Nästa stora Cyberpunk 2077-patch är på gång

Robot
Nästa stora Cyberpunk 2077-patch är på gång

CDPR berättar om version 1.3-nyheterna i stream i kväll.

#cd-projekt, #cyberpunk-2077


Medlem

Mmm, får se vad de säger ikväll men det här känns inte som ändringarna spelet behöver...AI:n, främst hos poliserna, måste förbättras markant och inte bara plotta in från tomma intet för att sedan försvinna därefter.

Tänker lira igenom spelet igen här i höst men hade hoppats vi skulle fått se betydligt mer ändringar och tillägg till såhär långt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

För varje patch som kommer märker man hur lång tid som är kvar innan spelet lämnar early access

Medlem

Nja, gör om gör rätt.

Då de redan fick storkovan släppte de ett spel som inte ens var 40% färdigt. Andra spelutvecklare har säkert noterat det. Finns inga incentiv längre att släppa färdigutvecklade spel. Då du redan har fått pengarna innan.

Tänkt dig om du fick din årslön den 1:a januari (oåterkallelig). Hade du gjort lika bra arbete fram till 31:a december? Yea, right.

Medlem

Är det inte så att för varje patch introduceras nya buggar, tror nog aldrig detta spelet kommer bli fixat till 100%

Medlem

Man väntar på den magiska patchen som skall fixa allt & rädda spelet, flera månaders väntan, sen kommer info ut om förbättring på karta liksom.

Gnällkuk

Börjar vi närma oss 1.0 månne?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vill gärna ha den fullständiga upplevelsen som spelet var tänkt att vara så väntar nog på GOTY-edition.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Fan vad glad jag är att jag aldrig lirade det vid release. Tänker vänta tills dom släpper ett enhanced edition innan jag testar spelet.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Solklar 5/5 ,, lol

Medlem

Shit vilka imponerande uppdateringar! Flyttat ner kartpluppen 100px, sett till så att overlayen på karaktärerna ligger kvar tills man valt. (Den sista orkade jag inte ens kolla på) och sen att man bemödat sig att skapa videos på dessa revolutionerande förbättringar! Och det tog bara ett halvår… I’m impressed!!

Medlem
Skrivet av A1200G:

Nja, gör om gör rätt.

Då de redan fick storkovan släppte de ett spel som inte ens var 40% färdigt. Andra spelutvecklare har säkert noterat det. Finns inga incentiv längre att släppa färdigutvecklade spel. Då du redan har fått pengarna innan.

Tänkt dig om du fick din årslön den 1:a januari (oåterkallelig). Hade du gjort lika bra arbete fram till 31:a december? Yea, right.

Det är inget nytt tankesätt som kommit från CP2077 släppet. Trippel A utvecklare har släppt dassiga spel i flera år som behövt patchar på en gång.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Hoppas på mer info om next gen versionen och DLC.

Spelet ligger på jäsning tills dess.
Ser fram emot att kasta mig in igen.

Medlem
Skrivet av Smultronizer:

Shit vilka imponerande uppdateringar! Flyttat ner kartpluppen 100px, sett till så att overlayen på karaktärerna ligger kvar tills man valt. (Den sista orkade jag inte ens kolla på) och sen att man bemödat sig att skapa videos på dessa revolutionerande förbättringar! Och det tog bara ett halvår… I’m impressed!!

Nu tror jag inte att hela teamet bara suttit med detta utan de jobbar nog på med DLC:n och mycket annat som de inte är redo att visa än. De flesta verkar ju tro att en studio endast kan jobba med en sak i taget, en funktion åt gången.... de jobbar nog med en hel del parallellt och denna patchen är nog nåt som några få har jobbat på medans bulk-teamet jobbar på de stora sakerna.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Tänkt dig om du fick din årslön den 1:a januari (oåterkallelig). Hade du gjort lika bra arbete fram till 31:a december? Yea, right.

Som frilansare med kunder som ibland vill att man fakturerar i förväg så kan jag säga att detta verkligen stämmer. Det känns alltid jättekul när man får pengar utan att ha behövt jobba, men sen blir det oftast rätt frustrerande och tråkigt framåt slutet av projekten när det inte finns något annat slutmål än att kunden ska bli nöjd.

I fallet med Cyberpunk 2077 så tror jag dock att de delvis siktar på att även få in nya spelare som av olika skäl hållt sig borta. Jag kände ingen jättehajp inte för releasen men hade nog köpt spelet efter nån månad om det hade fått ett strålande mottagande. Nu blir det mer att jag avvaktar. Och jag fortsätter avvakta.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Nja, gör om gör rätt.

Då de redan fick storkovan släppte de ett spel som inte ens var 40% färdigt. Andra spelutvecklare har säkert noterat det. Finns inga incentiv längre att släppa färdigutvecklade spel. Då du redan har fått pengarna innan.

Tänkt dig om du fick din årslön den 1:a januari (oåterkallelig). Hade du gjort lika bra arbete fram till 31:a december? Yea, right.

Tror du? Tittar vi på deras aktie-situation så tror jag inte många investerare ser CDPR som ett bra ställe att investera. De kanske vinner något på kort sikt, men tvivlar starkt på att den korta vinsten överväger den långa förlusten.

Medlem

Längtar! Dags o spela om det för en tredje gång efter denna patch

Medlem

Hoppade faktiskt in i spelet igen häromdagen för första gången sedan jag klarade av spelet vid release eftersom jag blivit med ny GPU. Spawnade vid Pacifica och det första jag gjorde var att skjuta några skott i vattnet. Fortfarande inga plaskeffekter. Då slog jag någon idiot på käften och en drone spawnade bakom mig med tillhörande polisstyrka rätt efter jag återigen vänt mig om. Sen tryckte jag på Alt-F4 och avinstallerade skiten.

Medlem

Har lirat som tusan det senaste veckorna. Ordnade lite mods som gjorde att spelet flöt på bättre och nu har jag faktiskt lite kul. Visst saknas lite funktioner och sådant, men underhållande är det!

Inaktiv

Att de inte ändrat den jävla minimapen förrän nu?? Det säger ju någonting om någonting att det inte fångades upp och fixades redan i deras interna playtesting. Självklart inte det största problemet med spelet men definitivt något jag fick störa mig på många gånger under min genomspelning att man alltid missade när man skulle svänga för att minimapen var så inzoomad.

Avstängd

Dom gör det bara värre genom att försöka göra en grej av det. Tror dom plötsligt att dom är Hello Games (NMS) - att det är någon slags mega-DLC-update att skrävla / göra video om?

Normala utvecklare släpper en patch i sin tysthet eftersom det ju faktiskt förväntas (ifall spelet är buggigt).

Medlem

Jag ämnar köpa spelet till PS5 om de inför officielt stöd för mus och tangentbord.

Medlem

Stäng av alla jävla samtal som ringer en hela tiden. Fruktansvärt.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Nu tror jag inte att hela teamet bara suttit med detta utan de jobbar nog på med DLC:n och mycket annat som de inte är redo att visa än. De flesta verkar ju tro att en studio endast kan jobba med en sak i taget, en funktion åt gången.... de jobbar nog med en hel del parallellt och denna patchen är nog nåt som några få har jobbat på medans bulk-teamet jobbar på de stora sakerna.

Eller så gör man som EA när Battlefront 2 släpptes och fick kritik. Pausa jobbet på DLC:n och lägg allt fokus på huvudspelet tills det är fixat.

Medlem

Och ändå väljer folk att fortsätta förköpa spel. 🙃


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Hade inga större problem när jag köttade genom det på pc (70tim) vill ha DLC!


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Redaktör
Skrivet av lajklajk:

Solklar 5/5 ,, lol

Well, det blev Årets spel 2020 när FZ-medlemmarna sa sitt, med ganska stor marginal dessutom. Åsikterna om detta spel är kraftigt delade.


signatur
Medlem

Har noll förtroende för denna utvecklare längre och kommer aldrig ha det igen, styrs av ett gäng ljugande amatörer. Skulle inte sakna dom alls ifall dom gick under då jag tvivlar dom ens kan göra ett bra Witcher spel längre.

Medlem

Ah vad gutt, jag spelar min andra genomgång av Cyberpunk ny och har jäkla kul, det finns buggar men inget som förstör spelet.
Har man spelat Skyrim tex då är man van med buggar 😂
Har nu ca 237 timmar och jag har inte tröttnat än, tror det kommer bli ett av mina sånna dära spel som alltid är installerat och man alltid kommer tillbaka. Sånna spel för mig är Skyrim, GTA 5, Minecraft, Cities: Skyline och Sims 4...

Aahhhh gutt å vara nörd


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Jag tycker att det är lite lustigt att ett team på ca 12 personer skapar en bättre Cyber Punk miljö i the Ascent än vad ett trippel A studio med nästa obegränsade resurser lyckas med i 2077

Skriv svar