765 miljoner spel gavs bort via Epic Games Store i fjol
Väldigt generöst, men hur länge kan det hålla att bara ge bort allt?
Finns gott om kinesiska blodspengar.
Väldigt generöst, men hur länge kan det hålla att bara ge bort allt?
Förmodligen så länge Fortnite drar in pengar.
Plockar hem alla AAA-spel o AA-spel trots att jag äger de redan via Steam. Plockar även hem de absolut mest kända indie spelen också men det är mycket jag skippar som ser riktigt trist ut.
((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))
==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @:4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @:2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @:144Hz || 250 Mbit --Fiber || NordVPN™ ||
Så de får tillbaka lite mer än 1 dollar på varje spel de ger bort gratis? Låter hållbart.
Tanken är för folk att känna att de har hundratals spel på epic store, och problemet "jag har alla mina spel på steam, varför ska jag köpa spel på en plattform jag inte har spel" blir mindre.
Förmodligen så länge Fortnite drar in pengar.
Det talas inte lika mycket om den, men deras spelmotor ger bra med cash också.
Jag har funderat på om kan vara så att Epic har olika ersättningsnivåer till skaparna av spelen. Som exempel låg ersättning om spelet aldrig spelas, och full ersättning om användaren faktiskt spelar spelet en stund. Har svårt att se hur det skulle gå att bära ekonomiskt för Epic annars trots syftet att skapa en tillväxt av användare.
Jag har funderat på om kan vara så att Epic har olika ersättningsnivåer till skaparna av spelen. Som exempel låg ersättning om spelet aldrig spelas, och full ersättning om användaren faktiskt spelar spelet en stund. Har svårt att se hur det skulle gå att bära ekonomiskt för Epic annars trots syftet att skapa en tillväxt av användare.
Det är olika kontrakt för olika företag, men jag har för mig att de räknar på hur många konton som skapas under gratisperioden som en bonus, inte hur många som spelar.
Det talas inte lika mycket om den, men deras spelmotor ger bra med cash också.
Ja, UE drar nog in en hel del. Men där återinvesteras nog även en stor del av vinsten i att vidareutveckla motorn, medan Fortnite förmodligen bara får tillbaka en bråkdel av vad det drar in.
Har nog tagit de flesta gratisspel på Epic men har inte spelat något av dem. Egetligen bara Among us som min dotter har spelat.
Hade haft långt mer användning av grattisspelen när jag var ung. Nu köper jag bara spelen som jag är mest sugen på i samband med reor eller release. Sällan gratisspelen matchar suget, tvärtom verkar de ger mer likgiltig inställning till spelet. Påminner lite om när steam var nytt och man köpte alla de där spelsamlingarna för att de var någon enstaka bra titel man ville ha, resten har legat i backlogen i typ 15 år. Det enda spelet gratisspelet som jag känner av att jag har missat och vill spela är Subnautica, sneglar på det och uppföljare på steam men bara tanken på att det har varit gratis ger avsmak
Ja, UE drar nog in en hel del. Men där återinvesteras nog även en stor del av vinsten i att vidareutveckla motorn, medan Fortnite förmodligen bara får tillbaka en bråkdel av vad det drar in.
Fortnite och UE är nog hårt sammansvetsade. Enkel plattform att testa nya funktioner i motorn och se hur det fungerar på allt från konsoler, tunga PCs till telefoner. Så det som investeras i UE investeras i Fortnite. Sen vet jag inte hur dealen mellan Marvel och Epic ser ut, men Spider-Man och resten av gänget är nog inte gratis att ha med i spelet