Blizzard-chefen Jen Oneal lämnar sin position efter bara 3 månader

Robot
Blizzard-chefen Jen Oneal lämnar sin position efter bara 3 månader

Men hon säger sig inte sakna hopp om Blizzard.

#Activision-blizzard, #Jen-oneal


Medlem

Har så mycket hopp för företaget att hon hoppar av.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Har så mycket hopp för företaget att hon hoppar av.

Haha, snacka om motsägelsefullt. Så jävla mycket fuffens överallt.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Känns väldigt konstigt hela den här Blizzard grejen. En gång i tiden va det ett företag man såg upp till, de kunde inte göra något dåligt spel o allt det där. Men nu har man fått en helt annan syn på dem.

Men trots allt det här så tar det inte ifrån att man hade väldigt roligt med deras spel under alla dessa år. Hoppas det löser sig på något sätt för dem trots allt.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Haha, snacka om motsägelsefullt. Så jävla mycket fuffens överallt.

Hon kanske inte kan säga något, det finns något som heter lojalitetsplikt i Sverige. Men vet inte hur det funkar i USA, men kan inte tänka mig att anställda skulle ha starkare skydd för anställda.


signatur

IDKFA

Medlem

Otroligt märkligt. Sluta för att man är hoppfull?
Att de dessutom ska ge en donation till en organisation där hon är styrelseledamot gör inte saken mindre underlig.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känns väldigt konstigt hela den här Blizzard grejen. En gång i tiden va det ett företag man såg upp till, de kunde inte göra något dåligt spel o allt det där. Men nu har man fått en helt annan syn på dem.

Men trots allt det här så tar det inte ifrån att man hade väldigt roligt med deras spel under alla dessa år. Hoppas det löser sig på något sätt för dem trots allt.

Det är därför det är smart att se på dem som två helt olika företag. Det Blizzard som vi kommer ihåg och älskar, och alltid kommer älska, och sen denna... vad nu denna är för något. Någon misformad felmuterad... kleggklump?

Lite som BioWare, även om inte på långa vägar fullt så dåligt. Där håller jag faktiskt lite hopp.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Känns väldigt konstigt hela den här Blizzard grejen. En gång i tiden va det ett företag man såg upp till, de kunde inte göra något dåligt spel o allt det där. Men nu har man fått en helt annan syn på dem.

Men trots allt det här så tar det inte ifrån att man hade väldigt roligt med deras spel under alla dessa år. Hoppas det löser sig på något sätt för dem trots allt.

Inte så konstigt, man har tappat all verklighetsuppfattning, och det är inte gamers som styr längre. Det är rika miljardärer som sitter högst upp i näringskedjan hos Activision som styr. Dem är endast ute efter så mycket vinst som möjligt, och skiter totalt i kundbasen.

Skall Blizzard räddas så måste dem köpas ut från Activision som aldrig kommer hända. Blizzard har en alldeles för stor trogen kundbas för att leva vidare på.

Medlem

Ser ändå folk ha en gnutta hopp kvar för detta företaget men jag säger att vi aldrig kommer att kunna återgå till gamla Blizzard igen, det är bara att acceptera läget.

Annat företag, samma namn.

Medlem
Skrivet av TheRob:

Inte så konstigt, man har tappat all verklighetsuppfattning, och det är inte gamers som styr längre. Det är rika miljardärer som sitter högst upp i näringskedjan hos Activision som styr. Dem är endast ute efter så mycket vinst som möjligt, och skiter totalt i kundbasen.

Skall Blizzard räddas så måste dem köpas ut från Activision som aldrig kommer hända. Blizzard har en alldeles för stor trogen kundbas för att leva vidare på.

Konstigt var bästa ord jag kunde komma på för att sammanfatta. Jag pratar bara om min uppfattning och mitt tyckte om dem, inte att företag kan vara giriga o den biten. Blizzard och deras spel har varit en stor del av min mitt liv och uppväxt, jag har haft starka känslor för dem som något jag gillar extremt mycket då det är de som skapat alla världar jag gillat att vara i.

Känns nästan som jag själv tappat verklighetsuppfattningen...

Medlem

Skulle jag killgissa så blev hon erbjuden positionen för att Blizzard uppenbarligen behöver fixa sitt rykte, men insåg att hon bara var en affisch utan egentlig makt (en kvinna kan ju inte styra Blizzard, eller hur grabbar! Höhö, ses i Cosby-suiten sen!) och tröttnade till slut.

Medlem

Låter mer som att de köpte hennes tystnad och- eller lite beröm och en jämställdhetsstämpel.

Medlem

Det ser ju bättre ut i cv:t om man lämnar med huvudet högt så att säga och ska söka nytt jobb än om man snackat skit om sin tidigare arbetsgivare.

Man får inte glömma att det finns folk, precis som du och jag som säkert jobbar röven av sig och älskar sitt jobb. Tycker det är fel att dra alla anställda över en kamm.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

"jag har så himla mycket hopp för det här företaget.. Att jag genast ska börja jobba någonannanstans."

RIP Blizzard, företaget som gjorde alla underbara spel från när man växte upp finns helt enkelt inte längre.

Medlem

Vad gjorde Intel för att komma tillbaka till Matchen de anställde en Ingenjör som VD, och nu är Alder Lake Ute och härjar vilt.

Ett Spelföretag borde rimligen styras till 100% av gamers som Blizzard brukade vara, när Miljardsummor blandas in då dyker dessa Kackerlackor fram och bryr sig bara om Cash och förstör allt de byggt upp.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Skulle jag killgissa så blev hon erbjuden positionen för att Blizzard uppenbarligen behöver fixa sitt rykte, men insåg att hon bara var en affisch utan egentlig makt (en kvinna kan ju inte styra Blizzard, eller hur grabbar! Höhö, ses i Cosby-suiten sen!) och tröttnade till slut.

Hon tillhörde redan ledningsgruppen sedan tidigare dock, i form av rollen som "Executive Vice President of Development", och hade tidigare varit i ledningsgruppen och som "studio head" för spelstudion Vicarious Visions under 17 år (innan de blev uppköpta av Activision/Blizzard). Tror mer att rollen var relativt begränsad, då de båda fick dela rollen som "Co-leader" istället för "President" etc, vilket eventuellt inte gett lika stort svängrum att genomföra de förändringar som behövs.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Gaara:

Blizzard och deras spel har varit en stor del av min mitt liv och uppväxt, jag har haft starka känslor för dem som något jag gillar extremt mycket då det är de som skapat alla världar jag gillat att vara i.

Känns nästan som jag själv tappat verklighetsuppfattningen...

Njae, Blizzard är inte det företaget längre, sentimentaliteten vi har är mot ett företag som bara finns kvar i namn.

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Skulle jag killgissa så blev hon erbjuden positionen för att Blizzard uppenbarligen behöver fixa sitt rykte, men insåg att hon bara var en affisch utan egentlig makt (en kvinna kan ju inte styra Blizzard, eller hur grabbar! Höhö, ses i Cosby-suiten sen!) och tröttnade till slut.

Activision styr allt nu. De här nya på Blizz blev väl inte ens VD, utan "Co-Leader"? lol.

Medlem

hahaha......inspirerad av folk där, och sen bara hoppa av sådär. Det är ett roligt skämt i sig. Nån har kastat stinking cloud i deras brunn.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

med tanke på bara av tonen av en del kommentarer här så skulle jag kunna tänka mig att hon vart rätt bombarderad av fördomar och hat och sa fuck it, not worth it!

Medlem

Typ dom flesta kör sånt snack oavsett om man slutar frivilligt eller blir utputtad.

Inget konstigt, kan bara se till mig skulle alldrig snacka skit om företaget man slutar från oavsett skäl.

Inte svårt att läsa mellanraderna på det där uttalandet, och så klart tråkigt men på 3 månader hinnar man ha väldigt liten impact på en sån hög position för mycket internpolitik,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Vid det här laget har jag tappat hoppet om Blizzard. Jag är trött på att läsa om Blizzard och deras problem.

Jag skulle hellre vilja se att alla slutar på Blizzard. Lägg ner eller sälj Blizzard. Låt alla som jobbar där få en årslön betalt.

Starta därefter en stor inkubator för tidigare Blizzardanställda. Hjälp dem starta upp ett 100-tal indiestudios istället.

_

Mike Morhaime med flera har ändå redan lämnat skeppet.

https://www.eurogamer.net/articles/2021-07-24-ex-blizzard-bos...

Det ska bli spännande och se vad Dreamhaven hittar på:

In 2020, Mike Morhaime founded Dreamhaven, a new video game company. The company is based in Irvine, California, and has two game development studios called Secret Door and Moonshot Games. Dreamhaven, Inc. operates under Moonwell Studios LLC.

https://www.dreamhaven.com/


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Vid det här laget har jag tappat hoppet om Blizzard. Jag är trött på att läsa om Blizzard och deras problem.

Jag skulle hellre vilja se att alla slutar på Blizzard. Lägg ner eller sälj Blizzard. Låt alla som jobbar där få en årslön betalt.

Starta därefter en stor inkubator för tidigare Blizzardanställda. Hjälp dem starta upp ett 100-tal indiestudios istället.

Låt Blizzard gå i graven

Mike Morhaime med flera har ändå redan lämnat skeppet.

https://www.eurogamer.net/articles/2021-07-24-ex-blizzard-bos...

Det ska bli spännande och se vad Dreamhaven hittar på:

In 2020, Mike Morhaime founded Dreamhaven, a new video game company. The company is based in Irvine, California, and has two game development studios called Secret Door and Moonshot Games. Dreamhaven, Inc. operates under Moonwell Studios LLC.

De personerna du snackar om är ju de som var ansvariga för det Blizzard nu är stämda över.
Hur tänker du här?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

De personerna du snackar om är ju de som var ansvariga för det Blizzard nu är stämda över.
Hur tänker du här?

Jag vet inte. Jag tror, Morhaime et al. vet om vad de gjort för fel och sen lärt sig. Tiden får döma.

Jag är också sjukt optimistisk till att Activision Blizzard förlorar talang till nystartade företag som förhoppningsvis inte är lika giriga som Activision Blizzard. Jag är hoppfull!

Jag är pessimistisk till att försöka ”rädda” Blizzard. De finns väl ändå inget något värt att rädda där. I min bok, slutade Blizzard släppa bra spel omkring 2006. Sen blev det sämre spel, och ”auction house”, ”Don’t you have phones?!” samt en jävla massa extra kostnader för allt Activision Blizzard kunde drömma upp.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Påminner mig om den där artikeln för 2 år sedan...
Där det visar sig att andra spel skapas och dör under World Of Warcrafts levnadsår, som fortfarande lever så vad än folk yrar om så är ändå Blizzard som varumärke starkast. Fastän folk lämnat skutan gång på gång.

Wildstar
Release date: June 2014 Died: November 2018
WildStar development started in 2005, after 17 former members of Blizzard Entertainment founded Carbine Studios.
https://www.pcgamer.com/mmo-graveyard

Sen att spelföretag är "giriga", alla spelföretag vill tjäna pengar, punkt. Att gå från åtskilliga miljoner i intäkter på subscription till att tappa år efter år är att gå back.
Problematiken med att driva ett företag är att det måste gå med vinst för varje år för att det ska vara lönsamt.

Medlem

Folk som sa Blizzard inte var dött på artikeln om Overwatch 2 och Diablo förseningen?

PepeLaugh

Medlem
Skrivet av Mike_Swe:

Vad gjorde Intel för att komma tillbaka till Matchen de anställde en Ingenjör som VD, och nu är Alder Lake Ute och härjar vilt.

Ett Spelföretag borde rimligen styras till 100% av gamers som Blizzard brukade vara, när Miljardsummor blandas in då dyker dessa Kackerlackor fram och bryr sig bara om Cash och förstör allt de byggt upp.

Det var ju de gamers som styrde Blizzard som stod för trakasserierna och företagskulturen som orsakade sitsen de är i nu.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det var ju de gamers som styrde Blizzard som stod för trakasserierna och företagskulturen som orsakade sitsen de är i nu.

Jag menade generellt inte specifikt om Blizzard, viderfolk finns överallt speciellt i regeringar och självklart även bland gamers.


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av Ahris:

Det var ju de gamers som styrde Blizzard som stod för trakasserierna och företagskulturen som orsakade sitsen de är i nu.

Företagskulturen är ett relativt litet problem jämfört med att allt de tar i blir till bajs nuförtiden.

Medlem

Man får hoppas det finns hopp, annars kanske man inte erbjuder 70 miljarder för det...

Kan tänka att MS har någon liten plan för företaget.

1
Skriv svar