Ny Castlevania-serie utannonserad på Netflix

Robot
Ny Castlevania-serie utannonserad på Netflix

Denna gång får vi följa Richter Belmont.

#Castlevania, #Netflix


Medlem

Den förra serien var bra….. i en säsong. Sedan gick det sjukt fort utför enligt mig. Men säsong 1 var riktigt bra faktiskt, så med lite tur kanske denna blir något.

Medlem

Tyckte hela Castlevania serien på Netflix var bra och underhållande (strecktittade på hela säsongen på en natt )

Medlem
Skrivet av Shuriko:

Tyckte hela Castlevania serien på Netflix var bra och underhållande (strecktittade på hela säsongen på en natt )

Håller med, helt fantastisk serie och ett extremt bra exempel på hur spel kan lyckas översättas till serie/film. Väldigt bra och intressanta karaktärer, motiv och utveckling.
Fanservice var på topp också.

Medlem

Förra serien var riktigt bra. Denna teaser säger ju inte så mycket ännu men klart man kommer kolla!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Håller med, helt fantastisk serie och ett extremt bra exempel på hur spel kan lyckas översättas till serie/film. Väldigt bra och intressanta karaktärer, motiv och utveckling.
Fanservice var på topp också.

Instämmer till fullo. Grym serie med ett förvånansvärt tillfredsställande avslut.

Medlem

En till som håller med om att den förra serien var riktigt bra, även om den tappade lite fart mot slutet. De har en del att leva upp till, men jag kommer nog slänga ett öga på denna.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Flera år är lite väl snålt, är väl runt 300 år tror jag.

Ser fram emot denna serie, älskade den med Trevor.

Medlem
Medlem

Tycker serien som finns är svinbra, mycket uppskattat med en till!

Medlem

Har dock lite svårt att tänka mig uppföljare, men ifall de har en schysst idé så kanske det kan funka.

Jag hade hellre sett att samma studio gjorde en liknande serie fast baserad på och runt Diablo 1 istället☺ Finns faktiskt ganska mycket och bra lore att bygga på där.

Det tråkiga med diablo är dock att dem reset:ar efter varje spel typ. Det slutar nästan alltid med misär för alla inblandade hjältar. Jag tycker det är lite tråkigt eftersom att jag gärna vill ha någon favorit som röd tråd genom serien typ.

Men tema, backstory och karaktärsdesign var riktigt bra runt 1:an. Min klara favorit i serien. 2:an var väl ok och trean orkade jag inte ens slutföra.

Medlem

omg omg hype!! är det nära vad det första serien var så blir detta säkert lika underbart!

Medlem

Har ingen relation till spelserien, men tyckte att tv-serien var både välgjord och underhållande.

Ser fram emot mer!

Skribent
Skrivet av Fearnox:

Har dock lite svårt att tänka mig uppföljare, men ifall de har en schysst idé så kanske det kan funka.

Jag hade hellre sett att samma studio gjorde en liknande serie fast baserad på och runt Diablo 1 istället☺ Finns faktiskt ganska mycket och bra lore att bygga på där.

Det tråkiga med diablo är dock att dem reset:ar efter varje spel typ. Det slutar nästan alltid med misär för alla inblandade hjältar. Jag tycker det är lite tråkigt eftersom att jag gärna vill ha någon favorit som röd tråd genom serien typ.

Men tema, backstory och karaktärsdesign var riktigt bra runt 1:an. Min klara favorit i serien. 2:an var väl ok och trean orkade jag inte ens slutföra.

Som skrivet så kommer denna inte ha så mycket att göra med gamla serien, förutom att då att Belmont-familjen får piska Draculas arsel var 100:e år. Den får nog mer ses som lite "fristående" än direkt uppföljare även om Ricther är släkt med Trevor.

Diablo skulle vara intressant, finns mycket lore där att bygga på. Egentligen resetas ju Castlevania också varje spel då det i princip blir samma story med Dracula som måste dödas, men att det är en annan hjälte.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Sett förra Castlevania 2 gånger redan, älskar den. Hoppas denna håller måttet!

1
Skriv svar