Far Cry 6 släpps 7 oktober - Här är våra första intryck!

Medlem
Skrivet av Deli:

Nja kan förstå att hur han resonerar, AC Valhalla är absolut det roligaste och mest intressanta spelet sen AC4, tycker både CP2077 och RDR2 är fruktansvärt välslipade spel tekniskt(inte last gen ofc) med en otrolig tyngd i storyn, men RDR2 var definitivt inte "roligt" att spela, vet inte hur ofta ja bara satt och svor över hur det blivit för verkligt för att vara kul, t.ex hästjäveln springer in i en liten sten, du flyger av hästen som ett ragdollmiffo och tar en kvart på dig att ställa dig upp och borsta av dig. Open world delen i CP är den mest bortkastade potentialen i modern spelhistoria, hade lika gärna kunnat vara en korridorsshooter och spelet hade varit lika bra.

Problemet med Cyberpunk 2077 är att det är ett bra spel, men som rollspel så får det bara godkänt. Vill man hitta fel i allt så kommer man hitta fel i allt. Cyberpunk 2077 är långt ifrån perfekt men vilken Ubisoft titel sedan 2010 har inte varit rinse and repeat ad infinitum.


signatur

Åsikter är åsikter, fakta är fakta. Fakta bryr sig inte om dina känslor.

Medlem

Jag får känslan av att det är samma gamla visa med detta Far Cry. Har inte spelat sen 3:an, men fick ändå en liten lust att springa runt och bara skjuta sönder saker. Problemet är att jag spelar på konsoll, och upplevelsen so far med FPS är att det är vidrigt svårt med en kontroll. Min fråga blir således om det finns några tillbehör att köpa till min Ps5 för att möjliggöra att jag kan avnjuta detta spel?

Avstängd
Skrivet av Frasstheass:

Jag får känslan av att det är samma gamla visa med detta Far Cry. Har inte spelat sen 3:an, men fick ändå en liten lust att springa runt och bara skjuta sönder saker. Problemet är att jag spelar på konsoll, och upplevelsen so far med FPS är att det är vidrigt svårt med en kontroll. Min fråga blir således om det finns några tillbehör att köpa till min Ps5 för att möjliggöra att jag kan avnjuta detta spel?

Nä fps suger och har alltid gjort. Sista bra fps jag lirade var CS 1.3


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Spelet kommer ha co op i kampanjen som FC 5 men ingen kart editor enligt utvecklarnas AMA.

Medlem
Skrivet av sky one:

Spelet kommer ha co op i kampanjen som FC 5 men ingen kart editor enligt utvecklarnas AMA.

Co-op? Kul! Körde senast Far cry 3 i co-op med en vän som nu precis fått tag i PS5 och var sugen på detta. Smaskigt!

Skrivet av breahl:

Jag spelade igenom valhalla på ps4 och stötte på en bugg. Håller på att spela igenom det på ps5 nu och är nog snart på halva spelet och ingen bugg än så länge. Ska inhandla farcry 6 med bara för att bevisa att det är utan buggar!

Vet inte om du ljuger här eller ljuger för dej själv och har dåligt minne men du klagar på mer än 1bugg:¨

https://www.fz.se/forum/trad/439891-den-stora-assassins-creed... :

Skrivet av breahl:

Och så får man glitchen så det inte går att stänga dörren till Jotunheim eller vad det heter. Blir så less på detta spel! Väntar nog några månader tills dom fixat alla glitchar innan jag återupptar skiten.

Läste att man ska ladda en tidigare save. Gjorde det, till och med innan jag drack drycken och for till asgård. Går ändå inte stänga skit dörren.

hur kan man sitta och påpeka att du skall vänta på att dom fixat spelet med ALLA glitchar om du bara stött på en och det var innan du stötte på det??

Skrivet av breahl:

Jaja glitch 2 nu då när vi ändå snackar. När jag väl dödat the compass så kan jag inte trycka kniven i honom när han ligger på backen. Därmed kan jag inte klara uppdraget. Nu har jag fått nog av detta spel för idag. Otroligt att raiderna gick felfritt!

Nu blir det att invänta fz-fredag. Det kanske gör mig på bättre humör efter dagens motgångar i Valhalla.

Skrivet av breahl:

Jag kör på Easy och har ändå svårt att klara en del grejer. Måste suga eller så är det glitcharna

Här på pekar du en bugg som gör dej odödlig:

https://www.fz.se/forum/trad/439891-den-stora-assassins-creed... :

Skrivet av breahl:

Jag hittade förresten hur man får god mode i detta spel. Väldigt användbart om man gör något som är för svårt.

gå till Tärningsspelaren och sätt igång spelet. Sedan tar du fram kartan mitt i och tar fast Travel till någon destination. Då kan du lönnmörda alla fiender.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Ser inte så bra ut så får bli ett köp i rea backen för 250kr på jul rean 3mån senare, inte värt 600 efter den här videon

123
Skriv svar