Från och med nu kommer Ubisoft stämpla sina egna spel som "Ubisoft Originals"

Robot
Från och med nu kommer Ubisoft stämpla sina egna spel som "Ubisoft Originals"
Medlem

Aldrig förstått grejjen med det där? Netflix gör det, även på serier de inte ens varit med att skapa? Fattar noll

Jag uppskattar det, blir mycket enklare så. Det har varit några gånger jag hittat ett bra spel på rea och sen efter det upptäckt att de är smutsigt. Man installerar spelet, klickar play och sen kommer chocken att man måste ta sig förbi U-play. Om man mot förmodan lyckas komma förbi det fruktansvärda steget, och det är inte ofta, så vet man att det kommer bli en värld full av samma hjärndöda tornklättring oavsett vad spelet heter.

Men jag uppskattar tydligheten. Nu blir det enklare att undvika sjukdomen som Ubisoft är.

Medlem

När jag gick i skolan fick man lära sig skillnaden mellan "a" och "an". Nämligen att "an" sattes om efterföljande ord började på en vokal. Vilket nu Ubisoft gör. Känns som om de gjort lite fel här.

Skrivet av schmuttah:

När jag gick i skolan fick man lära sig skillnaden mellan "a" och "an". Nämligen att "an" sattes om efterföljande ord började på en vokal. Vilket nu Ubisoft gör. Känns som om de gjort lite fel här.

De har gjort rätt. Huruvida det ska vara a eller an beror på ljudet, inte bokstaven.

I detta fallet är det mer som "a unit" eller "a unique" än "an uncomfortable" eller "an understanding".

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av schmuttah:

När jag gick i skolan fick man lära sig skillnaden mellan "a" och "an". Nämligen att "an" sattes om efterföljande ord började på en vokal. Vilket nu Ubisoft gör. Känns som om de gjort lite fel här.

Skrivet av johanAndersson:

De har gjort rätt. Huruvida det ska vara a eller an beror på ljudet, inte bokstaven.

I detta fallet är det mer som "a unit" eller "a unique" än "an uncomfortable" eller "an understanding".

Precis, om ordets uttal inleds med vokal så är det "an", medan det är "a" om ordets uttal låter som en konsonant. Är ju "jubisoft" i fallet Ubisoft, så då blir det "a".

Ett vanligt omvänt exempel är alla engelska ord som börjar med en tyst konsonant, så det blir "an" istället för "a". Typ honor, herb, homage etc.

Medlem

Buggy Unfinished Game: A Ubisoft Original

Medlem

Bra. Produkter blir automatiskt bättre genom att sätta "originals" etiketter efter....

Vilket mode som slagit igenom.. särskilt inom tv serier.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Tom Clancy's Ubisoft Original.

Medlem

Trademarks har väl alltid funnits,inte mycket att ojja sig över.
Då vet ju alla var en eventuellt dålig produkt kommer ifrån .


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Inaktiv

Tja, varför inte. Kan ju vara bra för dom som har mindre koll.

Skrivet av johanAndersson:

De har gjort rätt. Huruvida det ska vara a eller an beror på ljudet, inte bokstaven.

I detta fallet är det mer som "a unit" eller "a unique" än "an uncomfortable" eller "an understanding".

Men det där känner jag igen. I skolan sa de verkligen att det alltid skulle va an. Om det började på en vokal 🤓 lärarna på 90 talet va inte så bra på engelska ?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Intressant att dom börjar med det. Samt att EA har redan EA Originals sen ett par år tillbaka och det är tredje part spel istället. https://www.ea.com/ea-originals

Medlem

Jag vill ha tillbaka deras Ubi Art grafikmotor. Till nya spela alltså.

Medlem
Skrivet av schmuttah:

När jag gick i skolan fick man lära sig skillnaden mellan "a" och "an". Nämligen att "an" sattes om efterföljande ord började på en vokal. Vilket nu Ubisoft gör. Känns som om de gjort lite fel här.

Men eftersom det är UBI soft, borde det egentligen inte vara Un istället? UNoriginal...

Gnällkuk

Borde man inte släppa typ två-tre titlar först som blivit goty-material för att det ska få känslan av typ kvalitetsstämpel? Kvaliteten på det som kommer från dem känns oerhört spretig.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Men det där känner jag igen. I skolan sa de verkligen att det alltid skulle va an. Om det började på en vokal 🤓 lärarna på 90 talet va inte så bra på engelska ?!

Tänker mest att det är lättare för en 10-åring att skilja på vokaler och konsonanter istället för att försöka identifiera utländska ljud. Man täcker ändå in ganska många ord med den skiljelinjen, även om det egentligen är ljudet som är mer avgörande.

Sen kan det ju också, som du säger, vara så att fröken inte var något expert på engelska.

Medlem

Det är bra då man vet vilka spel som har riktigt dåligt ljud, ass Valhalla spelade ja en stund men kunde inte spela klart det pga ljudet var så fruktansvärt dåligt.

Medlem

Hehe, "vi som missförstått grammatiklektionerna"-tråden .

Nämen det är väl på tapeten med att kalla det Originals. Folk kanske inte förstår att spel som Immortals, Anno m.fl. är Ubisoft-spel. Det borde visserligen framgå när man ser loggan redan.

Medlem

Har också resonerat som @schmuttah faktiskt, alltså har vi lärt oss fel i skolan!!!!
DOCK har jag nog omedvetet tänkt på hur ordet faktiskt låter så frågan är om man inte gjort rätt ändå.

Men annars så finns det väl en (?) film som baseras på Ubisoft spel... så dom tycker väl dom är i filmbranschen nu, verkar luta åt det i alla fall.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ubisoft_Film_%26_Television

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Lärarna på 90 talet va inte så bra på engelska ?!

Med tanke på att min engelsklärare i mellanstadiet inte kunde skillnad på beard och bird samt carrot och parrot, så tenderar jag att hålla med. Det resulterade i en del väldigt konstiga meningar, typ "look a beard" *pekar upp i luften*. 😂

Avstängd

Så länge Ubisoft är exklusiva till EGS är de helt irrelevanta i min bok.

Medlem
Skrivet av General White:

Så länge Ubisoft är exklusiva till EGS är de helt irrelevanta i min bok.

De säljer ju via sin egen plattform också.

1
Skriv svar