PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Alla Mediamarkt butiker tar förbokning i sina butiker just nu! Bokade precis i heron city!

Medlem

Lyckades beställa en Xbox X från Mediamarkt igår Tisdag från webblager, får se om man får hem en den här gången, precis efter jul lyckades jag också men då hade det visat fel på lagersaldot så fick aldrig nån och köpet avbröts :/

Skribent

Finns fortfarande kvar. Borde vara ett rekord på något sätt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Slut nu. Bara snabb info för de som inte vet. Bra tips!


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Varje gång jag går in på Netonnet (internet) säljer dom Xbox SX; så kolla där varje dag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Nån som förbokat via mediamarkt som kan ge en hint om hur lång tid det tog från bokning till leverans?

Medlem
Skrivet av andreascee:

Nån som förbokat via mediamarkt som kan ge en hint om hur lång tid det tog från bokning till leverans?

11 dagar tog det för mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av andreascee:

Nån som förbokat via mediamarkt som kan ge en hint om hur lång tid det tog från bokning till leverans?

Har väntat 6 veckor i skrivande stund

Medlem

Viss differens alltså. Vart är ni baserade? Mediamarkt tar fortfarande beställningar på varuhusen nu sen 10d. Hoppas det tyder på att storleverans är väntad… men konstigt att de tar nya förbokningar om du inte ens fått på 6v

Medlem
Skrivet av Salladssås24:

Har väntat 6 veckor i skrivande stund

Skrivet av andreascee:

Viss differens alltså. Vart är ni baserade? Mediamarkt tar fortfarande beställningar på varuhusen nu sen 10d. Hoppas det tyder på att storleverans är väntad… men konstigt att de tar nya förbokningar om du inte ens fått på 6v

Det är lite triggervarning hos mig när de tar emot nya bokningar när de ej har kunnat leverera min sen Feb.
Tröttnat på att försöka prata med dom då de bara står som frågetecken varje gång jag tagit upp det med personalen. Detta gäller Växjö.
Jag fattar verkligen inte hur MMs verksamhet fungerar när andra butiker spottar ut sina bokningar på löpande band.
Mvh bitter ps5lös herre

Medlem

Kungen på överpriser: http://retrospelbutiken.se/store/category.php?category=291 (2 stycken paket) är tillbaka.

Medlem

Fick precis hämta ut mitt i Malmö efter ca 7 veckors väntan

Medlem
Skrivet av Molotov:

11 dagar tog det för mig.

1,5 vecka i Gbg

Medlem
Elgiganten släpper PS5 Standard idag 25/5 13:37

Följande dök upp i mailen idag:

Medlem

PS5 Disc version. Finns i lager hos Netonnet. Två paket att välja bland. Ett med Gran Turismo 7 och ett med Horizon Forbidden West.
Pris: 6689:-
Inte så illa, skynda

Medlem
Skrivet av Syltlöken:

Det är lite triggervarning hos mig när de tar emot nya bokningar när de ej har kunnat leverera min sen Feb.
Tröttnat på att försöka prata med dom då de bara står som frågetecken varje gång jag tagit upp det med personalen. Detta gäller Växjö.
Jag fattar verkligen inte hur MMs verksamhet fungerar när andra butiker spottar ut sina bokningar på löpande band.
Mvh bitter ps5lös herre

Har du betalat konsolen direkt i affären eller bara lagt bokning? Betalade direkt i förhoppning om att bli prioriterad:)

Medlem
Skrivet av andreascee:

Har du betalat konsolen direkt i affären eller bara lagt bokning? Betalade direkt i förhoppning om att bli prioriterad:)

Jag fick lägga handpenning på 10%.
Nu har jag lyckats beställa en från netonnet istället tack vare tips här i tråden 🙏🏼

Medlem
Medlem
Medlem

Så, nu har man även beställt en Ps5a från erbjudandet man fick från Elgiganten idag. Beräknad leverans är enligt dem nästa tisdag. Får se hur det blir.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

La precis en beställning på series x på maxgaming. Någon som vet om dom tar lång tid på sig att skicka mail med bekräftelse på ordern?

Medlem
Skrivet av AmIsAre:

La precis en beställning på series x på maxgaming. Någon som vet om dom tar lång tid på sig att skicka mail med bekräftelse på ordern?

Nvm, fick det nu ;P

Medlem

Kanske lite väl geografiskt begränsat, men Media Markt har precis öppnat en butik i Mall of Scandinavia i Solna. Precis vid ingången mot Friends Arena (alltså så långt bort från pendeltågsingången man kan komma). Vid 17-tiden idag (29 maj) såg jag att de hade två xbox series x-kartonger med massor av larm runt. Kan möjligen ha funnits några till bakom de främsta, men två fanns det i alla fall.

De tog även emot förbokningar på Playstation 5 nere i hörnet där de sålde spel (samma hörn där xbox series x-kartongerna fanns), man behövde lägga handpenning på mellan 10% och 100% i kassan sedan. Bokade en PS5 för 5995, fick visa legitimation. Han som tog emot bokningen sade att Sony har enheter i lager men de släpper bara iväg dem till butiker som kan visa att de har en riktig kund. Vet inte om det är sant eller ej.

Medlem
Skrivet av Knut:

Kanske lite väl geografiskt begränsat, men Media Markt har precis öppnat en butik i Mall of Scandinavia i Solna. Precis vid ingången mot Friends Arena (alltså så långt bort från pendeltågsingången man kan komma). Vid 17-tiden idag (29 maj) såg jag att de hade två xbox series x-kartonger med massor av larm runt. Kan möjligen ha funnits några till bakom de främsta, men två fanns det i alla fall.

De tog även emot förbokningar på Playstation 5 nere i hörnet där de sålde spel (samma hörn där xbox series x-kartongerna fanns), man behövde lägga handpenning på mellan 10% och 100% i kassan sedan. Bokade en PS5 för 5995, fick visa legitimation. Han som tog emot bokningen sade att Sony har enheter i lager men de släpper bara iväg dem till butiker som kan visa att de har en riktig kund. Vet inte om det är sant eller ej.

Bra intel! Media Markt måste ju dock bokat upp samtliga PS5or ett bra tag framöver. Känns som de kan dröja innan leverans….

Medlem
Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Varan säljs inte för närvarande står det..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skrivet av CARTMAN:

Varan säljs inte för närvarande står det..

Du anlände 26 minuter försent.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Varan säljs inte för närvarande står det..

Ledsen att det inte funkade. Det gick fort. Hade ett bevakningsmail och var väl inte ensam antar jag. Fanns när jag la upp posten i alla fall.

Skriv svar