Quiz – Vad kan du om klassiska JRPG:s?

Robot
Quiz – Vad kan du om klassiska JRPG:s?

Japanska rollspel från förr är temat i veckans frågesport.

#fz, #jrpg, #quiz


Medlem

Ok...

Medlem

Kunde inte gått bättre!

Moderator | Testpilot

Svettigt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv
Kuken
Medlem
Medlem

Dålig koll på Suikoden, annars är JRPG nog det jag lagt mest tid på under åren. Guldstjärna till FZ för att ni inkluderade Golden Sun! Hoppet om remakes av de första två spelen lever ännu. Dark Dawn pratar vi inte om.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Ahh, klantade till mig på en fråga. Men det märks att man är ett gammalt JRPG fan 😊

Medlem

Lyckades gissa 2ggr rätt 😆


signatur

🐖💨💩

Medlem
Medlem

Inte helt nöjd.

Medlem

Tydligt att det här inte är min genre

Medlem
Medlem

Kryssbingo Simulator 22! Är det nåt jag verkligen inte kan så är det JRPG-genren.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Chansade på rätt många frågor


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Gnällkuk

:>


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Tor
Medlem

Najs.

Medlem

Gick inte så bra. Edit. Svårt när man har varit nästan 100% sedan SNES. 😂

Medlem
Medlem
Medlem

Well, med tanke på att jag typ nyss började spela JRPGs så får väl 5/10 räknas som ganska så bra ändå.

Medlem

Inte mitt mest stolta ögonblick

Medlem

10/10, JRPGs var min favoritgenre under PS1&PS2-tiden, och främsta anledningen till att jag vill ha bakåtkompabilitet. Saknar verkligen den typen av spel, med stora episka äventyr. Dagens JRPGs har ofta för mycket fokus på fanservice, animestereotyper med omogen idiotiska dialoger och inte så intressanta berättelser för att riktigt behålla mitt intresse.

Medlem

Blev ju bra de här ju

Medlem
Avstängd
Medlem

Höhö ändå tycker jag jrpgs var bättre förr. Men nej det är IMHO en väldigt överskattad genre.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Chefredaktör

Det var ju ändå någon form av prestation...

Testpilot

Bommade några JRPGs jag inte har spelat.

123
Skriv svar