Sega: vi vill göra mer AvP, Bayonetta

Medlem
Sega: vi vill göra mer AvP, Bayonetta

trevligt är ju iaf kund så att säga för jag köper Football Manager varje år... älskar det spelet spelar det kontinuerligt med en polare tills nästa kommer, så startar man ny karriär där.

De andra titlarna har jag dock ej hunnit med att testa än AvP står väl närmast till hands.

Medlem

AvP i all ära, men det vore riktigt kul om de kunde skapa ett "Alien" spel där man bara fick spela som alien
Börja som facehugger på Aliens hemplanet, hitta byte, kläckas, finna ett fint litet ställe borta från myrsamhället, bli till en queen och börja lägga ägg, beodra arbetare/soldater att bygga bo och leta mat och försvara..
Allt i sann Sim Ant nostalgi med en gnutta FPS

Inaktiv

Inget nytt Sonic-spel förutom det här förbannade Sonic 4? Bara att vänta på fler nyheter då. :B

Men mer Aliens vs Predator skulle inte sitta helt fel det heller!

Medlem

Är det bara jag som tycker det känns lustigt, oseriöst och barnsligt så fort SEGA skärmen dyker upp till ett häftigt och massivt t ex actionspel som AvP?

SEGA förknippar jag alltid med Sonic och en massa misslyckanden. Av spel man har stora förväntningar av förväntar man sig inte se SEGA på.

Sad but true?

Medlem

Trevligt, men jag hoppas att den framtida nya Total War ska åka tillbaks till Rome eller Medieval. Finns ju oändliga möjligheter som man kan göra med Rome och Medieval. Vore ski* sat**s najs om man lirade som en general online i Medieval och krig påverkar gräns förflyttning osv Blir lite som M&B (dock spelar man strategiskt och inte fpslash) dock skulle de lata Creative Assembly göra allt mkt bättre!!!1one

Inaktiv
Skrivet av Timotheus:

Trevligt, men jag hoppas att den framtida nya Total War ska åka tillbaks till Rome eller Medieval. Finns ju oändliga möjligheter som man kan göra med Rome och Medieval.

Nej tack, inget nytt Medieval (som redan gjorts två gånger och är det senaste innan Empire) eller Rome. Hellre något nytt, eller återgång till deras allra första spel, Shogun.

Medlem

Haha, jag hoppas rubriken har en liten krydda av sarkasm eftersom den nämner två av årets absolut sämsta spel

Medlem
Skrivet av notwist:

Haha, jag hoppas rubriken har en liten krydda av sarkasm eftersom den nämner två av årets absolut sämsta spel

Hur tänker du nu?
Jag har inte spelat bayonetta, så det kanske är ett av årets sämsta spel, men AvP 3 är helt klart inte så dåligt att det kan stämplas som ett av de sämsta spelen i år.

Medlem

"Vi vill göra mer AvP och Bayonetta"

Fixat! Är det bara jag som stör mig på detta fenomen, att använda kommatecken som 'och'?

Igår åt jag spagetti, köttbullar.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

AvP i all ära, men det vore riktigt kul om de kunde skapa ett "Alien" spel där man bara fick spela som alien
Börja som facehugger på Aliens hemplanet, hitta byte, kläckas, finna ett fint litet ställe borta från myrsamhället, bli till en queen och börja lägga ägg, beodra arbetare/soldater att bygga bo och leta mat och försvara..
Allt i sann Sim Ant nostalgi med en gnutta FPS

måste säga att det där lät förbaskat roligt fast gissar på att det aldrig kommer att hända.

Inaktiv
Skrivet av IronCouncil:

"Vi vill göra mer AvP och Bayonetta"

Fixat! Är det bara jag som stör mig på detta fenomen, att använda kommatecken som 'och'?

Igår åt jag spagetti, köttbullar.

Där står faktiskt "Vi vill göra mer AvP, Bayonetta och alpha protocol" eller vad det heter

Läs ordentligt innan du ska leka formuleringspolis!

Medlem

Personligen så har jag sett "Sega" som ett varningsmärke denna generation, med något undantag så har Sega alltid inneburit besvikelser och dåliga spel.
Dock så var Bayonetta grymt bra, och Sega all-stars racing var helt okej, om långt från perfekt, så kan de bevisligen fortfarande skapa hyfsade spel (ibland). Får hoppas att de fortsätter med kvalité och inte försöker spamma halvdåliga spel fortsättningsvis...

Inaktiv

Hmmm....

Intressant, tycker att SEGA börjar återhämta sig för varje år.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Mer Bayonetta åt folket!

Medlem
Skrivet av phondell:
Skrivet av IronCouncil:

"Vi vill göra mer AvP och Bayonetta"

Fixat! Är det bara jag som stör mig på detta fenomen, att använda kommatecken som 'och'?

Igår åt jag spagetti, köttbullar.

Där står faktiskt "Vi vill göra mer AvP, Bayonetta och alpha protocol" eller vad det heter

Läs ordentligt innan du ska leka formuleringspolis!

Ok, fast det står ju inte så i titeln.

Medlem

AvP var fail utan dess like. Bayonetta verkade å andra sidan vara bra, demot var då underhållande och gameplayet kändes bättre än exempelvis DMC4. Alpha Protocol är väl inte ute ännu ens och SEGA vill redan göra fler?

SEGA borde kanske vänta på vad spelarna tycker om det innan man får för sig att göra fler spel. Sen borde man helt och hållet ge upp med att försöka återuppliva Alien franchisen då man misslyckats katastrofalt med detta spel... första spelet har ju bättre gameplay och känsla än det senaste.

Medlem

AvP kanske inte är årets sämsta spel, men det är än så länge årets största besvikelse...

Medlem

Jag tyckte avp3 var grymt iaf. Hoppas dom släpper 4an.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar