"Vem är Jesus?"

Medlem

"He that believeth and is baptized shall be saved; but he that believeth not shall be damned." -- Mark 16:16

Ett av många skrämsel budskap i bibeln för att härska med.

Tänk er att 10% av 10milj. kristna, alltså 1 miljon, följer bibeln bokstavligt så kan ni förstå varför så mycket tragiskt har hänt o kommer att hända människor. 1 miljon extremister kan orskaka ofantlig skada på omgivningen speciellt i en maktsituation då de
tvingar med många fler.

Vad gör då de så kallade "goda kristna" (tex präster som är mer toleranta emot andra religioner osv) emot extremister?
Svar: Inget, de hoppas genom bön att Gud ska ordna till det!!!
Fyfan så fega dom är.

Och nåt lika tragiskt är att de inte kan ändra det som står i bibeln, det säger väl allt..suck.

Medlem
Skrivet av ironsten:

Och nåt lika tragiskt är att de inte kan ändra det som står i bibeln, det säger väl allt..suck.

Fast varför vill man ändra något Gud har sagt?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av ironsten:

"He that believeth and is baptized shall be saved; but he that believeth not shall be damned." -- Mark 16:16

Ett av många skrämsel budskap i bibeln för att härska med.

Tänk er att 10% av 10milj. kristna, alltså 1 miljon, följer bibeln bokstavligt så kan ni förstå varför så mycket tragiskt har hänt o kommer att hända människor. 1 miljon extremister kan orskaka ofantlig skada på omgivningen speciellt i en maktsituation då de
tvingar med många fler.

Vad gör då de så kallade "goda kristna" (tex präster som är mer toleranta emot andra religioner osv) emot extremister?
Svar: Inget, de hoppas genom bön att Gud ska ordna till det!!!
Fyfan så fega dom är.

Och nåt lika tragiskt är att de inte kan ändra det som står i bibeln, det säger väl allt..suck.

Visst kan det vara så som du skriver,men tänk på att det finns en ännu värre religon som kallas Islam:\

Medlem

På vilket sätt är Islam värre än kristendomen HollowMan?


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

På vilket sätt är Islam värre än kristendomen HollowMan?

På alla sätt enligt mig.

Medlem

Islam är inte "värre" än nån annan religion. Eller har du köpt panikpropagandan att alla muslimer är självmordsbombare?

Har du nån koll på vad islam är? Utöver det du ser på Rapport, menar jag. Shia, wahabi, sunni etc. Det är skillnad på muslimer och muslimer - på precis samma sätt som det är skillnad på katoliker och jehovas vittnen. Att säga att islam är "värre" än nåt annat är som att bunta ihop alla olika varianter av kristendomen och generalisera dom som en enda homogen grupp och utmåla dom som rasistiska homofober som vill tillbaka till medeltiden hela bunten. Vilket ju naturligtvis inte är sant.


signatur
Medlem

Sedär Gortie:) Tack för hjälpen hehe. Lite kusligt att jag tänkte ge ett liknande svar också.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Gortie:

Islam är inte "värre" än nån annan religion. Eller har du köpt panikpropagandan att alla muslimer är självmordsbombare?

Har du nån koll på vad islam är? Utöver det du ser på Rapport, menar jag. Shia, wahabi, sunni etc. Det är skillnad på muslimer och muslimer - på precis samma sätt som det är skillnad på katoliker och jehovas vittnen. Att säga att islam är "värre" än nåt annat är som att bunta ihop alla olika varianter av kristendomen och generalisera dom som en enda homogen grupp och utmåla dom som rasistiska homofober som vill tillbaka till medeltiden hela bunten. Vilket ju naturligtvis inte är sant.

Islam är bevisat betydlig värre än någon annan religon i utövande av våld mot andra troende.Men fortsätt att blunda,det är ni bäst på.Och hur ställer du dig till sharia lagar i Sverige,tycker ni att det är ok om dom inför det här?Varför påstår du att jag menar alla muslimer?Vilka är dom skyldiga till massmorden i Darfur t.e.x.? Var det katoliker som flög in i WTC? Tvingar kristna sina kvinnor att dölja sig?Halshugger vi kriminella? Fängslar vi homosexuella?o.s.v. o.s.v. listan kan göras hur lång somhelst:\

Medlem

Av dom religiösa fanatikerna ja. Dessa finns representerade på båda sidor. Islam är inte ensamma om fanatiker. Läser du bibeln och sedan koranen ska du se att båda böckerna innehåller lika mycket våld.

Islam är inte lika gammal som kristendomen, alltså behöver fanatikerna (som någon sa tidigare här på FZ) några år till på sig att mogna.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Av dom religiösa fanatikerna ja. Dessa finns representerade på båda sidor. Islam är inte ensamma om fanatiker. Läser du bibeln och sedan koranen ska du se att båda böckerna innehåller lika mycket våld.

Islam är inte lika gammal som kristendomen, alltså behöver fanatikerna (som någon sa tidigare här på FZ) några år till på sig att mogna.

Rent BS enligt mig,finns inte i närheten så många fanatiker inom kristendomen som det finns i Islam.

Finns folk som klagar på kristna åsikter om homos,kolla in vad Islamister tycker om samma sak.

http://www.youtube.com/watch?v=aQSJae6RuCk

I England visar några islamister sin vördnad för landet som tog emot dom...not.

http://www.youtube.com/watch?v=JXA-uQj0zfo&feature=related

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Rent BS enligt mig,finns inte i närheten så många fanatiker inom kristendomen som det finns i Islam.

Halva USA är väl ganska fanatiskt religiösa, attacken på Irak lyckades ju tack vare Gud (Bush pratade ju dagligen med Gud), skruva tillbaks tiden med 200 år och du kommer finna oerhört många kristna fanatiker, fan.... du kan nog skruva tillbaka 100 år.

Glömt bort nord-irland?

Skrivet av HollowMan:

Finns folk som klagar på kristna åsikter om homos,kolla in vad Islamister tycker om samma sak.

Så du länkar till... en youtubevideo där en snubbe pratar om detta.
Enligt Islam är inte homosexualitet en synd, det är när man sodomiserar (analsex) som det blir något hemskt och även om du är heterosexuell ska du straffas för detta, dock så står det inte att man ska mörda personen, bara straffa (vilket fanatiker tar till sin spets och driver för att mörda).

Du ska nog se att det finns minst lika många kristna som muslimska fanatiker, skillnaden är väl att dom muslimska skriker högst och därmed får mer utrymme i media(hur var det nu igen med vinklad media?).

Edit ;

Skrivet av HollowMan:

I England visar några islamister sin vördnad för landet som tog emot dom...not.

http://www.youtube.com/watch?v=JXA-uQj0zfo&feature=related

Så 20 muslimer är represantivt för varenda muslim som finns i England?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Ta valfri video från Pat Condell och se vad kristna skrivit:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av HollowMan:

Rent BS enligt mig,finns inte i närheten så många fanatiker inom kristendomen som det finns i Islam.

Halva USA är väl ganska fanatiskt religiösa, attacken på Irak lyckades ju tack vare Gud (Bush pratade ju dagligen med Gud), skruva tillbaks tiden med 200 år och du kommer finna oerhört många kristna fanatiker, fan.... du kan nog skruva tillbaka 100 år.

Glömt bort nord-irland?

Skrivet av HollowMan:

Finns folk som klagar på kristna åsikter om homos,kolla in vad Islamister tycker om samma sak.

Så du länkar till... en youtubevideo där en snubbe pratar om detta.
Enligt Islam är inte homosexualitet en synd, det är när man sodomiserar (analsex) som det blir något hemskt och även om du är heterosexuell ska du straffas för detta, dock så står det inte att man ska mörda personen, bara straffa (vilket fanatiker tar till sin spets och driver för att mörda).

Du ska nog se att det finns minst lika många kristna som muslimska fanatiker, skillnaden är väl att dom muslimska skriker högst och därmed får mer utrymme i media(hur var det nu igen med vinklad media?).

Edit ;

Skrivet av HollowMan:

I England visar några islamister sin vördnad för landet som tog emot dom...not.

http://www.youtube.com/watch?v=JXA-uQj0zfo&feature=related

Så 20 muslimer är represantivt för varenda muslim som finns i England?

Omg omg..så kom du med världens sämsta argument om att jämföra Darfur med Nord Irland,för dumt för att ens kommentera.

Fattar inte eran ide med att alltid försvara Islam vad dom än lyckas hitta på för jävelskap,Darfur e tydligen ok ,för katoliker och protestanter mördar ju varandra i hundratusental...eh nej det gör dom inte om du inte visste det.

So Man blir "bara" avrättad ibland om man är homo i valfritt muslimland?

klippet ifrån england har fått stort stöd ifrån lokala imamer och ledande islamska rollfigurer i England,så det är knappast 20 personer som inte gillar Engelska soldater och väst i allmänhet,undrar varför dom kommer till väst med ett otroligt stort hat mot oss?

Medlem
Skrivet av Ariath:

Ta valfri video från Pat Condell och se vad kristna skrivit:)

Ta valfritt land i väst och jämför mot valfritt muslimskt land och jämför hur demokratin står i paritet.

Medlem

Jag skrev ju där uppe att mognaden behöver några år till. Den kristna historien är långväga blodigare än vad islam är nu. Därför undrade jag vad du får islam till en värre religion.

Det är ingen som försvarar fanatiker öht. Vi säger bara att alla inte ska bära skulden för vad några dönickar håller på med.

Varför tror du fanatiska muslimer hatar västvärlden? Vad kan ligga till grund för ett sånt besinningslöst hat? Sug på den karamellen och återkom.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av Ariath:

Jag skrev ju där uppe att mognaden behöver några år till. Den kristna historien är långväga blodigare än vad islam är nu. Därför undrade jag vad du får islam till en värre religion.

Vad får du att kristendomen är mer blodig än Islam ifrån?Har du något bra argument för det?

Skrivet av Ariath:

Det är ingen som försvarar fanatiker öht. Vi säger bara att alla inte ska bära skulden för vad några dönickar håller på med.

Det är jag med på,sålänge det gäller på båda sidor.

Skrivet av Ariath:

Varför tror du fanatiska muslimer hatar västvärlden? Vad kan ligga till grund för ett sånt besinningslöst hat? Sug på den karamellen och återkom.

Jag vet faktiskt inte varför dom hatar helt oskyldiga i väst,kanske avundsjuka på ett överlägset samhälle.Vi har kanske fel tro enligt dom,eller kan du berätta hur det ligger till?Bara du inte kommer dragandes med korstågen skulle vara orsaken.Varför hatar dom fast att vi tagit emot dom och gett dom boende och i många fall arbete.Varför tycker ni synd om Islam men inte om Kristendom?..jag tycker ni hycklar.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Vad får du att kristendomen är mer blodig än Islam ifrån?Har du något bra argument för det?

Har du läst någon historia i skolan? Det kristna förflutna var förstås vänliga berättelser om omfamnande av otrogna. Korstågen, inkvisitionen, häxbränneri och allmänt dödande i herrens namn tillhör den kristna historien. Det rann blod och mycket.

Skrivet av HollowMan:

Jag vet faktiskt inte varför dom hatar helt oskyldiga i väst,kanske avundsjuka på ett överlägset samhälle.Vi har kanske fel tro enligt dom,eller kan du berätta hur det ligger till?Bara du inte kommer dragandes med korstågen skulle vara orsaken.Varför hatar dom fast att vi tagit emot dom och gett dom boende och i många fall arbete.Varför tycker ni synd om Islam men inte om Kristendom?..jag tycker ni hycklar.

Korstågen satte nog bara stenen i rullning. Jag kan berätta för dig att väst har under århundraden varit och petat överallt i världen, lagt sin näsa i blöt där den inte varit önskvärd osv. Sånt sätter sina spår.

En ganska nutida sak som förargar muslimer är staten Israel som väst (mestadels USA) håller om ryggen. Behöver jag utveckla området mer?

Dom som fått boende, arbete osv i väst och som fortfarande hatar är inte många som din video däruppe visade rätt tydligt.

Har du arbetat, umgåtts eller öht pratat med någon muslim? I min värld är dom som vilka människor som helst.

Till sist tycker vi (iaf jag) inte synd om islam eller kristendomen. Jag förespråkar ett avvecklande av all religion bara så du vet:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Kristendomen är en dödskult enligt Chrisopher Hitchens, man börjar först "leva" i helvetet efter att ha lidigt hela sitt liv... Då torde Jesus vara en "deathmonger" enligt honom. Jag går hellre och fiskar...

Medlem
Skrivet av Ariath:

Har du läst någon historia i skolan? Det kristna förflutna var förstås vänliga berättelser om omfamnande av otrogna. Korstågen, inkvisitionen, häxbränneri och allmänt dödande i herrens namn tillhör den kristna historien. Det rann blod och mycket.

Så du har också läst historia i skolan!Du har inte en aning om att Islams historia är kanske ännu värre blodig än kristendom.
--------------------------------------------------
Ämnet Islam är tabu i dagens politiker och mediavärld. Varför?

Varför diskuteras inte problematiken bakom vår styrelseform och islams värld. Vi kan konstatera följande.

1) Islam och demokrati kan aldrig förenas. I islam är lagarna redan givna av Allah och kan inte ändras. I en demokrati är det folket som stiftar lagarna - inte Gud eller Allah.

2) Lagen i koranen är Sharia. Enligt Sharia är kvinnan underordnad mannen. En kvinna som inte bär slöja är oren och således är alla kvinnor som inte bär slöja orena. Sharia påbjuder dödsstraff för äktenskapsbrott samt stympning av tjuvars lemmar.

3) Islam tillåter "pedofili". En muslim har rätt att gifta sig med en nioårig flicka - som Mohammed gjorde.

4) Islam tillåter inte ränta. En följd av detta är att kapitalbildningen i de muslimska länderna är obefintlig. Man lever på råvarutillgångar som stiger i pris (oljan)

5) I islamska länder finns ingen skatteuppbörd. Inga socialförsäkringar finns utan de fattiga är hänvisade till allmosor.

Varför diskuteras inte dessa frågor?

Med kännedom om vad islam står för är det inte underligt att motståndet mot Turkiets inträde i EU är massivt.

Skrivet av Hans-Ola Mårtensson, nyliberal i Lomma-Bjärred, f d moderat.

Skrivet av Ariath:

Korstågen satte nog bara stenen i rullning. Jag kan berätta för dig att väst har under århundraden varit och petat överallt i världen, lagt sin näsa i blöt där den inte varit önskvärd osv. Sånt sätter sina spår.

En ganska nutida sak som förargar muslimer är staten Israel som väst (mestadels USA) håller om ryggen. Behöver jag utveckla området mer?

Islam har i lika stor eller större del varit och tvingat på andra sina oönskade krav.Israel är en annan femma,jag sympatiserar inte med någon sida där nere.Israel använder till stor del mycket grymt övervåld,medans palestinier tycker det är ok att spränga sig själva till köttfärs med oftast helt oskyldiga som blir drabbade.USA förstår jag till viss del att dom hjälper Israel,då USA har en stark lobby som är judisk eller judiskt vänligt sinnad.Om inte USA skulle hjälpa Israel skulle staterna i M-östern få sina våta drömmar igenom,skulle sluta med utrotandet av hela Israels befolkning.Men som sagt,jag stöder inte någon av dessa idiotstater där nere.

Skrivet av Ariath:

Har du arbetat, umgåtts eller öht pratat med någon muslim? I min värld är dom som vilka människor som helst.

Till sist tycker vi (iaf jag) inte synd om islam eller kristendomen. Jag förespråkar ett avvecklande av all religion bara så du vet:)

Det är genom mina kontakter med muslimer jag fått dessa uppfattningar av Islam,dom är rasister och antisemiter.Naturligtvis inte alla,men dom jag jobbar med och även många andra jag varit i kontakt med.

Jag är inte någon kristen waco om ni nu tror det,är endast döpt och konfirmerad och besöker bara kyrkan på dop och bröllop.

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Omg omg..så kom du med världens sämsta argument om att jämföra Darfur med Nord Irland,för dumt för att ens kommentera.

Det var inget svar på Darfur, jag tänkte bara nämna en väldigt blodig situation som pågår fortfarande och som är på grund av kristendomen.

Skrivet av HollowMan:

Fattar inte eran ide med att alltid försvara Islam vad dom än lyckas hitta på för jävelskap,Darfur e tydligen ok ,för katoliker och protestanter mördar ju varandra i hundratusental...eh nej det gör dom inte om du inte visste det.

Läs vad Ariath skrev om det här.

Skrivet av HollowMan:

So Man blir "bara" avrättad ibland om man är homo i valfritt muslimland?

Alla homosexuella avrättas inte, dom förföljs och det är hemskt i sig, tro inget annat.
Grejen är bara att om man nu ska följa bibeln så står det inget om att man ska döda homosexuella, det är sodomisering (analsex) som är det syndiga, och synder likt i kristendomen ska man straffas för, dock så sägs det ingenting om att mörda den som syndar.

Skrivet av HollowMan:

klippet ifrån england har fått stort stöd ifrån lokala imamer och ledande islamska rollfigurer i England,så det är knappast 20 personer som inte gillar Engelska soldater och väst i allmänhet,undrar varför dom kommer till väst med ett otroligt stort hat mot oss?

Okej, det är 40 personer som hatar england!
Bara för att ledande figurer hatar något betyder inte det att varenda kotte tycker likadant.
Ja hm jag undrar varför mellanöstern kan tänkas hata västvärlden, kan det bero på att... vi har härjat omkring där nere i hundratals år, kan det kanske bero på att... det finns folk som hatar dom för deras religion?

Hat föder hat, tror du situationen blir bättre att du hatar tillbaka på lösa grunder?

Skrivet av HollowMan:

1) Islam och demokrati kan aldrig förenas. I islam är lagarna redan givna av Allah och kan inte ändras. I en demokrati är det folket som stiftar lagarna - inte Gud eller Allah.

Samma sak var det för flera hundra år sen här i västvärlden, och se var vi står nu.

Skrivet av HollowMan:

5) I islamska länder finns ingen skatteuppbörd. Inga socialförsäkringar finns utan de fattiga är hänvisade till allmosor.

Hört talas om 10e?
Det är något varenda människa ska göra i islamiska länder, och dom pengarna går till dom fattiga.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Så du har också läst historia i skolan!Du har inte en aning om att Islams historia är kanske ännu värre blodig än kristendom.

Muslimer har haft röjande och det förnekar jag inte heller. Den kristna västvärlden har nästintill förintat två världsdelars urinvånare.

Har islam gjort det?

Skrivet av HollowMan:

Ämnet Islam är tabu i dagens politiker och mediavärld. Varför?

Är det?

Skrivet av HollowMan:

Varför diskuteras inte problematiken bakom vår styrelseform och islams värld. Vi kan konstatera följande.

1) Islam och demokrati kan aldrig förenas. I islam är lagarna redan givna av Allah och kan inte ändras. I en demokrati är det folket som stiftar lagarna - inte Gud eller Allah.

2) Lagen i koranen är Sharia. Enligt Sharia är kvinnan underordnad mannen. En kvinna som inte bär slöja är oren och således är alla kvinnor som inte bär slöja orena. Sharia påbjuder dödsstraff för äktenskapsbrott samt stympning av tjuvars lemmar.

3) Islam tillåter "pedofili". En muslim har rätt att gifta sig med en nioårig flicka - som Mohammed gjorde.

4) Islam tillåter inte ränta. En följd av detta är att kapitalbildningen i de muslimska länderna är obefintlig. Man lever på råvarutillgångar som stiger i pris (oljan)

5) I islamska länder finns ingen skatteuppbörd. Inga socialförsäkringar finns utan de fattiga är hänvisade till allmosor.

1. Du menar att den kristna kyrkan var demokratisk eller?

2. Kvinnan var aldrig underställd mannen i det kristna samhället heller?

3. Vad jag vet är pedofili inget islam är ensam om. Även om Muhammed sägs ha haft umgänge med en 9-åring så finns det pedofiler över hela världen ändå.

4. Jag är inte så insatt i ekonomi men håller inte Saudi-Arabien på att bygga en hel värld av öar och ögrupper? Dom bygger även ett museum innehållande klimatförhållande och växtliv från jordens urhistoria. Dom vet att oljan inte räcker i evighet men för att försäkra sig om att pengarna ska rulla in bygger dom turistmagneter.

5. Som Greger sa är allmosan påbjuden i koranen.

Skrivet av HollowMan:

Med kännedom om vad islam står för är det inte underligt att motståndet mot Turkiets inträde i EU är massivt.

Ett UR-program på TV jag såg för ca två veckor sen handlade om Turkiets inträde i EU. Folket i Turkiet som har det enligt dig motbjudande levnadssätt är inte många längre. Dom unga lever i storstäder lika fritt som i vilken Europeisk stad som helst. Det är på landsbygden häst och vagnstadiet och den gamla kulturen fortfarande existerar. Det friare samhället är på mycket god väg även där. Ge dom lite tid så löser det sig.

I mina ögon tycker jag dock att dom bör ge alla invånare samma rättigheter. Med det menar jag kurdernas rättigheter främst. Detta och att landet tillhör Asien är nog för att jag ska vara emot ett inträde i EU.

Skrivet av HollowMan:

Det är genom mina kontakter med muslimer jag fått dessa uppfattningar av Islam,dom är rasister och antisemiter.Naturligtvis inte alla,men dom jag jobbar med och även många andra jag varit i kontakt med.

Det är tråkigt att du har dåliga erfarenheter av möte med muslimer. Jag har haft det också men jag har haft nöjet att träffa fler trevliga muslimer än hatande, kvinnoföraktande mm, osv.

Nu slutar jag delta i denna diskussionen. Inte för att jag känner mig underlägsen utan för att jag inte orkar skriva långa inlägg.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

HollowMan...du har så mycket fel på så många punkter att jag inte vet vart jag ska börja punktera dina "argument".

Men du kan ju börja med att försöka lära dig att se skillnad på Islam, politisk islam och tolkningar av islam.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Greger:

Det var inget svar på Darfur, jag tänkte bara nämna en väldigt blodig situation som pågår fortfarande och som är på grund av kristendomen.

Nordirland är en lågintensiv konflikt som "nästan" är över,men visst dör det kanske ett 5-10 personer per år i den konflikten.Darfur däremot pågår i högstgrad med 10-100.000 tals dödsoffer per år,med utrensningar av barn kvinnor som också våldtas systematiskt.Tror inte du kan jämföra dessa 2 konflikter utan att framstå som dum.

Skrivet av Greger:

Alla homosexuella avrättas inte, dom förföljs och det är hemskt i sig, tro inget annat.
Grejen är bara att om man nu ska följa bibeln så står det inget om att man ska döda homosexuella, det är sodomisering (analsex) som är det syndiga, och synder likt i kristendomen ska man straffas för, dock så sägs det ingenting om att mörda den som syndar.

Varför hänger dom homos i Iran i nutid,jag tror inte dom behandlas mycket bättre i Saudi arabien eller Jemen heller.

Skrivet av Greger:

Okej, det är 40 personer som hatar england!
Bara för att ledande figurer hatar något betyder inte det att varenda kotte tycker likadant.
Ja hm jag undrar varför mellanöstern kan tänkas hata västvärlden, kan det bero på att... vi har härjat omkring där nere i hundratals år, kan det kanske bero på att... det finns folk som hatar dom för deras religion?

Hat föder hat, tror du situationen blir bättre att du hatar tillbaka på lösa grunder?

Ursäkta..när härjade vi och dom nordiska länderna där nere?lik förbannat hatar många av dom oss bara för att vi är otrogna och dekadenta enligt dom.

Jag hatar inte dom,jag bara undrar varför dom hatar mig och många andra som knappast genomfört några korståg eller liknande.Väst tar emot dom och försörjer dom,dom återbetalar oss med hat och hot om våld.

Skrivet av Greger:

Samma sak var det för flera hundra år sen här i västvärlden, och se var vi står nu.

Ja precis,om några hundratusen döda i vredesmod och några år så kommer vi nog överens.

Skrivet av Greger:

Hört talas om 10e?
Det är något varenda människa ska göra i islamiska länder, och dom pengarna går till dom fattiga.

Ja kolla bara vilka jättesummor oljepengar dom skänker till sina bröder i grannländerna,tyvärr så är det ju inte riktigt så i verkligheten.Men det skulle varit bra om dom gjorde så,kanske hade dom hatat oss mindre om deras kusiner gav dom pengar istället.

Medlem
Skrivet av Nestor:

HollowMan...du har så mycket fel på så många punkter att jag inte vet vart jag ska börja punktera dina "argument".

Men du kan ju börja med att försöka lära dig att se skillnad på Islam, politisk islam och tolkningar av islam.

Följer dom inte Koranen allihopa?

Medlem
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

HollowMan...du har så mycket fel på så många punkter att jag inte vet vart jag ska börja punktera dina "argument".

Men du kan ju börja med att försöka lära dig att se skillnad på Islam, politisk islam och tolkningar av islam.

Följer dom inte Koranen allihopa?

Det påståendet får anses som graverande gällade din begränsade och grunda kunskap om Islam.


signatur

Dryg och bitter.

Medlem
Skrivet av Nestor:
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av Nestor:

HollowMan...du har så mycket fel på så många punkter att jag inte vet vart jag ska börja punktera dina "argument".

Men du kan ju börja med att försöka lära dig att se skillnad på Islam, politisk islam och tolkningar av islam.

Följer dom inte Koranen allihopa?

Det påståendet får anses som graverande gällade din begränsade och grunda kunskap om Islam.

Säger han som inte kan ge ett svar på varför jag har fel.

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:

För och vara lite petitessig. Jag skrev aldrig att han var den första att säga så, bara att han enligt "källorna" sa det.

Tro är faktiskt inte så dumt, om det får folk att må bra. Det tycker jag är viktigt. Att folk får må bra, men självklart inte på bekostnad av andras lidande.

Sen kan man ju diskutera när folk blir för fanatiska. För vi har ju möjligheten att göra egna val. Alla har inte det. Så om ni nu måste kritisera kristendomen, gör det isåfall med vettiga argument. För det är mycket väl tack vara kristendomen som just du (vem som helst av oss som skriver här) har friheten och möjligheten att uttrycka dig här.

Väl talat

Medlem
Skrivet av HollowMan:

Islam är bevisat betydlig värre än någon annan religon i utövande av våld mot andra troende.

nu är det länge sen jag läste historia, men det jag kommer ihåg är att islam har var varit väldigt tollerant till kristendomen och judendomen långt tillbaka i tiden, men när kristendomen började växa starkare i områden där det rådde "religionsfrihet" så växte även meningsskiljaktigheterna med det.

Hittade lite info om Dhimmi

Tror mig minnas att kristna inte hade något liknande utan de körde mer på korstågen, döda alla som inte ser det som vi. Rätta mig om jag har fel.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av HollowMan:

Islam är bevisat betydlig värre än någon annan religon i utövande av våld mot andra troende.

nu är det länge sen jag läste historia, men det jag kommer ihåg är att islam har var varit väldigt tollerant till kristendomen och judendomen långt tillbaka i tiden, men när kristendomen började växa starkare i områden där det rådde "religionsfrihet" så växte även meningsskiljaktigheterna med det.

Hittade lite info om Dhimmi

Tror mig minnas att kristna inte hade något liknande utan de körde mer på korstågen, döda alla som inte ser det som vi. Rätta mig om jag har fel.

Korstågen handlade om att utrota varenda jävel som inte trodde på Gud ja.
Om jag inte missminner mig så var det så i islamiska länder förut (under medeltiden då) att dom som var muslimska behövde inte betala någon skatt, det var enbart dom kristna som behövde göra detta, men utöver det så var det fritt fram att tro på Gud hur mycket man ville

HollowMan ; Skriver om dina punkter lite senare idag!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag är Jesus. Eller jag heter inte Jesus men jag tror jag är här i hans ställe.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Skriv svar