blev..

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Kollar ni Tradera nåt?

https://www.tradera.com/item/1000028/467026026/xbox-series-x

Auktion som går ut om 50 minuter. Fortfarande inget scalper-pris, men lär ju trissas upp. 166 bud just nu.

Ja, jag vet, det är long shot...

5700 slutade den annonsen för Series X på, sen tillkom fraktkostnad.
Jag betalade 5695 på webhallen för min.

Här är en som går ut 19 maj, den ligger på 5900 nu men då är det gratis frakt så i praktiken är det samma pris. Återstår att se om den går upp något eftersom den redan fyra dagar innan avslut ligger på 5900 vilket jag tycker verkar högt. https://www.tradera.com/item/1000028/467906187/xbox-series-x

Just för Xbox Series X tycker jag det var ett fåtal som gick för över inköpspriset precis efter släppet. Efter det hittar man massor av annonser från lycksökare men de har noll bud allihop. Vet inte om jag skulle säga att ovanstående annonser pekar på en prisökning för Series X, kanske några hundringar för köparna men för säljarna än så länge en minusaffär pga traderas höga arvoden. Positivt är att det förmodligen bara är scalpers med underkänt i matte som försöker sig på att kränga series x just nu.

(Series S verkar gå för 2700 ungefär inkl frakt, men den fanns väl i lager i princip omgående också.)

Medlem
Skrivet av NoxValen:

Kring 8000-8300

PS5 fysisk modell verkar snarare ligga kring 7500 plus minus 500. Nån enstaka har gått över 8000 men det ser ut att ha varit pga att man skickat med två handkontroller.
https://www.tradera.com/konsoler-c3_1000006?itemStatus=Ended&...
Sortera på avslutade, kortast tid kvar, gå till sista sidan.

Digital edition 6500 plus minus 500.

Medlem

Mediamarkt skicka mitt xbox 12 maj och det stod att det skulle komma igår på fredag. Ännu en besvikelse då det inte dök upp.. jag som hade hoppats på att få avnjuta det i helgen.

Min kompis xbox skickades några timmar efter mitt men hans dök upp vid 10 tiden igår? Är det någon som vet hur det kan komma sig? Är genuint fundersam över det?

Hade dom sagt att det skulle komma nästa vecka på måndag hade det varit lugnt för då hade man ju inte fått några förväntningarna krossade. Det är ju det som är det värsta när man går o väntar hela dagen på en avisering som aldrig kommer... Har ju iaf ett nyköpt spelfodral jag kan stirra på i helgen haha.

Medlem
Skrivet av Broder:

Mediamarkt skicka mitt xbox 12 maj och det stod att det skulle komma igår på fredag. Ännu en besvikelse då det inte dök upp.. jag som hade hoppats på att få avnjuta det i helgen.

Min kompis xbox skickades några timmar efter mitt men hans dök upp vid 10 tiden igår? Är det någon som vet hur det kan komma sig? Är genuint fundersam över det?

Hade dom sagt att det skulle komma nästa vecka på måndag hade det varit lugnt för då hade man ju inte fått några förväntningarna krossade. Det är ju det som är det värsta när man går o väntar hela dagen på en avisering som aldrig kommer... Har ju iaf ett nyköpt spelfodral jag kan stirra på i helgen haha.

Det där är ju fraktbolaget. Jag vet ärligt inte om det hjälper eller stjälper dem att visa all info om en sändning. Hur många ggr har man inte glott i nån app där man sett att det tagit en dag dör paketet att ta sig från treriksröset till smygehuk. Sen tar det tre dagar att få ut det från centralen till utlämningsstället.

Det värsta är ju att alla år samma skrot och korn. PostNord, Dhl, schenker. Vill du bli sodomerad med en rund, fyrkantig eller triangelformad stav?

Medlem
Skrivet av Broder:

Mediamarkt skicka mitt xbox 12 maj och det stod att det skulle komma igår på fredag. Ännu en besvikelse då det inte dök upp.. jag som hade hoppats på att få avnjuta det i helgen.

Min kompis xbox skickades några timmar efter mitt men hans dök upp vid 10 tiden igår? Är det någon som vet hur det kan komma sig? Är genuint fundersam över det?

Hade dom sagt att det skulle komma nästa vecka på måndag hade det varit lugnt för då hade man ju inte fått några förväntningarna krossade. Det är ju det som är det värsta när man går o väntar hela dagen på en avisering som aldrig kommer... Har ju iaf ett nyköpt spelfodral jag kan stirra på i helgen haha.

fixa sändings-id, då brukar du kunna se vilken terminal paketet varit på sist, om det inte rört sig på 2 dagar (givet att du inte är skogsmulle) så ring transportfirman och skapa ett ärende så de får leta efter kollit.

Medlem

Nu verkar Elgiganten ha tagit bort sitt datum (1 juni) för Series X. Det är väl ingen annan aktör som erbjuder All Access?

Edit: Nu ändrat till 26 maj, vilket verkar vara i linje med Power så det kanske är troligt den här gången.

Medlem

Power får in series x den 26 maj om man ser på deras sida
https://www.power.se/gaming/xbox/xbox-konsoler/xbox-series-x-...

Medlem
Skrivet av Kago1316:

Nu verkar Elgiganten ha tagit bort sitt datum (1 juni) för Series X. Det är väl ingen annan aktör som erbjuder All Access?

I Sverige är det fortfarande enbart via Elgiganten man kan köpa XBox med All Access enligt Microsofts sida https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-all-access#findaretailer

Medlem
Skrivet av LazySoft:

I Sverige är det fortfarande enbart via Elgiganten man kan köpa XBox med All Access enligt Microsofts sida https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-all-access#findaretailer

Tack, det var som jag trodde.

Medlem
Medlem
Skrivet av Hasek82:

Aldrig hört talas om dem och mina sökningar om dem visar ingenting. Jag skulle inte rekommendera att köpa från dem. Det kan vara samma folk som gjorde iphonehome.

Skägg.
10 Chambers

Vad är den senaste statusen på leveranser av PS5?


signatur
Medlem

Jag får intrycket av att PS5 leveranser har stannat av helt en period nu? Typiskt när en till polare har blivit sugen inför ratchet. I värsta fall får vi spela hos mig bara, men får ni samma känsla folket att det stagnerat?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Hmmm. Jag tipsade en kompis om att hålla koll här för ett par veckor sedan ang PS5 men det verkar dött om man kollar runt nu.

Medlem

Lanseringen i kina har nog prio just nu

Medlem
Skrivet av Hasek82:

Köp inte från okända hemsidor om du inte beställer på faktura. Verkar inte som den sidan erbjuder faktura heller. Skulle inte chansa.

Medlem
Skrivet av Hasek82:

Som tidigare nämnt: Undvik. Kanske en legit sida men ta inte risken.

Medlem
Skrivet av Hasek82:

De länkar till en organisation som har följande uppgifter:
Länk: https://www.allabolag.se/5592722127/wollram-ab
Consulting Services
Professional Services Sector
Management consulting services

Namnet skiljer sig och de omsätter endast c:a 40,000 kr/år. Fetfejk. Avoid at all costs. D:


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Verkar onekligen helt dött nu. Som "lars_kongo" skrev så är det nog Kinalanseringen som alla enheter prioriteras till

Medlem
Skrivet av Proximately:

De länkar till en organisation som har följande uppgifter:
Länk: https://www.allabolag.se/5592722127/wollram-ab
Consulting Services
Professional Services Sector
Management consulting services

Namnet skiljer sig och de omsätter endast c:a 40,000 kr/år. Fetfejk. Avoid at all costs. D:

Att man kan lägga 120+ st i kundvagnen gör inte saken bättre heller

Medlem
Skrivet av strangelove:

Att man kan lägga 120+ st i kundvagnen gör inte saken bättre heller

https://www.bildtagg.se/file/kpd8nphvn8mqkkzsg7c8er3

Whoo, fett värt. Slå till! xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Jag får intrycket av att PS5 leveranser har stannat av helt en period nu? Typiskt när en till polare har blivit sugen inför ratchet. I värsta fall får vi spela hos mig bara, men får ni samma känsla folket att det stagnerat?

Eller så levererar Sony mestadels PS5 Boundle med Ratchet & Clank som ligger på lokala lager och väntar på Ratchet releasen…….

Men tror det kommer bli väldigt många konsoler som släpps i nästa runda då det var ett tag sedan sist och nästa omgång blir nog tidigast om ca 2 veckor.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Avstängd
Skrivet av Crank:

Eller så levererar Sony mestadels PS5 Boundle med Ratchet & Clank som ligger på lokala lager och väntar på Ratchet releasen…….

Men tror det kommer bli väldigt många konsoler som släpps i nästa runda då det var ett tag sedan sist och nästa omgång blir nog tidigast om ca 2 veckor.

Som dom sa i FZ-fredag så är det väl pga releasen i Kina. Väldigt massa konsoler som antagligen ska dit.


signatur

PS5 och inget annat.

Skriv svar