Thrustmaster släpper direct drive-ratt i år

Robot
Thrustmaster släpper direct drive-ratt i år

Och nya instegsmodellen T248 uppvisad.

#fanatec, #logitech, #thrustmaster


Medlem

Fick min CSL DD med boost kit förra veckan och är riktigt nice. Får se vad Thrustmaster hittar på. Bra med lite alternativ för de som vill hoppa på DD. Bara de inte tar ut några fantasi summor som de gjorde med deras T-GT ratt.

Redaktör
Skrivet av Frazzefraz:

Fick min CSL DD med boost kit förra veckan och är riktigt nice. Får se vad Thrustmaster hittar på. Bra med lite alternativ för de som vill hoppa på DD. Bara de inte tar ut några fantasi summor som de gjorde med deras T-GT ratt.

Aha, trodde inte CSL DD var släppta än.

Jag har ett tidigt testexemplar här, som dessvärre är defekt så jag väntar på en ny rattbas. Men jag hann i alla fall testa en dag, och det gav minst sagt mersmak.


signatur
Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Fick min CSL DD med boost kit förra veckan och är riktigt nice. Får se vad Thrustmaster hittar på. Bra med lite alternativ för de som vill hoppa på DD. Bara de inte tar ut några fantasi summor som de gjorde med deras T-GT ratt.

Skrivet av Tomas Helenius:

Aha, trodde inte CSL DD var släppta än.

Jag har ett tidigt testexemplar här, som dessvärre är defekt så jag väntar på en ny rattbas. Men jag hann i alla fall testa en dag, och det gav minst sagt mersmak.

Jag fick också min CSL DD förra veckan. Än så länge mycket nöjd, jag köpte bara 5nm PSUn eftersom jag inte visste om min montering skulle hålla för 8nm. Den fungerar dock felfritt, största problemet är all setup och konfigurering man måste göra per spel, som tur har jag bara testat AC och ETS2 än så länge så det var inte för stora problem.
Man får bara räkna med att konfigurera inställningarna för varje spel så fort man installerar ett nytt.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Aha, trodde inte CSL DD var släppta än.

Jag har ett tidigt testexemplar här, som dessvärre är defekt så jag väntar på en ny rattbas. Men jag hann i alla fall testa en dag, och det gav minst sagt mersmak.

Den kom en månad tidigare än vad den skulle. =D Stod 24 sep när jag beställde. Men fick mail att de hade trevliga nyheter att de redan hade fått in dem.

Medlem
Skrivet av Frazzefraz:

Den kom en månad tidigare än vad den skulle. =D Stod 24 sep när jag beställde. Men fick mail att de hade trevliga nyheter att de redan hade fått in dem.

Var du wave 1 eller 2? Jag tror inte alla i wave 2 fick tidigare tyvärr. Jag var i wave 1 så jag hade original ETA ca 6 Sep.

Redaktör
Skrivet av Frazzefraz:

Den kom en månad tidigare än vad den skulle. =D Stod 24 sep när jag beställde. Men fick mail att de hade trevliga nyheter att de redan hade fått in dem.

Kul! Jag såg i somras nån gång att leverans beräkandes till mitten av september, men nu står det november så de har väl många beställningar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kul! Jag såg i somras nån gång att leverans beräkandes till mitten av september, men nu står det november så de har väl många beställningar.

Dom lanserade i 3 "waves", varje "wave" krävde olika pre-reqs. Som jag har förstått det så är alla i wave 3 eller senare i November.

Nu minns jag inte exakt vad pre-req för varje wave var men något i stil med:
Wave 1: Ha ett konto på Fanatecs hemsida sedan tidigare, vara prenumerant på 2 olika newsletters från Fanatec, ha handlat något från dom tidigare.
Wave 2: Ha ett konto på Fanatecs hemsida, prenumerera på Fanatecs newsletter specifikt om CSL DD.
Wave 3: Minns inte. Kanske bara krävde ett Fanatec konto?

Så dom försökte att minska risken för scalpers genom att köra detta systemet. Wave 1 fick beställa först. Wave 2 några dagar senare osv.
Jag tror att dom lyckades ganska bra med att minska scalpers, har inte hört några större klagomål om scalpers på CSL DDs än så länge.

Medlem

Hoppas deras DD ratt är kompatibel med tillbehör som funkar med t-500/t-300. Har lagt lite för mycket cash på extra rattar, handbroms, växel och pedaler för att byta bort allt enkom för DD.
Håller tummarna!


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Hoppas deras DD ratt är kompatibel med tillbehör som funkar med t-500/t-300. Har lagt lite för mycket cash på extra rattar, handbroms, växel och pedaler för att byta bort allt enkom för DD.
Håller tummarna!

Om de inte ändrar sin fästning till sin DD så borde det funka, annars brukar det finnas adaptrar att beställa från t.ex. SRM som har adaptrar till de flesta märkena. Har en T300 innan jag hoppade på Fanatec med min CSL Elite för några år sen innan jag nu byte till CSL DD. Har TM växelspaken och deras handbroms/SEQ-växel som jag kör tillsammans med Fanatec utan problem så borde inte vara några konstigheter att det inte skulle funka med Thrustmasters DD som kommer.

1
Skriv svar