PS1-Dino Crisis mot comeback

Robot
PS1-Dino Crisis mot comeback

Släpps av allt att döma till nya PS Plus.

#dino-crisis, #playstation-plus


Medlem

Yay?
Bra spel men kommer inte bli en bra upplevelse via PS Plus.
Anledningen är att dom kommer fortsätta använda samma emulator som i PS Mini och fortsätta använda PAL versionerna
50hz, 50fps, all that choppy goodness


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Ge oss en grym remake av Dino Crisis, tack!

Dyker alltid upp lite rykten varje år där man hört att det är på gång, men tyvärr aldrig dykt upp, det är på tiden att det blir av nu.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skribent

Sorteras under "varför inte?"
Hade varit najs med en ordentlig remake, dock.

Medlem

Capcom borde göra en remake av Dino Crisis 1 i samma anda som RE2 remake.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vore najs om det fick trophies.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Capcom borde göra en remake av Dino Crisis 1 i samma anda som RE2 remake.

Det är en dröm jag delar.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Yay?
Bra spel men kommer inte bli en bra upplevelse via PS Plus.
Anledningen är att dom kommer fortsätta använda samma emulator som i PS Mini och fortsätta använda PAL versionerna
50hz, 50fps, all that choppy goodness

Just Playstation emulatorer har alltid funkat sådär i mitt tycke. Provade på Steam Deck nu senast och visst det är spelbart men ser inte helt hundra ut. Kanske är kräsen men det funkar inte för mig.

Det gör det mer gött att det finns klipska människor som utvecklat bl.a. Xstation och alla EverDrive cartidges som finns där ute. Riktigt dyr hobby men att spela på originalhårdvara är oslagbart om man har en gammal CRT eller vettig upscaler.

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Yay?
Bra spel men kommer inte bli en bra upplevelse via PS Plus.
Anledningen är att dom kommer fortsätta använda samma emulator som i PS Mini och fortsätta använda PAL versionerna
50hz, 50fps, all that choppy goodness

Typ 3 spel utav 8 är pal versioner än så länge.

Medlem

Vilket skit. Alla Playstation spel förutom vissa rpg ser ut som skit och kontrollen är skit. Det var givetvis häftigt på sin tid. Men det är ju i 3d spelens början. Typ allt har åldrats som skit.

Blir trött på Sony slappa stil. Släpp en ordentlig remake. Eller låt skiten dö.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Sorteras under "varför inte?"
Hade varit najs med en ordentlig remake, dock.

Menar du allvar? Tror du verkligen att du skulle palla att spela det mer än tills nostalgin har försvunnit?

Vore intressant att få se statistik från Sony. Max 1000pers lirar skiten mer än en timme.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Menar du allvar? Tror du verkligen att du skulle palla att spela det mer än tills nostalgin har försvunnit?

Vore intressant att få se statistik från Sony. Max 1000pers lirar skiten mer än en timme.

Ralf är on-point. Vid en mätning hade det klart visat att ingen slösar tid på detta i längre utsträckning när det finns annat, bättre på samma tjänst. Det säljer in detta för att "vi vill ha det" men jag känner att det är för att fylla upp utrymme. Breaking news OG Dino Crisis till PS5!!
Yes!

Skribent
Skrivet av Ralf:

Menar du allvar? Tror du verkligen att du skulle palla att spela det mer än tills nostalgin har försvunnit?

Vore intressant att få se statistik från Sony. Max 1000pers lirar skiten mer än en timme.

Vad är problemet med att tillgängliggöra retrospel digitalt? De som inte vill spela dem kan ju med fördel låta bli?

Medlem
Skrivet av Ratnip:

Ralf är on-point. Vid en mätning hade det klart visat att ingen slösar tid på detta i längre utsträckning när det finns annat, bättre på samma tjänst. Det säljer in detta för att "vi vill ha det" men jag känner att det är för att fylla upp utrymme. Breaking news OG Dino Crisis till PS5!!
Yes!

De har nog gjort mätningar som visar på att det är värt besväret lägga in de.
Blir FOMOON för många; Fear Of Missing Out On Nostalgia. Många är nostalgiska och TROR sig vilja spela om alla gamla klassiker, så det hjälper till sälja tjänsten oavsett om knappt ingen verkligen spelar de sen.
PS1 och till viss del PS2 är en förlorad generation tyvärr pga den hemska 3d-grafiken.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Vad är problemet med att tillgängliggöra retrospel digitalt? De som inte vill spela dem kan ju med fördel låta bli?

Ser att man kanske kan tolka mitt inlägg lite drygt. Så var det inte menat....

Och absolut är det nice att spelen blir tillgängliga och som du säger man kan spela dom eller låta bli.

Jag kan bara inte tänka mig att det är så många gamers som lär spela gamla spel som har åldrats svindåligt.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Vilket skit. Alla Playstation spel förutom vissa rpg ser ut som skit och kontrollen är skit. Det var givetvis häftigt på sin tid. Men det är ju i 3d spelens början. Typ allt har åldrats som skit.

Blir trött på Sony slappa stil. Släpp en ordentlig remake. Eller låt skiten dö.

Kan varmt rekommendera emulatorer med upscaled upplösning och moddade texturer.

Skribent
Skrivet av Ralf:

Ser att man kanske kan tolka mitt inlägg lite drygt. Så var det inte menat....

Och absolut är det nice att spelen blir tillgängliga och som du säger man kan spela dom eller låta bli.

Jag kan bara inte tänka mig att det är så många gamers som lär spela gamla spel som har åldrats svindåligt.

Så är det ju. Jag gillar att spela retrospel, men en inte oansenlig del av dem är rätt svårspelade idag. Det spelhistoriska värdet ska inte underskattas, dock. Men det är klart att det värdet tilltar en smal skara människor. Det är dock en rätt liten investering att tillgängliggöra retrospel via emulation jämfört med en remake. Frågan är väl om en Dino Crisis-remake skulle betala sig? Svårt att säga.

Medlem

Köpt en del PS1-klassiker digitalt. FF7, Spyro the Dragon, Ape Escape, Worms Armageddon, Tombi, och vill ha Dino Crisis igen. Hade originalet när det kom, ångrar jag sålde det.

1
Skriv svar