Metroid Dread bekräftat!

Robot
Metroid Dread bekräftat!
Medlem

Release 8 oktober, inte alls långt bort, spännande

Medlem

Dom ska säkert ha 600 spänn för det i alla fall…

Medlem

Project Dread nämns i Metroid Prime 3 som ett easter egg. Spelet planerades för MÅNGA år sedan. Spelet lär väl vara en prequel till 4an med tanke på att Samus har sin Hazard Shield och Phazon dräkt på sig.

EDIT: Osäker på om hon faktiskt har sin Hazard Shield här men hon har definitivt sin P.E.D Dräkt med en liten femininare touch än Prime 3 versionen.

Medlem
Skrivet av Emret:

Dom ska säkert ha 600 spänn för det i alla fall…

Det är okej när Nintendo gör det!

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

https://cdn.wikimg.net/en/metroidwiki/images/thumb/a/ac/Proje...
Project Dread nämns i Metroid Prime 3 som ett easter egg. Spelet planerades för MÅNGA år sedan. Spelet lär väl vara en prequel till 4an med tanke på att Samus har sin Hazard Shield och Phazon dräkt på sig.

Det står ”Metroid 5” ibörjan av filmen.

Medlem
Skrivet av soundchaser:

Det står ”Metroid 5” ibörjan av filmen.

Metroid Prime 3 är det fjärde spelet i dess timeline (om man räknar bort Prime Hunters)

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Metroid Prime 3 är det fjärde spelet i dess timeline (om man räknar bort Prime Hunters)

"okej". Men det här är Metroid 5, inte Metroid Prime 5.
Metroid
Metroid II: Return of Samus
Super Metroid
Metroid Fusion
Metroid Dread

Medlem
Skrivet av tetrisGOAT:

"okej". Men det här är Metroid 5, inte Metroid Prime 5.
Metroid
Metroid II: Return of Samus
Super Metroid
Metroid Fusion
Metroid Dread

"okej" men ska man räkna så där, så är ju Dread faktiskt Metroid 6 och har inte sagt nånstans att detta är ett Metroid Prime 5? detta är däremot, vilket ovan påpekats, ett spel som kommer utspela sig mellan Metroid Prime 3 och 4, vilket kommer göra det det till det femte spelet i seriens timeline

Medlem
Skrivet av tetrisGOAT:

"okej". Men det här är Metroid 5, inte Metroid Prime 5.
Metroid
Metroid II: Return of Samus
Super Metroid
Metroid Fusion
Metroid Dread

Precis!

Medlem
Skrivet av soundchaser:

Nej

Medlem
Skrivet av tetrisGOAT:

"okej". Men det här är Metroid 5, inte Metroid Prime 5.
Metroid
Metroid II: Return of Samus
Super Metroid
Metroid Fusion
Metroid Dread

Skrivet av soundchaser:

Låt mig uppdatera listan åt er:

1. Metroid
2. Metroid II: Return of Samus
3. Super Metroid
4. Metroid Fusion
5. Metroid: Other M
6. Metroid Dread

Medlem
Skrivet av Nocternity:

"okej" men ska man räkna så där, så är ju Dread faktiskt Metroid 6 och har inte sagt nånstans att detta är ett Metroid Prime 5? detta är däremot, vilket ovan påpekats, ett spel som kommer utspela sig mellan Metroid Prime 3 och 4, vilket kommer göra det det till det femte spelet i seriens timeline

Kan vara möjligt. Vi få se! Hur som helst får vi ett Metroid spel som vi flesta har väntat på!

Medlem

Äntligen!

Såg ut som Samus Returns på 3DS.


signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | Xbox SX | RetroPie| One+ CE | Amiga 500 |

Medlem
Skrivet av soundchaser:

Kan vara möjligt. Vi få se! Hur som helst får vi ett Metroid spel som vi flesta har väntat på!

Instämmer helt! Metroid-spel kan man aldrig bli för bortskämd med!

Medlem
Skrivet av Emret:

Dom ska säkert ha 600 spänn för det i alla fall…

Fast Sony skulle tagit 850 kr för det.

Medlem

Personligen är jag bara glad att ryktena om ny 2D-titel stämde! Vilken i ordningen kommer spela mindre roll när jag väl spelar det.

Medlem

Står ju ingenstans i artikeln att handlingen utspelar sig efter Fusion, vilket är det hittills sista i seriens timeline

Medlem
Skrivet av soundchaser:

Det står ”Metroid 5” ibörjan av filmen.

Ok men utspelar sig fortfarande mellan Prime 3 och Prime 4 baserat på "Dread" och dräkten Är ju bara konstigt om Samus har P.E.D dräkten annars med tanke på att det var den hon fick i Prime 3 inklusive Hazard Shields.

Jag kanske har fel men känns som det mest logiska.

Medlem

Det här och Breath of the Wild 2 trailern var det som fick mig att tappa hakan.

Skribent

Retcon;ade de just Other M från serien? För det är (var) väl spelet som tar vid efter Fusion?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Det här och Breath of the Wild 2 trailern var det som fick mig att tappa hakan.

Samma här. Blir inte sämre av att det verkar få lovande samlarutgåva också!

Medlem

Japp! Kommer bli spännande!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Retcon;ade de just Other M från serien? För det är (var) väl spelet som tar vid efter Fusion?

Nej, det tar vid mellan Super Metroid och Fusion

Medlem

Svår genre för Nintendo att ta tillbaka. Finns väldigt många bra indiespel som har tagit vidare Metroids koncept. Men man kan ju alltid hoppas.


signatur

I shall take your position into consideration.
Well...it seems your terms...are not acceptable

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Nej, det tar vid mellan Super Metroid och Fusion

Ah, men då borde väl detta egentligen vara 6an? Fast Fusion kanske räknas som sidospår, lite som Prime-serien?


signatur

"Writer and Fighter"

eld
Medlem

Nu ska jag vara "den där" vilket är lite tråkigt som grafiker, det är inget fel på den visuella designen på spelet och jag är såklart väldigt glad över ett nytt metroid <3, MEN:

Det är ju lite tråkigt att detta:

Kör på en snabbare konsol än dessa:

Edit: Jag tar tillbaka det där om designen, jag tror jag stör mig lite på den, ta prime som exempel

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ah, men då borde väl detta egentligen vara 6an? Fast Fusion kanske räknas som sidospår, lite som Prime-serien?

Beror på hur man räknar. Det är det sjätte icke-prime i serien, men Dread är (vilket även tas upp i developer-videon) ett projekt som varit i rörelse sen 15 år tillbaka och som hintas om i Metroid Prime 3. Så mycket pekar att det kommer knyta ihop Prime 3 och 4 (och således bli det femte spelet seriens timeline).

Dock så nämndes inte Other M i samma video, så om Nintendo försöker glömma det lika mycket som vi andra så blir detta det femte icke-prime

Skribent
Skrivet av Nocternity:

Beror på hur man räknar. Det är det sjätte icke-prime i serien, men Dread är (vilket även tas upp i developer-videon) ett projekt som varit i rörelse sen 15 år tillbaka och som hintas om i Metroid Prime 3. Så mycket pekar att det kommer knyta ihop Prime 3 och 4 (och således bli det femte spelet seriens timeline).

Dock så nämndes inte Other M i samma video, så om Nintendo försöker glömma det lika mycket som vi andra så blir detta det femte icke-prime

Vi vet ju inte heller exakt när Prime 4 tar vid i serien. Kan ju lika gärna vara efter Fusion men ändå knyta ihop mot det som hände i Prime 1-3.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar