Senaste spelet du slutade spela?

Medlem
Senaste spelet du slutade spela?

Finns ju diverse trådar för filmer/serier man sett samt senaste spelet man klarade.
Men, senaste spelet man inte klarade då? För att det var får svårt, för buggigt, för tråkigt?

Jag börjar med Nier: Automata.
Spelade under tre kvällar, totalt 5-6h.
Första kvällen, vafan är det här? skumma gubbar, dom rör sig konstigt. skumma kameravinklar. aja, får testa lite till.
Andra kvällen, fortfarande skumt, inte överens med gameplay, men dom här robotarna, hmm, spännande.. vart tar det här vägen?
Tredje kvällen, men suck och stön och pust på gameplay.. orkar inte..


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Måste snart vara uppe över 1000 spel som jag slutat spela.

edit: såg nu att det stod "senaste" zZzZ

Anvil: Började spela annat
Outriders: Började spela annat
Halo Infinite MP: Började spela annat. Tröttnade på värdelös battlepass, mtx, dåliga playlist, mycket latency, CTD och disconnects som gör en bannad från matchmaking.
Project Zomboid: Började spela annat.

Medlem

Horizon: Zero dawn.

Har egentligen inget negativt att säga. Spelade väl en 5-10 timmar och blev inte speciellt intresserad av historien.

Kan ha bidragit att jag varit lite bränd på open world.

Medlem

Det är VÄLDIGT sällan det händer, när jag väl påbörjat ett spel på riktigt så brukar jag spela klart det. Men det senaste spelet var förmodligen Horizon Zero Dawn. Det gick bara inte. Gav det en 6-7 h men det blev aldrig särskilt roligt eller fängslande. Så besviken efter all hype.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Doom 64 samt Doom 3 är på paus, Doom 3 kommer jag nog inte återuppta alls, Doom 64 kommer nog tas upp igen

Quake-konnässsör
Medlem

Brukar lira flera samtidigt, men slutade typ samtidigt med dessa 3.

Football Manager 2022 - efter 12 säsonger behöver jag en paus

Overwatch - blev trött på extremt toxic community.

Ghost of Tsushima - fan vad bra spel, men inte för mig, svårt att komma in i det.

Medlem

Har två halvfärdiga spel:
1. Hellblade: Senuas Sacrifice (ca. 6 timmar in)
2. The Witcher 3 (över 100 timmar in)

Jag ska beta av dem tids nog. De är riktigt bra spel.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Gamedec, riktigt bra koncept men de lyckades inte få till det. Dels kändes det inte som ett rollspel utan mer som peka och klicka samt så var speldesignen på samuraj banan värdelös så jag slutade spela där. Det påminde mig lite om de senaste shadowrun spelen fast att de hade tagit bort striderna och hackingen.

Chefredaktör

New World. Hade roligt första 20 timmarna sen blev allt det dåliga för uppenbart. Buggar, trasig ekonomi, tomma servrar, repetetiva quests och grindfest för craftingen. Väntade in ett gäng uppdateringar men det gav mig inget. Avinstallerade.

Medlem

Last of us: Part 2
Blev väldigt paff på hur välpolerat det var. Animationer, detaljer, artdirect, så grymt snyggt och bra. Reste utomlands en vecka till solen. Efter jag kom hem har jag bara inte kunnat starta det. Tappat momentum. Men en dag så 😆


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

1. Kena: Bridge of Spirits (3-4 timmar in)
2. Hellblade (4-5 timmar in)

Vanligtvis så brukar jag slutföra de spel jag påbörjar men det var något som inte riktigt klickade. Får se om man ger sig på dessa inom en snar framtid.

Medlem

Tror att jag kommer att ta upp båda i sinom tid men jag har lagt Kingdom Come Deliverance och Metro Exodus på is. Det är något med gameplay som gör att båda spelen känns klumpiga och dessutom är laddningstiderna många gånger alldeles för långa för att jag ska orka spela mer än någon timme.

Kingdom Come är något av en slow-burner vilket jag inte har något emot men när man inte ens kan plocka upp kartan eller sin questlog utan att laddningsikonen dyker upp så tröttnar man efter ett tag. Har även problem med buggar i det här spelet, framför allt under dialogerna. NPC's som svävar upp och ner och vars ansikten tar lång tid att generera, pop-ins o.s.v. Lade över 50 timmar på det i höstas men har sedan dess knappt spelat. Känns oerhört tråkigt eftersom storyn är intressant och spelvärlden grymt välgjord. Finns mycket som är bra med spelet men de tekniska problemen gör att jag har svårt att ryckas med. Rytmen i spelet, som redan är ganska långsam, blir liksom lite outhärdlig när det inte flyter på som det var tänkt.

Metro Exodus av lite samma anledningar. Älskar storyn och spelvärlden som de har byggt upp men ibland tar det flera minuter att bara ladda min sparfil när jag startar upp spelet så redan där får man en dålig känsla. Något med gameplay här också som är svårt att sätta fingret på men som känns väldigt klumpigt. Gillar inte heller riktigt känslan i vapnen - det finns liksom ingen tyngd i dem. Vill verkligen älska det här spelet men det känns bara så opolerat.

Medlem

mad max på konsoll. trodde jag aldrig men jag har tröttnat.
samt red dead 2 . lite för långsamt för mig , får lite damp.

Medlem

Halo Infinite kampanjen. Slutade efter 3-4h. Det är ett väldigt bra spel där skjutandet känns riktigt bra med handkontroll. Förstår inte varför vissa kan göra det så bra och andra så mediokert? Dock lider spelet av lite samma som alla andra open world spel att det är lite samma hela tiden. Tror också jag slutade spela mycket för att jag ville egentligen inte spela det från början, utan det var del av min backlogg som jag ville köra igenom och då tvingade mig själv att spela det.

Jag kom till en punkt där jag dog 5 gånger på raken sen la jag kontrollen till sidan och gick och spelade StarCraft istället. Nu får det vara nog med backloggen ett tag. Får se om jag återkommer till Halo eller det får vara så helt enkelt. Är ju ingen riktig FPS kille heller.

Medlem

Dragon Age Inquisition, jag har försökt...Så oerhört många gånger då jag älskar Origins och tyckte ändå att tvåan var okej...Men det går bara inte. Världen och karaktärerna är inte alls engagerande och questerna känns som att de tittat på World of Warcraft 2007 och typ kopierat rakt av men med en sämre story....Tror jag får inse att jag aldrig kommer ta mig igenom det där spelet.

Medlem

Typ 99% av alla spel jag startar avslutar jag lika snabbt. Är väldigt få spel som jag fastnar för under en längre tid nu för tiden. Vill gärna gilla dem men jag kanske helt enkelt tröttnat på att spela?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av G4ruda:

Horizon: Zero dawn.

Har egentligen inget negativt att säga. Spelade väl en 5-10 timmar och blev inte speciellt intresserad av historien.

Kan ha bidragit att jag varit lite bränd på open world.

Samma här. Inget direkt fel någonstans, men fick ingen feeling, helt enkelt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Knalle:

Metro Exodus av lite samma anledningar. Älskar storyn och spelvärlden som de har byggt upp men ibland tar det flera minuter att bara ladda min sparfil när jag startar upp spelet så redan där får man en dålig känsla. Något med gameplay här också som är svårt att sätta fingret på men som känns väldigt klumpigt. Gillar inte heller riktigt känslan i vapnen - det finns liksom ingen tyngd i dem. Vill verkligen älska det här spelet men det känns bara så opolerat.

Jag gav upp Metro Exodus någon timme in, tyckte att kontrollen var bökig och att berättelsen inte riktigt tog fart. Men sedan gav jag det en andra chans och fastnade helt. Kontrollen blev jag aldrig riktigt vän med, den kändes ointuitiv hela vägen in i mål, men spelet tar sig verkligen på alla andra plan och jag är glad för att jag gav det en andra chans. Älskade framför allt miljöerna och berättelsen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Frilansare
Skrivet av G4ruda:

Horizon: Zero dawn.

Har egentligen inget negativt att säga. Spelade väl en 5-10 timmar och blev inte speciellt intresserad av historien.

Kan ha bidragit att jag varit lite bränd på open world.

Skrivet av Ruffles:

Samma här. Inget direkt fel någonstans, men fick ingen feeling, helt enkelt.

Ska härmed erkänna att jag också ger upp det. Hade som mål att ta mig igenom slutet och expansionen innan Forbidden West, men nu har jag tagit beslutet att kolla igenom storyn på YT istället. Trist, men prokrastinerar man så prokrastinerar man.

Medlem

Har nåt uppdrag kvar i Cyberpunk... spelade Far Cry 6 ett par timmar men fan det var inge kul.

Senaste Halo, samma där, körde en del multiplayer och ett par timmar kampanj, sen dog det. Oklart varför.


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem

A Plague Tale: Innocence. Spelat kanske 3 timmar sammanlagt. Det är snyggt och historien är någorlunda intressant, men alldeles för linjärt och alldeles för repetitivt. Det finns en gräns för hur många gånger man kan kasta en sten på en hängande gryta innan det blir enformigt.

Medlem

Forza Horizon 5

Hade oerhört kul i 40-50 timmar sen, bara över en natt, tog det slut och jag har inte startat spelet sedan före jul och känner inte det minsta sug. Blev som "klar" med det utan att på långa vägar låst upp det mesta.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av jaqob_:

A Plague Tale: Innocence. Spelat kanske 3 timmar sammanlagt. Det är snyggt och historien är någorlunda intressant, men alldeles för linjärt och alldeles för repetitivt. Det finns en gräns för hur många gånger man kan kasta en sten på en hängande gryta innan det blir enformigt.

Spelade precis klart A plague tale. Du får flera nya förmågor de flesta är dock till slungan men under spelets gång och särskilt på slutet kändes det verkligen som att det fanns hyffsat stor variation hur man kunde lösa de olika banorna. Tog mig strax över 15 timmar att spela igenom. Men visst det är linjärt men så är det ju fokuserat på berättelsen och inte öppen värld.

Flakmonkey

GTAV, har egentligen aldrig gillat GTA-serien sedan det blev 3D men jag tog mig igenom GTAIV så trodde att GTAV skulle vara värt det, men icke. Vet inte vad det är för jag har inget problem med open world som sådant där man har massa andra saker att göra, men av någon anledning klickar inte GTA. Kanske är för att det utspelar sig i nutid som det tar emot, inte lika intressant som något historiskt, fantasy eller scifi-tema.

Medlem
Skrivet av G4ruda:

Horizon: Zero dawn.

Har egentligen inget negativt att säga. Spelade väl en 5-10 timmar och blev inte speciellt intresserad av historien.

Kan ha bidragit att jag varit lite bränd på open world.

Skrivet av Balunan:

Det är VÄLDIGT sällan det händer, när jag väl påbörjat ett spel på riktigt så brukar jag spela klart det. Men det senaste spelet var förmodligen Horizon Zero Dawn. Det gick bara inte. Gav det en 6-7 h men det blev aldrig särskilt roligt eller fängslande. Så besviken efter all hype.

Skrivet av Ruffles:

Samma här. Inget direkt fel någonstans, men fick ingen feeling, helt enkelt.

Det tar lite tid innan det öppnar upp och blir bra.
När man kommer till Sunfall så blir det mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Det tar lite tid innan det öppnar upp och blir bra.
När man kommer till Sunfall så blir det mycket bättre.

Jo det gäller att ta sig till en viss nivå och lära sig hur spelet funkar, för sen öppnar det sig och blir fantastisk bra. Men alla orkar inte det och uppskattar inte att fiender har olika svagheter som man måste lära sig för att vinna. Detsamma med Ghost of Tsushima ett spel som blev som bäst på slutet när man börjar mästra stridssystemet.

Många gillar spel med enkla kontrollers där det bara är att kötta på tills man kommer vidare . Så att dom kan spela flera olika spel parallellt, vilket för mig i allafall är väldigt svårt att tex hoppa mellan Ghost och Horizon var o varannan dag. Sådana spel kräver att man övar in kontrollerna och strategin så att den sitter i ryggmärgen.

Men att hoppa mellan Halo, Cod och kanske farcry är inga större problem, men dessa spel tilltalar inte mig.

Dom senaste spelen jag gett upp var
Halo Infiniti kampanjen, gillade vissa vapen men det saknades väldigt mycket annat.
Deathloop där jag tröttnade på att spela om sekvenser hela tiden.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Jo det gäller att ta sig till en viss nivå och lära sig hur spelet funkar, för sen öppnar det sig och blir fantastisk bra. Men alla orkar inte det och uppskattar inte att fiender har olika svagheter som man måste lära sig för att vinna. Detsamma med Ghost of Tsushima ett spel som blev som bäst på slutet när man börjar mästra stridssystemet.

Många gillar spel med enkla kontrollers där det bara är att kötta på tills man kommer vidare . Så att dom kan spela flera olika spel parallellt, vilket för mig i allafall är väldigt svårt att tex hoppa mellan Ghost och Horizon var o varannan dag. Sådana spel kräver att man övar in kontrollerna och strategin så att den sitter i ryggmärgen.

Men att hoppa mellan Halo, Cod och kanske farcry är inga större problem, men dessa spel tilltalar inte mig.

Dom senaste spelen jag gett upp var
Halo Infiniti kampanjen, gillade vissa vapen men det saknades väldigt mycket annat.
Deathloop där jag tröttnade på att spela om sekvenser hela tiden.

Ja jag va nästan nära att sluta Horizon också men gav det en stund till och sen bang så vart det nästan ett nytt spel.

Hoppas att nya inte kräver lika lång tid innan man kommer in i det.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Neverwild:

Det tar lite tid innan det öppnar upp och blir bra.
När man kommer till Sunfall så blir det mycket bättre.

Som så ofta. Det står på listan över spel jag ska ge en andra chans i år. Och så The Sinking City, som jag ska försöka ge en tredje chans.

Skrivet av Joakim Bennet:

Ska härmed erkänna att jag också ger upp det. Hade som mål att ta mig igenom slutet och expansionen innan Forbidden West, men nu har jag tagit beslutet att kolla igenom storyn på YT istället. Trist, men prokrastinerar man så prokrastinerar man.

Ja, det är ju inget man direkt springer igenom heller.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag gav också upp Horizon: Zero Dawn efter kanske 6-7h. Gameplay var ok men hade lite svårt för spelets setting med dinosaurierobotarna som gick runt och betade gräs plus att sidouppdragen kändes som fetch quests. Men jag blir lite sugen på att testa igen nu när nästa spel är så hypeat och att jag läste ovan att det ska bli mycket bättre efter ett tag.

Senaste spelet jag slutade spela var Aliens: Fireteam elite. Nytt spel som känns väldigt gammalt och allmänt dåligt gjort. Får fortsätta vänta på ett bra Aliens-spel...


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

123
Skriv svar