Raytracing i Minecraft-uppdateringen på Xbox var ett misstag

Robot
Raytracing i Minecraft-uppdateringen på Xbox var ett misstag
Medlem

Just do it!


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Medlem

Jag tror inte nån av konsolerna klarar av raytracing till minecraft faktiskt och kommer inte heller kunna.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tråkiga nyheter för er som lirar Minecraft men måste bara säga... april april!!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror inte nån av konsolerna klarar av raytracing till minecraft faktiskt och kommer inte heller kunna.

Jo då, var inte så neggig.

Medlem

My god, vad är det som ska vara så svårt? Tekniken är ju här, det fungerar finfint på PC...men inte ett jäkla knyst om när det kommer till PS5 och Xbox som också har tekniken. Skittrist Mojang.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag tror inte nån av konsolerna klarar av raytracing till minecraft faktiskt och kommer inte heller kunna.

Verkar ju som att preview-versionen, som är helt ooptimerat, flyter på i 40-50 FPS på Series X. Så det är nog inget problem för Series X eller PS5 att driva Minecraft med ray tracing. Problemet ligger nog i Series S, som har svårt att hålla sig över 20 FPS. Att man väntar så mycket med att implementera ray tracing bottnar nog i huruvida Microsoft är beredd att kasta Series S under bussen och skippa ray tracing för den konsolen, eller försöka få spelet att flyta på i 30 FPS och låta alla vänta.

Medlem

Jag har testats raytracing versionen på pc men blev ej imponerad.

Däremot är quake 2 i raytracing ett måste att testa på pc. Fantastiskt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar