GTA V har ännu ett releasedatum, släpps 11 november till PS5 och Xbox

Robot
GTA V har ännu ett releasedatum, släpps 11 november till PS5 och Xbox

Har hunnit släppas "ett par" gånger under åren.

#grand-theft-auto-v, #gta-v, #rockstar-games


Medlem

Ser fram emot att se vad de förbättrat, borde väl presenteras rätt snart?
Spelade igenom det först när det släpptes på Xbox 360, sedan på PC, tror att det blir en runda till i höst.

Hoppas såklart på GTA6 2023-2024.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ser fram emot att se vad de förbättrat, borde väl presenteras rätt snart?
Spelade igenom det först när det släpptes på Xbox 360, sedan på PC, tror att det blir en runda till i höst.

Hoppas såklart på GTA6 2023-2024.

Lär vara samma gamla spel.
Lite bättre grafik/flyt jämfört med ps4 versionen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ser fram emot att se vad de förbättrat, borde väl presenteras rätt snart?
Spelade igenom det först när det släpptes på Xbox 360, sedan på PC, tror att det blir en runda till i höst.

Hoppas såklart på GTA6 2023-2024.

Är garanterat endast en portning av PC versionen.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ser fram emot att se vad de förbättrat, borde väl presenteras rätt snart?
Spelade igenom det först när det släpptes på Xbox 360, sedan på PC, tror att det blir en runda till i höst.

Hoppas såklart på GTA6 2023-2024.

Jag med faktiskt, kan dock ha att göra med att jag faktiskt inte spelat klart 360, ps3 eller ps4-versionen (No joke)

Medlem

Detta var ganska väntat när spelet gjorde en comeback på Game Pass i april. Lagom till det försvinner från Game Pass igen så släpps next gen-versionen.

Avstängd
Medlem
Skrivet av Bojkott:

Detta var ganska väntat när spelet gjorde en comeback på Game Pass i april. Lagom till det försvinner från Game Pass igen så släpps next gen-versionen.

Min första tanke med

Medlem

Får känslan av att ett nytt GTA ligger långt fram i tiden så länge 5an fortsätter sälja bra.

Medlem
Skrivet av GreveGroggula:

Får känslan av att ett nytt GTA ligger långt fram i tiden så länge 5an fortsätter sälja bra.

Lite som med Skyrim 😂


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av SkogsTrollet:

Jag med faktiskt, kan dock ha att göra med att jag faktiskt inte spelat klart 360, ps3 eller ps4-versionen (No joke)

Kanske är dags då?
Vart ett fan av Steven Ogg efter detta, plöjde nyligen igenom Snow Piercer och uppskattar att se honom igen.
Han är även bra i Better call Saul och Westworld, fast han spelar ofta mindre roller.
Påminner faktist en hel del om Jack Nicholson när det kommer till stilen och ansiktsuttryck.

Enligt mig så är detta det bästa GTA, gillade inte ens 4:an.

Skrivet av Molotov:

Lär vara samma gamla spel.
Lite bättre grafik/flyt jämfört med ps4 versionen.

Lite surt ifall det inte hänt något på 6,5 år sedan PC versionen släpptes.
Lite konstigt att de inte släppte det redan i höstas ifall det skulle ha så små förbättringar.

Jag hoppas i alla fall på lite mer omfattande förbättringar, det spekuleras väl även om att spelet använder en uppdaterad version av RDR2 motorn.

WCCFtech om detta.

Medlem
Skrivet av marsson90:

Lite som med Skyrim 😂

Lite så. Det dyker väl upp en ny version av det snart också lol. Däremot har ju ändå Bethesda gått ut med att Elder Scrolls 6 åtminstone är under utveckling. Samt Starfield som säkert kan tilltala en del fans av Skyrim trots att det är sci-fi.

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Är garanterat endast en portning av PC versionen.

Endast en portning som tagit 1.5 år att porta? Själv gissar jag på att det är lite mer än bara portning. Åtminstånde på Ps5-sidan så gissar jag att de har lagt till Haptic Feedback och DualSense funktioner, optimerar laddningstider etc.

KoP
Medlem

Nej tack. Finns en gräns för hur många gånger man kan tycka att det är acceptabelt att h*ra ut samma spel. -_-

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Kanske är dags då?
Vart ett fan av Steven Ogg efter detta, plöjde nyligen igenom Snow Piercer och uppskattar att se honom igen.
Han är även bra i Better call Saul och Westworld, fast han spelar ofta mindre roller.
Påminner faktist en hel del om Jack Nicholson när det kommer till stilen och ansiktsuttryck.

Enligt mig så är detta det bästa GTA, gillade inte ens 4:an.

Lite surt ifall det inte hänt något på 6,5 år sedan PC versionen släpptes.
Lite konstigt att de inte släppte det redan i höstas ifall det skulle ha så små förbättringar.

Jag hoppas i alla fall på lite mer omfattande förbättringar, det spekuleras väl även om att spelet använder en uppdaterad version av RDR2 motorn.

WCCFtech om detta.

Känns inte som nåt man hettsar upp sig över precis.
Nej dom får gärna börja jobba på nästa GTA tack


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är förmodligen ganska ensam om att ha spelat alla GTA, RDR1+2 och gillat samtliga men trots det aldrig spelat GTAV. Men om prislappen blir allt annat än max 150-200 kr så skiter jag ändå i denna release. Då väljer jag hellre en annan plattform.

Gnällkuk

San Andreas? Los Santos heter väl ändå staden?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Äsch också, jag är ju dum i huvudet men jag blir ändå lite taggad på detta. Köpte det på 360 och lånade ps4-versionen och körde det lite där med. Men nu kommer ändå suget... Vill ju förstås ännu mer se ett nytt spel i serien, och fattar att ett köp av detta lastgamla spel motverkar det hela, men vafan.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

San Andreas? Los Santos heter väl ändå staden?

Stämmer.
San Andreas heter "staten" eller området med städerna Los Santos, San Fiero och Las Venturas

@serdyllon GTAV är ett bra spel med mycket innehåll. Gillade du alla andra GTA och RDR så bör du köra V också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Rockstar och Bethesajksda, släppa samma spel på _alla_ konsoler, dåtida, samtida, framtida och deras jävla morsa.

CDPR har en lång väg dit, men försöker i alla fall.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nu får man väl ändå ge sig. Hur många ggr kan ett spelföretag släppa om samma gamla spel om och om igen för dyra summor o många som bara köper det igen.. det är ok det.

Många ggr är väl svaret på min egen fråga dock haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Tänk vad intressant att ett av världens mest köpta och populära spel saknar expansion men istället får in tonvis med pengar genom att sälja digitala kläder och släppa samma spel till de olika nya konsoler som kommer ut då och då.

Medlem

Även om jag gillade GTA V som fan lär jag knappast köpa det igen, är för många spel i backloggen för att spela sånt jag redan spelat


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ser fram emot att se vad de förbättrat, borde väl presenteras rätt snart?
Spelade igenom det först när det släpptes på Xbox 360, sedan på PC, tror att det blir en runda till i höst.

Hoppas såklart på GTA6 2023-2024.

Blir väl som när dom släppte det till ps4, lite snyggare än versionen innan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av SunShine:

Nu får man väl ändå ge sig. Hur många ggr kan ett spelföretag släppa om samma gamla spel om och om igen för dyra summor o många som bara köper det igen.. det är ok det.
Hur många ggr kan man släppa om samma förbaskade spel?

Många ggr är väl svaret på min egen fråga dock haha.

Varför ska de sluta släppa GTA V? Jämför med hur många kopior Rockstar har sålt GTA IV, San Andreas etc, sen jämför du med antal kopior GTA V har sålts, så ser man varför man väljer att släppa om spelen.
Jag skulle inte vara dugg förvånad om de får ett par miljoner sålda på Ps5 också, tror inte de behöver sälja så mycket för att tjäna tillbaka pengarna på portningen och gå i vinst.

Så länge folk köper spelet så kommer de fortsätta porta det till flera platformar. Gillar man inte det så ska man inte klaga på spelstudion, utan på konsumenterna som fortsätter att köpa.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Varför ska de sluta släppa GTA V? Jämför med hur många kopior Rockstar har sålt GTA IV, San Andreas etc, sen jämför du med antal kopior GTA V har sålts, så ser man varför man väljer att släppa om spelen.
Jag skulle inte vara dugg förvånad om de får ett par miljoner sålda på Ps5 också, tror inte de behöver sälja så mycket för att tjäna tillbaka pengarna på portningen och gå i vinst.

Så länge folk köper spelet så kommer de fortsätta porta det till flera platformar. Gillar man inte det så ska man inte klaga på spelstudion, utan på konsumenterna som fortsätter att köpa.

Man ska inte klaga på dom som klagar heller, det är fullt berättigat att klaga på att man inte får nå nytt 😁


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Man ska inte klaga på dom som klagar heller, det är fullt berättigat att klaga på att man inte får nå nytt 😁

Har inte klagat? Sa bara vem man ska rikta sina klagomål mot om man ogillar att spelföretag portar sina spel till alla möjliga konsoler. 140M kopior sålda säger en hel del. Hade de satsat på GTA VI istället så hade det funnits en risk för en flopp (som t.ex. GTA IV om vi tittar på säljsiffrorna), så varför ta risken?

Edit: Skrev längre ner men redigerar hit också; jag tittade på fel siffror (tittade på sålda enheter första dygnet som landade lite över 3M).

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Är garanterat endast en portning av PC versionen.

Nja, den versionen är ju föråldrad den också vid det här laget.

Man undrar ju vad som tar sån tid egentligen. När dom utannonserade spelet så trodde jag att det skulle släppas i samband med konsolerna eller i närheten av deras release. Kanske bara är ett väldigt litet team som jobbar på det.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Har inte klagat? Sa bara vem man ska rikta sina klagomål mot om man ogillar att spelföretag portar sina spel till alla möjliga konsoler. 140M kopior sålda säger en hel del. Hade de satsat på GTA VI istället så hade det funnits en risk för en flopp (som t.ex. GTA IV om vi tittar på säljsiffrorna), så varför ta risken?

GTA IV var väll ingen flopp?
Tur att inte så många iaf resonerar att "vi släpper samma spel flera ggr, det säljer bättre än att riskera göra nytt".


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

GTA IV var väll ingen flopp?
Tur att inte så många iaf resonerar att "vi släpper samma spel flera ggr, det säljer bättre än att riskera göra nytt".

Du har rätt, jag tittade på fel siffror (tittade på sålda kopior första dygnet och inte totala säljsiffror). Däremot om man jämför GTA IV säljsiffror första dygnet med GTA V så är det en extrem stor skillnad. (11.21 million copies av GTA V jämfört med 3.6 million copies av GTA IV)

12
Skriv svar