Det händer - nytt spel i Witcher-universumet är under utveckling

Ambassadör
Xbox
Skrivet av doversund:

*High-pitched shriek of happiness*

Haha, ja lite så.


signatur

Jump in.

Medlem

Något säger mig att detta är allt vi får fram tills ~2025 😆


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

"CD Projekt säger att teknikskiftet kan komma att lösa en del av de problem de haft med sin egen motor, och frigöra utvecklingskraft till själva spelet" Okej fast CP77 verkade ju snarare lida av urusel management. Kanske det man menade? Vi kan slarva och vara usla managers igen, fast lite bättre leverans?

Medlem

Å så härligt.
Tror UE5 är ett perfekt val.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Öronen får mig att tänka lodjur.
Ser det inte lite ut som morrhår där också?
Ny Witcher-skola?

Tror på School of the Manticore snarare än att de skulle hitta på ännu en skola med kattdjurstema.

Avstängd
Skrivet av Nomman:

Hoppas på sequel för min del! Tycker alltid att prequels känns underwhelming och krystade eftersom man vet vart de leder.

Men att skapa sin egen Witcher tycker jag vore trevligt. Eller åtminstone ha som i Mass Effect, valet att spela FemWitch eller MaleWitch. (Tänker att för stor valfrihet kanske innebär problem vad gäller voice acting osv)

Hur menar du då? Det finns ju bara två kön? En kvinnlig röst eller en manlig röst?

It's not a lake, it's an ocean

Till PlayStation 6...?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

UE5 är den mest optimerade motorn för PS5 utanför Sonys egna studios, så det valet känns perfekt!
Har väntat länge på Witcher till PS5 nu, ska bli kul att äntligen få spela igenom det.

Gnällkuk
Skrivet av Brutulv:

"CD Projekt säger att teknikskiftet kan komma att lösa en del av de problem de haft med sin egen motor, och frigöra utvecklingskraft till själva spelet" Okej fast CP77 verkade ju snarare lida av urusel management. Kanske det man menade? Vi kan slarva och vara usla managers igen, fast lite bättre leverans?

Det underlättar nog inte om man har en motor som man måste hitta konstiga lösningar på, management var en stor del men att utveckla i en motor som inte är optimal för det man vill göra kommer innebära att man får lägga ohemult mycket tid på att lösa saker som kanske är triviala i andra motorer.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Frågan är om det här kommer ut innan next-gen uppdateringen till Witcher 3?

Medlem
Skrivet av laneg:

Hur menar du då? Det finns ju bara två kön? En kvinnlig röst eller en manlig röst?

Nu när du säger det har jag inte en aning om hur jag tänker 😅

Tror att jag tänkte på Elder Scrolls, där man aldrig har någon röst. Och kopplade det till karaktärsskapandet. Det var ett feltänk.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag gillade inte Witcher 3 särskilt men det är inte nödvändigtvis så att Witcher 4 blir dåligt. Glädjande med Unreal 5, då förändras känslan i combat med stor säkerhet.

Hoppas också att man får välja sin egen Witcher.


signatur

Memento Mori

Medlem

Fixar dem inte deras urtråkiga combat och dåliga boss design så känns det här väldigt ointressant. Hoppas dem tar lite inspo från Elden ring med riktigt bra combat och en grym open world!

Medlem

Välkomnas!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Efter fiaskot med cyberpunk så kanske de inte ska annonsera spel som uppenbarligen ligger ett halvt decennium bort. De har inte lärt sig något.

Avstängd
Skrivet av Nomman:

Nu när du säger det har jag inte en aning om hur jag tänker 😅

Tror att jag tänkte på Elder Scrolls, där man aldrig har någon röst. Och kopplade det till karaktärsskapandet. Det var ett feltänk.

Jag googlade:"Hur låter en icke-binär". Och tydligen så beror det på om den ickebinära är en man eller en kvinna. En ickebinär som är en man låter som en man, medan den ickebinära som är en kvinna låter som en kvinna.

Nu fick vi det utrett också! Nu blir det en omgång Gwent!

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Varför? Det finns otroligt mycket resurser och kunnskap kring Unreal Engine som gör det lättare att rekrytera folk till projektet. Vem vill år 2022 sitta och hålla på med en gammal proprietär spelmotor som hålls samman med tuggummi och läppstift? CDPR behöver folk och det här är ett sätt att underlätta rekryteringen.

Hur funkar toolsen som cdpr utvecklade till witcher 2, 3 och cyberpunk i unreal? Vi får se, tycker mest det låter som ännu mer interna problem. Jag sa det för typ 4-5 år sedan, jag vet vilken kompetens dom söker. Och det är inte superseniora utvecklare. Motorn kommer inte lösa det.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det där gav mig dubbla gåshudar!

Avstängd
Skrivet av FejkFejksson:

Hur funkar toolsen som cdpr utvecklade till witcher 2, 3 och cyberpunk i unreal? Vi får se, tycker mest det låter som ännu mer interna problem. Jag sa det för typ 4-5 år sedan, jag vet vilken kompetens dom söker. Och det är inte superseniora utvecklare. Motorn kommer inte lösa det.

Vadå hur funkar toolsen från witcher 2, 3 och Cyberpunk i Unreal? Inte alls såklart, då Unreal är en helt annan motor. De kommer ju inte använda gammal kod från The witcher 2 till WItcher 4.

Jag vet också vilken kompetens de söker. Det står på deras hemsida.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Om det är school of the cat tror jag vi får spela Ciri.

Men har vi inte redan spelat henne? Hoppas på någon helt ny.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av laneg:

Hur menar du då? Det finns ju bara två kön? En kvinnlig röst eller en manlig röst?

Handlar väl mer om att det krävs två röstskådespelare samt en hel del extrainspelningar av karaktärer som säger he/she och olika bemötanden.

Medlem

Drömmen för mig hade varit att spela en av författaren ny påkommen Sorceress of the lodge eller whatever... Hade även varit intressant att spela en vanlig dödlig eller varför inte en alv? Om CDPR kunde komma överens med författaren så han skriver (rätt säker att de inte haft den bästa relationen) manuset. Men men blir en till Witcher! Tycker bara det kanske hade varit intressant att få andra perspektiv.

Medlem

Synd. 3an verkar vara skräp med 3d spasm combat. kan förstå att den sålt 1 miljard exemplar.

Avstängd
Skrivet av Thane:

Handlar väl mer om att det krävs två röstskådespelare samt en hel del extrainspelningar av karaktärer som säger he/she och olika bemötanden.

Tror inte du uppfattade vad som var lite roligt i resonemanget. Försök igen!

Medlem

Med tanke på deras track-record iom cyberpunk, och att Witcher 3 fortfarande inte är i närheten av genrens giganter säger jag nog att dom borde lägga minst 10 år av utveckling på detta innan ens announca något liknande.
Men dom är väl i behov av cash förmodligen. Gissar på ännu en flopp.

Medlem

Hoppas verkligen man får skapa sin egen witcher och att RPG-elementen får stå lite mer i framkant. Väldigt nyfiken på vart det här bär av, håller tummar och tår att det inte blir Witcher 2077.

Medlem
Skrivet av RaXha:

Troligen. Ärligt talat känns det rätt märkligt att små spelstudios bygger egna spelmotorer. Att större företag gör det förstår jag, då blir det en ekonomisk vinst i att göra det, men om man som mindre utvecklare gör en motor som sedan ingen köper är det ju bara bortkastade pengar och utvecklarnas tid hade kunnat användas till att faktiskt bygga spel istället. 🤷‍♂️

Det finns många fördelar och CDPR är ju ingen liten studio direkt heller så funnits i 30 år med 1000+ anställda. Jag tror inte de övergivit sin motor för Unreal, det låter konstigt, det är snarare så att de inte han göra ALLA spel i sin egen motor.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Väldigt trevliga nyheter. Hoppas inte på Ciri. Hon är på tok för kraftfull för att var kul att ha som monsterdödare. En ung Vesemir vore nåt.

Medlem

Äntligen får Jocke prata lite om Witcher på Fragzonefredag igen, det var alldeles för länge sen nu!

Motorbytet antar jag primärt är för att man då kan fokusera mer på själva innehållet än att bygga på motorn? Eller var det något uppenbart känt problem med Redengine?

Hur som haver, Witcher 3 ligger utan tvekan bland top 3 spel jag har spelat, så jag håller tummarna för att det är ribban vi ska över.

Medlem

En trollkarl/nekromantiker som fixar en ny Conjunction of Spheres vilket därmed leder till ett nytt uppsving/behov av Witchers och man får spela som en blivande Witcher/Sorcerer under Ciri o Triss eller så. Finns så mycket potential! Bara man inte är pensionär innan det blir aktuellt. 🤣


signatur

Fueled by coffee.

Skriv svar