Rockstar lägger resurser på GTA VI, så Red Dead Online får mindre nytt innehåll

Robot
Rockstar lägger resurser på GTA VI, så Red Dead Online får mindre nytt innehåll
Medlem

Av vad man läser om RDO verkar dem ha gett upp RDO sedan första veckan efter release. Att det inte blivit så stort etc och varför man själv inte köpt det är för man kan läsa tonvis om hur lite kontent och uppdateringar dem lagt till. Rockstar var kvalité förut men nu är dem lika usla som alla andra om inte värre när man ser hur deras "remasters" var gjorda. GTA VI lär ju bli uselt om de fortsätter så här och inte försöker alls. Riktigt synd när man gillar västerns och hade hoppats att RDO skulle bli bra så det hade blivit ett köp.

Blev aldrig någon Clint Eastwood av mig, ledsen i ögat.

Medlem

Fina nyheter. Jag är inte ett dugg intresserad av Rockstars onlinekomponenter, de är bara designade för grind och mikrotransaktioner.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Släpp 2030 typ då

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Fina nyheter. Jag är inte ett dugg intresserad av Rockstars onlinekomponenter, de är bara designade för grind och mikrotransaktioner.

Håller med. Synd att dom inte byggde vidare på en single-player kampanj dock. Hade gärna sett mer Sp och mindre Online i både RDR2 o GTAV. Aldrig ens startat.

Skribent

På ett sätt förstörde GTA5 Online allt. Jag kan se hur fokusen hamnade där och även förstå varför då det är en kassako utan dess like för Rockstar. Men jag saknar tiden då de gjorde de fantastiska expansioner/DLC som de släppte till GTA4 och RDR. Framför allt älskar jag zombie-expansionen till RDR, men även det i GTA4 är solida expansioner som nästan kan stå på egna ben som egna spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bra. Som andra är inne på är jag också helt ointresserad av spela GTA/RDR online. Det är så trist att Rockstar har så stort fokus på online-delarna istället för att ge singleplayer delen/delarna mer innehåll/expansioner. Men det är väl i online-DLC de stora pengarna finns


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

"så Red Dead Online får mindre nytt innehåll"

Hur kan man få mindre inhåll än inget innehåll?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

På ett sätt förstörde GTA5 Online allt. Jag kan se hur fokusen hamnade där och även förstå varför då det är en kassako utan dess like för Rockstar. Men jag saknar tiden då de gjorde de fantastiska expansioner/DLC som de släppte till GTA4 och RDR. Framför allt älskar jag zombie-expansionen till RDR, men även det i GTA4 är solida expansioner som nästan kan stå på egna ben som egna spel.

Tror utan tvekan vi hade fått minst en GTA5 expansion om inte online delen blivit en sådan kassako. Fortfarande en gåta för mig att den höll så länge och fortfarande håller, tänker att folk kan spendera några hundra timmar max på heists etc innan de tröttnar, men icke

Medlem
Skrivet av mobmoben:

"så Red Dead Online får mindre nytt innehåll"

Hur kan man få mindre inhåll än inget innehåll?

Man tar bort befintligt innehåll!:p

Skribent
Skrivet av abso:

Tror utan tvekan vi hade fått minst en GTA5 expansion om inte online delen blivit en sådan kassako. Fortfarande en gåta för mig att den höll så länge och fortfarande håller, tänker att folk kan spendera några hundra timmar max på heists etc innan de tröttnar, men icke

Jag är mer förvånad hur spelet fortsätter sälja. Menar, visst att folk kanske uppgraderar till nya konsolerversioner, men det tyckas ju sälja hela tiden, som om folk köper flera kopior till samma konsoler. Vid det här laget måste väl alla ha typ 10 kopior av spelet. XD

Själv tyckte jag Online-delen av GTA5 var en kul idé och att kunna köra Heists med kompisar var riktigt roligt, men resten av delen var blev som bara för mycket. Men co-op-delar som Heists får de gärna inför i nya delar av GTA, gillade speciellt all planering innan och sånt. Fan nu när jag tänker efter, de får gärna göra ett co-op-spel som bara är bankrån med planeringsfas innan. Typ som ett mer matigt Payday, jag hade köpt direkt!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

På ett sätt förstörde GTA5 Online allt. Jag kan se hur fokusen hamnade där och även förstå varför då det är en kassako utan dess like för Rockstar. Men jag saknar tiden då de gjorde de fantastiska expansioner/DLC som de släppte till GTA4 och RDR. Framför allt älskar jag zombie-expansionen till RDR, men även det i GTA4 är solida expansioner som nästan kan stå på egna ben som egna spel.

Skrivet av maniac:

Bra. Som andra är inne på är jag också helt ointresserad av spela GTA/RDR online. Det är så trist att Rockstar har så stort fokus på online-delarna istället för att ge singleplayer delen/delarna mer innehåll/expansioner. Men det är väl i online-DLC de stora pengarna finns

Gta 6 kanske blir helt online.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Skrivet av mobmoben:

"så Red Dead Online får mindre nytt innehåll"

Hur kan man få mindre inhåll än inget innehåll?

Jo det... Jag... Du förstår att...

Oj, semester!


signatur
Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

På ett sätt förstörde GTA5 Online allt. Jag kan se hur fokusen hamnade där och även förstå varför då det är en kassako utan dess like för Rockstar. Men jag saknar tiden då de gjorde de fantastiska expansioner/DLC som de släppte till GTA4 och RDR. Framför allt älskar jag zombie-expansionen till RDR, men även det i GTA4 är solida expansioner som nästan kan stå på egna ben som egna spel.

Exakt vad jag tänkte på.

Microtransactions och games-as-a-service är sån enorm kassako att allt bleknar i jämförelse.

De stora utvecklarna ignorerar sånt som förr var självklart, och som spelare fortfarande uppskattar. Inte bara expansioner/DLC utan det påverkar också hur de ser på uppföljare, de släpps allt glesare eftersom föregångaren ges så långt liv via online.

Rockstar ser tex en remaster av Red Dead Redemption som småpengar, vilket är synd för jag hade gärna spelat om detta fullkomliga mästerverk på PC.


signatur

Memento Mori

Skribent
Skrivet av Slimebeast:

Exakt vad jag tänkte på.

Microtransactions och games-as-a-service är sån enorm kassako att allt bleknar i jämförelse.

De stora utvecklarna ignorerar sånt som förr var självklart, och som spelare fortfarande uppskattar. Inte bara expansioner/DLC utan det påverkar också hur de ser på uppföljare, de släpps allt glesare eftersom föregångaren ges så långt liv via online.

Rockstar ser tex en remaster av Red Dead Redemption som småpengar, vilket är synd för jag hade gärna spelat om detta fullkomliga mästerverk på PC.

Ubisoft är väl de som fortfarande ksn göra bra expansioner/DLC. De till Valhalla och Odyssey var solida DLC. Sen CDPR ska väl ha all cred för expansionerna till Witcher 3. Tycker inte ena, med live service behöver utesluta det andra. GTA online är ju en egen grej, så de hade lätt kunnat lägga lite resurser och get oss åtminstone en singelplayer expansion till GTA5 under alla dessa år.

Det är intressant det där med RDR. Spelare har väl skrikit om en PC-version i evighet och nu en remaster. Men Rockstar har som ignorerat det, är nästan som de gjort en grej av att inte släppa en PC-version av det spelet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

GTA V saknade rejält ett Singelplayer DLC. Fast GTA V Online gillade jag att det lades till med nya innehåll i jämna mellanrum.

Hade skitkul med kompisarna och kunna köra nya heists och race.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag är mer förvånad hur spelet fortsätter sälja. Menar, visst att folk kanske uppgraderar till nya konsolerversioner, men det tyckas ju sälja hela tiden, som om folk köper flera kopior till samma konsoler. Vid det här laget måste väl alla ha typ 10 kopior av spelet. XD

Själv tyckte jag Online-delen av GTA5 var en kul idé och att kunna köra Heists med kompisar var riktigt roligt, men resten av delen var blev som bara för mycket. Men co-op-delar som Heists får de gärna inför i nya delar av GTA, gillade speciellt all planering innan och sånt. Fan nu när jag tänker efter, de får gärna göra ett co-op-spel som bara är bankrån med planeringsfas innan. Typ som ett mer matigt Payday, jag hade köpt direkt!

Det är väl mod scenen som skjutsat på gta 5 mest skulle jag tro, på twitch etc kör väl i princip alla rp mods.

Medlem

Har RDO fått nytt innehåll?


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar