PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Medlem
Skrivet av Allfadernille:

Åhå ska kika Instagram. Använde knappt appen men nu så kanske den kan göra nån nytta. Har jagat en konsol ett halvår men inte lyckats hehehe.

Kolla Webhallen igen, finns ute igen!


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av Allfadernille:

Åhå ska kika Instagram. Använde knappt appen men nu så kanske den kan göra nån nytta. Har jagat en konsol ett halvår men inte lyckats hehehe.

finns på elgiganten igen också

It's not a lake, it's an ocean

Tack för tips. Nu slog jag till på en PS5. Hade tänkt vänta någon månad till, men det kändes som att det var dags. En liten 40-årspresent till mig själv.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Tack för tipset, köpte precis en PS5 från Elgiganten och hann tipsa brorsan om att göra samma sak. Får se om jag egentligen vill behålla den, men om inte lär det finnas någon kompis som vill ha den till självkostnadspris

Medlem

Awwww yis!
Tack gubbar! Högg en från Elgiganten

Medlem
Skrivet av rangman_106:

finns på elgiganten igen också

Tvekade innan och missade chansen då… men såg detta som ett tecken att försöka igen och den här gången tvekade jag inte 😎

Medlem

Webhallen igen, Digital Edition. 33st på lager

https://www.webhallen.com/se/campaign/9198-Online-Only-PlaySt...


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av Albrion:

Varför begränsa sig till endast hutlösa sony store priser? 🙂

PS Men det är ju bevisligen ett dåligt köp?

PS2 Det är ju som med gamla bläckstråleskrivare. Du får skrivaren "gratis" men den dagen bläckpatroner tar slut sitter du där och gråter när du ser priserna. Samma här fast du får betala för skrivaren också.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Varför begränsa sig till endast hutlösa sony store priser? 🙂

No one asked, sorry men detta är en tråd för att ge folk chans att se när det finns PS5 tillgängliga. Igår fanns standard, idag fanns det digital på lager.

Vissa vill ha standard, andra digital för enbart digitala köp eller PS Now. Det fina med valmöjlighet, varje person får göra sitt val vad de vill spendera sina pengar på som passar dem bäst.

Onödig kommentarer bidrar inget mer än negativt eller får folk som köper digital att få det att kännas som ett dåligt köp.


signatur

PC | Asus Rog Ally | PS5 | Switch

Medlem
Skrivet av A1200G:

Varför begränsa sig till endast hutlösa sony store priser? 🙂

PS Men det är ju bevisligen ett dåligt köp?

PS2 Det är ju som med gamla bläckstråleskrivare. Du får skrivaren "gratis" men den dagen bläckpatroner tar slut sitter du där och gråter när du ser priserna. Samma här fast du får betala för skrivaren också.

Eller så lever man på 2020-talet och inser att ju mindre kartonger, skivor, kassettband osv man har i hemmet desto smidigare. Reorna kommer snabbt nuförtiden


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av A1200G:

Varför begränsa sig till endast hutlösa sony store priser? 🙂

PS Men det är ju bevisligen ett dåligt köp?

PS2 Det är ju som med gamla bläckstråleskrivare. Du får skrivaren "gratis" men den dagen bläckpatroner tar slut sitter du där och gråter när du ser priserna. Samma här fast du får betala för skrivaren också.

Onödig kommentar och oavsett off-topic i denna tråd.

Medlem
Skrivet av wololo:

danke, beställd. synd bara att jag inte verkade kunna nyttja mitt presentkort.

Beställd igår, skickad idag.

Snabba puckar.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av wololo:

Beställd igår, skickad idag.

Snabba puckar.

Samma här. Jag lär ha den senast på min 40-årsdag på torsdag.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av PFC Hudson:

Eller så lever man på 2020-talet och inser att ju mindre kartonger, skivor, kassettband osv man har i hemmet desto smidigare. Reorna kommer snabbt nuförtiden

Sen kan du skaffa benify för en engångskostnad på 29:- så har du 20% på alla PS-store köp, då är det plötsligt ingen skillnad mot fysiska priser längre, eller åtminstone försumbar.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Sen kan du skaffa benify för en engångskostnad på 29:- så har du 20% på alla PS-store köp, då är det plötsligt ingen skillnad mot fysiska priser längre, eller åtminstone försumbar.

Hur skaffar man det? Var inne på deras sida men kunde inte hitta nåt, och det företag jag jobbar på är inte anslutna heller.

Medlem
Skrivet av gizm0:

Hur skaffar man det? Var inne på deras sida men kunde inte hitta nåt, och det företag jag jobbar på är inte anslutna heller.

https://www.benifydealsprivat.se/

Medlem

Tack! Om mitt jobb väljer sen att ansluta sig så spelar det då ingen roll eller?
Det jag menar är att vi har pratat om att ansluta till Benify för att lättare att få tillbaka på friskvårdsbidraget istället för vi lägger ut det i förskott för att sen få tillbaka det på nästa lön så sköts allt via Benify. Så det kommer inte strula till det i framtiden sen?

Medlem
Skrivet av gizm0:

Tack! Om mitt jobb väljer sen att ansluta sig så spelar det då ingen roll eller?
Det jag menar är att vi har pratat om att ansluta till Benify för att lättare att få tillbaka på friskvårdsbidraget istället för vi lägger ut det i förskott för att sen få tillbaka det på nästa lön så sköts allt via Benify. Så det kommer inte strula till det i framtiden sen?

Det kan jag inte tänka mig. Tror du får en inloggning till benify-appen bara helt enkelt när du betalar 29:-. Skulle sen din arbetsplats ansluta sig så är det mest troligt bara att du loggar in med ett annat konto.

Medlem
Skrivet av lars_kongo:

Det kan jag inte tänka mig. Tror du får en inloggning till benify-appen bara helt enkelt när du betalar 29:-. Skulle sen din arbetsplats ansluta sig så är det mest troligt bara att du loggar in med ett annat konto.

Står att det ska ta 5min innan man får inloggningsuppgifterna. Var väl en 1h sen minst jag fyllde i och betalade. Bara jag som fått vänta så här länge?

En sak som slog mig efteråt var, hur ska dom se att just jag betalade osv? Stod ingenting om att skriva referens eller att jag skrev mitt telefonnummer i formuläret t ex.

Edit: Mailat supporten, får väl se vad dom svarar. Aldrig varit med om att man kan swisha någon så utan uppgifter och att dom ser vem det är ifrån. Men jag kanske har fel...

Medlem
Skrivet av Marooned:

Står att det ska ta 5min innan man får inloggningsuppgifterna. Var väl en 1h sen minst jag fyllde i och betalade. Bara jag som fått vänta så här länge?

En sak som slog mig efteråt var, hur ska dom se att just jag betalade osv? Stod ingenting om att skriva referens eller att jag skrev mitt telefonnummer i formuläret t ex.

Edit: Mailat supporten, får väl se vad dom svarar. Aldrig varit med om att man kan swisha någon så utan uppgifter och att dom ser vem det är ifrån. Men jag kanske har fel...

Har också väntat, men stod nånting det skulle ta upp till en vecka eller nåt när dom har sett betalningen så att säga. Gjorde en extra registrering på sidan men fick inget meddelande att typ denna epost används redan.

Medlem
Skrivet av gizm0:

Har också väntat, men stod nånting det skulle ta upp till en vecka eller nåt när dom har sett betalningen så att säga. Gjorde en extra registrering på sidan men fick inget meddelande att typ denna epost används redan.

Verkar luddigt som fan...Men har ju hört om Benify och att folk använder det som för sina friskbidrag osv. Så någon scam är det ju inte. Nåja inväntar svar från supporten så löser det sig säkert.

Medlem

Klickade hem en Ps5 på Netonnet bara sådär. Kommer inte tror det är sant förrän den är här. Tack till alla i tråden som peppat att kolla in olika sidor vilket gjorde att jag hade tur.

Medlem

Jag lyckades också klicka hem ett ps5 från netonnet, om allt gick igenom så kommer det redan imorgon tack johnknekt för ditt inlägg.

Medlem
Skrivet av Marooned:

Verkar luddigt som fan...Men har ju hört om Benify och att folk använder det som för sina friskbidrag osv. Så någon scam är det ju inte. Nåja inväntar svar från supporten så löser det sig säkert.

Fick Mail med inloggningsuppgifter för en liten stund sen, så du bör också fått ett.

Medlem
Skrivet av gizm0:

Fick Mail med inloggningsuppgifter för en liten stund sen, så du bör också fått ett.

Blir lite nyfiken på detta. Vad gör denna lösning för dig? Hur funkar det med PS Store? Vore ju guld att kunna få rabatter från SONYs schweine dyra butik.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Håll koll på Spel o Sånt om ni fortfarander ute efter ps5. Börjar rulla in bundles just nu

https://www.spelochsant.se/kategori/playstation5/konsol

Medlem

Va inne på Elgiganten i barkarby idag å dom hade mer än 10st xbox-x ståendes på golvet.

Skriv svar