Netflix-serien Arcane tycks ha ett stort inflytande på League of Legends

Robot
Netflix-serien Arcane tycks ha ett stort inflytande på League of Legends

TV-serien tycks in fler spelare till spelvärlden.

#League-of-legends, #Netflix


Medlem

Definitivt inte

Medlem

Förstår inte hur ni kan säga att det har stort inflytande endast utifrån en snubbe som säger att han inte har någon data alls och utgår från vad han personligen sett


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skribent
Skrivet av Kleptoman:

Förstår inte hur ni kan säga att det har stort inflytande endast utifrån en snubbe som säger att han inte har någon data alls och utgår från vad han personligen sett

Ja, jag ändrade om rubriken lite så det blev mer öppet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vilken besvikelse det måste vara att komma från Arcane och sedan in i sin första match i LoL. Om man inte älskar MOBA genren dvs.

Skribent
Skrivet av zevile:

Vilken besvikelse det måste vara att komma från Arcane och sedan in i sin första match i LoL. Om man inte älskar MOBA genren dvs.

Jag är mer imponerad av att de fått ihop en bra story utifrån källmaterialet. Menar när de inte lyckas konvertera om spel som faktiskt har bra story till filmer eller serier.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk

Aldrig spelat LoL, kände mig inte det minsta sugen efter att ha sett Arcane. Kan däremot varmt rekommendera den, sjukt snyggt animerat och överraskande bra.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Älskade Arcane och kollade faktiskt in LoL efter jag sett färdigt. Det stannade dock där ^^.

Medlem

Kul! Även om LoL inte är ens genre kan jag varmt rekommendera e-sportscenen. Riktigt bra produktionsvärdet runt det.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag är mer imponerad av att de fått ihop en bra story utifrån källmaterialet. Menar när de inte lyckas konvertera om spel som faktiskt har bra story till filmer eller serier.

Absolut! Riktigt grym serie. Ska bli spännande att se hur det fortsätter!

Medlem

Arcane fick mig att tänka mer på Dishonored än LoL. Från allra första början när dom sprang omkring på hustaken i en liknande miljö och stadsvakterna bär hyfsat lika uniformer osv, och sedan bara fortsatte det.

ELF
Medlem

Spelade LoL ganska mycket när det var nytt. Tröttnade till slut, försökte komma tillbaka, men pallade inte communityn.
Har inte äns sett Arcane och känner inget intresse heller.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Arcane var galet vackert för ögonen...och även storyn var bra. Klart sevärd.

Medlem

Är väl inte speciellt långsökt att anta Arcane drog in lite färska LoL spelare då vi sett liknande fenomen från andra serier. T.ex. såg vi ett stort antal människor testa schack efter Queen's Gambit släpptes.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Arcane fick mig att tänka mer på Dishonored än LoL. Från allra första början när dom sprang omkring på hustaken i en liknande miljö och stadsvakterna bär hyfsat lika uniformer osv, och sedan bara fortsatte det.

Tror inte det är menat att påminna om just League of Legends, som i Summoner's Rift och så vidare. Du har dock rätt, Dishonored är en ganska cool liknelse ändå. Tycker Arcane är fullkomligt utmärkt, imponerad som satan av Riot och Fortiche!

Medlem

Serien är fantastisk men spelet lockar inte alls. Det finns ju Dota om man vill spela moba

Medlem

Säger samma som många ovanför. Serien är otroligt bra. 1 Väldigt bra musik av kända musiker bla Sting och Imagine dragons. 2 Väldigt vackert animerat. I samma kvalitet som du kanske tidigare bara sett som kortfilm. 3 Storyn är också helt ok och man vill bara veta mer om alla karaktärerna. Och se dom utvecklas. Tänk dig en vanlig anime film. Gör den till saft koncentrat och sen dricker du den utan att spä ut den. Det är Arcane.

Medlem

Fantastisk serie!
Skriven av folk som förstår sig på karaktärer och vad karaktärsutveckling är.
Cyniska karaktärer som utveckas när de skaffar barn.
En far som offrar sin integritet för sin dotters skull men författarna låter det synas att det plågar honom.
Barn som gör misstag som de ångrar med tiden och det formar dem som karaktärer.
Kan inte sluta säga bra om den här serien då det ör så skillt från all skräp som kommer från star wars, star trek och andra klassiska franchises idag.

Har du inte sett den se den!

Medlem

Serien är super men ogillar starkt Monas tyvärr

Medlem

Vem eller vad är Monas?

Medlem
Skrivet av Isak19:

Serien är super men ogillar starkt Monas tyvärr

va?

Medlem

Mycket mycket bra serie. Fantastiskt vackert animerad, bra musik, bra story med karaktärer man bryr sig om och en bra villain. Vill se mer.

Har aldrig spelat LoL.

Medlem
Skrivet av Striva:

Oj måste blivit autocorrect menar Mobas

1
Skriv svar