Det händer - nytt spel i Witcher-universumet är under utveckling

Robot
Det händer - nytt spel i Witcher-universumet är under utveckling
Medlem

Låter som att det ligger ett gäng år bort, men jag hoppas att de kan reparera sitt rykte lite med detta. Och mer UE5 är aldrig fel!


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Härligt!

Undrar vad det blir för huvudkaraktär då Geralt är uteslutet (?).

Kanske får man skapa sin egen och spelet är fokuserat kring att man utvecklas i rollen som en Witcher?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

dyb
Medlem

The Witcher 2077?

Medlem
Medlem

Trist med motorbyte.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jaaaaa!

Undrar hur gammal man är när det är klart?

Medlem

Jag tycker jag dom lika gärna kunde väntat med en utannonsering, detta är säkert minst 3+ år bort. Men, ska bli intressant att se vad det blir för något.

Dom har lite att bevisa efter Cyberpunk debaclet känns det som.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Ser ut som School of the Cat!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Gu va jag önskar att de hade använt unreal engine 5 till cyberpunk. Tror den utvecklingen hade gått mycket smidigare då. Nu fanns den inte när de startade iofs.

Medlem
Skrivet av Bill:

Ser ut som School of the Cat!

Bra koll där!

Medlem

Får känslan av att dom byter grafikmotor för att göra processen smidigare med färre buggar. Vilket är positivt. Det verkligen fram emot detta.

FM-guru
F.d. Sisyr
Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Trist med motorbyte.

Otrist med byte till Unreal Engine 5.

Det är en lodjursmedaljong för övrigt.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Härligt!

Undrar vad det blir för huvudkaraktär då Geralt är uteslutet (?).

Kanske får man skapa sin egen och spelet är fokuserat kring att man utvecklas i rollen som en Witcher?

Om det är school of the cat tror jag vi får spela Ciri.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Detta var väl en låg oddsare? Men fortfarande en välkommen nyhet

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Får känslan av att dom byter grafikmotor för att göra processen smidigare med färre buggar. Vilket är positivt. Det verkligen fram emot detta.

Troligen. Ärligt talat känns det rätt märkligt att små spelstudios bygger egna spelmotorer. Att större företag gör det förstår jag, då blir det en ekonomisk vinst i att göra det, men om man som mindre utvecklare gör en motor som sedan ingen köper är det ju bara bortkastade pengar och utvecklarnas tid hade kunnat användas till att faktiskt bygga spel istället. 🤷‍♂️

Medlem
Skrivet av neocon:

Otrist med byte till Unreal Engine 5.

Ok. Vi får se.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Bra att dom pensionerar RED Engine. Dom försökte kräma alldeles för mycket ur den motorn med Cyberpunk och resultatet blev ju som det blev. Förmodligen därför dom nu gått över till UE.

Medlem
Skrivet av Shinsen:

Får känslan av att dom byter grafikmotor för att göra processen smidigare med färre buggar. Vilket är positivt. Det verkligen fram emot detta.

De har kanske inte tillräckligt med resurser för att både utveckla en avancerad spelmotor för internt bruk och flera högbudget spel.

Personligen tycker jag Unreal Engine är lätt överhypad. Väldigt få riktigt snygga spel som använt den på senare tid.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Bra koll där!

Tror också det kommer vara Ciri. Skulle ju kunna vara så att man spelar som någon School of the Cat men känns mer realistiskt att de refererar till att Ciri har en katt medaljong. Jag tror det skulle vara coolt med Ciri så får man kanske lira lite mer som magiker om man vill.

Skulle vara coolt att få vara en custom made Cat Witcher också. De är ju kända för att vara lönnmördare och legoknektar så det öppnar ju upp olika möjligheter också.

Ska bli spännande iaf

Medlem
Skrivet av Bill:

Ser ut som School of the Cat!

Jämförde medaljongerna och den är ordentligt omdesignad i så fall, den gamla hade öron mer åt sidorna och helt annorlunda nos och ögon. Munnen är dock väldigt liknande. Ser dock inte särskilt mycket ut som en katt på bilden, snarare ett hunddjur av något slag, men å andra sidan ser vargskolans ut som ett lejon så vem vet.

Medlem

I won't hold my breath, men jäklar jag är taggad!

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Trist med motorbyte.

Varför? Det finns otroligt mycket resurser och kunnskap kring Unreal Engine som gör det lättare att rekrytera folk till projektet. Vem vill år 2022 sitta och hålla på med en gammal proprietär spelmotor som hålls samman med tuggummi och läppstift? CDPR behöver folk och det här är ett sätt att underlätta rekryteringen.

Medlem

Hoppas på en prequel där man får skapa sin egen Witcher, eller inte ens måste spela som Witcher.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av FelixenS:

Jämförde medaljongerna och den är ordentligt omdesignad i så fall, den gamla hade öron mer åt sidorna och helt annorlunda nos och ögon. Munnen är dock väldigt liknande. Ser dock inte särskilt mycket ut som en katt på bilden, snarare ett hunddjur av något slag, men å andra sidan ser vargskolans ut som ett lejon så vem vet.

Öronen får mig att tänka lodjur.
Ser det inte lite ut som morrhår där också?
Ny Witcher-skola?

Gnällkuk

VARFÖR HAR VI INGEN ABNORM GILLA-KNAPP PÅ NYHETER?!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Hoppas på en prequel där man får skapa sin egen Witcher, eller inte ens måste spela som Witcher.

Hoppas på sequel för min del! Tycker alltid att prequels känns underwhelming och krystade eftersom man vet vart de leder.

Men att skapa sin egen Witcher tycker jag vore trevligt. Eller åtminstone ha som i Mass Effect, valet att spela FemWitch eller MaleWitch. (Tänker att för stor valfrihet kanske innebär problem vad gäller voice acting osv)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Ambassadör
Xbox

Yes!


signatur

Jump in.

Medlem

*High-pitched shriek of happiness*


signatur

Jag skiter i vad du känner, jag vill veta vad du tycker/tänker!

Skriv svar