Fanskapat The Legend of Zelda: Wind Waker visar Unreal Engine-tolkning

Robot
Fanskapat The Legend of Zelda: Wind Waker visar Unreal Engine-tolkning

Än har Nintendos advokatstab inte plockat ner trailern.

#the-legend-of-zelda-wind-waker, #unreal-engine


Medlem

Ser snyggt ut - men det är ju inte direkt samma grafiska stil som Wind Waker?

Det här är ju typ Lera/Papiermaché stil medans Wind Waker är animé stil.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Du stavade fel på fanskapet.

Medlem

Saknade ju lite polish, men annars så såg det mysigt ut.

Hade gärna levt i en parallel dimension nu där Nintendos konsoler hade modern prestanda, spel med bra onlinestöd hade också varit nice.

Var populariteten i artikeln ironi?
Wind waker är väl en av de mest kontroversiella Zelda spelen?

Jag tycker personligen att det var ganska ok, även om det hade vissa problem.
Hitta triforce bitar var kasst, världen var ganska fattig och slutet var bedrövligt.

Medlem
Skrivet av JareD82:

Du stavade fel på fanskapet.

Det var det jag läste i alla fall och blev inte klok på det


signatur

Ultrazine

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Saknade ju lite polish, men annars så såg det mysigt ut.

Hade gärna levt i en parallel dimension nu där Nintendos konsoler hade modern prestanda, spel med bra onlinestöd hade också varit nice.

Var populariteten i artikeln ironi?
Wind waker är väl en av de mest kontroversiella Zelda spelen?

Jag tycker personligen att det var ganska ok, även om det hade vissa problem.
Hitta triforce bitar var kasst, världen var ganska fattig och slutet var bedrövligt.

Den var kontroversiell vid release, men har definitivt ökat popularitet efter och är ganska populärt i dagsläget.

Gällande videon; nej tack. Tycker Wind Waker var perfekt så som den var, tycker inte denna Unreal Engine version gjorde den "justice"...

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Den var kontroversiell vid release, men har definitivt ökat popularitet efter och är ganska populärt i dagsläget.

Gällande videon; nej tack. Tycker Wind Waker var perfekt så som den var, tycker inte denna Unreal Engine version gjorde den "justice"...

Det var väl bara mysfaktorn på grund av grafiken som gett spelet sin popularitet?
Piraten var ju rätt kul med..

Smyg partierna var väl inga höjdare heller...

Det kontroversiella berodde väl mycket på kontrasten från tidigare spel samt E3 trailern som fick många fans att dregla.

Många av de gamla fansen gick nog över till Dark Souls och Witcher 3 istället efter Ocarina, Nintendo hade inget intresse för den målgruppen längre.

Ocarina och A Link to the past var ändå ganska mörka spel.
Jag vet inte riktigt vad som hända med Twilight Princess heller, kanske för rörigt och för tråkiga karaktärer?
Jag älskade Zelda och plöjde igenom Ocarina på 10 dagar, men Twilight vet jag inte ens om jag slutförde.

Aja, jag hittade substitut, så det löste väl sig ändå.
Lite småsugen på Breath of the Wild dock, låter lite konstigt att vapen går sönder hela tiden och att det inte finns några dungeons dock, men det kanske är kul ändå.

Tycker det såg mysigt ut, men som någon tidigare nämnde, inte samma mys som originalet.
Gällande Zelda-titlar så är denna ihop med Twilight Princess två av mina favoriter i serien. Ocarina är den tredje.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Det var väl bara mysfaktorn på grund av grafiken som gett spelet sin popularitet?
Piraten var ju rätt kul med..

Smyg partierna var väl inga höjdare heller...

Det kontroversiella berodde väl mycket på kontrasten från tidigare spel samt E3 trailern som fick många fans att dregla.

Många av de gamla fansen gick nog över till Dark Souls och Witcher 3 istället efter Ocarina, Nintendo hade inget intresse för den målgruppen längre.

Ocarina och A Link to the past var ändå ganska mörka spel.
Jag vet inte riktigt vad som hända med Twilight Princess heller, kanske för rörigt och för tråkiga karaktärer?
Jag älskade Zelda och plöjde igenom Ocarina på 10 dagar, men Twilight vet jag inte ens om jag slutförde.

Aja, jag hittade substitut, så det löste väl sig ändå.
Lite småsugen på Breath of the Wild dock, låter lite konstigt att vapen går sönder hela tiden och att det inte finns några dungeons dock, men det kanske är kul ändå.

Kontroversen var att de gick från mörka toner som Link to the Past, Ocarina och Majora's Mask hade till ett cellshading-stil som var "gladare" tema. Många klagade om det när det visades på E3. Nintendo svarade tillbaka genom att släppa Twilight Princess som skulle återgå till mörkare tema.

Jag tror att Nintendo nu efteråt har insett att de har spelarbas på bägge sidor av myntet; de som gillar lite ljusare toner (tänk dig Link's Awakening till Nintendo Switch) och de som gillar mörkare toner (Twilight Princess, Majora's Mask etc)

Gällande BotW, jag gillar spelet skarpt. Tänk inte för mycket på att vapnen kan gå sönder, se det istället att det finns strategi med att vad för vapen du vill använda vart. Det är såklart trist att dungeons saknas, men världen i sig gör upp för det tycker jag

Medlem
Skrivet av JareD82:

Du stavade fel på fanskapet.

Haha, jag var kanske inte ensam om att läsa "'Fanskapet' The Legend of Zelda: Wind Waker visar Unreal Engine-tolkning"

😃

Medlem

Jag läste "fanskapet".

Medlem

Hade köpt till PC direkt!

Skribent
Skrivet av JareD82:

Du stavade fel på fanskapet.

haha, var det första jag läste också innan jag hunnit dricka kaffe "Fanskapet Legend of Zelda" XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kanske lite mer tekniskt grafiskt sett. Men det är inte snyggare än wind waker HD I min mening.
Gör om gör rätt. Link såg ju ut som en plastig legagubbe

Medlem
Skrivet av normalniklas:

Det var det jag läste i alla fall och blev inte klok på det

Jag läser det varenda gång, helt sjukt! 😆

Medlem
Skrivet av A1200G:

Jag läser det vartenda gång, helt sjukt! 😆

Varje gång för mig med, skönt att man inte är ensam. 😀

Medlem

Såg bra ut, men inte ut som Wind Waker.
Hittade denna där någon gått genom lite utav tekniken för Wind Waker: https://polycount.com/discussion/104415/zelda-wind-waker-tech...


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Såg bra ut, men inte ut som Wind Waker.
Hittade denna där någon gått genom lite utav tekniken för Wind Waker: https://polycount.com/discussion/104415/zelda-wind-waker-tech...

Menar du att det inte ser tecknat ut?

Näe, det är ju annat material i så fall.
Det här är ju skulpterat ut, medans Wind waker är tecknat.
Tror inte att tanken är att det ska se ut exakt som Wind waker heller, utan det är nog bara ett fan projekt som är inspirerat av Wind waker.

Jag hade dock inte haft något emot ifall ett Zelda spel hade den grafiska stilen, ser ju riktigt mysigt ut detta med.
Dock så skulle det behöva lite mer polering såklart.

Medlem
Skrivet av JareD82:

Du stavade fel på fanskapet.

Läste faktiskt fanskapet först. För jag vet dom som inte gillar spelet, och tycker att det är ett fanskap.

1
Skriv svar