Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

Medlem
Skrivet av Distordera:

Refundade nyss. Spelet kändes lite krystat plus att first persion view:en var lite off på något för mig oförklarligt sätt.

Jag håller med om att det är väldigt skumt att det är i first person. Särskilt med tanke på hur mycket man kan design:a sin karaktär, både i utseende och med kläder. Allt det går förlorat direkt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Avstängd
Skrivet av Dunder:

Jag håller med om att det är väldigt skumt att det är i first person. Särskilt med tanke på hur mycket man kan design:a sin karaktär, både i utseende och med kläder. Allt det går förlorat direkt.

Ja det som har fått mig att tveka lite på detta spel. RPG ska vara i tredjeperson, helst om man kan designa sin karaktär. Men köper det nog ändå för är nyfiken på detta.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Håller med er ovanstående att göra det till FPS var ett misstag.
Det tillför inget i spelet, får det snarare att kännas som en (blek) Deus ex kopia.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ställer mig i motfas. 😀

Älskar FPS, har alltid varit de RPGn som stått mig varmast om hjärtat. Alla Elder Scrolls spelen. Senare Fallout. Tredje person känns off.
Du är ju verkligen karaktären som för mig är var ett rollspel är. I table top när fantasin flödar är det ju sig själv man utgår från. Tycker det är klockrent!

Medlem

Hade nog också föredragit tredjeperson.

Är det någon som har testat att equipa vapen från backback menyn? Känns som att dom aldrig hamnar i den slot jag väljer.

Ett exempel:
Jag har tre slots tillägnade pistol, shotgun och assault. När jag sedan equipar en ny shotgun så väljer jag slot 2 men istället hamnar den i slot 1. Det här är ett problem som jag har upplevt sedan många patchar tillbaka men jag har inte sett någon annan nämna det.

Avstängd
Skrivet av Gregerory:

Ställer mig i motfas. 😀

Älskar FPS, har alltid varit de RPGn som stått mig varmast om hjärtat. Alla Elder Scrolls spelen. Senare Fallout. Tredje person känns off.
Du är ju verkligen karaktären som för mig är var ett rollspel är. I table top när fantasin flödar är det ju sig själv man utgår från. Tycker det är klockrent!

Då tycker vi olika. Elder scrolls tyckte jag inte var särskilt bra för att det var fps, jag spelade inte ens ut det. Witcher 3 är t.ex 10 gånger bättre.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Då tycker vi olika. Elder scrolls tyckte jag inte var särskilt bra för att det var fps, jag spelade inte ens ut det. Witcher 3 är t.ex 10 gånger bättre.

Inte helt, tycker också att Witcher 3 är bättre än Elder Scrolls. Se där! Lika! 🙂
Men när Skyrim kom så var det bäst i klassen, sen kom CDPR och levererade ordentligt. 3:e person är inte något jag avskyr och kan spela...men jag föredrar FPS.
Kanske lite bias då jag lirat allt sedan Arena och allt var FPS... Något som skaver är dock isometriskt eller strikt turbaserat. Kommer inte igenom Divinity eller Pillars. Tröttnar. Tappar inlevelsen. Men gillar berättandet.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Inte helt, tycker också att Witcher 3 är bättre än Elder Scrolls. Se där! Lika! 🙂
Men när Skyrim kom så var det bäst i klassen, sen kom CDPR och levererade ordentligt. 3:e person är inte något jag avskyr och kan spela...men jag föredrar FPS.
Kanske lite bias då jag lirat allt sedan Arena och allt var FPS... Något som skaver är dock isometriskt eller strikt turbaserat. Kommer inte igenom Divinity eller Pillars. Tröttnar. Tappar inlevelsen. Men gillar berättandet.

Glöm inte Might and Magic VI - Mandate of Heaven, underbart spel i 1st person.

Medlem

Började spela lite idag igen.... spelet är snyggt och så. Men hänger ni med i storyn?

Jag hänger inte med för fem öre. Öppnar journalen och försöker läsa i uppdraget, det säger mig ingenting.Ingen aning varför jag gör någonting. En story kan absolut vara invecklad men det måste samtidigt lätt att hänga med om man bara öppnar spelet ibland.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Började spela lite idag igen.... spelet är snyggt och så. Men hänger ni med i storyn?

Jag hänger inte med för fem öre. Öppnar journalen och försöker läsa i uppdraget, det säger mig ingenting.Ingen aning varför jag gör någonting. En story kan absolut vara invecklad men det måste samtidigt lätt att hänga med om man bara öppnar spelet ibland.

Håller med. Man öppnar journalen för att läsa om en quest man glömt bort och det är bara en massa vagt dravel som inte gör en ett dugg klokare. Ge mig bara en kort summering av vad jag ska göra och varför...

Sen tycker jag att telefonsamtalen är rätt kassa också. Man har ingen möjlighet att vara med i samtalet och ställa frågor utan det är bara ett kort samtal och sen en markör på kartan.

Jämför med t.ex Witcher 3 där man i lugn och ro kunde prata med personen som gav en questen och ställa en rad olika frågor för att få fram mer detaljer och på så sätt bli klokare på vad som pågick.

Nej, Cyberpunk skötte det där sjukt dåligt. Känns som att jag bara åker mellan olika markörer utan att ha en aning om vad som pågår.

Medlem
Skrivet av B-itta:

Ser fram emot att komma tillbaka till detta inlägg om över 100 dagar när jag klarat ut spelet och minnas tillbaka på min ivriga längtan...

Lider lite när jag läser mitt inlägg från i januari förra året...

Köpte det i god tro flera månader innan, lärde mig en bra läxa. Spelade ett x-antal timmar innan buggarna totalt förstöde allting för mig. Har inte återvänt, men - kommer göra det om ca. 1 år.

Har dom fixat hur V lägger sig och sover på sin säng?

Innan var det ju halva kroppen på sängen, och halva utanför.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Har dom fixat hur V lägger sig och sover på sin säng?

Innan var det ju halva kroppen på sängen, och halva utanför.

Japp! Fixat!

Det är några buggar här och där, men hästlängder bättre än vid launch. Har inte spelat på 1.23 än men 1.2 patchen var bra!

Det är väl content och skicket vid launch som en del folk gnäller mest över nu.

Medlem

Även om spelet hade noll buggar kommer det inte nära Witcher 3. Främst handlar problemen i mina ögon om speldesign. Buggarna må sticka ut, men för att detta verkligen ska höja sig så behöver massor av delar av spelet omdesignas, vilket ju aldrig har hänt i ett singleplayer spel efter release vad jag kan minnas. Polerar de spelet och släpper ny bra content kan det bli en 8/10.

Skribent

Har CDPR flaggat för någon tidsram gällande current gen-versioner för CP2077? Eller är det "under året" som gäller?


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Har CDPR flaggat för någon tidsram gällande current gen-versioner för CP2077? Eller är det "under året" som gäller?

New gen edition coming in H2. Här är aktuell roadmap (de visade den för en månad sen ungefär). Vi är inne i den diffusa slutdelen till höger efter 1.23 releasen.

Avstängd

Ska nog köpa detta i natt till mitt PS5. Så kan man ladda ner det under natten tänkte jag medan man sover. Ska bli intressant att pröva det i morgon.


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent
Skrivet av Fulci:

New gen edition coming in H2. Här är aktuell roadmap (de visade den för en månad sen ungefär). Vi är inne i den diffusa slutdelen till höger efter 1.23 releasen.

https://i.redd.it/zokzl8gfii271.jpg

Tackar & bockar. Den som lever får se helt enkelt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Skrivet av breahl:

Ska nog köpa detta i natt till mitt PS5. Så kan man ladda ner det under natten tänkte jag medan man sover. Ska bli intressant att pröva det i morgon.

Har du hållt dig så här länge från spelet det är det inte bättre att invänta den riktiga PS5-versionen som kommer senare? Själv väntar jag tills det kommer en Goty-version med all DLC inklusive.

Avstängd
Skrivet av hoppalängdhopp:

Har du hållt dig så här länge från spelet det är det inte bättre att invänta den riktiga PS5-versionen som kommer senare? Själv väntar jag tills det kommer en Goty-version med all DLC inklusive.

Ja kanske där sa du något men vill ju testa det! Det kommer troligen ändå vara gratis att uppgradera till PS5-version för det är ju det med alla andra titlar som det finns det av.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Undrar hur det går med multiplayerdelen.. skrotas eller på is året ut?

Avstängd

Nu har jag spelat början och fan vad bra det verkar. Tog nomad och detta verkar kul som fan!


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Och jävlar vad skönt det är att höra umeåbandet Refused då man kör bil.


signatur

PS5 och inget annat.

Avstängd

Jag är där i början där man tappar bilen. När man ska hämta den i sitt garage så kör någon in i en och den blir kvaddad. Hur får man en ny? Är lite less på att sno bilar. Är det bara att fortsätta storyn eller?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Är det bara att fortsätta storyn eller?

Jupp, om jag minns rätt får du snart ett samtal.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag är där i början där man tappar bilen. När man ska hämta den i sitt garage så kör någon in i en och den blir kvaddad. Hur får man en ny? Är lite less på att sno bilar. Är det bara att fortsätta storyn eller?

Fortsätt! Köp en ny av en fixer. Sno. Du kommer stöta på gratis fordon med lite story. Både main och side.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jag är där i början där man tappar bilen. När man ska hämta den i sitt garage så kör någon in i en och den blir kvaddad. Hur får man en ny? Är lite less på att sno bilar. Är det bara att fortsätta storyn eller?

Det är bara att fortsätta.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Avstängd
Skrivet av Gregerory:

Fortsätt! Köp en ny av en fixer. Sno. Du kommer stöta på gratis fordon med lite story. Både main och side.

Jo men har inte så mycket cash än och har köpt gear haha.


signatur

PS5 och inget annat.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av breahl:

Jo men har inte så mycket cash än och har köpt gear haha.

Man får sitt första fordon rätt snabbt. Efter det får man dels andra gratisfordon, dels går det att köpa allt möjligt och sist men inte minst finns det också diverse speciella fordon gömda i spelvärlden som man kan hitta.

Medlem
Skrivet av breahl:

Jo men har inte så mycket cash än och har köpt gear haha.

Det kostar på att vara vain. 🙂

Skriv svar