Cyberpunk 2077, Officiella speltråden – Allmän diskussion, Guide, Frågor, Tips, Spelare.

ELF
Medlem
Skrivet av UggleMannen:

vad gjorde patchen som var idag?

#4176079


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag hade samma bugg, så vi är "buggbröder" Det var efter detta uppdrag som jag också avinstallerade.

uppenbart att spelet är optimerat för PC, har absolut inte haft några av dessa buggar, spelade igenom spelet första gången när det släpptes och sen ett antal gånger. Inte upplevt någonting liknande det. Säkert minst 250 timmar i Night City med omgivningar nu och aldrig blivit frustrerad, flyter som vältinat smör..70-90fps 1440p allt på ultra.
Sett många YT videos med konstiga buggar men aldrig upplevt dem själv.

Spelat ett antal spel efter CP2077 som ass creed valhalla t.ex. otroligt mycket fler buggar och glitchar, vet inte hur många gånger krashat till skrivbordet eller fastnat på konstiga ställen. Inget av detta har hänt mig i Cyberpunk överhuvudtaget.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

uppenbart att spelet är optimerat för PC, har absolut inte haft några av dessa buggar, spelade igenom spelet första gången när det släpptes och sen ett antal gånger. Inte upplevt någonting liknande det. Säkert minst 250 timmar i Night City med omgivningar nu och aldrig blivit frustrerad, flyter som vältinat smör..70-90fps 1440p allt på ultra.
Sett många YT videos med konstiga buggar men aldrig upplevt dem själv.

Spelat ett antal spel efter CP2077 som ass creed valhalla t.ex. otroligt mycket fler buggar och glitchar, vet inte hur många gånger krashat till skrivbordet eller fastnat på konstiga ställen. Inget av detta har hänt mig i Cyberpunk överhuvudtaget.

Sånt där är konstigt. Eller tursamt. Jag vet att jag har spelat många spel genom åren som många säger är buggiga utan att stöta på några själv.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Gud jag längtar så till next gen uppdateringen. Har knappt kollat gameplay och hållit mig undan spoilers för att uppleva det färskt när uppdateringen släpps till series x.

Hur är ljudet? Har dolby atmos licens och hoppas på riktigt inlevelsefullt ljud.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Sånt där är konstigt. Eller tursamt. Jag vet att jag har spelat många spel genom åren som många säger är buggiga utan att stöta på några själv.

Senaste hopplöst buggiga spelet jag spelade på PC var Red dead 2 direkt vid släpp.
Otroligt opolerat med rena crasher som resultat.

Cyberpunk var inga spelförstörande utan det var mest t-pose osv för mig.

Sen var inte Cyberpunk så bra som jag trodde och hoppades det skulle vara först.
Men inte så bedrövligt heller som den högljudda missnöjda minoritetspöbeln


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Pizzapie:

Gud jag längtar så till next gen uppdateringen. Har knappt kollat gameplay och hållit mig undan spoilers för att uppleva det färskt när uppdateringen släpps till series x.

Hur är ljudet? Har dolby atmos licens och hoppas på riktigt inlevelsefullt ljud.

Bra strategi!
Ser fram emot next gen också, önskar själv att jag väntat men har haft en bra upplevelse.

Jag tycker att ljudet är fenomenalt, soundtrack, motorljud och effekter är faktiskt något de skall ha mer cred för än de fått. Detaljer och sorl, det är mysigt!

Medlem

Kör en genomspelning nu och har kommit till ”the point of no return”. Dock inser jag att tre side quests inte har startat av någon anledning. Ett med Judy, det sista med Rivers och ett med Peralez. Har sovit, väntat och gjort allt möjligt för att de ska ringa men inget händer. Att Judys questline är buggar verkar vara känt men har någon råkat ut för något liknande på sistone?

Medlem

Hur är det egentligen med spelet nu, är det fortfarande lika buggat? Hört av flera att det i grunden är spektakulärt men att det dras ner allt för mycket pga störingar i spelet, men att det samtidigt skulle uppdateras...

Medlem

@Feddiekling Jag har förvisso inte spelat det på någon månad så jag vet inte hur det är med buggar idag.
Personligen (PC versionen) var inte buggarna så värst besvärliga, så är du inte jättekänslig så funkar det nog.

Ställ 0 eller superlåga förväntningar på spelet så kommer du troligen att uppskatta det destumer.

Medlem
Skrivet av alias:

Spelat ett antal spel efter CP2077 som ass creed valhalla t.ex. otroligt mycket fler buggar och glitchar, vet inte hur många gånger krashat till skrivbordet eller fastnat på konstiga ställen. Inget av detta har hänt mig i Cyberpunk överhuvudtaget.

Det beror nog på vem man frågar, Valhalla har jag inte haft några problem med överhuvudtaget... och det har jag spelat mycket. Enda egentliga buggen jag stött på är att Eivor har teleporterat sig några meter ett par enstaka gånger, lite som grov lagg i multiplayer.
De gånger spelet har kraschat till skrivbordet har varit pga att Nvidias drivrutin har kraschat, kan vara pga. mitt undervoltade grafikkort. Det kraschar även mer om man har Resizeble Bar på i BIOS har jag märkt, men det kan ju vara antingen nvidias drivrutin eller hårdvarurelaterat.

Dock har jag sett en hel del konstigheter i Cyberpunk.

Medlem

Jag är några timmar in i spelet (hos Maelstorm) och har en fråga ang. kameror och fiender. Hur gör jag för att inte bli omedelbart upptäckt när jag kikar runt ett hörn? Jag speccade nästan enbart Stealth när jag skapade karaktären + trippar fram på tå hela tiden. Ändå har jag inte lyckats smyga mig på någon. Både kameror och fiender insta-spottar mig (på normal). Går det alls att spela en ninja-hacker, eller bör jag specca om till Schwarzenegger för att spelet ska bli roligt?

(Jag körde tutorialen, där hade jag inga problem att smyga mig på fiender eller förbi kameror)

Edit: Fråga 2 - Kan man få Jackie att hålla klaffen? Står man stilla i mer än 0,2 sekunder börjar han stressa en.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Jag är några timmar in i spelet (hos Maelstorm) och har en fråga ang. kameror och fiender. Hur gör jag för att inte bli omedelbart upptäckt när jag kikar runt ett hörn? Jag speccade nästan enbart Stealth när jag skapade karaktären + trippar fram på tå hela tiden. Ändå har jag inte lyckats smyga mig på någon. Både kameror och fiender insta-spottar mig (på normal). Går det alls att spela en ninja-hacker, eller bör jag specca om till Schwarzenegger för att spelet ska bli roligt?

(Jag körde tutorialen, där hade jag inga problem att smyga mig på fiender eller förbi kameror)

Edit: Fråga 2 - Kan man få Jackie att hålla klaffen? Står man stilla i mer än 0,2 sekunder börjar han stressa en.

När jag körde stealth genom det uppdraget hackade jag kamrorna.
Pinga dem först så ser du vilket håll de tittar åt. Sedan var det ömsom smyga och knäcka nackar ömsom steka hjärnor på avstånd med ett annat hack om fienderna står åt fel håll. Den är svår att smyga igenom men det går.

På fråga 2…alla har en sån kompis…han är sån

Medlem
Skrivet av Gregerory:

När jag körde stealth genom det uppdraget hackade jag kamrorna.
Pinga dem först så ser du vilket håll de tittar åt. Sedan var det ömsom smyga och knäcka nackar ömsom steka hjärnor på avstånd med ett annat hack om fienderna står åt fel håll. Den är svår att smyga igenom men det går.

På fråga 2…alla har en sån kompis…han är sån

Tack för tipsen! Hur pingar man kamerorna? Jag har över lag svårt att ens se dem innan de ser mig xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Tack för tipsen! Hur pingar man kamerorna? Jag har över lag svårt att ens se dem innan de ser mig xD

Kom du igenom?

Nu blir jag riktigt osäker, var rätt längesen jag spelade det uppdraget.
Ping är ett hack, eventuellt är det det du får av T-Bugs bekant i närheten av där Dex släpper av dig i limon. Du har det uppdraget liggandes bland questen
Du kan även disabla kamrorna om du hackar in dig på dem.
Jag kommer inte riktigt ihåg😅. Har en save strax innan, skall fan kolla.
Ursäkta min tämligen förvirrande guide.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Tack för tipsen! Hur pingar man kamerorna? Jag har över lag svårt att ens se dem innan de ser mig xD

Du måste se kameran för att kunna ta över den eller stänga den.
Pinga är ett sätt att hitta kameran.
Stänger du av en kamera stänger du alla i samma nätverk men kameror som tillhör andra nätverk fortsätter fungera så se upp.

Protip....tar du över en kamera kan du hacka det du ser via kameran och kan på så vis ställa till med oreda osedd.

På fråga 2 har du fel så du får ingen hjälp där.

Medlem
Skrivet av Nizze Najs:

Du måste se kameran för att kunna ta över den eller stänga den.
Pinga är ett sätt att hitta kameran.
Stänger du av en kamera stänger du alla i samma nätverk men kameror som tillhör andra nätverk fortsätter fungera så se upp.

Protip....tar du över en kamera kan du hacka det du ser via kameran och kan på så vis ställa till med oreda osedd.

På fråga 2 har du fel så du får ingen hjälp där.

Tack, pinga för att hitta kameran låter som precis vad jag behöver, Ska försöka komma över den förmågan. Låter som om det kommer att göra livet mycket lättare.

Hur kan jag ha fel i fråga 2? 😅 Jag tycker att Jackie (och nu även andra karaktärer) stressar mig precis hela tiden. I min värld innebär dialog i ett spel att det är drick- och snackspaus. Men här blir de hysteriska direkt "Hey, V ... blah, blah". Kanske en småsak, men det irriterar mig som bara den xD


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

@nomman Spelet har ett sjukt irriterande sätt att hålla på och störa en. Men det finns ingen tidspress, någonsin.

Men som svar på fråga så störde jag mig oändligt mycket mer på silverhand och Kerry än på Jackie.....men det är nog en smaksak.

Medlem

@nomman Jag ber om ursäkt! Du hade rätt om jackie. Jag spelade om introt i helgen och blev påmind om hur tjatiga alla är på att skynda skynda (ink jackie).
Märkligt att 62Gb patch kan göra spelupplevelsen sämre. Nu är "hela" stan befolkad av småungar som går omkring och dricker sprit ur flaska. Randomgeneratorn på NPC skapelser verkar också ballat ur....samma 10 typer utgör 90% av alla jag ser.

Men regnet ser ju iaf regnigare ut.
mmm svider fortfarande att resultatet är så långt ifrån det "löfte" jag köpte med hull och hår.

Medlem

Det här med priser på digitala spel.
Nu inför series/ps5 patchen så tänkte jag att det är dags att köpa spelet.. det trevliga med att köpa digitalt är ju att jag och damen kan spela spelet samtidigt på varsin xbox istället för att samsas om skivan.. men vafan.. det är billigare att köpa två fysiska exemplar än ett digitalt exemplar.. galet..


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Testpilot
Skrivet av Issue:

Det här med priser på digitala spel.
Nu inför series/ps5 patchen så tänkte jag att det är dags att köpa spelet.. det trevliga med att köpa digitalt är ju att jag och damen kan spela spelet samtidigt på varsin xbox istället för att samsas om skivan.. men vafan.. det är billigare att köpa två fysiska exemplar än ett digitalt exemplar.. galet..

Det är därför vi ogillar monopol.

Medlem
Skrivet av Issue:

Det här med priser på digitala spel.
Nu inför series/ps5 patchen så tänkte jag att det är dags att köpa spelet.. det trevliga med att köpa digitalt är ju att jag och damen kan spela spelet samtidigt på varsin xbox istället för att samsas om skivan.. men vafan.. det är billigare att köpa två fysiska exemplar än ett digitalt exemplar.. galet..

Om ni har två Xboxar varför köpa två spel? Räcker ju med ett och att ni delar spelen?

Så gör jag och min tant. Jag har alla spel och även gamepass. Loggade in på hennes box och satte den som hemmabox (japp, den som inte har alla spel osv).

Sen är det bara att köra på båda boxarna.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Om ni har två Xboxar varför köpa två spel? Räcker ju med ett och att ni delar spelen?

Så gör jag och min tant. Jag har alla spel och även gamepass. Loggade in på hennes box och satte den som hemmabox (japp, den som inte har alla spel osv).

Sen är det bara att köra på båda boxarna.

ja. har inte sagt att jag gör annorlunda. jag bara påpekade att det är billigare att köpa två fysiska exemplar än ett digitalt.
och jag skrev ju även "det trevliga med att köpa digitalt är ju att jag och damen kan spela spelet samtidigt på varsin xbox istället för att samsas om skivan"..


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

ja. har inte sagt att jag gör annorlunda. jag bara påpekade att det är billigare att köpa två fysiska exemplar än ett digitalt.
och jag skrev ju även "det trevliga med att köpa digitalt är ju att jag och damen kan spela spelet samtidigt på varsin xbox istället för att samsas om skivan"..

Fysisk kopia har varit billigare så länge jag vet.
Makes sense? nope

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Fysisk kopia har varit billigare så länge jag vet.
Makes sense? nope

Absolut, men att två fysiska är billigare än ett digitalt exemplar. Så stora skillnader brukar det inte vara


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av Issue:

ja. har inte sagt att jag gör annorlunda. jag bara påpekade att det är billigare att köpa två fysiska exemplar än ett digitalt.
och jag skrev ju även "det trevliga med att köpa digitalt är ju att jag och damen kan spela spelet samtidigt på varsin xbox istället för att samsas om skivan"..

Sorry läste för fort. Men jag upplever att det är billiga med digitala kopior till Xbox, men inte till PS.

Inte i deras egna butiker utan t ex eneba eller g2a sidorna.

Medlem

Livar upp tråden lite med att säga att första intrycken på ps5 är bra, bra flyt snyggt osv. Har tyvärr inte tid att lira igenom det en andra gång men grattis till er som inte kört det


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

NuZ
Testpilot
Skrivet av Marooned:

Sorry läste för fort. Men jag upplever att det är billiga med digitala kopior till Xbox, men inte till PS.

Inte i deras egna butiker utan t ex eneba eller g2a sidorna.

Ja man brukar kunna få cd keys på de sidorna för isch 10% under fysiska exemplar i butik


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Är det värt att lira med RT påslaget för er som gjort det? Även med DLSS påslaget är det oerhört tungdrivet. 1440p utan RT med DLSS och spelet flyter som smör. Har ett rtx 3060 ti.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Inväntar nog när spelet går att köpa för hundringen. Tycker fortfarande det är mycket som fattas jämfört med vad som lovades/andra spel.

Medlem
Skrivet av magma:

Är det värt att lira med RT påslaget för er som gjort det? Även med DLSS påslaget är det oerhört tungdrivet. 1440p utan RT med DLSS och spelet flyter som smör. Har ett rtx 3060 ti.

Jag såg personligen ingen skillnad med RT på, mer än att min framerate sjönk. Jag hade spelat med det avstängt.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Skriv svar